Uitlaat ZJP4 vervangen

27 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Koen
afbeelding van Koen
Uitlaat ZJP4 vervangen

Hallo,

Ik heb een XM V6.24 van 1992 met een ZJP4 en bijbehorende uitlaat. .. deze is niet lek, maar moet een keer vervangen worden (de uitlaat is niet zo best meer).. Ik weet dat een nieuwe orginele (bijna) niet meer te vergaren is.. Weet iemand goede alternatieven??

​Gr Koen

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Enige echt goede alternatief naar mijn mening is een RVS uitlaat.. Een aantal hier hebben daar goede ervaringen mee! Een paar goede zijn:
- Crooke tuning (Bunschoten/Spakenburg)
- EPS (Hoogezand)

 

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Ben ook bezig een rvs vervanger te organiseren.

Prijzen varieren inclusief katalysatoren tussen de 1250 en 1650 euro.

Koen
afbeelding van Koen
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Bedankt ik zal eens wat gaan onderzoeken icon_wink

Koen

Koen
afbeelding van Koen
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

stooftaker zegt:

Ben ook bezig een rvs vervanger te organiseren.

Prijzen varieren inclusief katalysatoren tussen de 1250 en 1650 euro.

Heb je ook een ZJP4 motor?? 

 

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Nee, Stoof heeft een zpj, net als jij.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

icon_lol heb dus idd een zelfde motor erin als jij.

Koen
afbeelding van Koen
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Hallo Stoof, 

Je hebt een pb-tje gekregen van mij

Koen

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE:

helaas, geen peebeeeee,

toch een bericht mogen ontvangen.

 

En ter lering en vermaeck ook hier het antwoord.

 

Ben me dus aan het orienteren en als ik een keuze heb gemaakt kunnen we hier eens een boompje over opgooien of het interessant / mogelijk is om gezamenlijk dit systeem te laten produceren.

 

 

Matthijs
afbeelding van Matthijs
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Je kan je vraag toch ook gewoon hier stellen zodat iedereen er wat aan heeft?

Koen
afbeelding van Koen
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Natuurlijk, 

Wat ik me afvraag is of we wellicht de uitlaat samen kunnen laten maken (2 stuks), mischien zijn ook andere geintereseerd?

Dat kan schelen in de prijs?

..en het grote voordeel voor mij is dat in dit geval jou auto model kan staan voor de mijne.. ik woon in Noorwegen en de XM afleveren bij een bedrijf in NL om een uitlaat er onder te laten bouwen is wat lastig...

 

 

Markv624
afbeelding van Markv624
RE:

Koen,

 

Ik heb mijn beide XM's laten voorzien van een RVS uitlaat.

Voor mijn XM 2.0 16 V was ik € 900,- kwijt bij EPS in Kiel - Windeweer ( gemeente Hoogezand )

Voor mijn XM V 6 24 met ES9 J 4 blok was ik € 1100,- kwijt.

Bij beide zijn ze vanaf de kat tot achter RVS en wat betreft het geluid op smaak gemaakt.

Heb ze ook gevraagd om de originele RVS eindstukjes van de oude gewone uitlaat te gebruiken zodat het net lijkt of hij origineel is

en hij klinkt net wat mooier dan origineel , lijkt meer op de oude V 6 zoals jij die hebt.

Je maakt een afspraak en staat erbij ( en luisteren natuurlijk ) en na het werk maak je een proefrit met de monteur en klaar is kees.

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met hun ( 6 jaar onder de V 6 24 en 2 jaar onder de 2.0 )

Tot slot een katalysator in RVS kost bij hun € 350,- kun je kiezen uit een gewone of voor de liefhebbers ervan een sportkat.

Kortom veel goedkoper dan een gewone en zolang je de wagen bezit levenslange garantie.

 

Groet,

Mark

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE:

ik was toch echt ruim minder kwijt dan 1100,- voor de originele middendemper en einddemper voor mijn ES9. Dus voor het zelfde stuk vanaf de kat t/m sierpijpjes....geen levenslange garantie en levensduur van een jaar of 15. Dat is natuurlijk wel een verschil.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Met dien verstande dat origineel niet of heel heel erg moeilijk nog te verkrijgen is vind ik wat Mark, mijn naamgenoot, of ik de zijne, hier een kwalitatief en prijstechnisch zeer goede oplossing.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Origineel is (weer) leverbaar...!

 

Luceo non uro....

Matthijs
afbeelding van Matthijs
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Ook die van jou Micheline?

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

het gaat nog steeds over de ZPJ hier??

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Yes!

 

Luceo non uro....

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Waar dan Micheline? via service citroen zie ik dat bijna niks meer leverbaar is, .....

voor de ESJ9 is nog verkrijgbaar de 0000171794 PIJP  799,78 EUR  00001726V9 UITLAAT  423,79 EUR  

Voor De ZPJ4 is alleen nog de einddemper te verkrijgen € 270,=

voor De ZPJ (170 PK) alleen nog de 1e en einddemper, samen bijna 700 euro

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

voor mijn karretje dus (zoals ik het nu lees) geen vervangende uitlaat te koop.

Jammer maar helaas dan maar RVS.

En NODIG ook!

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE:

En ja, het is weer leverbaar bij de dealer! Men heeft enige tijd een leverstop gehad. Uitlaten werden via de dealer rap duurder en op een gegeven moment koste de pijp zonder kat ruim 1500 euro, waarna het zelfs even NFP is geweest. Inmiddels is alles weer leverbaar en zijn de prijzen ook weer naar beneden gegaan.

 

Bron : CiFo.

 

Het gaat hier om de ES9J4 Sorry Stoof..

 

Evt hier ook nog:

http://www.citroen-accessories.com/2_n?p=26

 

 

Luceo non uro....

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

topicvervuiling 15dnzau_thicon_e_wink

 

Ik heb dus 3 gaten (reeds)  in het uitlaatsysteem zitten.

Ga volgende week de knoop doorhakken wie een nieuwe rvs voor me mag maken inclusief 2 race katalysatoren!

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Laatste link is over jouw type Stoof.

Luceo non uro....

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Dank je M.

 

Gisteren de Fee weer opgehaald, en daar was natuurlijk ook nog even gezocht, eiegenlijk alleen de einddemper was leverbaar kreeg ik van mijn garage te horen.

Ander bericht is dat het flexibele stuk ook danig minder begint te worden, dus ik moet een stukje uitlaat extra laten maken, vanaf de spruitstukken dus.

Mooi klusje om me morgen eens over te buigen en een paar rondjes te bellen naar de bedrijven van welke ik offertes heb.

Markv624
afbeelding van Markv624
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

furriegurrie zegt:

ik was toch echt ruim minder kwijt dan 1100,- voor de originele middendemper en einddemper voor mijn ES9. Dus voor het zelfde stuk vanaf de kat t/m sierpijpjes....geen levenslange garantie en levensduur van een jaar of 15. Dat is natuurlijk wel een verschil.

 

Verschil in prijzen heeft ook te maken met verschillende soorten rvs en diktes ervan

Dus prijsverschillen met het ene of andere bedrijf zal er altijd zijn.

 

Groet,

Mark

Sweefxm
afbeelding van Sweefxm
  • V6.24 1991 rouge mandarin nacré
  • V6.24 1993 vert vega
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Ik heb m'n zjp4 van een complete RVS vanaf de kats laten voorzien bij crooke tuning in Spakenburg. Hij geeft daar nu al een vrij groot aantal van gedaan. Kostte me ongeveer 900 en ben er prima tevreden mee.

Joost, aka "Sweefxm"
rode sweef:
groene sweef: gesloopt
Mehari: verkocht

stooftaker
afbeelding van stooftaker
RE: Uitlaat ZJP4 vervangen

Ik heb voor komende donderdag een afspraakje in Dirkshorn staan.

Inclusief katalysatoren en vanaf de spruitstukken zal dit 1300 tot 1350 gaan kosten.

Maak er maar een dagje uit van.