Hallo,
Ik heb een XM V6.24 van 1992 met een ZJP4 en bijbehorende uitlaat. .. deze is niet lek, maar moet een keer vervangen worden (de uitlaat is niet zo best meer).. Ik weet dat een nieuwe orginele (bijna) niet meer te vergaren is.. Weet iemand goede alternatieven??
Gr Koen
Enige echt goede alternatief naar mijn mening is een RVS uitlaat.. Een aantal hier hebben daar goede ervaringen mee! Een paar goede zijn:
- Crooke tuning (Bunschoten/Spakenburg)
- EPS (Hoogezand)
Ben ook bezig een rvs vervanger te organiseren.
Prijzen varieren inclusief katalysatoren tussen de 1250 en 1650 euro.
Bedankt ik zal eens wat gaan onderzoeken
Koen
Heb je ook een ZJP4 motor??
Nee, Stoof heeft een zpj, net als jij.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
heb dus idd een zelfde motor erin als jij.
Hallo Stoof,
Je hebt een pb-tje gekregen van mij
Koen
helaas, geen peebeeeee,
toch een bericht mogen ontvangen.
En ter lering en vermaeck ook hier het antwoord.
Ben me dus aan het orienteren en als ik een keuze heb gemaakt kunnen we hier eens een boompje over opgooien of het interessant / mogelijk is om gezamenlijk dit systeem te laten produceren.
Je kan je vraag toch ook gewoon hier stellen zodat iedereen er wat aan heeft?
Natuurlijk,
Wat ik me afvraag is of we wellicht de uitlaat samen kunnen laten maken (2 stuks), mischien zijn ook andere geintereseerd?
Dat kan schelen in de prijs?
..en het grote voordeel voor mij is dat in dit geval jou auto model kan staan voor de mijne.. ik woon in Noorwegen en de XM afleveren bij een bedrijf in NL om een uitlaat er onder te laten bouwen is wat lastig...
Koen,
Ik heb mijn beide XM's laten voorzien van een RVS uitlaat.
Voor mijn XM 2.0 16 V was ik € 900,- kwijt bij EPS in Kiel - Windeweer ( gemeente Hoogezand )
Voor mijn XM V 6 24 met ES9 J 4 blok was ik € 1100,- kwijt.
Bij beide zijn ze vanaf de kat tot achter RVS en wat betreft het geluid op smaak gemaakt.
Heb ze ook gevraagd om de originele RVS eindstukjes van de oude gewone uitlaat te gebruiken zodat het net lijkt of hij origineel is
en hij klinkt net wat mooier dan origineel , lijkt meer op de oude V 6 zoals jij die hebt.
Je maakt een afspraak en staat erbij ( en luisteren natuurlijk ) en na het werk maak je een proefrit met de monteur en klaar is kees.
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met hun ( 6 jaar onder de V 6 24 en 2 jaar onder de 2.0 )
Tot slot een katalysator in RVS kost bij hun € 350,- kun je kiezen uit een gewone of voor de liefhebbers ervan een sportkat.
Kortom veel goedkoper dan een gewone en zolang je de wagen bezit levenslange garantie.
Groet,
Mark
ik was toch echt ruim minder kwijt dan 1100,- voor de originele middendemper en einddemper voor mijn ES9. Dus voor het zelfde stuk vanaf de kat t/m sierpijpjes....geen levenslange garantie en levensduur van een jaar of 15. Dat is natuurlijk wel een verschil.
Met dien verstande dat origineel niet of heel heel erg moeilijk nog te verkrijgen is vind ik wat Mark, mijn naamgenoot, of ik de zijne, hier een kwalitatief en prijstechnisch zeer goede oplossing.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Origineel is (weer) leverbaar...!
Luceo non uro....
Ook die van jou Micheline?
het gaat nog steeds over de ZPJ hier??
Yes!
Luceo non uro....
Waar dan Micheline? via service citroen zie ik dat bijna niks meer leverbaar is, .....
voor de ESJ9 is nog verkrijgbaar de 0000171794 PIJP 799,78 EUR 00001726V9 UITLAAT 423,79 EUR
Voor De ZPJ4 is alleen nog de einddemper te verkrijgen € 270,=
voor De ZPJ (170 PK) alleen nog de 1e en einddemper, samen bijna 700 euro
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
voor mijn karretje dus (zoals ik het nu lees) geen vervangende uitlaat te koop.
Jammer maar helaas dan maar RVS.
En NODIG ook!
En ja, het is weer leverbaar bij de dealer! Men heeft enige tijd een leverstop gehad. Uitlaten werden via de dealer rap duurder en op een gegeven moment koste de pijp zonder kat ruim 1500 euro, waarna het zelfs even NFP is geweest. Inmiddels is alles weer leverbaar en zijn de prijzen ook weer naar beneden gegaan.
Bron : CiFo.
Het gaat hier om de ES9J4 Sorry Stoof..
Evt hier ook nog:
http://www.citroen-accessories.com/2_n?p=26
Luceo non uro....
topicvervuiling
Ik heb dus 3 gaten (reeds) in het uitlaatsysteem zitten.
Ga volgende week de knoop doorhakken wie een nieuwe rvs voor me mag maken inclusief 2 race katalysatoren!
Laatste link is over jouw type Stoof.
Luceo non uro....
Dank je M.
Gisteren de Fee weer opgehaald, en daar was natuurlijk ook nog even gezocht, eiegenlijk alleen de einddemper was leverbaar kreeg ik van mijn garage te horen.
Ander bericht is dat het flexibele stuk ook danig minder begint te worden, dus ik moet een stukje uitlaat extra laten maken, vanaf de spruitstukken dus.
Mooi klusje om me morgen eens over te buigen en een paar rondjes te bellen naar de bedrijven van welke ik offertes heb.
Verschil in prijzen heeft ook te maken met verschillende soorten rvs en diktes ervan
Dus prijsverschillen met het ene of andere bedrijf zal er altijd zijn.
Groet,
Mark
Ik heb m'n zjp4 van een complete RVS vanaf de kats laten voorzien bij crooke tuning in Spakenburg. Hij geeft daar nu al een vrij groot aantal van gedaan. Kostte me ongeveer 900 en ben er prima tevreden mee.
Joost, aka "Sweefxm"
rode sweef:
groene sweef: gesloopt
Mehari: verkocht
Ik heb voor komende donderdag een afspraakje in Dirkshorn staan.
Inclusief katalysatoren en vanaf de spruitstukken zal dit 1300 tot 1350 gaan kosten.
Maak er maar een dagje uit van.