V6 type 1 harde vering achter en geen remdruk achter

2 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Friso
afbeelding van Friso
V6 type 1 harde vering achter en geen remdruk achter

Ik heb je topic even verplaatst naar het deel 'Jouw XM' de punten die je aanhaalt zijn allemaal niet electronisch gerelateerd. Past beter hier police

Na het lezen van verschillende onderwerpen op het fora, heb ik toch nog wat vragen vragen:

We hebben een XM v6 met Diravi + het hydroactief systeem. De auto is van achteren heel stug en remt slecht. ik heb het vermoeden dat deze 2 problemen met elkaar verband houden. ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met dit probleem.

Tot zover hebben we het volgende gevonden:

-HLM is fel groen op alle punten-In de hoogste stand staat het indicatie parapluutje ver boven de 2 streepjes op het pijlglaasje op het HLM vat en het is niet geheel gevuld
-het sportstandlampje gaat niet branden bij starten….MAAR gaat ook niet branden indien het in sportstand gezet wordt
-Dynamo laadt niet bij.
-ALLE veerpootbollen zijn gecontroleerd achter 30 bar voor 50 bar
-ABS-hydraulique blok via de 2 ontlucht moeren
-Zekering F15 zit er niet in
-Bol onder subframe voor: 75 bar
-Rem accumulator bol krijgen we niet los (beugel waar het aan vast zit loshalen en dan losdraaien??
-Bol boven achteras nog niet gechecked ( wat moet hiervoor weg om erbij te kunnen?)
-Tijdens ontluchten achteren komt er GEEN HLM door de nippels. L+R.. cupjes zijn gangbaar maar geen remdruk.
-Auto komt normaal omhoog en omlaag

-Zekering F19? vervangen, was doorgebrand

Ik hoop dat jullie PUNTS GEWIJS willen antwoord geven…dat houdt het overzichtelijk en dan hebben anderen met het zelfde probleem gemakkelijker hun oplossing vinden.

Binnenkort gaan we proberen de VC uit te lezen.

Alvast bedankt.

P.s. wellicht is er iemand die het leuk vindt om een keer langs te komen om samen te kijken wat het kan zijn. ( omgeving nijmegen) garage met put aanwezig….

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE:

Nou de beantwoording per punt dan icon_smile ;

 

-HLM is fel groen op alle punten-In de hoogste stand staat het indicatie parapluutje ver boven de 2 streepjes op het pijlglaasje op het HLM vat en het is niet geheel gevuld

Beetje aan de hoge kant maar zolang het er niet overheen schud kan het geen kwaad.


-het sportstandlampje gaat niet branden bij starten….MAAR gaat ook niet branden indien het in sportstand gezet wordt

Lampje kapot.

 

-Dynamo laadt niet bij.

Tja......... (een nieuwe erin lijkt heel voor de hand liggend icon_e_biggrin)


-ALLE veerpootbollen zijn gecontroleerd achter 30 bar voor 50 bar

Goed toch?.


-Zekering F15 zit er niet in

En die staat voor? ik denk de taalinstelling maar dat staat in het instructieboekje.


-Bol onder subframe voor: 75 bar

Ook goed.


-Rem accumulator bol krijgen we niet los (beugel waar het aan vast zit loshalen en dan losdraaien??

Lijkt me de beste methode als die niet wil, desnoods kun je er dan met moker en beitel proberen beweging in te krijgen. Bijbel erbij kan ook geen kwaad.icon_mrgreen


-Bol boven achteras nog niet gechecked ( wat moet hiervoor weg om erbij te kunnen?)

Reservewiel + bak + hitteschild. Het stuk uitlaat vergemakkelijkt het nog maar is niet noodzakelijk.


-Tijdens ontluchten achteren komt er GEEN HLM door de nippels. L+R.. cupjes zijn gangbaar maar geen remdruk.

De auto remt achter alleen bij belading. Veel mensen weten dat niet en was vroeger regelmatig pubt van discussie bij de remmentest tijdens de APK.


-Zekering F19? vervangen, was doorgebrand

​Boekje gecheckt? hij gaat er niet voor niks uit icon_e_wink.

 

P.s. wellicht is er iemand die het leuk vindt om een keer langs te komen om samen te kijken wat het kan zijn. ( omgeving nijmegen) garage met put aanwezig….

Ik wil er best naar kijken (uitlezen kan ook) maar dan moet je naar west duitsland komen. (ik heb geen brug)

 

PS

Misschien ook leuk om even een voorstel rondje te doen en wat foto's te posten van je XM, zijn we gek op.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.