Ik het het idee dat de HD-pomp van de zwarte Berline niet meer genoeg druk levert. Nu heb ik 2 andere pompen liggen, maar die zien er anders uit. Vraag is: kunnen deze (met aanpassingen bijv. van riem) als vervanging dienen? De Berline is een dame uit 1994, 2.1TD serie 1.
Op de foto (die met de uploader helaas op zijn kant terecht komt) een impressie van de oude, geinstalleerde pomp en twee andere uit mijn voorraad.
Kun je niet de poelie overzetten?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Misschien wel. Iemand?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Denk niet dat dat makkelijk gaat Marc. Ook qua aansluitingen lijkt het anders. De vraag is ook of je de poelie netjes uitgelijnd krijgt. We hebben n hey magazijn wel een paar pompen met v snaar ipv multiriem aandrijving liggen.
Dat gaat niet passen, ook qua hydraulique aansluitingen niet.
Het oude model met de V-snaar heeft 1 HD uitgang en het nieuwe model met de multiriem heeft 2 HD uitgangen.
Ik heb trouwens nog wel 2 van die oude HD pompen liggen.
Coen, je hebt PB.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Is het wel de HD-pomp en niet de HD-regelaar die de druk in het systeem bepaald? Dan zou je misschien beter naar de HD-regelaar kunnen kijken: zie http://www.xmclub.nl/forum/hd-regelaar-druk-meten
p.s. ik heb al wel 2 manometers besteld, maar nog geen slang laten maken..... :(
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL