Uit m'n topic "mijn XM":
zegt:
De groene heeft heeft stilgestaan sinds de revisie drie jaar geleden. Ik heb veel inspanning gedaan om de draadboom na te maken, maar dat is nooit geslaag. Ondertussen kocht ik toen m’n rode Sweef, waarin ik met veel plezier reed, tot dat ik drie jaar in lease C5 moest rijden. Leasebak is er uit sinds een maand.Nu rode Sweef weer van stal, en m’n mehari als korte ritten auto beschikbaar.
Hoe jammer ook, ik moet een beslissing nemen over groene Sweef, en denk 'm te gaan slopen en de motor waar erg veel revisie geld in zit op de slaan. Die motor is "als nieuw" gereviseerd en heeft me zoveel geld gekost wat ik nooit kan vragen voor de complete auto.
Kortom: ik denk er nu over om in enigerlei vorm deze auto deskundig te demonteren tijdens een sloopmeeting. Er zitten heel veel mooie dingen in, veel nieuw ook. Radiator, koplamunits, voor en achter chroom strips, waterpomp motorsteunen, startmotor etc etc. Mooi beige leder, origineel open dak….
Hij staat bij bevriende garage waar ie op een brug kan. Hij vindt het leuk om een zaterdag ter beschikking te stellen, ik wil hem daarvo or dan wel enig geld geven. Ik hoef er zelf niets aan over te houden, anders dan de motor op een pallet. Alle zinvolle niet door slopers gewenste onderdelen kunnen naar clubmagazijn als daar nog interesse voor is
Het moet er toch maar van komen.
Hoe werkt het organiseren van zoiets? Garagist in Lelystad vindt het een leuk plan en wil meewerken. Erg prettig ruimte, brug beschikbaar.
Gedachte nu is ergens in september.
Ik krijg de indruk dat er nogal wat ervaring is in het kaaltrekken van XM's?
Hoe komen we tot een redelijke bepaling van de vergoeding? Alle onderdelen die er nieuw inzitten zijn natuurlijk echt wel wat waard?
s het gebruikelíjk om eigen gereedschap mee te nemen? Ik zou namelíjk niet willen dat al het gereedschap uit de garage in een puinhoop komt of erger dat dingen uit de garage kwíjtraken, al kan waar noodzakelijk natuurlijk wel gebruikt gemaakt worden van het gespecialiseerde gereedschap.
Nou ja, tijd genoeg om te organiseren.
Eerst maar eens datum strak krijgen en interesse peilen of er belangstellíng is van forummers: wie heeft er in príncipe interesse om mee te doen en welke spullen zóu je mee willen nemen?
Meer foto's van het gevaarte staan hier: https://picasaweb.google.com/CitroenSweefXM/V624
Hallo, ik heb natuurlijk interesse.
Afhankelijk van staat ed natuurlijk heb ik interesse in:
- de motorkap
- gehele dashboard
- kofferbak rubber
- plastic
- uitlaat van voor tot achter
- stappenmotor
Hoi Sweef,
Gebruikelijk is dat de organisator bepaalt hoe en wat. Twee opties: of vaste bijdrage per persoon (meestal ongeveer 50 euro) of onderdelen per stuk verkopen. Ligt er een beetje aan hoeveel je aan de sloopmeet wilt overhouden en wat je eigen kosten zijn (en wat je zelf evt. wilt houden aan onderdelen). Doorgaans neemt ieder zijn eigen gereedschap mee, maar een greep in gespecialiseerd gereedschap is natuurlijk altijd handig, evenals de beschikbaarheid van een brug. Weekenddagen zijn populair, vooral de zaterdag. En meestal krijg je vanzelf lijstjes met wensen, zoals je van Stoof al een voorzetje ontvangt.
Kijk anders even op het forum en zoek op sloopmeet, dan lees je een beetje hoe dit soort dingen zich ontwikkelt.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik heb interesse in de veerschotels, maar ik weet niet zeker of ze op mijn type II turrrbo diesel passen...
Ik wil absoluut meewerken. Ik heb zelf interesse in een paar dingen:
-Leren interieur met toebehoren
-Complete schuifdak (als hij die heeft)
-Kabelboom van plafond
-Achterbumper
-V6.24 logo's.
Dakspoiler en velgen, sierstrips! ( behalve voor ivm type 1 )
Luceo non uro....
Als ik eerlijk mag zijn, vind ik het wel heel zonde dat een dergelijk mooi exemplaar gesloopt gaat worden.
Ik lees dat het probleem in de kabelboom zit?
Die zijn er toch nog te vinden?
Of zijn er nog meer grote issues met de auto?
Tja Beeke, dat is ergens wel waar.. Maar ik wil er vanaf, wil mijn tijd, geld en aandacht in de rode steken.
Als ik 25% zou vragen van wat ik er aan euris in heb gestoken dan verkoop ik m nog niet, en ben ik de motor waar het meeste geld in heb zitten kwijt. Die motor kan ik evt ook nog een keer verkopen voor Delorean, òf als ruilmotor in de rode.
ik vertelde in m'n start al dat het een moeilijk dilemma vind. Het is ook zo dat hij nu al weer drie jaar zonder aandacht buiten heeft gestaan, dus de carrosserie is er niet beter op geworden.
Maar ja, het blijft jammer..
Joost, aka "Sweefxm"
rode sweef:
groene sweef: gesloopt
Mehari: verkocht