hallo allemaal,
ik ben ron reeds 54 jaar en sinds kort in het bezit van een XM 2.5 TD .ik heb altijd motor gereden auto rijden was wel eens handig maar was eigenlijk niets voor mij ,totdat ik in een XM ging zitten en natuurlijk ging rijden , dat is genieten , eigenlijk hoef ik nu niet ergens meer naartoe want het gaat gewoon om het rijden , het gevoel van luxe en rust ,niet meer jagen ,heerlijk.
eigenlijk was het de bedoeling veel kilometers te gaan rijden maar door omstandigheden is dat helaas verandert ,ik ga nu op zoek naar een knappe benzine uitvoering van de xm ,verder heb ik geprobeerd wat foto,s toe tevoegen maar die schijnen te groot te zijn volgens de melding,misschien tot ziens ,ron
voorstellen
za, 27/10/2012 - 12:17
#1
voorstellen
Ha die Ron ,
Welkom op het forum :D .
Ja , da`s genieten hè zo`n XM, hobbelt wat minder dan een motor.
Toevallig ook uit A`dam?
Groet,
Jos
Welkom, welkom,
Foto's evt even in mijnalbum zetten, en dan uploaden...
Luceo non uro....
Hoi Ron;
Van harte welkom bij de club van XM rijders. :clap:
En of het een diesel of benzine is: het is de Harley onder de auto's!
Veel plezier hier op het forum,
heb je zelf misschien een technische achtergrond en wil je zelf de auto onderhouden?
Dan zijn de tips en adviezen van de mederijders hier goud waard! :lol:
ze lekken net zo hard inderdaad :mrgreen:
Maar inderdaad welkom en veel plezier met en van de Xm!
hallo jos ,johan,
bedankt voor het welkom,
inderdaad wel wat anders een auto ,en niet zomaar een auto dus maar een xm ,toch wel wat anders kan ik wel zeggen,je bent gelijk verwent zoniet verpest ,qua motor had ik ook niet echt te klagen ,m,n laatste was een vrij geriefelijke bmw ,maar haalt het niet bij de xm natuurlijk......,alleen de file,s en aansluiten in de rij is nog even wennen.
tja techniek is niet aan mij besteed ,ik ben er niet te beroerd voor maar de knobbel ontbreekt helaas.
tot horens ,ron(uit zaanstad ,praktisch a,dam)
We leiden je wel op joh :D Van knobbel tot Bult.
Van bougies schoonmaken tot aan complete motorwissel :P .
In just over a week. :meneus:
Welkom Ron. Ik vind intussen dat de XM niet zozeer moeilijk is qua techniek, maar dat het vooral gestapeld is. Dus voor een relatief simpel klusje moet je soms veel de- en daarna weer monteren. En het liefst zit het zo dat je er net niet bij kunt. Daar staat tegenover dat ik nog nooit speciaal gereedschap heb nodig gehad; met een goede doppen- en steeksleutelset ben je er eigenlijk al. 8) Bij de beunclub in Hilversum zie ik dat wel 'ns anders.
Nou, nou! Een Harley beschouw ik als een overlangs door midden gezaagde Amerikaanse hoerensloep met twee van de acht cilinders verkeerd om in het frame. Een losse versnellingsbak er achter en overal vette kettingen.
Een XM is een gewaagd Italiaans ontwerp met een gewaagd Frans veersysteem met helaas geen Duitse fabricage technieken.
Dus veel gedoe met secundaire storingen en lekkages door gebrekkige afwerking.
En een ongehoord slechte onderdelenvoorziening door het merk.
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Nou Jan;
Jouw omschrijving past wel bij de Harleys van net voor en na de oorlog, heden ten dage doet de techniek van Harley echt niet onder voor de Japanse collega's, en het uiterlijk is toch wel iets origineler dan van hun....
Wat de omschrijving van de XM betreft, ben ik het helemaal met je eens!
Die twee van de acht cilinders verkeerd om in het frame is het beeld dat ik ook met de hedendaagse HD associeer.
Misschien iets minder olie en misschien iets minder getril....
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.