XM TD 2.1 bouwjaar 2000
Zie: hier
Zit echt met de handen in het haar. Doodzonde om hem af te schrijven en met een andere opnieuw te beginnen.
Al stotend en hortend met veel rook loopt het. Ook al is die warm.
Vermoeden is nu:
Dieselpomp rot.
Klep krom of verbrand.
Eerst moet er een goede diagnose gesteld worden. Dat kan met een Lexia volgens mij. En daarna het probleem verhelpen.
Ander probleem is:
Het is nu een economische crisis en ook bij mij. De bodem van de schatkist is in zicht. Wie mij kan helpen krijgt geen WOK-behandeling, misschien wel een worstenbroodje, een Quiche Lorraine, voor mijn part zelfgemaakte escargots (zonder schelp) te eten van mij. En natuurlijk de eeuwige dank. Het wordt dus een Dutch Treat.
Kortom: Liefdewerk en oud papier.
een kromme klep zou je garage of jij ook kunnen uitsluiten door een compressie test. Ik vermoed dat die wel wat helderheid kan brengen.
De opties qua problemen zijn echter , ben ik bang , geen tientjes werk problemen.
Compressietestje zou idd niet gek zijn, geen compressie is geen verbranding = witte rook en lopen op 2 of 3 cylinders. Ik heb wel compressie spul hier mocht je het willen lenen