Van de winter ga ik waarschijnlijk m'n XM stallen.
Ik haal dan altijd de accu eruit en zet bokken onder de kriksteunen i.v.m. de banden & ophanging.
Zijn er verder nog punten waar ik bij een XM op moet letten?
Van de winter ga ik waarschijnlijk m'n XM stallen.
Ik haal dan altijd de accu eruit en zet bokken onder de kriksteunen i.v.m. de banden & ophanging.
Zijn er verder nog punten waar ik bij een XM op moet letten?
Wellicht je hoe vol je tank is bij het stallen ivm brandveiligheid?
Ik stal ook mijn XM in de herfst en winter, maar de stalling waar ik de mijne breng vragen ze daar nooit over :roll:.
Het is voor de motor goed om die regelmatig even te laten draaien. Doe je dat niet dan zakt de krukas door z'n lagers.
Dit geldt trouwens voor alles met een as en lagers. 1 keer per week of veertien dagen een seconde of 10 is voldoende.
Met zo`n vaart zal het niet lopen :wink:, ik heb auto`s gezien die jarenlang stil staan zonder dat de motor even loopt. Daarvan heb ik geen verhalen van gehoord dat de krukaslagers van vervangen moeten worden :wink:.
Ben het wel met je eens dat het altijd goed is om draaiende delen zo af en toe te laten bewegen.
Ze worden niet vervangen maar gaan wel lekken. We doen het zelfs met pompjes van, pak 'm beet een kilo of 30. Als ze lang opgesteld staan zonder in bedrijf te zijn, 1x in de week een seconde of 15 laten draaien. Het scheelt enorm in de duurzaamheid. ;-)
Je bedoelt dat de krukaskeerringen kunnen gaan lekken? Ja dat kan wel, maar ik heb het zelf niet eerder meegemaakt.
Dat het voor de duurzaamheid helpt, ben ik het volledig met je eens :wink: .