Nou moet een multimedia misschien in deze sowieso niet als maatstaf gekozen worden.. Die is al in de fabriek een paar keer in en uit elkaar geweest om de kabels te trekken en de computers te monteren en demonteren..
ALS ik ontwerper van een auto zou zijn, zou ik dat soort klein spul zoals clipjes, schroeven en dergelijke zoveel mogelijk overal hetzelfde houden. Met andere woorden, in het onderhavige geval zou ik die clips zowel voor de rand boven als het tapijt gebruiken.
Wat zegt service.citroen er over?
Nu heeft het rubber een "rail"voor de stalen rand en een waar het tapijt doorheen loopt. Als ik met een clipje het tapijt tegen de stalenrand klem kan het rubber er niet goed over en er blijft een ongebruikte richel in het rubber. Heb de clip weer verwijderd. En toen met een korte dikke parker het tapijt vastgezet. Dwars door het staal heen (eerst voorgeboord of course) Wel rigoreus maar het zit stevig vast. Lomp is my middle name :D
Verder de beige lederen klepjes gemonteerd....spui uw meningen maar !!!
Nu nog wat vraagjes amici! Ik heb nog een ander Jaeger kastje gewisseld onder het dashboardkastje in de hoop dat de boordcomputer mede daardoor aangestuur werd maar helaas geen resultaat.
Wat doet de elec stekker precies bij de kmtellerkabel verbinding:
Ook zou ik graag willen weten waar de 3 stekkerverbindingen ONDER het LHM voorraad vat voor dienen:
Verder zweet mijn diravibol, eigenlijk al sinds het begin, op deze pakking.
Is die pakking eenvoudig te vervangen of kan ik eenvoudiger de hele diravibol vervangen? Moeilijk te doen??
Helaas niet veel verder gekomen omdat onze Binq naar de dierenarts moest...
Jemig, veel plaatjes veel vragen. :lol:
Laat ik met het zakelijke beginnen. Die aansluiting bij je km-kabel dient voor je vering. Zo weet de veercomputer hoe snel je rijdt en kan daar, via de hydractiefklep, het veergedrag op aanpassen.
Die andere aansluitingen onder je LHM-vat weet ik niet. Ik ben niet lomp, maar als ik het echt zou willen weten én ik kom er niet uit met schema's dan trekt ik ze los en kijkt wat er wel/niet gebeurt. 8)
Je kleurcombinatie is zonder meer apart. En het heeft wel iets. Ik zou het graag in het echt willen zien, ik denk dat het mooier is dan op de foto's. 8)
Die stekkers onder het vat zijn om de motorkabelboom te verbinden met de rest van de auto. Denk hierbij aan alle waarschuwingslampjes / meters / startmotor enzo
Bij een type 2 is dit een ronde multistekker boven de motorsteun
Ah Matthijs, thanx, zit daar ook de voeding van de boordcomputer bij vast dat je weet? Toen ik haar net had deed die computer het soms, heel even, met name tijdens een lagere rit. Maar de laatste maanden doet ze dat ook niet meer. Lijkt me haast een kabelverbinding ergens...
Je kan ook eens naar die blokken kijken die onder je dashboard zitten naast het geheime-boekjes-opberg-plekje. Daar lopen de echte "informatie draden" richting de ecu. Du ik vermoed dat je boordcomputer daar ook een aandeel in heeft en niet onder de lhm-bak
Ik heb al die blokken al vervangen en aan draadjes getrokken ed... :roll:
Maar goed..ooit gaat het me lukken!
RV was mijn Citroën logo van het wiel weg :evil: Op mp een setje gescored, ze zijn iets groter maar wel netjes.
Verder mijn nieuwe, oh zo besmettelijke, beige matten gemonteerd. Als nu de armsteun ook beige wordt vind ik het eigenlijk wel mooi genoeg.
Die deurpanelen bekleden kan ook wel maar dit "Bi-Colore" 8) heeft ook wel wat. Affijn, wederom wat interieur kiekjes.
Op mijn V6 zat dat clipje dan weer wel....
Wellicht toch de bekende citroen willlekeur?
Nou moet een multimedia misschien in deze sowieso niet als maatstaf gekozen worden.. Die is al in de fabriek een paar keer in en uit elkaar geweest om de kabels te trekken en de computers te monteren en demonteren..
laten we idd op de citroen willekeur houden :wink:
nog eens kijkend ben ik er zeker van dat het clipje behoort bij de bovenplaat :wink:
Bij mij zit er ook 1 zo'n clipje in. (rechts)
ALS ik ontwerper van een auto zou zijn, zou ik dat soort klein spul zoals clipjes, schroeven en dergelijke zoveel mogelijk overal hetzelfde houden. Met andere woorden, in het onderhavige geval zou ik die clips zowel voor de rand boven als het tapijt gebruiken.
Wat zegt service.citroen er over?
ze nemen je advies in beraad 8)
The mystery of the hidden clips!!! :lol: :lol:
Dat clipje hoort er te zitten om het tapijt vast te houden!
Het komt zelfs voor op tekeningen in het WPH.
PUNT :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nee: CLIP :lol:
Haha, weer een raadsel opgelost 8)
Zijn ze die toch mooi vergeten bij de multi..
Marco
Of wegbezuinigd.
Ach, ik heb hem ook alleen aan de bestuurderskant ;-)
Nog niet eerder tegengekomen maar gezien de discussies hier viel het me ineens op.
Nu heeft het rubber een "rail"voor de stalen rand en een waar het tapijt doorheen loopt. Als ik met een clipje het tapijt tegen de stalenrand klem kan het rubber er niet goed over en er blijft een ongebruikte richel in het rubber. Heb de clip weer verwijderd. En toen met een korte dikke parker het tapijt vastgezet. Dwars door het staal heen (eerst voorgeboord of course) Wel rigoreus maar het zit stevig vast. Lomp is my middle name :D
Verder de beige lederen klepjes gemonteerd....spui uw meningen maar !!!
Nu nog wat vraagjes amici! Ik heb nog een ander Jaeger kastje gewisseld onder het dashboardkastje in de hoop dat de boordcomputer mede daardoor aangestuur werd maar helaas geen resultaat.
Wat doet de elec stekker precies bij de kmtellerkabel verbinding:
Ook zou ik graag willen weten waar de 3 stekkerverbindingen ONDER het LHM voorraad vat voor dienen:
Verder zweet mijn diravibol, eigenlijk al sinds het begin, op deze pakking.
Is die pakking eenvoudig te vervangen of kan ik eenvoudiger de hele diravibol vervangen? Moeilijk te doen??
Helaas niet veel verder gekomen omdat onze Binq naar de dierenarts moest...
Jemig, veel plaatjes veel vragen. :lol:
Laat ik met het zakelijke beginnen. Die aansluiting bij je km-kabel dient voor je vering. Zo weet de veercomputer hoe snel je rijdt en kan daar, via de hydractiefklep, het veergedrag op aanpassen.
Die andere aansluitingen onder je LHM-vat weet ik niet. Ik ben niet lomp, maar als ik het echt zou willen weten én ik kom er niet uit met schema's dan trekt ik ze los en kijkt wat er wel/niet gebeurt. 8)
Je kleurcombinatie is zonder meer apart. En het heeft wel iets. Ik zou het graag in het echt willen zien, ik denk dat het mooier is dan op de foto's. 8)
ah oke, da's dus een hydractive stekker!! Nu de rest nog... :wink:
Te veel plaatjes Wimke? Neem een kopje Sajasmin thee, valt altijd mee! :wink:
M'n waarde, niet teveel. Maar veel. :wink:
De kleurcombinatie van de deurpanelen is alternatief 8), zoals wim zegt in het echt kan het er nog beter uitzien :wink:.
Wim heeft gelijk over de snelheidspuls vanaf de km-kabel voor de hydractive.
De stekkers onder/achter het LHM vat is mij ook onbekend.
Nou in het echt ziet het minder uit.. :roll: Het is allemaal ouw spul hè!
Het wordt wel een soort van Jan des Bouvrie design XM. :lol:
Ach ja, tenslotte zitten we ook in: Ïnterieurs, Styling & Projecten" :lol:
Niemand bekend met die serie stekkers onder het LHM vat?
Kan je zien waar ze naar toe lopen?
Het lijkt mij zo iets als dat je de motor er uit haalt dat je dan die kan afkoppelen!?
Ik zit nog 'ns naar je foto's te kijken. En eigenlijk valt het me heel erg tegen dat je je LHM-vat nog niet schoongepoetst hebt. :lol:
Die stekkers onder het vat zijn om de motorkabelboom te verbinden met de rest van de auto. Denk hierbij aan alle waarschuwingslampjes / meters / startmotor enzo
Bij een type 2 is dit een ronde multistekker boven de motorsteun
Ah Matthijs, thanx, zit daar ook de voeding van de boordcomputer bij vast dat je weet? Toen ik haar net had deed die computer het soms, heel even, met name tijdens een lagere rit. Maar de laatste maanden doet ze dat ook niet meer. Lijkt me haast een kabelverbinding ergens...
je bent lekker bezig .
kleurcombi is niet mijn ding, of alles of niet in de deurpanelen is mijn mening. :wink:
Ik gok dat niet de voeding maar misschien wel andere informatie over die lijn vliegt. Het zijn wel slechte stekkers; dwz corrosie en breuk gevoelig
In dat geval doe je er goed aan de stekers te behandelen met contactspray.
Je kan ook eens naar die blokken kijken die onder je dashboard zitten naast het geheime-boekjes-opberg-plekje. Daar lopen de echte "informatie draden" richting de ecu. Du ik vermoed dat je boordcomputer daar ook een aandeel in heeft en niet onder de lhm-bak
Ik heb al die blokken al vervangen en aan draadjes getrokken ed... :roll:
Maar goed..ooit gaat het me lukken!
RV was mijn Citroën logo van het wiel weg :evil: Op mp een setje gescored, ze zijn iets groter maar wel netjes.
Verder mijn nieuwe, oh zo besmettelijke, beige matten gemonteerd. Als nu de armsteun ook beige wordt vind ik het eigenlijk wel mooi genoeg.
Die deurpanelen bekleden kan ook wel maar dit "Bi-Colore" 8) heeft ook wel wat. Affijn, wederom wat interieur kiekjes.
En nog wat algemene sfeer plaatjes ter vermaeck:
Pagina's