Naar de rechter veerpoot. Da's de leiding die ik ook nog wil vervangen.
Ik wacht voorlopig rustig volgende week vrijdag af. Mocht het inderdaad die aansluiting zijn, dan is het volgens mij het makkelijkste om die beugel weg te halen.
Vandaag een goed bericht. In april :!: heb ik gele T10 lampen besteld. Deze. Die moesten ze in China helemaal kweken, maar vandaag dus te horen gekregen dat ze naar moi verstuurd worden. :D
En zaterdag de lampjes binnen gekregen. Ik heb een tijdje met gewone met een condoompje rondgereden:
En naar mijn gevoel was het licht erg oranje.
Dus deze er in gezet:
En het lijkt ook wel oranje licht. :roll: Zou het soms komen omdat die 3000K xenon heel erg tegen het groene deel van het spectrum aan zit? Nog maar 'ns op m'n gemak kijken.
Vandaag is madame bij Chyparse geweest want ik wilde 20% extra stikstof in de HA-bollen. En ik vertrouwde, vanwege het uiterlijk, de achterste veerbollen niet.
Martin kende het verhaal van extra druk op de HA-bollen niet, maar vond het een interessant verhaal. Verder geloofde hij niet dat de bol rechtsachter naar de Filistijnen was, want de dame veerde zo mooi op de brug. Pas toen de bol er af was, bleek die inderdaad naar z'n grootje te zijn zoals Wes al had opgemerkt tijdens het rallyrijden. 8) Achter heb ik nu 2 nieuwe bollen.
Hij heeft meteen maar de veerbollen voor gecontroleerd, die zijn in orde.
Terwijl madame op de brug stond, heb ik nog 'ns zorgelijk naar het voorste hydractiefblok gekeken. Dat was weer helemaal nat van de LHM net als 2 weken geleden. Het bleek te komen omdat de bol los zat. Martin kom 'm met de hand losdraaien. :shock: Deze is verwisseld voor een originele lange (!) HA-bol, met een nieuw rubber.
Tot slot lekt de achterste hoogteregelaar omdat we bij het reinigen de wartels er verkeerd in hebben gedraaid. :oops: Ik heb al een andere regelaar, alleen nog geen zin. ;-)
Wat is het effect van de 'behandeling'? De weg naar Chyparse heeft tegenwoordig een drempel annex fietspad. Toen ik heen reed, hoorde en voelde ik die drempel nog. Tijdens de testrit er met ruim 80 overheen gegaan: _______________________________taal. 8)
Een dame schenkt toch meer genot dan ......... :mrgreen:
En hier 2 afbeeldingen zodat je kunt zien dat de 2 hogedrukleidingen schuin in de hoogteregelaar horen te zitten.
Boven is het aansluitvlak, de V-vorm is te zien:
n.b. In de 2 gaten onder op de foto gaan de bouten waarmee de regelaar op het frame vast zit.
En hier de 2 schroefgaten voor de wartels boven op de foto:
Ik vertrouwde al hele lange tijd de bruine temperatuursensor niet. Min of meer een onderbuikgevoel. Dus heb ik al een tijdje een nieuw exemplaar. Vanavond de moed bijeen geraapt en de sensor verwisseld. Dit is de oude:
(Ja, ik weet dat de foto niet scherp is, maar hee...)
Op de foto is te zien dat aan de kant van de bruine steker witte uitslag zit. En da's niet goed. Ook blijkt de bruine steker makkelijk rond te draaien te zijn. :roll: Dat betekent op z'n minst dat de interne weerstand waarschijnlijk geen goed thermisch contact met de behuizing maakt.
Kortom, ik ben blij dat ik 'm vervangen heb.
Wat ik vervangen heb, zit achter op het blok. Is een onderdeel dat bij een V6 wel makkelijk bereikbaar is. ;-) De sensor is overigens van ............ Bitron. En hij stuurt aan het relais van .................. Bitron. :lol:
Vanavond eindelijk 'ns foto's gemaakt van de xenon lampen.
Stadslicht, dimlicht en mistlicht:
En stads-, dim-, groot- en mistlicht:
Groot licht is gewoon halogeen met gele H4 kappen. Op de foto is het verschil niet te zien, maar in het echt valt het verschil ook mee.
Na t klussen je koelwater weer kunnen bijvullen met t zweet wat van je voorhoofd liep? :mrgreen:
Ha nee, ik heb het très tranquile gedaan. ;-) Maar wel de vloeistof gevuld vanuit een Gamma puntzak. :mrgreen:
Ik vang de vloeistof op in een draagtas die ik later leeg laat lopen. De vloeistof is al vaak genoeg vervangen. ;-)
Als je eerst de leiding weg hebt, kan je er misschien bij met een dop?
Ik kan me alleen niet meer herinneren waar die leiding heen gaat.
Naar de rechter veerpoot. Da's de leiding die ik ook nog wil vervangen.
Ik wacht voorlopig rustig volgende week vrijdag af. Mocht het inderdaad die aansluiting zijn, dan is het volgens mij het makkelijkste om die beugel weg te halen.
Het valt allemaal wel mee met de euvels, succes met het oplossen van de lekkage :wink:
Ik hoor het wel Wim, das nou echt een klusje voor met zijn twee.
Je wordt zeker uitgenodigd. 8)
Vandaag een goed bericht. In april :!: heb ik gele T10 lampen besteld. Deze. Die moesten ze in China helemaal kweken, maar vandaag dus te horen gekregen dat ze naar moi verstuurd worden. :D
En zaterdag de lampjes binnen gekregen. Ik heb een tijdje met gewone met een condoompje rondgereden:
En naar mijn gevoel was het licht erg oranje.
Dus deze er in gezet:
En het lijkt ook wel oranje licht. :roll: Zou het soms komen omdat die 3000K xenon heel erg tegen het groene deel van het spectrum aan zit? Nog maar 'ns op m'n gemak kijken.
Oranje licht komt nu wel goed uit met de wk :lol:.
Het viel me ook op dat jouw 3000K xenon geel-groen is ipv echt geel.
Da ga nie kennuh hè: oranje = Nederland, groen-geel = Brazilië. :lol:
:mrgreen: :lol:
Vandaag is madame bij Chyparse geweest want ik wilde 20% extra stikstof in de HA-bollen. En ik vertrouwde, vanwege het uiterlijk, de achterste veerbollen niet.
Martin kende het verhaal van extra druk op de HA-bollen niet, maar vond het een interessant verhaal. Verder geloofde hij niet dat de bol rechtsachter naar de Filistijnen was, want de dame veerde zo mooi op de brug. Pas toen de bol er af was, bleek die inderdaad naar z'n grootje te zijn zoals Wes al had opgemerkt tijdens het rallyrijden. 8) Achter heb ik nu 2 nieuwe bollen.
Hij heeft meteen maar de veerbollen voor gecontroleerd, die zijn in orde.
Terwijl madame op de brug stond, heb ik nog 'ns zorgelijk naar het voorste hydractiefblok gekeken. Dat was weer helemaal nat van de LHM net als 2 weken geleden. Het bleek te komen omdat de bol los zat. Martin kom 'm met de hand losdraaien. :shock: Deze is verwisseld voor een originele lange (!) HA-bol, met een nieuw rubber.
Tot slot lekt de achterste hoogteregelaar omdat we bij het reinigen de wartels er verkeerd in hebben gedraaid. :oops: Ik heb al een andere regelaar, alleen nog geen zin. ;-)
Wat is het effect van de 'behandeling'? De weg naar Chyparse heeft tegenwoordig een drempel annex fietspad. Toen ik heen reed, hoorde en voelde ik die drempel nog. Tijdens de testrit er met ruim 80 overheen gegaan: _______________________________taal. 8)
Een dame schenkt toch meer genot dan ......... :mrgreen:
Kiek eens an, mooi dat het weer in orde is. 8)
En hier 2 afbeeldingen zodat je kunt zien dat de 2 hogedrukleidingen schuin in de hoogteregelaar horen te zitten.
Boven is het aansluitvlak, de V-vorm is te zien:
n.b. In de 2 gaten onder op de foto gaan de bouten waarmee de regelaar op het frame vast zit.
En hier de 2 schroefgaten voor de wartels boven op de foto:
Goed verhaal, en goed ondersteund met Pix's waarvoor dank!
Na dat fantastische teamwork van JP en jou in de AE, moest ik wel. ;-)
Ik vertrouwde al hele lange tijd de bruine temperatuursensor niet. Min of meer een onderbuikgevoel. Dus heb ik al een tijdje een nieuw exemplaar. Vanavond de moed bijeen geraapt en de sensor verwisseld. Dit is de oude:
(Ja, ik weet dat de foto niet scherp is, maar hee...)
Op de foto is te zien dat aan de kant van de bruine steker witte uitslag zit. En da's niet goed. Ook blijkt de bruine steker makkelijk rond te draaien te zijn. :roll: Dat betekent op z'n minst dat de interne weerstand waarschijnlijk geen goed thermisch contact met de behuizing maakt.
Kortom, ik ben blij dat ik 'm vervangen heb.
Inderdaad een mooie preventieve actie 8)
Na t klussen je koelwater weer kunnen bijvullen met t zweet wat van je voorhoofd liep? :mrgreen:
Is dat het dingetje wat op je kvs reservoir zit?
Nee, das een vierkant blokje van Cartier met 2 pinnen er aan..
Wat ik vervangen heb, zit achter op het blok. Is een onderdeel dat bij een V6 wel makkelijk bereikbaar is. ;-) De sensor is overigens van ............ Bitron. En hij stuurt aan het relais van .................. Bitron. :lol:
Vanavond eindelijk 'ns foto's gemaakt van de xenon lampen.
Stadslicht, dimlicht en mistlicht:
En stads-, dim-, groot- en mistlicht:
Groot licht is gewoon halogeen met gele H4 kappen. Op de foto is het verschil niet te zien, maar in het echt valt het verschil ook mee.
8)
Ha nee, ik heb het très tranquile gedaan. ;-) Maar wel de vloeistof gevuld vanuit een Gamma puntzak. :mrgreen:
Ik vang de vloeistof op in een draagtas die ik later leeg laat lopen. De vloeistof is al vaak genoeg vervangen. ;-)
Wrede foto, die laatste waar je de hele lampenwinkel aan hebt 8) 8)
Idd een verrekes agressieve franÇoise!
Wel een beetje groenig of valt dat in het echt mee?
Venijnig Groen. 8)
Kun je m vanaf nu "Kermit la Soixante" noemen :mrgreen:
Goed bezig geweest Wim en de verlichting is top 8)
Die vat ik ff niet. :roll:
Niet??? Muppet show...groene kikker...???
dan neem ik miss piggy rose verlichting......
Pagina's