wimb en z'n La Soixante.

2590 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citrophile
afbeelding van Citrophile

slangetjes op de remklauw :roll: ?

wimb
afbeelding van wimb

Jaha. Dat zegt ook service.citroen en die liegt nooit. Artikelnummer 96037346 is een stukje remslang, kijk maar onder Remsysteem, Help.
De tekeningen zijn onduidelijk, maar ik vind het wel logisch om het laatste stukje naar de cilinder toe flexibel uit te voeren.

wimb
afbeelding van wimb

Vanmiddag naar de dealer om de remleidinKJES te bestellen omdat de Autovraagbaak adviseert ze te vervangen als je de remschijf vervangt. Het gaat om nr. 16 op de afbeelding.
IMAGE(http://lh5.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/TDSUXZejc1I/AAAAAAAABus/PB2Z5DIKocE/m3942300.jpg)
€40,49 ex. BTW per stuk!
:daarvaltmebekvanopen:
Ik sla dus een advies in de wind. Die 2 stukkies rubber maken de auto meer dan 2 keer zoveel waard. :FU:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Oh :D , het gaat om de remslangetjes aan de voorste remklauwen :wink:.

Ik zat maar te piekeren over de remklauwen achter, die hebben alleen een stalen leiding :wink:.

Het is nooit verkeerd om zulke remslangetjes een keer te vervangen, het is toch je veiligheid en daarop mag je nooit bezuinigen :grijns:.

wimb
afbeelding van wimb

Toedeledokie. Voor dat bedrag ga ik niets preventief vervangen.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Gebeurt het nu niet, dan komt later met APK ooit of tijdens een rit....

wimb
afbeelding van wimb

Indeed. Ik dacht het voor een euro of 15 gelijk ff mee te nemen. Maar voor €50,- wordt dat wel voor later gepland. ;-)

wimb
afbeelding van wimb

Vandaag na een gezonde overdosis zonnestraling (of is het nou zonnenstraling? :?: ) vanmiddag madame d'r achterremschijven en -blokken vervangen. Rustig aan gedaan en als ik niet met de buurmannen had geouweneeld was ik met een uur of 2 klaar geweest. Alles ging vlotjes los en ging ook weer zonder problemen vast en op z'n plaats.
Foto's? Niet gemaakt. Heel bewust niet, want dan zou ik wegens roekeloos rijgedrag worden opgepakt. :oops: Mens, wat waren die blokjes dun. Het gekke is overigens, alleen de buitenste blokjes. Aan beide zijden had het binnenste nog wel genoeg vlees. :roll:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

2 uur over een paar remblokken :shock: heb je anderhalf uur staan ouwehoeren dan? :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Neehee, 2 uur over 2 paar remblokken én 2 remschijven.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

:oops: niet goed gelezen, poeh wat ben jij goed zeg!! :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Mallerd, dat wist je toch al. :grijns:

gomp
afbeelding van gomp

Wim, zijn die slangen niet gewoon bij de Brezan te halen ofzo ? Dat de dealer vaak absurd duur is is inmiddels wel bekend.

wimb
afbeelding van wimb

Ja, ik had ze op het internet al voor €19,- gevonden. Kijk, dat zijn betere prijzen. :wink:

wimb
afbeelding van wimb

Zoals ik in het café al meldde, blijkt de dame een permanente storing te hebben. Lexia meldt dat het zit in de 'brandstofmengsel regelaar' (ik dacht tenminste dat dat de omschrijving is). Het enige dat ik merk is dat na het starten het motormanagementlampje een paar seconden blijft branden.
Ik heb al zitten piekeren waar het aan kan liggen. Zelf denk ik dat het aan de lambdasensor ligt. Wie heeft een suggestie?

maartenh
afbeelding van maartenh

We zouden dan eigenlijk even een rondje moeten rijden met de lexia er aan, kijken wat de lambda doet.

IMAGE(http://lh6.ggpht.com/_T9tzslRScvk/TDhMk5QyGTI/AAAAAAAAFgc/XDuyPuTqaGE/s640/IMG_4178.JPG)

admin
afbeelding van admin

Krijg je niet permanent te veel O2 door het JP'en?

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

@Wim, nog even over jouw ongelijke slijtage van de achterremblokken. In de achterremmen zitten dubbelwerkende remzuigers in, die gelijktijdig worden aangesproken.
Misschien is het door vuil op de glijvlakken tussen de remblokken en remklauwen ongelijkmatig versleten. Of wellicht veel oude LHM ophoping of schuimvorming in de remleidingen c.q. remklauwen toen je die XM kocht.

@detlev, misschien zit de injectiecomputer buiten zijn regelbereik door het JPen :mrgreen:.

wimb
afbeelding van wimb

Nouhouh. Dat met dat lampje is inderdaad begonnen na het geJP. :roll:

Maarten, we moeten inderdaad maar 'ns een afspraak maken. Dan kom ik wel naar het zwembad dat Baarn heet. :lol:

maartenh
afbeelding van maartenh

Ik lees het nu pas. Zeg maar wanneer je zin hebt in een ritje.

wimb
afbeelding van wimb

Je hebt pb.

maartenh
afbeelding van maartenh

Gemiddelde lambda waarde zou toch 0,5 volt moeten zijn?

Dus als we met constante snelheid gaan rijden, 80 km weg bijvoorbeeld. Zou de waarde constant 0,5 volt moeten zijn? Of mag het dan nog schommelen?

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Na een koude start en opwarmfase, schommelt de lambdawaarde altijd tussen 0V en 1V.

maartenh
afbeelding van maartenh

zegt:

De 141 pk Turbo CT motor (RGY) wordt vanaf ORG.NR. 6263 vervangen door de 150 pk RGX variant en krijgt holle zuigers, een andere cilinderkop en een andere injectiecomputer om een rustiger maar iets krachtiger karakter te bewerkstelligen.

Kwam de lexia met de juiste motor? Ik weet het niet meer :oops:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Als het goed is moet Wim de RGX 150pk versie hebben. Deze motor kwam in de allerlaatste serie 1 en serie 2 zouden deze TCT versie standaard moeten hebben :wink:.

wimb
afbeelding van wimb

service.citroen zegt: ORGA is 06561 CJ 3 0089. :arrow: Dus dat zou de RGX zijn. ;-)

wimb
afbeelding van wimb

Vanmiddag Maarten z'n Lexia op la Soixante aangesloten en een stuk gereden:
filmpje 1
filmpje 2
Motor loopt lekker, turbo komt in. Eigenlijk niks geks kunnen vinden wat tot de foutmelding 'Permanente storing mengselregeling' zou kunnen leiden. :roll: Ook na afloop nog diverse solenoids getest waaronder die van de turboklep. Klikt, is dus okay. Ik begin toch ernstig te denken aan een disfunctionele lambdasensor.
Suggesties zijn welkom.

Wat we ons afvroegen is wat El.kl. Turbo RCO doet (rechtsboven in het Lexia beeld). Die staat eigenlijk constant op 0%. Ik krijg 'm alleen boven de 80% als ik met weinig toeren gas geef.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

El.klep.turbo RCO is dacht ik de electronisch geregelde waste gate.

Als de lambdasensor het probleem is, zou de Lexia dat moeten aangeven. Dat was bij mijn XM wel het geval toen ik daarmee storingen had, die bleef terugkomen na het wissen.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

Zoals ik tegen Maarten al zei:

Ik kreeg dit soort meldingen zonder reden... Lambda preventief vervangen: geen resultaat.
Oorzaak uiteindelijk: Een storende xenon ballast..

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Misschien een massaprobleem, ff de massapunten in de motorruimte nalopen mocht je dit nog niet gedaan hebben.

Pagina's