mwah, ik weet niet of dit onder het opmaken van de voorraden valt hoor.
Er zijn wel meer van die inimini dingen die een dealer je alleen per zoveel WIL leveren. Die dealer moet namelijk die minimale verpakking afnemen en heeft geen zin meer in het aanleggen van xm spul.
Ben daar ook wel eens tegen aan gelopen bij de troen boer.
De afgelopen 2 dagen was ik in Alkmaar op visite bij familie voor 1 dag en de volgende dag hielp ik Benny met zijn XM.
Hij blijkt een steun te missen die de middendemper omhoog drukt en daardoor rammelt zijn uitlaat bij het nemen van scherpe putdeksels.
Maar af en toe had ik de laatste dagen ook internetstoring van Telfort :evil:.
In het café lees ik dat Mike voor mij de ontbrekende rechter remzadel heeft opgehaald. Het was voor hem meer in de buurt dan voor mij en tevens kunnen we nu de remmen gaan vervangen c.q. wisselen :D.
@Mike, ik zal voor jou ook een massaoog voor op de bak meenemen. De oude eraf knippen en die nieuwe eraan doen. Dat scheelt ook een slok op een borrel :wink:.
Vanmiddag mijn 288mm remmen vóór gemonteerd en mijn vorige originele 283mm zijn op de XM van Mike gezet.
Ben dik tevreden over de 288mm remmen, de bite is krachtiger 8). De schijven zijn van Brembo en de blokken van Ferrodo, dus compleet Italiaanse remmen 8).
Ook het verwisselen van het HD-regelaar kogeltje en het rubber ringetje is gelukt zowel bij mij als die van Mike :wink:.
Eindelijk geen vreemde geluiden meer bij het opendraaien van de ontlastbout, alleen de bekende sis :D.
Morgen weer naar Mike vanwege zijn afgebroken HD-pomp aanvoerslang. Thuis heb ik er 1 liggen, maar ook die brak af :(, ik neem een lange en een korte slang mee. Vooral met de lange kan Mike de juiste lengte maken. Ook mijn reserve HD-pomp neem ik voor de zekerheid mee.
Het zijn ook zulk fantastisch geweldig goede klemmen. :lol:
JP, ga jij de draadeinden vertinnen net als Mike? Of gebruik je draadeindhulsjes net zoals Mark en hoe heet die gek? :roll: Oh ja, wimb. :lol:
Als je beide niet doet, wordt het koper door de schroef platgedrukt en zullen diverse aders breken. :roll:
JP, adereindhulzen is hartstikke mooi hoor. Die dingen kun je bij zaken als Conrad kopen. Maar ze moeten passen. Er zitten verschillende draaddiktes op die accuklemmen, dus heb je verschillende diameters nodig. Een zakje met 100 stuks kost 2 tot 3 euro.
Verder heb je een speciale krimptang nodig die al gauw ruim 80 pleuris kost.
Roger, Mark en ik hebben de spullen 'via de zaak geregeld'. ;-)
Dus, tenzij je het regelmatig gaat gebruiken of als je geld teveel hebt zou ik er niet aan beginnen. Vertinnen is 'the next best thing'. 8)
Misschien dat iemand je zo'n tang kan lenen met wat adereindhulzen?
Beun de haas!
Als je het toch zonder tang wilt doen, tik het dan vast met een schroevendraaier. Doen de heren monteurs trouwens ook bij grote draaddiameters. :lol:
Als je met een kleine schroevendraaier over de lengte van de bus het intikt, heb je bijna hetzelfde als wat zo'n krimptang doet. ;-) Is wat gepriegel met die kleine hulsjes maar dan 'ist es sogar profi'. :D
Deze avond mijn onderste km-kabel vervangen door een nieuwe 8).
Geen wiebelende km-naald meer :D en heb het idee dat mijn hydractive veel rustiger reageert t/m ongv 100km/h tov de oude onderste km-kabel.
Die slingering was kennelijk groot genoeg om het snelheidssignaal vanaf de snelheidssensor te beïnvloeden.
Oh hooo !!! Kon je het weer niet hebben dat tenminste 1 ding aan mijn XM beter was???? :lol: :lol: :lol: :wink:
Nee hoor, goeie zaak. Maakt het opeens veel minder een oude auto hè??
mwah, ik weet niet of dit onder het opmaken van de voorraden valt hoor.
Er zijn wel meer van die inimini dingen die een dealer je alleen per zoveel WIL leveren. Die dealer moet namelijk die minimale verpakking afnemen en heeft geen zin meer in het aanleggen van xm spul.
Ben daar ook wel eens tegen aan gelopen bij de troen boer.
Inderdaad Gomp. Klein grut gaat per setje of per zoveel stuks. En dat geldt echt niet alleen voor Troendealers. ;-)
Modedit: Alle berichten verwijderd, teveel off topic :moderator:
De afgelopen 2 dagen was ik in Alkmaar op visite bij familie voor 1 dag en de volgende dag hielp ik Benny met zijn XM.
Hij blijkt een steun te missen die de middendemper omhoog drukt en daardoor rammelt zijn uitlaat bij het nemen van scherpe putdeksels.
Maar af en toe had ik de laatste dagen ook internetstoring van Telfort :evil:.
In het café lees ik dat Mike voor mij de ontbrekende rechter remzadel heeft opgehaald. Het was voor hem meer in de buurt dan voor mij en tevens kunnen we nu de remmen gaan vervangen c.q. wisselen :D.
@Mike, ik zal voor jou ook een massaoog voor op de bak meenemen. De oude eraf knippen en die nieuwe eraan doen. Dat scheelt ook een slok op een borrel :wink:.
Telfort en service level....... :? Maar da's een heel ander topic. ;-)
Welkom terug, we misten je al. :D
thnx Wim :wink:
Vanmiddag mijn 288mm remmen vóór gemonteerd en mijn vorige originele 283mm zijn op de XM van Mike gezet.
Ben dik tevreden over de 288mm remmen, de bite is krachtiger 8). De schijven zijn van Brembo en de blokken van Ferrodo, dus compleet Italiaanse remmen 8).
Ook het verwisselen van het HD-regelaar kogeltje en het rubber ringetje is gelukt zowel bij mij als die van Mike :wink:.
Eindelijk geen vreemde geluiden meer bij het opendraaien van de ontlastbout, alleen de bekende sis :D.
Morgen weer naar Mike vanwege zijn afgebroken HD-pomp aanvoerslang. Thuis heb ik er 1 liggen, maar ook die brak af :(, ik neem een lange en een korte slang mee. Vooral met de lange kan Mike de juiste lengte maken. Ook mijn reserve HD-pomp neem ik voor de zekerheid mee.
Ja wat een XM dag weer... even een paar pix. Wat een geweldig gezicht is dat die dikke schijven blinkend onder JP's 24V :P
En het nieuwe kogeltje met een nieuw groen ringetje op de ontluchtings schroef. Het oude ringetje was hard en bros geworden.
Ziet er goed uit. Als je er nu blokjesvelgen onder zet met Pirelli's heb je een volledig Italiaans onderstel. :lol:
Ik zie de foto`s van Mike nu pas :D.
Echt een mooi gezicht de grote Italiaans remmen 8) en ze remmen fantastisch :wink: .
Vandaag was het gelukkig ook een geslaagde (sleutel)dag met de XM van Mike :wink:.
:thumbup:
Toch klopt er iets niet op die foto's. Wie ziet het?
geen idee Wim, ben daar nu te moe voor om het te zien.
JP is helemaal schoon, die heeft vast Mike al het werk laten doen :grijns:
Nope, het lukt JP wonderlijk goed om schoon te blijven bij smerig werk.
Kijk nog eens goed. Wat is er vreemd aan?
edit: Het is flauw, maar JP heeft z'n Citroën shirt niet aan. ;-)
Ik begon al te twijvelen :wink:.
Mijn Citroën overall zou ik wel willen aantrekken bij een sleutelklus maar niet mijn Citroën-T shirt :wink:.
:lol:
De vergulde accupoolklemmen voor de Xsara van mijn ouders is ook net thuis bezorgd :D. Vrijdag of zaterdag monteren :wink:.
Het zijn dezelfde accupoolklemmen als van mijn XM en die Wim en Mike ook hebben :wink:.
Het zijn ook zulk fantastisch geweldig goede klemmen. :lol:
JP, ga jij de draadeinden vertinnen net als Mike? Of gebruik je draadeindhulsjes net zoals Mark en hoe heet die gek? :roll: Oh ja, wimb. :lol:
Als je beide niet doet, wordt het koper door de schroef platgedrukt en zullen diverse aders breken. :roll:
Ik ga de draad uiteinden vertinnen net als Mke :wink:.
Boeoeoeh! Adereindhulzen FTW!! :twisted:
beunhaas :P
Ik had er eerder niet van gehoord of gezien totdat Mark en Wim ermee kwamen.
edit: mij teveel moeite om die dingen te kopen en te monteren, ik hou het wel bij vertinnen. Of iemand moet me ermee willen helpen :wink:.
JP, adereindhulzen is hartstikke mooi hoor. Die dingen kun je bij zaken als Conrad kopen. Maar ze moeten passen. Er zitten verschillende draaddiktes op die accuklemmen, dus heb je verschillende diameters nodig. Een zakje met 100 stuks kost 2 tot 3 euro.
Verder heb je een speciale krimptang nodig die al gauw ruim 80 pleuris kost.
Roger, Mark en ik hebben de spullen 'via de zaak geregeld'. ;-)
Dus, tenzij je het regelmatig gaat gebruiken of als je geld teveel hebt zou ik er niet aan beginnen. Vertinnen is 'the next best thing'. 8)
Misschien dat iemand je zo'n tang kan lenen met wat adereindhulzen?
Zonder speciale tang gaat het ook wel hoor, de inbus drukt hem wel vast.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Beun de haas!
Als je het toch zonder tang wilt doen, tik het dan vast met een schroevendraaier. Doen de heren monteurs trouwens ook bij grote draaddiameters. :lol:
Bedankt voor de uitleg Wim, gezien de omstandigheden ga ik voor het vertinnen van de draauiteinden :wink:.
Bij Rick donkers kun je goed adereindhulzen kopen assortiment kost een tientje en een tang kost 45 euri.
Ik heb overigens ook geen tang gebruikt maar de hulzen vastgezet met stoffentape of krimpkous. na montage krijg je de hulzen er niet meer af :wink:
En t werkt dus echt wel lekkerder dan vertinnen
http://www.rdae.nl/gereedschap/krimptangen/900756-krimpen-geisoleerd-0-5-6-0-mm2/product_info.php/cPath/50_71/products_id/800 :wink:
Thnx Jeroen :wink:
Als je met een kleine schroevendraaier over de lengte van de bus het intikt, heb je bijna hetzelfde als wat zo'n krimptang doet. ;-) Is wat gepriegel met die kleine hulsjes maar dan 'ist es sogar profi'. :D
Deze avond mijn onderste km-kabel vervangen door een nieuwe 8).
Geen wiebelende km-naald meer :D en heb het idee dat mijn hydractive veel rustiger reageert t/m ongv 100km/h tov de oude onderste km-kabel.
Die slingering was kennelijk groot genoeg om het snelheidssignaal vanaf de snelheidssensor te beïnvloeden.
Oh hooo !!! Kon je het weer niet hebben dat tenminste 1 ding aan mijn XM beter was???? :lol: :lol: :lol: :wink:
Nee hoor, goeie zaak. Maakt het opeens veel minder een oude auto hè??
Pagina's