Maar dat het gemaakt moet worden is wel duidelijk, wel jammer dat er toch iets is mis gegaan dan, toen bij het los halen en monteren of was dit onoverkomelijk?
Soms gaat ie daar lekken omdat de d-riem te strak staat. Hoe je dat in theorie zou moeten onderbouwen heb ik geen idee van maar het gebeurt. Ook wil het daar nog wel eens lekken bij een te hoge oliedruk terplekke of slechte wegloop, idd verkeerde montage, 'wandelende' nokkenas (borging niet op zn plek).
Dr kan iig heelveel gelekt worden daar maar echt een wereldklus is het nou ook weer niet. D-riempje eraf, nokkenas eruit en nieuwe ring erin :)
Heb je wel dat laatste lagerkapje (waar ook de ring inzit) even ingesmeert met vloeibare pakking op de voet?
Ja je kan ook een maandagmorgen pakking hebben ofzo. in mn 205/309 tijdperk genoeg die keerringen tegengekomen.
Alleen heb je wel aanzienlijke kans dat je d-riem ook vol met olie zit nu :(
Uhe.....................daar heeft u een punt, ik heb alleen niet al het geld om dat steeds maar te kunnen doen en ik vindt het nog steeds leuk om het onderhoud zo veel als mogelijk zelf te doen.
Nee snap ik wel, en ik vind het ook wel leuk om zelf wat aan te klooien, maar soms ontbreekt gewoon de tijd of de zin. En soms zit er opgeteld al zoveel geld in het kreng dat ermee stoppen ook al geen optie is... :roll: :wink: Een ijzeren wurggreep!!!
Zo ze staat weer in de straat, het was eigenlijk heel simpel, de nokken as keer ring was door ons niet goed gemonteerd.
En daardoor is ze gaan lekken, Gert heeft er met speciaal gereedschap een nieuwe in gezet, het moet nu goed zijn.
Ik ga morgen bij dag licht nog even kijken, ik wil nu alleen nog maar rijden met "Breaky", alhoewel die reactiearm rubbers!?
Mooi dat het gefixed is en eigenlijk ook wel meeviel! Jammer dat de poging om de keerring zelf te vervangen niet 100% succesvol was. Gaat dit dus alleen met speciaal gereedschap of was het domme pech?
Bedoel je speciale pech en dom gereedschap? :mrgreen:
In ieder geval heel mooi dat het euvel gevonden is en mee viel qua probleem. Gert heeft dus de keerring vervangen met speciaal gereedschap? Volgens de Haynes moet het met geduld, precisie en motorolie ook kunnen. :roll:
Bedoel je speciale pech en dom gereedschap? :mrgreen:
In ieder geval heel mooi dat het euvel gevonden is en mee viel qua probleem. Gert heeft dus de keerring vervangen met speciaal gereedschap? Volgens de Haynes moet het met geduld, precisie en motorolie ook kunnen. :roll:
Kan ook best ;) Poep gebeurt, zal wel samenloop van ellende wezen want Sohail acht ik wel in staat zo'n ding te leggen :)
Volgens het verhaal wat Gert mij vertelde heeft Citroën daar speciaal gereedschap voor, hoe wij de keer ring geplaatst hebben weet ik niet meer.
Maar jongens om een lang verhaal kort te maken het is weer in orde en het kan de beste overkomen, ik had/heb de eindverantwoording mijn risico. :wink:
Geruststellend, dat komt dus allemaal goed.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja en nee je weet hoe ik ben hè. :wink:
Maar dat het gemaakt moet worden is wel duidelijk, wel jammer dat er toch iets is mis gegaan dan, toen bij het los halen en monteren of was dit onoverkomelijk?
Soms gaat ie daar lekken omdat de d-riem te strak staat. Hoe je dat in theorie zou moeten onderbouwen heb ik geen idee van maar het gebeurt. Ook wil het daar nog wel eens lekken bij een te hoge oliedruk terplekke of slechte wegloop, idd verkeerde montage, 'wandelende' nokkenas (borging niet op zn plek).
Dr kan iig heelveel gelekt worden daar maar echt een wereldklus is het nou ook weer niet. D-riempje eraf, nokkenas eruit en nieuwe ring erin :)
Heb je wel dat laatste lagerkapje (waar ook de ring inzit) even ingesmeert met vloeibare pakking op de voet?
Yep, dat is allemaal tot in de puntjes uitgevoerd door Sohail, daar was niks op aan te merken, ach deze dingen kunnen gebeuren. :wink:
gelukkig dus niet je koppakking! Mooi dat het kvs issue al getackeld is, die keerring komt ook wel in orde!
Ja je kan ook een maandagmorgen pakking hebben ofzo. in mn 205/309 tijdperk genoeg die keerringen tegengekomen.
Alleen heb je wel aanzienlijke kans dat je d-riem ook vol met olie zit nu :(
Kans zit er idd in, dan plaatsen ze maar een nieuwe niets aan te doen.
Gelukkig zijn die niet zo duur voor die 8v's. 3 of 4 tientjes? En een uurtje werk?
Mooi om te lezen dat het meevalt.
Inderdaad zijn die D-riemen zowel qua aanschafprijs als werk niet zo duur.
HA! Je zult wel een goed gevoel hebben nu dat je madame breakyblackline weggebracht hebt?
Inmiddels wel, eerst had ik nog het gevoel ik ga het zelf regelen, maar daar zie ik nu van af. :wink:
Een keer verwend worden is ook wel eens fijn Wes...ipv altijd alles zelf te doen :wink:
Uhe.....................daar heeft u een punt, ik heb alleen niet al het geld om dat steeds maar te kunnen doen en ik vindt het nog steeds leuk om het onderhoud zo veel als mogelijk zelf te doen.
Nee snap ik wel, en ik vind het ook wel leuk om zelf wat aan te klooien, maar soms ontbreekt gewoon de tijd of de zin. En soms zit er opgeteld al zoveel geld in het kreng dat ermee stoppen ook al geen optie is... :roll: :wink: Een ijzeren wurggreep!!!
Precies en op wat plaatwerk na gaat het eigenlijk heel goed met "Breaky" en dat wil ik voorlopig wel zo houden.
Zo ze staat weer in de straat, het was eigenlijk heel simpel, de nokken as keer ring was door ons niet goed gemonteerd.
En daardoor is ze gaan lekken, Gert heeft er met speciaal gereedschap een nieuwe in gezet, het moet nu goed zijn.
Ik ga morgen bij dag licht nog even kijken, ik wil nu alleen nog maar rijden met "Breaky", alhoewel die reactiearm rubbers!?
Mooi Wes! Nu weer genieten :mrgreen:
hahaaaaaaaaaa proficiat met de behaalde resultaten.
en idd ff genieten nu, of misschien liever gewellen!
Mooi dat het gefixed is en eigenlijk ook wel meeviel! Jammer dat de poging om de keerring zelf te vervangen niet 100% succesvol was. Gaat dit dus alleen met speciaal gereedschap of was het domme pech?
Beiden denk ik.
Bedoel je speciale pech en dom gereedschap? :mrgreen:
In ieder geval heel mooi dat het euvel gevonden is en mee viel qua probleem. Gert heeft dus de keerring vervangen met speciaal gereedschap? Volgens de Haynes moet het met geduld, precisie en motorolie ook kunnen. :roll:
Mooi dat ze weer thuis is! :clap:
Kan ook best ;) Poep gebeurt, zal wel samenloop van ellende wezen want Sohail acht ik wel in staat zo'n ding te leggen :)
Zekersteweten. Daar is Sohail veel te pietluttig voor.
Volgens het verhaal wat Gert mij vertelde heeft Citroën daar speciaal gereedschap voor, hoe wij de keer ring geplaatst hebben weet ik niet meer.
Maar jongens om een lang verhaal kort te maken het is weer in orde en het kan de beste overkomen, ik had/heb de eindverantwoording mijn risico. :wink:
:thumbup:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En wat volgt nu? :) Het stuurhuis?
Of nieuwe stabilisatorrubbers?
Of andere achterbumper?
:wink:
Dat zeg ik. :wink:
Idd er zijn nog genoeg dingen te doen, maar voorlopig even niet. :mrgreen:
Oja, ik heb ff gekeken onder de kap, het ziet er piekfijn uit. 8)
Pagina's