We wachten even zaterdag af, ik ben benieuwd wat er nou mis is met de rechter achter veercylinder.
Het monteren van de reactie stang rubbers geloof ik wel, ik maak mij meer zorgen om de veercylinder.
Aan de bougie's en de kabels kan het niet liggen, ik vervang mijn bougies elk jaar (een beetje overdreven ben ik met je eens) en de bougie kabels zijn twee jaar geleden nog vervangen. Ik denk dat het nog het originele bobineblok is van uit de fabriek, '91 dus. 19 jaar oud ik vindt het niet raar. :wink:
Zo zeg, das een verbetering die rubbertjes van de reactiestang vervangen!! :shock:
Ze blijft nu wel naar mijn smaak iets te hoog aan de voorkant, ik wacht het nog even af anders wordt het even afstellen, Wim? :wink:
De lekkage rechts achter is waarschijnlijk te wijten aan een slecht rubber, ( het harmonica-rubber dat aan de veercylinder vast zit of hoe dat ook heten mag.)
dat gaat dus vervangen worden, even zien waar ik dat vandaan kan halen?
Breaky rijdt inderdaad nu als een grande limousine. De klus viel me wel tegen qua tijd. Maar ach, wat moet je anders op een stormachtige zaterdag? 8)
Laat maar weten of en wanneer je de hoogte wilt afstellen.
Uit nieuwsgierigheid zitten kijken op service.citroen. Een nieuwe stofkap (zo heet dat rubber over de veercilinder) kost €36,-. Citroën blijkt ook de veercilinder zelf ook nog te leveren.
Maar voor La Soixante is die cilinder NFP. :roll:
Hebben jullie nu alleen de rubber van de pokke pokke stagetjes vervangen? IK bedoel, da's toch de bijnaam voor de reactie stangen of gaat het over de stabi rubbers?
Nee, we hebben alleen de stabilisatorrubbers vervangen.
Wes, een complete veercilinder kost €194,50 (incl. BTW).
Op dit plaatje kun je goed zien hoe het in elkaar zit, inclusief dat pikkie waar ik het over had.
Het probleem bij Breaky is dat de hoes nat is van de LHM bij de uiteinden en waar de retour- en ontluchtingsleiding inprikken. Ik vermoed dat het komt omdat het rubber te oud is, de hoes had aan de uiteinden best veel droogtescheurtjes. Die kunststof leidingen zijn heel erg stug en zitten losjes in het rubber gedrukt.
Gert de Jong denkt dat de veercilinder lekt.
Wat dacht je wat? Ik rij sowieso mee in de bezemwagen. :wink:
En dan hebben we hier de boosdoenert:
Er zit dus een barst in de achterkant en ook wat rook sporen, dat was dus de brand lucht die ik rook. :?
Nieuwe er in en "Breaky" loopt weer als een zonnetje. 8)
aanhouden dussss???????? :clap:
We wachten even zaterdag af, ik ben benieuwd wat er nou mis is met de rechter achter veercylinder.
Het monteren van de reactie stang rubbers geloof ik wel, ik maak mij meer zorgen om de veercylinder.
Je wordt zo nog een ervaren electroboer. :wink:
Maar serieus, dat ziet er slecht uit. Die had er ook geen minuut langer in moeten zitten. :?
had je nou een verse kunnen scoren? Of heb je een tweede hands gemonteerd?
Mooi dat ze in ieder geval weer goed loopt! De rest gaat ook goed komen! Is vast iets simpels
Vergeleken met een turbo én een rechter HD-leiding vervangen is alles simpel. 8)
Er zit een nieuwe in Gerrie, ze zijn nog gewoon te koop. :wink:
Dis bobines worden in zoooooveel psa's gebruikt dat het niet grappig meer is. maar wel beter dan die klöte verdelerkapjes 8)
Mooi dat dat varkentje gewassen is. Maar hoe kan zo'n ding nou barsten? Is het soms van bakeliet?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
In de type 2's barsten die bobineblokken ook. Zal toch met hitte en uitdroging van dat plastic te maken hebben? krummelige kwaliteit..
bobines kunnen best heet worden, zeker als je slechte kabels/bougies hebt waar de vonk niet lekker kan overspringen
Aan de bougie's en de kabels kan het niet liggen, ik vervang mijn bougies elk jaar (een beetje overdreven ben ik met je eens) en de bougie kabels zijn twee jaar geleden nog vervangen. Ik denk dat het nog het originele bobineblok is van uit de fabriek, '91 dus. 19 jaar oud ik vindt het niet raar. :wink:
Het zou nie mogen nie!!
Nee hoor Wes, toppie dat het gelukt is. Was dat krengetje nou duur?
Ik heb er 77€ voor betaald, maar als 150€ was geweest had ik het ook betaald. :wink:
Nou, en als die veercylinder nu ook nog een beetje meevalt... komt het wederom helemaal goed met die slettebak :mrgreen:
Ik hoop het idd.
En wordt ze weer een Grande Dame. :lovecit:
neeh WiXm, dat IS ze al.
wel een nukkige, soort schoonmoeder :mrgreen:
Zo zeg, das een verbetering die rubbertjes van de reactiestang vervangen!! :shock:
Ze blijft nu wel naar mijn smaak iets te hoog aan de voorkant, ik wacht het nog even af anders wordt het even afstellen, Wim? :wink:
De lekkage rechts achter is waarschijnlijk te wijten aan een slecht rubber, ( het harmonica-rubber dat aan de veercylinder vast zit of hoe dat ook heten mag.)
dat gaat dus vervangen worden, even zien waar ik dat vandaan kan halen?
Breaky rijdt inderdaad nu als een grande limousine. De klus viel me wel tegen qua tijd. Maar ach, wat moet je anders op een stormachtige zaterdag? 8)
Laat maar weten of en wanneer je de hoogte wilt afstellen.
mooi! :clap: Breaky mag dus nog even blijven?????
Waar zijn de foto's? :lol:
Oké. :wink:
Foto's!? :roll:
Voorlopig wel, maar je weet het nooit he. :wink:
Uit nieuwsgierigheid zitten kijken op service.citroen. Een nieuwe stofkap (zo heet dat rubber over de veercilinder) kost €36,-. Citroën blijkt ook de veercilinder zelf ook nog te leveren.
Maar voor La Soixante is die cilinder NFP. :roll:
Voor beide kanten dan maar de stofkappen bestellen!? (Wim als je de tijd er voor hebt mag je ze bestellen)
Huur ik weer die brug stellen we gelijk de wagen hoogte af. :wink:
Bij de weg wat kosten die veercilinders Wim?
Hebben jullie nu alleen de rubber van de pokke pokke stagetjes vervangen? IK bedoel, da's toch de bijnaam voor de reactie stangen of gaat het over de stabi rubbers?
Nee, we hebben alleen de stabilisatorrubbers vervangen.
Wes, een complete veercilinder kost €194,50 (incl. BTW).
Op dit plaatje kun je goed zien hoe het in elkaar zit, inclusief dat pikkie waar ik het over had.
Worden de achterste veercilinders vervangen door nieuwe?
Het probleem bij Breaky is dat de hoes nat is van de LHM bij de uiteinden en waar de retour- en ontluchtingsleiding inprikken. Ik vermoed dat het komt omdat het rubber te oud is, de hoes had aan de uiteinden best veel droogtescheurtjes. Die kunststof leidingen zijn heel erg stug en zitten losjes in het rubber gedrukt.
Gert de Jong denkt dat de veercilinder lekt.
Pagina's