Ik denk dat serie 1 inderdaad beter is. Als ik beide bekijk heb ik het idee dat dit een onderdeel is dat is herontworpen met het oog op kostenbesparing. Wat er bijvoorbeeld bij die serie 1 op zat was een extra borging ala motorkap. Dat zit niet op mijn serie 2.
Ook denk ik dat het materiaal dunner is. Bij alle andere die ik zag was de bak aan de randen aan het roesten. De beschermlaag pelt af.
mmmmmmmmmmmmmm is die trut nog steeds niet continent :evil:
Gister lag er toch weer een redelijke vlek onder de dame.
Ik heb even kort gekeken maar kon niet zo snel een definitieve conclusie trekken.
Ik denk dat het LHM is en geen motorolie. Ze was dus na de rit naar huis na het sleutelen heel goed warm, karton er onder en de volgende dag geen druppel.
Nu heb ik een tijdje op de plaats staan gymmen met de dame. Ik zou me dus kunnen voorstellen dat er een retourleiding lekt of dat bij het moeten leveren van de extra druk om naar de hoogste stand te gaan er een lekkage optreed die er niet is als ze gewoon stil staan.
De lekkage is in het midden helemaal aan de voorkant. De bol die daar zit (voorraadbol?) is ook redelijk nat....iemand een theorie?
Kleine kanttekening: Volgens mij wordt de hydraulische druk in het systeem niet hoger door het naar de hoogste stand gaan. Plaatselijk wordt natuurlijk wel meer LHM doorgelaten maar de pomp heeft maar 1 drukniveau
@detlev: volgens mij heb je gelijk, er loopt wel veel meer LHM natuurlijk tijdens het gymmen.
@xsara coupe: die was droog voor de oliewissel en carterpan reparatie. Het zou natuurlijk kunnen dat er nu dunnere olie in zit dan er in zat en dat de keerrring daardoor lekt. Maar dan had ik eigenlijk na de rit naar huis al een drupje verwacht. Dat was een lange rit, goed warme en dus dunne olie en toen lag er de volgende dag niets. Volgens mij is het echt gekomen na het gymmen.
Ik denk dat het LHM is maar dat is nu slecht te zien omdat de olie in de steen zit :lol:
Ik moet vanmiddag gewoon wat meer onderzoek doen denk ik.
De nieuwe reservewielbak maar even in de bodyschutz gezet nadat ik gisteren de roestomvormer had aangebracht op de paar plekjes waar dat nodig was.
Morgen nog een laagje en dan kan deze er onder.
Ook heb ik nog even gezocht naar het "lek". Maar niets kunnen vinden. Er lekt nu niets. Ik heb de dame behoorlijk laten gymmen en ook was de motorolie goed warm. Geen druppel :?
Ik laat het stuk karton er maar weer onder liggen. Misschien dat er morgen wel wat drupt.....
Ook heb ik de hoekjes van de voorspatschermen achter de wielkastliner schoongemaakt. Links zat haast niets maar rechts toch een behoorlijke hoeveelheid prut en drek. Nadat het schoon was zag het er uit als goede plaat, geen roest of andere ellende gelukkig.
Vanmorgen de vervangende resrvewielbak onder de auto gemonteerd. Dat ziet er een heel stuk netter uit. Ben benieuwd of deze een beetje netjes blijft. De XM waar deze bak af gekomen is had een veel kleinere dwarsdemper. Wellicht dat de bak daardoor minder heet wordt en daarom minder geleden heeft.
Ook nog even gekeken naar de lekkage. Helaas lijkt het er heel sterk op dat m'n Xm toch weer lekt tussen de carterpan en het carteer door.....
Sjit Gerrie.... Zeg, had je niet gemeld dat het aandraai moment heel laag was van die carterpan boutjes? Als je m nu eens goed warm rijdt en die boutjes nog eens aanhaalt?? Tis maar een idee. Ik bedoel met een nieuwe pakking er in mag dit eigenlijk niet gebeuren.
Aanhalen zou ik zeker niet doen! Op die manier is er bij mijn xm destijds een gebroken...
Ze mogen inderdaad absoluut niet vast... Is maar relatief klein spul..
Mijn Xm heeft ook 2 pogingen gekost bij de garage om hem 100% dicht te krijgen... 2e keer uiteraard wel onder garantie..
aandraaien heeft gezien de constructie geen zin. Er zit geen pakking tussen de pan en het carter, deze ligt als een kit rups voor de opening eigenlijk. Misschien wat lastig voor te stellen als je hetniet gezien hebt. Het zal helaas nogmaals moeten.....
Pan is alleen een reservoir, staat geen druk op. De druk zit alleen ná de pomp en dus in het blok. In de pan komen alle retour kanalen bij elkaar.
Carterpan met vloeibare pakking is gewoon ruk; je krijgt het nooit 100% olie vrij of je moet je auto een nacht laten uitlekken boven een bak. Daarna de remreiniger eroverheen, GOED de (vloeibare) pakking aanbrengen en daarna een dag laten uitharden voor een goed resultaat. Je moet ook pakking gebruiken die tegen olie kan en die blauwe kan dat iig niet, die wordt gewoon weer zacht van olie.
denk inderdaad dat er helaas al wat olie tussen is gekomen met monteren, of dat de pan niet rechtgenoeg is aangedrukt bij de eerste positionering waardoor de kitrug wat te veel verschoven is oid. Deze kit is wel goed, dat is niet het probleem. Denk dat het bij montage gewoon niet helemaal goed is gegaan helaas. Ach, ik weet nu wat me te wachten staat, moeilijk is het niet. Ik zal nu idd de boel een nacht laten uitlekken. Die mogelijkheid was er natuurlijk niet op de sleuteldag
Matthijs, die blauwe is wat standaard voor de carterpannen wordt voorgeschreven en is specifiek voor deze toepassing! Dit zit er bij mij al weer 3 jaar lekvrij tussen...
de kit is inderdaad zwart, het is dezelfde als bij Maarten is gebruikt. Die gebruiken ze altijd bij De Jong. Ik heb zelf nog kit liggen die ik al gekocht had. Geen idee welke kleur diie heeft. Hij is inderdaad speciaal voor dit soort toepassing en 100% olie etc bestendig en temperatuurvast. We zullen zien als ik binnenkort de boel weer een keer onderhanden neem.....
Ik denk dat serie 1 inderdaad beter is. Als ik beide bekijk heb ik het idee dat dit een onderdeel is dat is herontworpen met het oog op kostenbesparing. Wat er bijvoorbeeld bij die serie 1 op zat was een extra borging ala motorkap. Dat zit niet op mijn serie 2.
Ook denk ik dat het materiaal dunner is. Bij alle andere die ik zag was de bak aan de randen aan het roesten. De beschermlaag pelt af.
Seriè 1 ruleszzzz :mrgreen:
Wat een verschil die bakken! :shock:
@Mike: Hoe bedoel je? Met het elektriek? :meneus:
:lol: Nee,dan weer niet... :oops: Daarom is het ook zo leuk om het te zeggen als iets een keer beter is dan bij serie2.
mmmmmmmmmmmmmm is die trut nog steeds niet continent :evil:
Gister lag er toch weer een redelijke vlek onder de dame.
Ik heb even kort gekeken maar kon niet zo snel een definitieve conclusie trekken.
Ik denk dat het LHM is en geen motorolie. Ze was dus na de rit naar huis na het sleutelen heel goed warm, karton er onder en de volgende dag geen druppel.
Nu heb ik een tijdje op de plaats staan gymmen met de dame. Ik zou me dus kunnen voorstellen dat er een retourleiding lekt of dat bij het moeten leveren van de extra druk om naar de hoogste stand te gaan er een lekkage optreed die er niet is als ze gewoon stil staan.
De lekkage is in het midden helemaal aan de voorkant. De bol die daar zit (voorraadbol?) is ook redelijk nat....iemand een theorie?
Durf het bijna niet te zeggen, maar vooruit: de diravi bol... :roll:
Hahahahaha, ik weet 100% zeker dat dat het niet is!!! Heb ik uitgebreid gechecked en getest!
Plus, ik heb geen diravi maar dirass op m'n type 2 :mrgreen:
Als de bol zweet dan zou de o ring van de bol slecht kunnen zijn, maar ja om het echt goed te zien moet ze even op een brug.
Het zweten komt van hoger. Het standaard probleem van de o-ringen/afdichting daar. Maar dat was zweten, nu is er meer uitgekomen.
Ik zou eens moeten kijken wat er gebeurd met gymmen, kijken of ik dan kan zien waar het lekt.....maar eerst belangrijker zaken!
Je krukaskeerring gecheckt? Die willen bij een ES9 ook vaak lekken. Gaat dan om de distributiekant..
Kleine kanttekening: Volgens mij wordt de hydraulische druk in het systeem niet hoger door het naar de hoogste stand gaan. Plaatselijk wordt natuurlijk wel meer LHM doorgelaten maar de pomp heeft maar 1 drukniveau
Althans dat is hoe ik het begrijp.
En een handtekening!!!!
@detlev: volgens mij heb je gelijk, er loopt wel veel meer LHM natuurlijk tijdens het gymmen.
@xsara coupe: die was droog voor de oliewissel en carterpan reparatie. Het zou natuurlijk kunnen dat er nu dunnere olie in zit dan er in zat en dat de keerrring daardoor lekt. Maar dan had ik eigenlijk na de rit naar huis al een drupje verwacht. Dat was een lange rit, goed warme en dus dunne olie en toen lag er de volgende dag niets. Volgens mij is het echt gekomen na het gymmen.
Ik denk dat het LHM is maar dat is nu slecht te zien omdat de olie in de steen zit :lol:
Ik moet vanmiddag gewoon wat meer onderzoek doen denk ik.
De nieuwe reservewielbak maar even in de bodyschutz gezet nadat ik gisteren de roestomvormer had aangebracht op de paar plekjes waar dat nodig was.
Morgen nog een laagje en dan kan deze er onder.
Ook heb ik nog even gezocht naar het "lek". Maar niets kunnen vinden. Er lekt nu niets. Ik heb de dame behoorlijk laten gymmen en ook was de motorolie goed warm. Geen druppel :?
Ik laat het stuk karton er maar weer onder liggen. Misschien dat er morgen wel wat drupt.....
Ook heb ik de hoekjes van de voorspatschermen achter de wielkastliner schoongemaakt. Links zat haast niets maar rechts toch een behoorlijke hoeveelheid prut en drek. Nadat het schoon was zag het er uit als goede plaat, geen roest of andere ellende gelukkig.
Goed in de gaten houden idd die hoekjes. Ik zou de binnenschermen op die plekook eens goed behandelen met een antiroest spullleke. :wink:
Vanmorgen de vervangende resrvewielbak onder de auto gemonteerd. Dat ziet er een heel stuk netter uit. Ben benieuwd of deze een beetje netjes blijft. De XM waar deze bak af gekomen is had een veel kleinere dwarsdemper. Wellicht dat de bak daardoor minder heet wordt en daarom minder geleden heeft.
Ook nog even gekeken naar de lekkage. Helaas lijkt het er heel sterk op dat m'n Xm toch weer lekt tussen de carterpan en het carteer door.....
dat is balen man!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
+1
Sjit Gerrie.... Zeg, had je niet gemeld dat het aandraai moment heel laag was van die carterpan boutjes? Als je m nu eens goed warm rijdt en die boutjes nog eens aanhaalt?? Tis maar een idee. Ik bedoel met een nieuwe pakking er in mag dit eigenlijk niet gebeuren.
Aanhalen zou ik zeker niet doen! Op die manier is er bij mijn xm destijds een gebroken...
Ze mogen inderdaad absoluut niet vast... Is maar relatief klein spul..
Mijn Xm heeft ook 2 pogingen gekost bij de garage om hem 100% dicht te krijgen... 2e keer uiteraard wel onder garantie..
Balen! Maar gelukkig niets ernstigs :wink:
Nu ja, ik bedoel ook niet met volle kracht een slag maken, maar wellicht zit er nog wat speling in als ze warm is??
aandraaien heeft gezien de constructie geen zin. Er zit geen pakking tussen de pan en het carter, deze ligt als een kit rups voor de opening eigenlijk. Misschien wat lastig voor te stellen als je hetniet gezien hebt. Het zal helaas nogmaals moeten.....
na jah, als het dan maar opgelost is toch??
Oh? Nee ik heb de pan idd niet los gezien...alleen een kit-laag, goh. Er komt toch best wat druk op toch? Oliedruk ofzo...
Pan is alleen een reservoir, staat geen druk op. De druk zit alleen ná de pomp en dus in het blok. In de pan komen alle retour kanalen bij elkaar.
Carterpan met vloeibare pakking is gewoon ruk; je krijgt het nooit 100% olie vrij of je moet je auto een nacht laten uitlekken boven een bak. Daarna de remreiniger eroverheen, GOED de (vloeibare) pakking aanbrengen en daarna een dag laten uitharden voor een goed resultaat. Je moet ook pakking gebruiken die tegen olie kan en die blauwe kan dat iig niet, die wordt gewoon weer zacht van olie.
denk inderdaad dat er helaas al wat olie tussen is gekomen met monteren, of dat de pan niet rechtgenoeg is aangedrukt bij de eerste positionering waardoor de kitrug wat te veel verschoven is oid. Deze kit is wel goed, dat is niet het probleem. Denk dat het bij montage gewoon niet helemaal goed is gegaan helaas. Ach, ik weet nu wat me te wachten staat, moeilijk is het niet. Ik zal nu idd de boel een nacht laten uitlekken. Die mogelijkheid was er natuurlijk niet op de sleuteldag
Matthijs, die blauwe is wat standaard voor de carterpannen wordt voorgeschreven en is specifiek voor deze toepassing! Dit zit er bij mij al weer 3 jaar lekvrij tussen...
Ik kan het mis hebben maar volgens mij was de kit die er bij Gerrie op gedaan werd zwart!?
Dat zal ook van merk tot merk verschillen? Wellicht dat iedere dealer ook een ander kitmerk heeft?
Mijn kit was ook zwart (bij gert de jong gedaan vorig jaar) Mijne lekt niet.
de kit is inderdaad zwart, het is dezelfde als bij Maarten is gebruikt. Die gebruiken ze altijd bij De Jong. Ik heb zelf nog kit liggen die ik al gekocht had. Geen idee welke kleur diie heeft. Hij is inderdaad speciaal voor dit soort toepassing en 100% olie etc bestendig en temperatuurvast. We zullen zien als ik binnenkort de boel weer een keer onderhanden neem.....
Pagina's