Hij is redelijk strak en er zitten vrij weinig krassen en deuken in voor z'n leeftijd/km.stand.
Wel zijn er al diverse delen overgespoten en dat is te zien aan de knikken/vouwen in het plaatwerk. Die zijn op sommige plekken gewoon niet netjes en te scherp geschuurd. :roll:
Deze avond mijn eigen XM (eindelijk!) uit de wat uitgelopen winterstalling gehaald. De CX heeft het prima gedaan als winterauto. :)
Onderweg terug nog een flinke hoosbui gehad, dus de dikke laag stof die erop lag is er redelijk afgespoeld.
Ik heb er nog een hoop plannen mee, dus de updates zullen elkaar wel opvolgen deze zomer, binnenkort meer. :wink:
:P Plannen met het uiterlijk Coen? Of meer van technische aard? Ben benieuwd!!!
Beide, en de XM zal ook wat gezetter worden. :wink:
En over de CX als pekelbak, je moet toch wat als je XM net zo hard roest als een CX. :)
Vanavond heb ik de XM gewassen, maar helaas zit er toch nog een stofwaasje over/in de lak, dat wordt dus binnenkort goed poetsen.
Of anders maar gelijk beginnen met kleien...
Verder nog de computerbak vervangen door een exemplaar wat wel heel is, en het lederen Xantia stuur vervangen door een lederen Xantia stuur. :lol:
Nu dus zonder beschadigingen....
En morgen ga ik hier en daar maar eens informeren wat het gaat kosten om alle tupperware te laten spuiten...
Omdat die al een hele tijd dienst doet als voorste mistlampschakelaar. :wink:
Inmiddels zit de juiste schakelaar erin.
Afgelopen week ook aan de slag gegaan met het ombouwen van de deurpanelen.
Toen ik de XM net had, heb ik een leren type 1 interieur gekocht, maar ik heb natuurlijk een type 2 dus dat sloot niet helemaal netjes aan bij de dashboard.
Dat begon mij een beetje te irriteren en heb ik besloten om het leerpaneel uit het type 1 deurpaneel te slopen, dat aan te passen en vervolgens weer in een type 2 deurpaneel te lijmen.
Hier type 1 en 2 onder elkaar, zoek de verschillen:
Vervolgens haal je voorzichtig het leerpaneel los, die is best dun en breekt dus makkelijk. Maar als gewoon van de achterkant alle plastic doppen doorsnijdt, dan komt die zo los:
Dan het type 2 paneel erop gelegd om te kijken wat er aangepast moet worden, alle 5 de hoeken moeten véél ronder worden:
Toen alle stof van het type 2 paneel eraf gesloopt en voorzichting de hoeken van het type 1 paneel losgehaald, dat is gewoon een kwestie van genoeg nietjes eruit pulken. Beetje plakband erop en je kunt de rondingen overhalen:
Daarna het overtollige hardboard wegknippen (gaat gewoon met de keukenschaar) en even netjes naar het lijntje schuren. Om het schuim netjes rond weg te krijgen valt niet mee, dan ook maar gewoon met de schaar een beetje bijknippen. :roll:
Het leer even vast gezet met wat plakband op te kijken of het past:
Dan de hoekjes vastlijmen met contactlijm:
Op het werk heb ik nog even wat nietjes van 6mm terugeschuurd naar 4 mm (Het hardboardpaneel is zelf nog dunner dan dat) en flink wat nietjes op de gelijmde hoekjes gejast.
Dat komt nooit meer los! :)
Vervolgens het leerpaneel met wat kit teruglijmen in het deurpaneel, de handgreep en het bakje weer terugschroeven en het paneel is klaar om in de auto te gaan:
Nu heb ik dus type 2 deurpanelen met type 1 leerpanelen erin. (alleen de voordeurpanelen moeten nog wel)
En andersom wisselen gaat dus niet. :wink:
Vandaag ook aan de slag gegaan met de achterremmen, de schijven zaten vorig jaar al op de minimale dikte.
Van m'n laatste sloper 2 maanden geleden had ik ook de achterremklauwen eraf gehaald. Die heb ik toen van binnen lekker schoongemaakt en van buiten voorzien van een likje verf. De afdekplaat heb ik gewoon op de auto geverfd, want als je abs hebt, loopt de bedrading door die plaat heen. En aangezien de abs sensor toch 9 van 10 keer erg vast zit in de draagarm heb ik het niet eens geprobeerd.
:buig:
Mooi werk hoor Coen! Die beschermplaat is een goed detail, zeker met die grote open velgen, dat ziet er toch wel beter uit!
Ik zou jouw XM wel eens in het echt willen zien, een keer op een meeting bv :thumbup:
Zeg dat wel...
Die 2 deurpanelen hebben bij elkaar toch wel iets van een halve dag gekost.
Maar dan heb je ook wat. :wink:
En daarbij vind ik het "motief" van een serie 1 leerpaneel veel mooier en strakker dan dat van een serie 2 leerpaneel. Daar lijkt net alsof het leer aan alle kanten los komt. :roll:
Tsja, schijnen zeldzame dingen te zijn die mistlampenschakelaars. :wink:
Vanavond de achterbumper eraf gehaald om de Zender bumperlip er onder te kunnen plakken. Anderhalve bus kit, wat plakband en een berg klemmen later zag het er zo uit:
En even voor de beeldvorming, zo zal het er uit zien als die straks netjes gespoten is.
Over een week heb ik een afspraak bij de spuiter, dus voor die tijd moet de voorbumperlip er ook opgeplakt zijn. 8)
Mooi en secuur bezig Coen! Maar ehh, een CX als pekelbak gebruiken, okay, maar nu zie ik dat er ook nog een DS als magazijn stelling in gebruik is!! :wtf: :twisted:
De voorbumperlip is geplakt, het r.v.deurpaneel is omgebouwd van s1 naar s2 en ik heb een setje wintervelgen laten stralen. Binnenkort die maar eens laten spuiten op m'n werk.
En het deurpaneel voor en na:
Nog 1 deurpaneel te gaan is dan het interieur voor "eventjes" klaar. :)
:mrgreen: Als Mark dit ziet krijgt ie een rol beroerte...blokjes velgen voor de winterbanden :lolno:
Beetje dwars ben je wel Coen, wel leuk hoor. CX als pekel bak, DS = magazijnstelling, Blokjes velgen voor de winter..
Maar goed bezig. Ga je de blokjes helemaal in een kleur spuiten?
Nette break :thumbup: en vwb de velgen, die kun je altijd nog omwisselen :wink:
Ga jij nou ook nog die oude type 1 van het CiFO kopen? :P
Lekker weer das die Breaky uit Lienden, die was idd op eens weg. :mrgreen:
Veel plezier er mee. 8)
ik neem aan dat dit een vraag is voor Coen :wink: , ik koop verder geen andere XM's.
Ja, waarschijnlijk wel.
Hoezo, had je interesse in de motor?
btw, je inbox zit denk ik vol want ik kan je geen PB's sturen. :wink:
Hey Coen, vette bak man. Vond hem meteen al mooi. Is ze in werkelijkheid ook zo strak??
En die velgen vind ik helemaal niet verkeerd nie :thumbup:
Hij is redelijk strak en er zitten vrij weinig krassen en deuken in voor z'n leeftijd/km.stand.
Wel zijn er al diverse delen overgespoten en dat is te zien aan de knikken/vouwen in het plaatwerk. Die zijn op sommige plekken gewoon niet netjes en te scherp geschuurd. :roll:
Nou ja, voor het geld heeft ie veel uitstraling!
Ik heb pb's uitgeschakeld maar je kan wel mailen evt. :) (matthijs @ 309gti.nl)
Deze avond mijn eigen XM (eindelijk!) uit de wat uitgelopen winterstalling gehaald. De CX heeft het prima gedaan als winterauto. :)
Onderweg terug nog een flinke hoosbui gehad, dus de dikke laag stof die erop lag is er redelijk afgespoeld.
Ik heb er nog een hoop plannen mee, dus de updates zullen elkaar wel opvolgen deze zomer, binnenkort meer. :wink:
:P Plannen met het uiterlijk Coen? Of meer van technische aard? Ben benieuwd!!!
Da's apart, een CX als pekelbak en een XM in de winterstalling... :o
Vind ik idd ook een opmerkelijke keuze :P
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Maar XM-rijders is ook een apart slag volk. :lol:
Beide, en de XM zal ook wat gezetter worden. :wink:
En over de CX als pekelbak, je moet toch wat als je XM net zo hard roest als een CX. :)
Vanavond heb ik de XM gewassen, maar helaas zit er toch nog een stofwaasje over/in de lak, dat wordt dus binnenkort goed poetsen.
Of anders maar gelijk beginnen met kleien...
Verder nog de computerbak vervangen door een exemplaar wat wel heel is, en het lederen Xantia stuur vervangen door een lederen Xantia stuur. :lol:
Nu dus zonder beschadigingen....
En morgen ga ik hier en daar maar eens informeren wat het gaat kosten om alle tupperware te laten spuiten...
Wat heb jij een gruwelijk mooie pomp. :daarvaltmebekvanopen:
waarom zit je gevarenlichtenknop zo raar???
Dus er komt een Morette set rond om op? Mooi man, ik hou wel van een apart XM!
Ik weet er alles van, m'n pa heeft er 4 gehad :P
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Omdat die al een hele tijd dienst doet als voorste mistlampschakelaar. :wink:
Inmiddels zit de juiste schakelaar erin.
Afgelopen week ook aan de slag gegaan met het ombouwen van de deurpanelen.
Toen ik de XM net had, heb ik een leren type 1 interieur gekocht, maar ik heb natuurlijk een type 2 dus dat sloot niet helemaal netjes aan bij de dashboard.
Dat begon mij een beetje te irriteren en heb ik besloten om het leerpaneel uit het type 1 deurpaneel te slopen, dat aan te passen en vervolgens weer in een type 2 deurpaneel te lijmen.
Hier type 1 en 2 onder elkaar, zoek de verschillen:
Vervolgens haal je voorzichtig het leerpaneel los, die is best dun en breekt dus makkelijk. Maar als gewoon van de achterkant alle plastic doppen doorsnijdt, dan komt die zo los:
Dan het type 2 paneel erop gelegd om te kijken wat er aangepast moet worden, alle 5 de hoeken moeten véél ronder worden:
Toen alle stof van het type 2 paneel eraf gesloopt en voorzichting de hoeken van het type 1 paneel losgehaald, dat is gewoon een kwestie van genoeg nietjes eruit pulken. Beetje plakband erop en je kunt de rondingen overhalen:
Daarna het overtollige hardboard wegknippen (gaat gewoon met de keukenschaar) en even netjes naar het lijntje schuren. Om het schuim netjes rond weg te krijgen valt niet mee, dan ook maar gewoon met de schaar een beetje bijknippen. :roll:
Het leer even vast gezet met wat plakband op te kijken of het past:
Dan de hoekjes vastlijmen met contactlijm:
Op het werk heb ik nog even wat nietjes van 6mm terugeschuurd naar 4 mm (Het hardboardpaneel is zelf nog dunner dan dat) en flink wat nietjes op de gelijmde hoekjes gejast.
Dat komt nooit meer los! :)
Vervolgens het leerpaneel met wat kit teruglijmen in het deurpaneel, de handgreep en het bakje weer terugschroeven en het paneel is klaar om in de auto te gaan:
Nu heb ik dus type 2 deurpanelen met type 1 leerpanelen erin. (alleen de voordeurpanelen moeten nog wel)
En andersom wisselen gaat dus niet. :wink:
Vandaag ook aan de slag gegaan met de achterremmen, de schijven zaten vorig jaar al op de minimale dikte.
Van m'n laatste sloper 2 maanden geleden had ik ook de achterremklauwen eraf gehaald. Die heb ik toen van binnen lekker schoongemaakt en van buiten voorzien van een likje verf. De afdekplaat heb ik gewoon op de auto geverfd, want als je abs hebt, loopt de bedrading door die plaat heen. En aangezien de abs sensor toch 9 van 10 keer erg vast zit in de draagarm heb ik het niet eens geprobeerd.
Voor:
Tijdens:
Na:
En met velg ervoor:
:buig:
Mooi werk hoor Coen! Die beschermplaat is een goed detail, zeker met die grote open velgen, dat ziet er toch wel beter uit!
Ik zou jouw XM wel eens in het echt willen zien, een keer op een meeting bv :thumbup:
mooi gedaan :thumbup:
nice hoor!
zeker die deurpanelen zal een aardige minuut gekost hebben...
Zeg dat wel...
Die 2 deurpanelen hebben bij elkaar toch wel iets van een halve dag gekost.
Maar dan heb je ook wat. :wink:
En daarbij vind ik het "motief" van een serie 1 leerpaneel veel mooier en strakker dan dat van een serie 2 leerpaneel. Daar lijkt net alsof het leer aan alle kanten los komt. :roll:
Heb ik eindelijk een type2 mistlampschakelaar vóór over, ben je voorzien na een jaar zoeken :mrgreen:
Tsja, schijnen zeldzame dingen te zijn die mistlampenschakelaars. :wink:
Vanavond de achterbumper eraf gehaald om de Zender bumperlip er onder te kunnen plakken. Anderhalve bus kit, wat plakband en een berg klemmen later zag het er zo uit:
En even voor de beeldvorming, zo zal het er uit zien als die straks netjes gespoten is.
Over een week heb ik een afspraak bij de spuiter, dus voor die tijd moet de voorbumperlip er ook opgeplakt zijn. 8)
Mooi en secuur bezig Coen! Maar ehh, een CX als pekelbak gebruiken, okay, maar nu zie ik dat er ook nog een DS als magazijn stelling in gebruik is!! :wtf: :twisted:
Update:
De voorbumperlip is geplakt, het r.v.deurpaneel is omgebouwd van s1 naar s2 en ik heb een setje wintervelgen laten stralen. Binnenkort die maar eens laten spuiten op m'n werk.
En het deurpaneel voor en na:
Nog 1 deurpaneel te gaan is dan het interieur voor "eventjes" klaar. :)
lekker bezig :wink:
:mrgreen: Als Mark dit ziet krijgt ie een rol beroerte...blokjes velgen voor de winterbanden :lolno:
Beetje dwars ben je wel Coen, wel leuk hoor. CX als pekel bak, DS = magazijnstelling, Blokjes velgen voor de winter..
Maar goed bezig. Ga je de blokjes helemaal in een kleur spuiten?
Pagina's