Dara was weinig aan te doen hoor. Vorig jaar waren er daar ook ene paar buiten de boot gevallen en die konden als eerste komen. Met een max van 20 ben je dan al snel te laat.
Er word overigens een camera geplaatst die de hele presentatie mee blijft draaien. Dat word vervolgens op dvd gezet en die zijn te regelen.
Ja getver, dat hele diravi workshop verhaal gemist. Is het niet een idee om die kmteller meteen elektronisch te maken (type 2) ? Dan heb je nooit meer een zwabberende naald, het enige is dat ie ook op nul gaat als je je contact uitdraait. :wink:
Wie zou dat nu doen, zou je denken? Nou, ik ben weleens met m'n knie tegen de sleutel aangekomen terwijl ik lekker harde muziek aanhad, heel raar wat er dan gebeurt. Zeker als je nog niet weet dat een automaat niet start in 'D' :P
Gisterenavond mijn benzinefilter wederom vervangen na 3 jaar en 40.000km. Nu was de benzinedouche beduidend minder dan 3 jaar geleden bij het lostrekken van de aanvoerslang van het filter, maar toch nog drukopbouw :roll:. Bij andere auto's heb ik zoiets nog nooit meegemaakt, bij het lostrekken komt er kortstondig een klein straaltje uit en druppelt dan eventjes.
Ben toch blij het benzinefilter weer vervangen te hebben, kennelijk zit er genoeg vuil/verouderde benzine in de tank. Voordat ik deze XM kocht stond die 4 jaar stil in een stalling. De reden om het benzinefilter te vervangen was het af en toe pingelen van de motor, rond de 3000tr/min :( .
Na het vervangen van het filter heb ik 30liter BP Ultimate getankt en een flesje injectorreiniger in de tank gedaan, een proefrit gemaakt en de motor ging steeds mooier en ietsje stiller (de scherpe kantjes van het rauwe is eraf :lol:) draaien na een tijdje. Ook het stationair toerental is nu meer 950tr/min ipv ~850tr/min en pakt beter op vanuit stilstand. Het pingelen was aan het begin van de proefrit er nog wel, maar later beduidend minder dus de injectoren worden gereinigd. Het voordeel van benzinetoevoegingen is dat er geen onderdelen los gemaakt hoeven te worden en in geval van goede toevoegingen ook meteen werken.
Een algemene benzine injector afbeelding
Het plaatje links laat een vervuilde injector zien en rechts een schone/gereinigde injector.
Ook heb ik een flesje benzinestabilisator om benzineveroudering te verminderen c.q. loodvervanger gekocht, dit moet ik nog uitproberen.
BP Ultimate heb ik expres getankt, tijdens mijn stage+afstudeeropdracht van mijn vorige studie bleek deze "premium" benzine met mijn testen de betere resultaten te geven tov overige "premium" benzines. Dan moet je denken aan het RON getal en de toevoegingen in deze benzine, om deze 2 reden heb ik dit getankt i.p.v. brandstofbesparing.
De losse flesjes hadden ook van een ander goed merk kunnen zijn, maar de BP pomp waar ik was verkocht alleen dit merk.
Mooi Jp, zeker als het rauwe wat minder is, hoewel toch wel kenmerkend voor dit blok. Eigenlijk zouden alle injectoren eens vernieuwd moeten worden, IK denk dat je dan echt een wereld van verschil krijgt, maar dat zal een kostbare zaak zijn. Zijn die injectoren ook voor andere merken ( dan Peugeot) gemaakt??
Nieuwe injectoren zijn mij toch te duur, 200 euro per stuk....Renault heeft ook de V6 12v gebruikt en later ook de V6 24v ES9J4.
Wil je de injectoren snel en goed gereinigd hebben, dan moet je ze een aantal keren ultrasoon reinigen en nog beter is om de injectoren aan te sturen tijdens de reiniging. Dan zijn ze net zo goed als nieuwe, dat heb ik ook gezien tijdens mijn stage :wink:.
Yep, maar zo'n aanstuur opstelling heeft niemand geloof ik. Zou je best geld mee kunnen verdienen. € 10,= - €15,= per vertuiver???
Wordt net zoiets als bollen vullen :wink:
Bij mijn voorgaande stageplek hebben ze zo'n officiële ultrasoon injectorrenigings -en testapparaat. Alleen is het voor bedrijfsmatig gebruik en doen er geen handel mee. Daar kun je idd best geld mee verdienen :wink:.
Deze merken benzinesysteem -en injectorcleaners kan ik ook aanraden :thumbup:
Verkrijgbaar bij de Texaco pompstation: Chevron Techron en Pro-Gard, een merk van Texaco
Alleen verkrijgbaar bij autogarages, Forté verkoopt niet rechstreeks aan particulieren maar bij navraag geven ze wel aan welke garages Forté in huis hebben :wink: :
De Techron fuel system cleaner maakt je tank, de pomp en je benzineleidingen voornamelijk schoon, in mindere mate de injectoren. De Proo-Gard fuel injector cleaner is voornamelijk gericht op injectorvervuiling, maar bevat ook Techron.
Ik lees her en der goede verhalen over de spullen van Forté. Maar ik heb inderdaad nog nooit kunnen achterhalen waar het verkocht wordt, behalve dan zo'n vage verwijzing als 'bij uw garage'.
Overigens nog een gedachte over het benzinefilter. Ik zou de filterwissel combineren met het schoonmaken van de hoogteregelaars. Immers je bent dan toch daar onder bezig.
Ik begrijp ook niet waarom Forté niet direct aan particulieren wilt verkopen, maar de garage die Forté in huis hebben mogen het wel verkopen aan klanten. Als je wilt weten welek garages dat hebben, moet je Forté een mailtje sturen of bellen.
De benzinefilterwissel i.c.m. hoogteregelaars schoonmaken is idd een goed idee :wink:.
prof, reinigen van de injectoren zit op 20e/stuk ofzo. laat het 25 zijn, zit je op 150 euro. Gezien de normale onderhoudskosten van de XM vind ik dat nog wel meevallen. Opzich ben ik niet tegen die middeltjes maar ik denk dat het meer oplevert per euro om ze eens in zon badje te kwakken en op elkaar te laten afstellen
Tegenwoordig heb je van die mannetjes en vrouwtjes met zwart/oranje polo's in wit met oranje busjes die voor een gering bedrag al je shit van A naar B verslepen zolang je dr maar een adres en een zegel op plakt :mrgreen:
Tuurlijk is dat een optie, maar bij zoiets wil ik zelf erbij zijn om ervan zeker te zijn dat de injectoren goed gereinigd zijn :mrgreen:.
Een ander punt met de schoonmaak toevoegingen is, dat het gehele brandstofsysteem wordt gereinigd. Met alleen ultrasoonreinigen pak je de injectoren, het vuil uit de tank en leidingen kunnen je injectoren weer laten vervuilen. Dus een combinatie van beiden zou het beste zijn :wink:.
kweetnie... heb er altijd een apart gevoel bij, als iets je vuil oplost wordt het getransporteerd..
Dus je kiept dat spul in je tank waar het zwaar verdund wordt vooraleer het in je leidingen komt.
Je zou imho dus eerst je tank eronderuit moeten schroeven die reinigen en dan schoon beginnen voor je een toevoeging gaat gebruiken....
Is het niet iets om je injectoren in een onverdund bad van dat spulleke te stoppen?
De inhoud van zo'n flesje maakt 40liter benzine juist geconcentreerd en anders doe je 2 flesjes of meer er in. In standaard benzine zit al minimaal schoonmaak en anti-oxidanten additieven in, maar bij vervuilde brandstofsysteem en injectoren is dit te weinig. Schoonmaak additieven hebben een detergente (vuil lost op) en dispergente werking (vuil wordt losgeweekt en fijnverdeeld vastgehouden in de benzine). Dit soort middelen zorgen ervoor om op een makkelijke manier de boel te reinigen en schoon te houden. Als jij je tank en je benzineleidingen onderuit wilt schroeven om schoon te maken, ga je gang :D.
Bij het ultrasoonreinigen van de injectoren kan ook dit soort spul gebruikt worden.
Voordat ik mijn stage/afstuderen ging doen was ik ook sceptisch met dit soort middelen, maar toen ik zelf de diverse additieves moest gaan testen op hun werking op laboratorium schaal, motortesten en in de auto weet ik dat er wel degelijk additives zijn die hun werk doen zoals belooft. Daarnaast is er ook genoeg onzin te koop die helemaal niks doen of juist schade kunnen aanrichten zoals Slick50 :roll:.
Niet zo sceptisch Mark. Ik gooi er zo af en toe een flesje Wynn's in. Vroeger onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet. Toen ik vorig jaar m'n injectoren ging reinigen waren ze eigenlijk al wel schoon. Duszzz.......
Die toevoegsels zijn natuurlijk geen Tell Sell wondermiddeltjes maar ze hebben wel een gunstig effect op het schoon houden van de motor. Tezamen met een juiste rijstijl en tanken bij drukke pompstations.
Het wantrouwen in al die "wondermiddelen" snap ik wel. Het is dat ik er direct mee gewerkt hebt om de effectieve werking ervan te testen, anders had ik het nooit gekocht. Van de merken en typen die ik aangegeven heb weet ik zeker dat ze goed werken. Je gebruikt ze indien je met een vervuild brandstofsysteem en injectoren te maken hebt, dus vreemd motorgedrag met weinig koppel en vermogen, slecht aanslaan, pingelen, inhouden etc. Je kunt het ook preventief gebruiken zoals Wim dat doet en zo voorkom je vervuiling in je systeem en blijft het lekker werken.
Ik kom op dit onderwerp omdat mijn motor inhoudt en pingelt bij 3000tr/min, mijn benzinefilter tot 2x toe goed dichtgeslipt is. Een vervuild systeem met vervuilde injectoren is het laatste wat ik kan bedenken en op te lossen met fuel system -en injector cleaners en het werkt gelukkig ook nog bij mij. Het inhouden en pingelen wordt merkbaar steeds minder en de motor gaat "onderin" beter presteren. Mijn brandstofsysteem is nog te vuil, want bij een tankinhoud ongeveer 10liter gaat de motor weer wat moeilijk doen met inhouden. Weer zo'n injectorcleaner en daarna 30 tot 40liter benzine erin en na een tijdje begint die weer normaal te doen. Dus ik zal nog even doorgaan totdat het goed blijft en zal dan af en toe zo'n flesje preventief gebruiken.
Ben niet van plan om iedereen over te halen om deze middelen te gaan gebruiken, maar bij vreemde motorklachten kun je met mijn ervaring je voordeel mee doen :wink:.
`Maar JP, 2x een dicht geslipt benzinefilter duidt toch op een echt vuile tank?? Dat filter zit toch nét na de benzine tank?
Misschien eens die tank er onderuit halen en los helemaal reinigen??
Mijn idee XMike....
Heb toch de idee dat als je deze toevoegingen blijft gebruiken je het vuil gaat transporteren?
Vuil is er niet voor bedoeld om in je motor te verbranden imho want daar ga je het naar toe transporteren...
Heb je een redelijk zuiver systeem kan ik me inderdaad het preventieve ervan indenken, wellicht zelfs vooral bij een niet dagelijkse auto (winterstalling!)
Maar bij ernstige vervuiling zeker zoals je aangeeft als de tank bijna leeg is krijg ik het vermoeden van veel vuil en of wellicht (condens)water in de tank??
Ik geloof best dat die middeltjes 'iets' doen, maar misschien moet je de bron van het probleem eens aanpakken ipv je tank vol blijven gooien met vloeibaar goud, want toen ze uit de fabriek kwamen was dat ook niet nodig ;)
Zoals Mike zegt, misschien eens je tank schoonmaken? Demonteren en gewoon afwas sop erin gieten.
Daarbij, als hij stottert onder de 10 liter, en je zou hem bijvullen zonder adtief, is het probleem dan ook weg?
Als je motor echt pingelt en inhoudt dan zou ik niet PERSE met mn neus op het reinigings/revisie proces willen staan maar per direct het spul opsturen en laten fixen voordat je straks een gat in je zuiger hebt of je drijfstang lagers naar de klote. Probeer dat maar eens met je flesje Forté te fixen ;)
Ik heb ook een vuile tank door het lange stallen van de vorige eigenaar. Het grove vuil moet door het benzinefilter worden opgevangen en daarom zaten die ook vol. Om de tank schoon te maken kun je die met de hand reinigen maar je komt echt niet overal bij door het gat van pomp en vlotter. De cleaners lossen het vuil op om getransporteerd te worden naar de verbrandingskamer :twisted: . Bij een zwaar vervuild brandstof systeem moet je in het begin meerdere malen zulke cleaners gebruiken totdat het weer schoon is.
Doe mij maar flesjes in de tank kieperen i.p.v. benzinedampen opsnuiven om later van de dokter te horen te krijgen dat het kwaadaardig is :problem:.
Ik geloof best dat die middeltjes 'iets' doen, maar misschien moet je de bron van het probleem eens aanpakken ipv je tank vol blijven gooien met vloeibaar goud, want toen ze uit de fabriek kwamen was dat ook niet nodig ;)
Zoals Mike zegt, misschien eens je tank schoonmaken? Demonteren en gewoon afwas sop erin gieten.
Daarbij, als hij stottert onder de 10 liter, en je zou hem bijvullen zonder adtief, is het probleem dan ook weg?
Als je motor echt pingelt en inhoudt dan zou ik niet PERSE met mn neus op het reinigings/revisie proces willen staan maar per direct het spul opsturen en laten fixen voordat je straks een gat in je zuiger hebt of je drijfstang lagers naar de klote. Probeer dat maar eens met je flesje Forté te fixen ;)
Helemaal eens met jullie tip om de tank schoon te maken en injectoren ultrasoon te reinigen. Ik heb de tijd en de ruimte niet om dit allemaal te doen (met name de tank), dus voor mij helaas geen optie.
Nu ik deze flesjes gebruik krijg ik het idee dat al het vastgekoekte vuil in de tank en leidingen ook loskomt. Zodra mijn systeem weer schoon is ga ik mijn benzinefilter weer vervangen, dat is nog te doen.
Dara was weinig aan te doen hoor. Vorig jaar waren er daar ook ene paar buiten de boot gevallen en die konden als eerste komen. Met een max van 20 ben je dan al snel te laat.
Er word overigens een camera geplaatst die de hele presentatie mee blijft draaien. Dat word vervolgens op dvd gezet en die zijn te regelen.
Ja getver, dat hele diravi workshop verhaal gemist. Is het niet een idee om die kmteller meteen elektronisch te maken (type 2) ? Dan heb je nooit meer een zwabberende naald, het enige is dat ie ook op nul gaat als je je contact uitdraait. :wink:
Wie zou dat nu doen, zou je denken? Nou, ik ben weleens met m'n knie tegen de sleutel aangekomen terwijl ik lekker harde muziek aanhad, heel raar wat er dan gebeurt. Zeker als je nog niet weet dat een automaat niet start in 'D' :P
Groetjes Erik
Gisterenavond mijn benzinefilter wederom vervangen na 3 jaar en 40.000km. Nu was de benzinedouche beduidend minder dan 3 jaar geleden bij het lostrekken van de aanvoerslang van het filter, maar toch nog drukopbouw :roll:. Bij andere auto's heb ik zoiets nog nooit meegemaakt, bij het lostrekken komt er kortstondig een klein straaltje uit en druppelt dan eventjes.
Ben toch blij het benzinefilter weer vervangen te hebben, kennelijk zit er genoeg vuil/verouderde benzine in de tank. Voordat ik deze XM kocht stond die 4 jaar stil in een stalling. De reden om het benzinefilter te vervangen was het af en toe pingelen van de motor, rond de 3000tr/min :( .
Na het vervangen van het filter heb ik 30liter BP Ultimate getankt en een flesje injectorreiniger in de tank gedaan, een proefrit gemaakt en de motor ging steeds mooier en ietsje stiller (de scherpe kantjes van het rauwe is eraf :lol:) draaien na een tijdje. Ook het stationair toerental is nu meer 950tr/min ipv ~850tr/min en pakt beter op vanuit stilstand. Het pingelen was aan het begin van de proefrit er nog wel, maar later beduidend minder dus de injectoren worden gereinigd. Het voordeel van benzinetoevoegingen is dat er geen onderdelen los gemaakt hoeven te worden en in geval van goede toevoegingen ook meteen werken.
Een algemene benzine injector afbeelding
Het plaatje links laat een vervuilde injector zien en rechts een schone/gereinigde injector.
Ook heb ik een flesje benzinestabilisator om benzineveroudering te verminderen c.q. loodvervanger gekocht, dit moet ik nog uitproberen.
BP Ultimate heb ik expres getankt, tijdens mijn stage+afstudeeropdracht van mijn vorige studie bleek deze "premium" benzine met mijn testen de betere resultaten te geven tov overige "premium" benzines. Dan moet je denken aan het RON getal en de toevoegingen in deze benzine, om deze 2 reden heb ik dit getankt i.p.v. brandstofbesparing.
De losse flesjes hadden ook van een ander goed merk kunnen zijn, maar de BP pomp waar ik was verkocht alleen dit merk.
Mooi Jp, zeker als het rauwe wat minder is, hoewel toch wel kenmerkend voor dit blok. Eigenlijk zouden alle injectoren eens vernieuwd moeten worden, IK denk dat je dan echt een wereld van verschil krijgt, maar dat zal een kostbare zaak zijn. Zijn die injectoren ook voor andere merken ( dan Peugeot) gemaakt??
Nieuwe injectoren zijn mij toch te duur, 200 euro per stuk....Renault heeft ook de V6 12v gebruikt en later ook de V6 24v ES9J4.
Wil je de injectoren snel en goed gereinigd hebben, dan moet je ze een aantal keren ultrasoon reinigen en nog beter is om de injectoren aan te sturen tijdens de reiniging. Dan zijn ze net zo goed als nieuwe, dat heb ik ook gezien tijdens mijn stage :wink:.
Yep, maar zo'n aanstuur opstelling heeft niemand geloof ik. Zou je best geld mee kunnen verdienen. € 10,= - €15,= per vertuiver???
Wordt net zoiets als bollen vullen :wink:
Bij mijn voorgaande stageplek hebben ze zo'n officiële ultrasoon injectorrenigings -en testapparaat. Alleen is het voor bedrijfsmatig gebruik en doen er geen handel mee. Daar kun je idd best geld mee verdienen :wink:.
Hoeft ook niet persé voor de handel..ze mogen ze van mij alle 6 als afstudeerproject doen hoor! :grijns:
Deze merken benzinesysteem -en injectorcleaners kan ik ook aanraden :thumbup:
Verkrijgbaar bij de Texaco pompstation: Chevron Techron en Pro-Gard, een merk van Texaco
Alleen verkrijgbaar bij autogarages, Forté verkoopt niet rechstreeks aan particulieren maar bij navraag geven ze wel aan welke garages Forté in huis hebben :wink: :
Wat is het verschil tussen die 2 Chevron's JP?
De Techron fuel system cleaner maakt je tank, de pomp en je benzineleidingen voornamelijk schoon, in mindere mate de injectoren. De Proo-Gard fuel injector cleaner is voornamelijk gericht op injectorvervuiling, maar bevat ook Techron.
Uitleg:
http://www.chevron.com/products/prodserv/additives/
Ik lees her en der goede verhalen over de spullen van Forté. Maar ik heb inderdaad nog nooit kunnen achterhalen waar het verkocht wordt, behalve dan zo'n vage verwijzing als 'bij uw garage'.
Overigens nog een gedachte over het benzinefilter. Ik zou de filterwissel combineren met het schoonmaken van de hoogteregelaars. Immers je bent dan toch daar onder bezig.
Ik begrijp ook niet waarom Forté niet direct aan particulieren wilt verkopen, maar de garage die Forté in huis hebben mogen het wel verkopen aan klanten. Als je wilt weten welek garages dat hebben, moet je Forté een mailtje sturen of bellen.
De benzinefilterwissel i.c.m. hoogteregelaars schoonmaken is idd een goed idee :wink:.
prof, reinigen van de injectoren zit op 20e/stuk ofzo. laat het 25 zijn, zit je op 150 euro. Gezien de normale onderhoudskosten van de XM vind ik dat nog wel meevallen. Opzich ben ik niet tegen die middeltjes maar ik denk dat het meer oplevert per euro om ze eens in zon badje te kwakken en op elkaar te laten afstellen
Bij mij in de buurt zit er niet een bedrijf met zo'n ASNU ultrasoonreinigings apparaat, anders had ik dat allang gedaan :wink:.
Tegenwoordig heb je van die mannetjes en vrouwtjes met zwart/oranje polo's in wit met oranje busjes die voor een gering bedrag al je shit van A naar B verslepen zolang je dr maar een adres en een zegel op plakt :mrgreen:
Tuurlijk is dat een optie, maar bij zoiets wil ik zelf erbij zijn om ervan zeker te zijn dat de injectoren goed gereinigd zijn :mrgreen:.
Een ander punt met de schoonmaak toevoegingen is, dat het gehele brandstofsysteem wordt gereinigd. Met alleen ultrasoonreinigen pak je de injectoren, het vuil uit de tank en leidingen kunnen je injectoren weer laten vervuilen. Dus een combinatie van beiden zou het beste zijn :wink:.
kweetnie... heb er altijd een apart gevoel bij, als iets je vuil oplost wordt het getransporteerd..
Dus je kiept dat spul in je tank waar het zwaar verdund wordt vooraleer het in je leidingen komt.
Je zou imho dus eerst je tank eronderuit moeten schroeven die reinigen en dan schoon beginnen voor je een toevoeging gaat gebruiken....
Is het niet iets om je injectoren in een onverdund bad van dat spulleke te stoppen?
De inhoud van zo'n flesje maakt 40liter benzine juist geconcentreerd en anders doe je 2 flesjes of meer er in. In standaard benzine zit al minimaal schoonmaak en anti-oxidanten additieven in, maar bij vervuilde brandstofsysteem en injectoren is dit te weinig. Schoonmaak additieven hebben een detergente (vuil lost op) en dispergente werking (vuil wordt losgeweekt en fijnverdeeld vastgehouden in de benzine). Dit soort middelen zorgen ervoor om op een makkelijke manier de boel te reinigen en schoon te houden. Als jij je tank en je benzineleidingen onderuit wilt schroeven om schoon te maken, ga je gang :D.
Bij het ultrasoonreinigen van de injectoren kan ook dit soort spul gebruikt worden.
Voordat ik mijn stage/afstuderen ging doen was ik ook sceptisch met dit soort middelen, maar toen ik zelf de diverse additieves moest gaan testen op hun werking op laboratorium schaal, motortesten en in de auto weet ik dat er wel degelijk additives zijn die hun werk doen zoals belooft. Daarnaast is er ook genoeg onzin te koop die helemaal niks doen of juist schade kunnen aanrichten zoals Slick50 :roll:.
Ach er wordt er altijd wel een beter van.........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Niet zo sceptisch Mark. Ik gooi er zo af en toe een flesje Wynn's in. Vroeger onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet. Toen ik vorig jaar m'n injectoren ging reinigen waren ze eigenlijk al wel schoon. Duszzz.......
Die toevoegsels zijn natuurlijk geen Tell Sell wondermiddeltjes maar ze hebben wel een gunstig effect op het schoon houden van de motor. Tezamen met een juiste rijstijl en tanken bij drukke pompstations.
Het wantrouwen in al die "wondermiddelen" snap ik wel. Het is dat ik er direct mee gewerkt hebt om de effectieve werking ervan te testen, anders had ik het nooit gekocht. Van de merken en typen die ik aangegeven heb weet ik zeker dat ze goed werken. Je gebruikt ze indien je met een vervuild brandstofsysteem en injectoren te maken hebt, dus vreemd motorgedrag met weinig koppel en vermogen, slecht aanslaan, pingelen, inhouden etc. Je kunt het ook preventief gebruiken zoals Wim dat doet en zo voorkom je vervuiling in je systeem en blijft het lekker werken.
Ik kom op dit onderwerp omdat mijn motor inhoudt en pingelt bij 3000tr/min, mijn benzinefilter tot 2x toe goed dichtgeslipt is. Een vervuild systeem met vervuilde injectoren is het laatste wat ik kan bedenken en op te lossen met fuel system -en injector cleaners en het werkt gelukkig ook nog bij mij. Het inhouden en pingelen wordt merkbaar steeds minder en de motor gaat "onderin" beter presteren. Mijn brandstofsysteem is nog te vuil, want bij een tankinhoud ongeveer 10liter gaat de motor weer wat moeilijk doen met inhouden. Weer zo'n injectorcleaner en daarna 30 tot 40liter benzine erin en na een tijdje begint die weer normaal te doen. Dus ik zal nog even doorgaan totdat het goed blijft en zal dan af en toe zo'n flesje preventief gebruiken.
Ben niet van plan om iedereen over te halen om deze middelen te gaan gebruiken, maar bij vreemde motorklachten kun je met mijn ervaring je voordeel mee doen :wink:.
`Maar JP, 2x een dicht geslipt benzinefilter duidt toch op een echt vuile tank?? Dat filter zit toch nét na de benzine tank?
Misschien eens die tank er onderuit halen en los helemaal reinigen??
Mijn idee XMike....
Heb toch de idee dat als je deze toevoegingen blijft gebruiken je het vuil gaat transporteren?
Vuil is er niet voor bedoeld om in je motor te verbranden imho want daar ga je het naar toe transporteren...
Heb je een redelijk zuiver systeem kan ik me inderdaad het preventieve ervan indenken, wellicht zelfs vooral bij een niet dagelijkse auto (winterstalling!)
Maar bij ernstige vervuiling zeker zoals je aangeeft als de tank bijna leeg is krijg ik het vermoeden van veel vuil en of wellicht (condens)water in de tank??
Ik geloof best dat die middeltjes 'iets' doen, maar misschien moet je de bron van het probleem eens aanpakken ipv je tank vol blijven gooien met vloeibaar goud, want toen ze uit de fabriek kwamen was dat ook niet nodig ;)
Zoals Mike zegt, misschien eens je tank schoonmaken? Demonteren en gewoon afwas sop erin gieten.
Daarbij, als hij stottert onder de 10 liter, en je zou hem bijvullen zonder adtief, is het probleem dan ook weg?
Als je motor echt pingelt en inhoudt dan zou ik niet PERSE met mn neus op het reinigings/revisie proces willen staan maar per direct het spul opsturen en laten fixen voordat je straks een gat in je zuiger hebt of je drijfstang lagers naar de klote. Probeer dat maar eens met je flesje Forté te fixen ;)
Ik heb ook een vuile tank door het lange stallen van de vorige eigenaar. Het grove vuil moet door het benzinefilter worden opgevangen en daarom zaten die ook vol. Om de tank schoon te maken kun je die met de hand reinigen maar je komt echt niet overal bij door het gat van pomp en vlotter. De cleaners lossen het vuil op om getransporteerd te worden naar de verbrandingskamer :twisted: . Bij een zwaar vervuild brandstof systeem moet je in het begin meerdere malen zulke cleaners gebruiken totdat het weer schoon is.
Doe mij maar flesjes in de tank kieperen i.p.v. benzinedampen opsnuiven om later van de dokter te horen te krijgen dat het kwaadaardig is :problem:.
Helemaal eens met jullie tip om de tank schoon te maken en injectoren ultrasoon te reinigen. Ik heb de tijd en de ruimte niet om dit allemaal te doen (met name de tank), dus voor mij helaas geen optie.
JP, ik kan best met je gedachtengang meegaan. Het vuil dat wordt losgeweekt wordt opgevangen in het benzinefilter. Helaas zit dat ding op een rotplek.
Nu ik deze flesjes gebruik krijg ik het idee dat al het vastgekoekte vuil in de tank en leidingen ook loskomt. Zodra mijn systeem weer schoon is ga ik mijn benzinefilter weer vervangen, dat is nog te doen.
Is dat benzine filter eigenlijk niet gewoon te verplaatsen naar een plek waar je er beter bij kunt ?
Pagina's