:x Wel aardig blijven hé ! Het staat alleen "dynamisch" als de foto genomen is in een scherpe bocht waarbij de achterzijde uitbreekt en je tegensturend (driftend) deze bocht rondt. Probeer maar eens! :mrgreen: :lolno:
Vanmorgen naar een airco specialist geweest. Helaas is werd mijn vrees bewaarheid: de verdamper is lek. De snuffelaar "slaat aan" bij de verdamper in het dashboard. Ik kan m'n borst dus natmaken!
De beste man had ook nog wat dingetjes opgezocht:
- uren die staan voor vervangen verdamper: 13,3
- leverbaarheid verdamper: ruk
Dus nu eerst maar eens zien dat ik een verdamper scoor.....
Volgens mij zijn er diverse leveranciers (zowel digitaal als in het echie) die ze kunnen leveren. Maar het blijft een prijzig geintje. :?
13 uur? Dat valt me dan nog mee.
Ik heb net een bijna hele airco van xman overgenomen, na dit weekend moet ik dat ook gesorteerd hebben. Wellicht dat daar nog een goeie verdamper bij zit. Hoe ziet zo'n ding eruit?
IK ben ook niet zo in voor vervangen door een oude gebruikte. Maar 400 euro is ook niet mals. Ik wacht nog op een aantal telefoontjes van andere leveranciers.
Hier ook maar eens naar bellen:
http://www.aircotechniek.nl/catalogus/kenteken/txhn24/air_conditioning/vaporizer/artikelen/?sp=1_1_21_3416_9013_100243_100356
:shock:
Die Matthijs is hier veul beter in dan ik, ziet er wel wat anders uit maar ik heb zo'n ding ook alleen nog maar op plaatjes gezien vanuit andere hoeken....
Ik heb zojuist toch maar voor een nieuwe gekozen. Veel verschillende bedrijven gebeld, niemand kon leveren :wtf:
Uiteindelijk teruggebeld door het bedrijf van de link die ik eerder postte. Zij kunnen er nog aan 1 komen en dan is het echt op.....
Alternatief is natuurlijk toch 2de hands en die eventueel op druk testen voor inbouwen. Of de huidige uitbouwen en dan kijken of dat gerepareerd kan worden. Ik vind een nieuwe toch meer vertrouwen wekken.....
En misschien is het maar goed dat dat die wat kost, dan laat ik um niet ongebruikt op de plank liggen omdat de klus nogal groot is :mrgreen:
Ze hebben alleen in het systeem naar de prijs gekeken en dachten dat het wel te leveren was.....pas bij echt bestellen zouden ze zien wat de levertijd was. Maar inderdaad, beter duur dan niet te koop.
Overigens ook nog een leuk nieuwtje: het controle lampje van de airbag is weer gewoon uit. De storing heeft zichzelf weer gerepareerd. Ik was van de week net van plan om de sleepring eens te onderzoeken (stoelstekkers, airbag en airbagaansluiting had ik al gehad) toen ik me realiseerde dat het lampje helemaal niet meer brandde :mrgreen:
Vandaag heb ik de startmotor van mijn dame er uit geknutseld. Ik wil deze laten testen omdat ik nog steeds dat vervelende startprobleem heb waarbij je vaak meerdere keren de sleutel moet omdraaien (soms een keer of 20!) om uiteindelijk de startmotor rond te laten gaan.
De Xm in de hoogste stand en vervolgens aan de voorkant op assteunen gezet. Dan in de laagste stand zodat ze stabiel staat en niet meer zal zakken. Voordeel is ook dat de voorkant nog net iets meer omhoog komt als de achterkant helemaal inzakt en de voorkant op de assteunen blijft staan.
Ik wist gelukkig al dat de startmotor te verwijderen is zonder andere dingen te demonteren. De boutjes en bouten zitten wat lastig, maar zijn wel bereikbaar met wat verschillende soorten verlengstukjes en ring/steeksleutels en doppen.
Eerst heb ik de min pool van de accu losgemaakt. Vervolgens de 2 boutjes (dopje 10) van het hitteschild losgedraaid en het hitteschild verwijderd.
Vervolgens de 3 bouten van de startmotor (dop/ring/steeksleutel) 16) gelost.
Toen het draadje van aansturing van de bendix losgehaald (dopje 8 ) en vervolgens de moer 13 van de elektrische aansluiting op de startmotor losgehaald en de kabels losgenomen.
Daarna de 3 bouten van de startmotor er uitgedraaid en de startmotor er uit gerommeld. Het gaat allemaal precies!
Ik heb de startmotor weggebracht naar een bedrijfje in de buurt die hem gratis testen en prijsopgave doen voor revisie of nieuw.
Even contact gehad met de startmotor meneer. De startmotor zelf is niet veel mis mee (deze is ook vrij vers), het relais kunnen ze slecht testen of checken anders dan er stroom opzetten en zien "oftie ut doet". Openmaken was helaas niet mogelijk. Ik heb dus toch maar een nieuwe Valeo besteld. Deze kan ik morgenochtend ophalen.
Ja, ik ook. Maar in het slechtste geval heb ik een verse startmotor en een reserve op de plank en weet ik dat ik het moet zoeken in de bedrading oid :mrgreen:
Zekers succes en dan toch maar stilletjes hopen dat niet de verdamper lek is.
:x Wel aardig blijven hé ! Het staat alleen "dynamisch" als de foto genomen is in een scherpe bocht waarbij de achterzijde uitbreekt en je tegensturend (driftend) deze bocht rondt. Probeer maar eens! :mrgreen: :lolno:
Vanmorgen naar een airco specialist geweest. Helaas is werd mijn vrees bewaarheid: de verdamper is lek. De snuffelaar "slaat aan" bij de verdamper in het dashboard. Ik kan m'n borst dus natmaken!
De beste man had ook nog wat dingetjes opgezocht:
- uren die staan voor vervangen verdamper: 13,3
- leverbaarheid verdamper: ruk
Dus nu eerst maar eens zien dat ik een verdamper scoor.....
Jammer :thumbdown:. Hopelijk gaat het vervangen van de verdamper met clubleden het goed en betaalbaar lukken.
Damnn :? kan zo'n verdamper niet nagemaakt worden? Bel ERF in eindhoven anders eens Gerrie (Eindhovense Radiateuren Fabriek)
Via de dealer wel leverbaar a €405,- :wtf:
Volgens mij zijn er diverse leveranciers (zowel digitaal als in het echie) die ze kunnen leveren. Maar het blijft een prijzig geintje. :?
13 uur? Dat valt me dan nog mee.
Ik heb net een bijna hele airco van xman overgenomen, na dit weekend moet ik dat ook gesorteerd hebben. Wellicht dat daar nog een goeie verdamper bij zit. Hoe ziet zo'n ding eruit?
En een handtekening!!!!
http://www.flickr.com/photos/10230731@N06/3735597886/in/set-72157621034651869/
De oude en nieuwe. Fotootje komt uit de link die Wim me eerder gaf van iemand die bij een type 1 de verdamper heeft vervangen....
Ikzelf zou nooit een 2e hands monteren, met het risico dat je het volgend jaar weer kan doen.........
+1
een extra monteren?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
IK ben ook niet zo in voor vervangen door een oude gebruikte. Maar 400 euro is ook niet mals. Ik wacht nog op een aantal telefoontjes van andere leveranciers.
Hier ook maar eens naar bellen:
http://www.aircotechniek.nl/catalogus/kenteken/txhn24/air_conditioning/vaporizer/artikelen/?sp=1_1_21_3416_9013_100243_100356
http://cgi.ebay.de/Citroen-XM-Warmetauscher-Klimaanlage-Innenraum-/270592267422?pt=DE_Autoteile&hash=item3f008e549e
Klaar! Dank-oe-wel Matthijs. Vlug bestellen, volgende week binnen :wink:
:shock:
Die Matthijs is hier veul beter in dan ik, ziet er wel wat anders uit maar ik heb zo'n ding ook alleen nog maar op plaatjes gezien vanuit andere hoeken....
Ziet er toch ook gebruikt uit... maar dan heb je hem wel snel ;)
En een handtekening!!!!
Ik heb dan ook maar even een mailtje gestuurd om te informeren naar de staat.
Ik heb zojuist toch maar voor een nieuwe gekozen. Veel verschillende bedrijven gebeld, niemand kon leveren :wtf:
Uiteindelijk teruggebeld door het bedrijf van de link die ik eerder postte. Zij kunnen er nog aan 1 komen en dan is het echt op.....
Alternatief is natuurlijk toch 2de hands en die eventueel op druk testen voor inbouwen. Of de huidige uitbouwen en dan kijken of dat gerepareerd kan worden. Ik vind een nieuwe toch meer vertrouwen wekken.....
En misschien is het maar goed dat dat die wat kost, dan laat ik um niet ongebruikt op de plank liggen omdat de klus nogal groot is :mrgreen:
Het is niet gratis maar op zich vind ik het wel meevallen en belangrijker, je KUNT het nog krijgen.
Ze hebben alleen in het systeem naar de prijs gekeken en dachten dat het wel te leveren was.....pas bij echt bestellen zouden ze zien wat de levertijd was. Maar inderdaad, beter duur dan niet te koop.
Overigens ook nog een leuk nieuwtje: het controle lampje van de airbag is weer gewoon uit. De storing heeft zichzelf weer gerepareerd. Ik was van de week net van plan om de sleepring eens te onderzoeken (stoelstekkers, airbag en airbagaansluiting had ik al gehad) toen ik me realiseerde dat het lampje helemaal niet meer brandde :mrgreen:
Ben benieuwd hoe lang dit weer goed gaat!
Lampje is gewoon kassie wijle :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Vandaag heb ik de startmotor van mijn dame er uit geknutseld. Ik wil deze laten testen omdat ik nog steeds dat vervelende startprobleem heb waarbij je vaak meerdere keren de sleutel moet omdraaien (soms een keer of 20!) om uiteindelijk de startmotor rond te laten gaan.
De Xm in de hoogste stand en vervolgens aan de voorkant op assteunen gezet. Dan in de laagste stand zodat ze stabiel staat en niet meer zal zakken. Voordeel is ook dat de voorkant nog net iets meer omhoog komt als de achterkant helemaal inzakt en de voorkant op de assteunen blijft staan.
Ik wist gelukkig al dat de startmotor te verwijderen is zonder andere dingen te demonteren. De boutjes en bouten zitten wat lastig, maar zijn wel bereikbaar met wat verschillende soorten verlengstukjes en ring/steeksleutels en doppen.
Eerst heb ik de min pool van de accu losgemaakt. Vervolgens de 2 boutjes (dopje 10) van het hitteschild losgedraaid en het hitteschild verwijderd.
Vervolgens de 3 bouten van de startmotor (dop/ring/steeksleutel) 16) gelost.
Toen het draadje van aansturing van de bendix losgehaald (dopje 8 ) en vervolgens de moer 13 van de elektrische aansluiting op de startmotor losgehaald en de kabels losgenomen.
Daarna de 3 bouten van de startmotor er uitgedraaid en de startmotor er uit gerommeld. Het gaat allemaal precies!
Ik heb de startmotor weggebracht naar een bedrijfje in de buurt die hem gratis testen en prijsopgave doen voor revisie of nieuw.
En nou heb je tijdelijk het B&S startsysteem?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
ehhh???
Ik heb nu Evert weer van stal gehaald.....
Even contact gehad met de startmotor meneer. De startmotor zelf is niet veel mis mee (deze is ook vrij vers), het relais kunnen ze slecht testen of checken anders dan er stroom opzetten en zien "oftie ut doet". Openmaken was helaas niet mogelijk. Ik heb dus toch maar een nieuwe Valeo besteld. Deze kan ik morgenochtend ophalen.
I'll cross my fingers.
Ja, ik ook. Maar in het slechtste geval heb ik een verse startmotor en een reserve op de plank en weet ik dat ik het moet zoeken in de bedrading oid :mrgreen:
Je weet niet wat het B&S startsysteem is?
Dat zwarte ding daar aan de rechtsbovenzijde van het blok :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's