Nou zo'n B&S inrichting is misschien zo gek nog niet :evil:
Ik heb vandaag de splinternieuwe Valeo startmotor er weer ingezet. Dit ging eigenlijk heel soepel. Er zitten 2 paspennen in het blok waardoor de startmotor niet op de bouten hangt. Hierdoor kun je de bouten er met de hand heel makkelijk indraaien. Het meeste gedoe was het monteren van het hitteschildje.
Helaas was slechts de eerste poging om te starten succesvol. De dame startte direct. Na nog een aantal keren proberen blijkt dat het euvel toch niog aanwezig is. Het probleem zit dus niet in de oude startmotor, maar ergens in de rest van het startcircuit. Ik heb daaraan al een dappere poging tot meten gedaan. Resultaat was dat ik de conclusie dacht te kunnen trekken dat de bendix niet helemaal lekker was.
Ik ben nu helaas een beetje door m'n kennis, kunde en oplossingen heen in deze....
Ik heb al regelmatig eens een visje uitgegooid, maar ze willen niet echt bijten die elektro's, volgens mij willen ze er hun handen niet aan branden :mrgreen:
Tijd heb je niet, tijd maak je. :mrgreen: Hmmm ja, ik wel best naar dat hele verre Rucphen. Gooi maar 'ns een grote vette vis uit ergens tussen nu en half augustus. :wink:
Net de Xm even aan de Lexia gehangen omdat het HA lampje sinds een dag of 2 niet meer aan ging bij het starten.
Er zaten meer storingen in dan ik dacht. De storing van de vering was weer de tijdelijk stuurhoeksensor storing. Misschien dat ding maar eens schoon gaan maken. Hoewel het toch al weer een half jaar geleden was dat die storing op trad.
Ook zat er een storing in de ABS. Vaag, want ik heb geen meldingen gekregen. Even in de gaten houden dus.
Ik merkte eerlijk gezegd geen verschil maar heb er ook maar een heel klein stukje mee gereden. Geen echte redenen op de route om naar de harde stand te gaan. Ik weet ook niet of die tijdelijke storing van de stuurhoeksensor voor een permanent harde stand zorgt, ik vermoed van niet.
Vanmorgen begonnen aan het omwisselen van m'n contactslot.
Nu kom ik helaas iets vreemds tegen. Het lijkt geen plug en play te zijn helaas.
Weet iemand zo of er verschillende types contactslot zijn en wat dan de verschillen zijn?
Ik heb de mijne namelijk zojuist losgehaald om de spare van Mark te plaatsen.
Ik constateer het volgende:
Mijn contactslot:
- grijze stekker met gele en oranje draad
- zwarte stekker met rode en gele draad
- bruine stekker met 2 grijze draden
De bruine en zwarte stekker zijn qua vorm om te wisselen, de grijze niet
Marks contactslot:
- grijze stekker met witte en rode draad
- zwarte stekker met 2 rode draden
- bruine stekker met 2 rode draden
De bruine en zwarte en grijze stekker zijn NIET gelijk aan elkaar (bruine is anders dan de mijne, de zwarte en grijze zijn het zelfde)
De bruine stekker van Mark heeft 1 andere hoek waardoor hij niet in de socket past volgens mij.
Iemand dit eerder aan de hand gehad? Waar gaat het mis?
Er past er dus 1 niet. De stekker van Mark mist een uitsparing. Anders had ik het wel aangedurft, kleur van de draadjes is minder belangrijk dan kleur en vorm van de stekker.
Ik denk dat het plastic stuk van de stekkers wellicht om te wisselen is. Ik ge even kijken off dat inderdaad makkelijk gaat. Dan kan ik even proberen of het slot van Mark het doet op mijn auto
ahhh, ik ga even zoeken in het motorruim. Dat is dan vast de verbeterde versie van de slinger die ik nog bij m'n Dsupertje heb :wink:
Bukken & Sjoren (ook wel rukken genoemd in somige landsdelen) :schater:
:oops: eh ..on topic maar weer...
En ik maar denken dat B&S Briggs and Stratton betekende. Zo zie je maar weer dat een stadsjongen geen verstand van natuur heeft. :cry:
Nou zo'n B&S inrichting is misschien zo gek nog niet :evil:
Ik heb vandaag de splinternieuwe Valeo startmotor er weer ingezet. Dit ging eigenlijk heel soepel. Er zitten 2 paspennen in het blok waardoor de startmotor niet op de bouten hangt. Hierdoor kun je de bouten er met de hand heel makkelijk indraaien. Het meeste gedoe was het monteren van het hitteschildje.
Helaas was slechts de eerste poging om te starten succesvol. De dame startte direct. Na nog een aantal keren proberen blijkt dat het euvel toch niog aanwezig is. Het probleem zit dus niet in de oude startmotor, maar ergens in de rest van het startcircuit. Ik heb daaraan al een dappere poging tot meten gedaan. Resultaat was dat ik de conclusie dacht te kunnen trekken dat de bendix niet helemaal lekker was.
Ik ben nu helaas een beetje door m'n kennis, kunde en oplossingen heen in deze....
Dan heb je weer een goede reden om een meeting te organiseren, laat de elektrolieden maar komen :wink:
Ik heb al regelmatig eens een visje uitgegooid, maar ze willen niet echt bijten die elektro's, volgens mij willen ze er hun handen niet aan branden :mrgreen:
Ik heb nog een goede brandplek op mijn arm staan van het c35 uitlaatspruitstuk verhaal, Mijn handen ook nog branden heb ik even geen zin in :mrgreen:
Maar na de carbagerun heb ik vast wel een keer tijd. en Wim vast ook wel.
Tijd heb je niet, tijd maak je. :mrgreen: Hmmm ja, ik wel best naar dat hele verre Rucphen. Gooi maar 'ns een grote vette vis uit ergens tussen nu en half augustus. :wink:
Dan wordt het contactslot verdacht.....
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja, dat denk ik ook.....maar dat is al eens vervangen. Geen idee wanneer natuurlijk. En of dat een nieuwe of een gebruikte is geweest.
Heb je er nog een? ik wil mijn reserve anders wel naar je opsturen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat zou echt super zijn want ik heb geen reserve!
PB ff je adres.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Contactslot kun je toch redelijk makkelijk uitsluiten door daar ff kort te sluiten?
En een handtekening!!!!
Net de Xm even aan de Lexia gehangen omdat het HA lampje sinds een dag of 2 niet meer aan ging bij het starten.
Er zaten meer storingen in dan ik dacht. De storing van de vering was weer de tijdelijk stuurhoeksensor storing. Misschien dat ding maar eens schoon gaan maken. Hoewel het toch al weer een half jaar geleden was dat die storing op trad.
Ook zat er een storing in de ABS. Vaag, want ik heb geen meldingen gekregen. Even in de gaten houden dus.
Veert ze wel goed Gerrie? En heb je het reserve contactslot al binnen?
:wtf: Dat ding kan nooit eerder dan vanochtend op de post gedaan zijn. Tante Pos is snel, maar niet zo snel. :lol:
Ik merkte eerlijk gezegd geen verschil maar heb er ook maar een heel klein stukje mee gereden. Geen echte redenen op de route om naar de harde stand te gaan. Ik weet ook niet of die tijdelijke storing van de stuurhoeksensor voor een permanent harde stand zorgt, ik vermoed van niet.
En nog geen actie op het contactslotvlak
Nee, die heeft daarop geen invloed
Weet je dat zeker Lignage? Als ik een stuurhoeksensorstoring heb, gaat de vering op de stugge stand.
wellicht is er een verschil in een tijdelijke of een permanente stuurhoeksensorfout????
Staat in de officiële Citroën Hydractive II documentatie heel expliciet
vermeld...
Ik heb de storing nu ook maar hij is wel soepel.
Vanmorgen begonnen aan het omwisselen van m'n contactslot.
Nu kom ik helaas iets vreemds tegen. Het lijkt geen plug en play te zijn helaas.
Weet iemand zo of er verschillende types contactslot zijn en wat dan de verschillen zijn?
Ik heb de mijne namelijk zojuist losgehaald om de spare van Mark te plaatsen.
Ik constateer het volgende:
Mijn contactslot:
- grijze stekker met gele en oranje draad
- zwarte stekker met rode en gele draad
- bruine stekker met 2 grijze draden
De bruine en zwarte stekker zijn qua vorm om te wisselen, de grijze niet
Marks contactslot:
- grijze stekker met witte en rode draad
- zwarte stekker met 2 rode draden
- bruine stekker met 2 rode draden
De bruine en zwarte en grijze stekker zijn NIET gelijk aan elkaar (bruine is anders dan de mijne, de zwarte en grijze zijn het zelfde)
De bruine stekker van Mark heeft 1 andere hoek waardoor hij niet in de socket past volgens mij.
Iemand dit eerder aan de hand gehad? Waar gaat het mis?
Ik denk dat je hier weer een school voorbeeld hebt van hoe een type 1 en een type 2 in elkaar steekt. :wink:
Kun je de uiteinde van de beide contact-sloten uitwisselen!? Misschien dat dat werkt.
Zou kunnen hoewel ik dacht dat het slot van Mark ook uit een type 2 kwam....
Achterste deel uitwisselen heeft geen zin. Dat is het elektrische stuk en dat wil ik nu juist testen en omwisselen.
De stekkers passen ook niet? Als ze wel passen, gewoon proberen!?
Er past er dus 1 niet. De stekker van Mark mist een uitsparing. Anders had ik het wel aangedurft, kleur van de draadjes is minder belangrijk dan kleur en vorm van de stekker.
Ik denk dat het plastic stuk van de stekkers wellicht om te wisselen is. Ik ge even kijken off dat inderdaad makkelijk gaat. Dan kan ik even proberen of het slot van Mark het doet op mijn auto
Ik vermoed dat er hier een verschil zit tussen een XM met en zonder supervergrendeling.
Als je hem sloopt heb je een major problem. Die dingen zijn heel schaars! Nieuw kosten ze het equivalent van een DS met lichte schade :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Waarom zou supervergrendeling in het contactslot zitten ?
Geen idee, ik zij ook 'ik vemoed' dus......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's