Van dat hoog toerig rijden om de motor schoon te krijgen klopt :wink: .
Als vuistregel kun je aanhouden om iedere maand voor ongeveer 10 min op de snelweg met minimaal 4000tr/min te rijden, dus in een lagere versnelling rijden. Dan ben je er zeker van dat de inlaatkleppen en verbrandingsruimte goed schoon worden.
Anders bouw je veel vervuiling op zonder dat je het weet :wink: .
Er staat bij mijn buurman in de loods nog een XM tct automaat exclusive brune quad '95 type2 met wat aandacht/werk, erg mooi en bijzonder exemplaar. Er moet nog een andere bumper en twee nieuwe voorbanden op maar dan is het ook wel gaaaaaaannnn... 8)
Hee die mede-freaks.
Allemaal bedankt voor de tips en opmerkingen!
Ik heb een fraaie dame gezien (TCT VSX) met automaat en zo'n 260K op het tellertje. Goede prijs en mooie uitvoering.
Welk motortype deze heeft zal ik zo even uitzoeken (ff docBackup openen) EDIT: hier blijkt dus een RGX in te liggen.
Maarreh, waren dit nou problematische bakken op hogere kilometrages, die automaten, of heb ik dat verkeerd onthouden?
@ eXpelliarMus: woah, Brun Quad is wel stoer kleurtje. En zeldzaam.
Zit er nog APK op? Heeft ie een tikkie gehad, dat er een andere bumper op moet? Prijsidee? (evt per PB)
@Wimb: Het kan me eigenlijk geen reet schelen wat iemand anders van mijn auto vindt; zolang ik haar maar heerlijk vind rijden. Als de forumleden hier tesamen iedere maand 50 euri aan mij willen doneren voor de wegenbelasting koop ik een V6 (Die van Hielke bijv! Geil ding!) en anders houden ze hun mond maar :wink: Ik heb hier ook nog een DSuper en veel belangrijker nog: een vrouw en kind. Allemaal zeer kostbare hobbies :lol:
Een VSX is een mooi aangekleed type met de krijtstreep bekleding 8) zeker of zit er leer in?
De ZF 4HP18 stonden erom bekend ronde 2ton te overlijden bij slecht onderhoud.
Van welk modeljaar is deze XM? Misschien hebben de later versies de ZF 4HP20 welke betrouwbaarder zijn. Dit moet ik ff checken in L'Evolution.
Volgens Mike is de ex V6.24 van Hielke door Roy gesloopt :evil: ....
@ eXpelliarMus: woah, Brun Quad is wel stoer kleurtje. En zeldzaam.
Zit er nog APK op? Heeft ie een tikkie gehad, dat er een andere bumper op moet? Prijsidee?
De XM op zich is niet echt bijzonder maar het interieur des te meer:
Prijs idee, ik denk dat ie er zo'n 2500€ wel voor wil hebben, maar is denk wel bespreek baar, ze staat momenteel geschorst en heeft geen apk.
@ Citrophile: Modeljaar '95.
En er lijkt leer in te zitten :P
Hmm, ik zie in het welbekende programma alleen de 4HP18 staan.
Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om risico te nemen op dat gebied, een bakwissel is geen kattepis.
Overigens heb ik gisteren nog een mail van Hielke gehad betreffende de V6. Maar misschien hebben we het niet over dezelfde?
@eXpelliarMus:
Mooie auto idd! En bedankt dat je de moeite hebt genomen om foto's te posten. Maar ik was eigenlijk van plan om veel minder geld aan de aanschaf te spenderen. En ik zoek ook een XM waarmee ik vrij snel de weg op kan. (als in: graag nog een tijdje APK)
Maar blijft een fraai vehikel in een aparte kleur!
Misschien ben ik in de war met de naam Hielke :oops: .
Ik zie ook alleen maar ZF 4HP18 automaten, wellicht pas vanaf de introductie van de ES9J4 dat er voor allemaal ZF 4HP20 worden toegepast?
@Wes, ik heb nog niet eerder dat velours/alcantara interieur gezien in een serie2 8) .
Zo te zien is het een echte Exclusive die ooit naar Nederland is geïmporteerd 8) . Want wij hebben nooit een Exclusive TCT in de nederlandse verkoopfolders gehad.
Volgens Mike is de ex V6.24 van Hielke door Roy gesloopt :evil: ....
Nee, ze is nog niet gesloopt denk ik, maar ze staat bij Citroy op de site onder kopje onderdelen. Wat er nu aan de hand is weet ik niet maar ik heb er in november wel meegereden. Het is een vliegtuig! Wat vertrekt die voituur zeg!!!
Anders moet je Citroy maar mailen, of op zijn site kijken.
De rest per pb :wink:
De term "longlife" wordt weer letterlijk genomen :evil: .
Ook bij de ZF 4HP20 moet de bakolie van tijd tot tijd ververst worden. Die gasten bij PSA van afdeling service snap ik ook niet :roll: . Ze hebben totaal geen technische achtergrond waardoor deze auto`s niet het onderhoud kkrijgen die ze wel nodig hebben :cry: .
Is er trouwens iemand die zichzelf als expert ziet en eventueel met mij mee zou willen om naar een vwatuur te kijken?
Ben bang dat je met deze vraag de kat op het spek gaat binden :mrgreen:
Tja, Apiedorp (volgens mijn vriendin ;-) ) is voor mij net effe te ver om het naast de deur te noemen. Maar doe een voorstel.... Ik woon in Hilversum en klus m'n salaris bij elkaar in Amsterdam.
Als je expert zoekt zou ik zou zeggen Wes, maar die komt uit A'dam. En om mijzelf nu als expert te zien...... nee, maar ik kan je wel met reeds opgedane kennis voorzien, daarbij hebben we van de XM club een prachtig mooie aankoop guide.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Die uit Apeldoorn is een handbakkie, jongens... Ik verbreed mijn zoektocht zo ver mogelijk :)
@Mark, ja, klopt. Aankoopguide is ook veel waard. Ik durf goed op mijn kennis en gevoel te vertrouwen, maar automaat is onontgonnen gebied voor mij. De hele XM trouwens ;)
Dus voor dames in het westen van het land zou ik in principe wel op bandenschoppend gezelschap kunnen rekenen? (Zie het al voor me: Wim die de boel loopt af te zeiken, en Wes die fanatiek jubelend om de auto heenloopt - of andersom :mrgreen: )
Denk dat dat wel goed komt met Wes en Wim, en vergis je vooral niet in Wes, die man kan zo ernstig kijken daar slaat je de schrik slagmaals om het hart, omdat je de indruk krijgt dat het ernstig mis is :D . Wat die automaatbakken betreft ik vraag me af of je aan o.a. de olie kunt zien of ze goed zijn. Gedocumenteerde historie is denk ik in deze veel belangrijker, nog mooier zou een garage met brug zijn en een flinke proefrit natuurlijk. Mijn proefrit duurde ruim een uur, eerst dwars door Lyon en terug deels via de snelweg.
Wes kroop toen wel onder mijn dame (in de hoogste stand) maar achteraf was dat denk ik niet zo heel handig, ik zie hem alleen nog maar met paarse bril en puntmuts lopen sindsdien :lol: :lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mooie auto idd! En bedankt dat je de moeite hebt genomen om foto's te posten. Maar ik was eigenlijk van plan om veel minder geld aan de aanschaf te spenderen. En ik zoek ook een XM waarmee ik vrij snel de weg op kan. (als in: graag nog een tijdje APK)
Maar blijft een fraai vehikel in een aparte kleur!
Ik ga er eerdaags weer aan beginnen, bumper om ruilen voor een goede we laten hem eerst nog even spuiten alvorens ik hem ga monteren, er komt ook nog een andere veercomp in en twee nieuwe voorbanden en een kleine beurt + apk en daarna gaan we er weer mee zweven, het is echt een heerlijke Xm.
Bij die Apeldoornse staat bij dat ze dealer onderhouden is... misschien dan ook een complete historie??
Daar ga ik wel vanuit... Complete historie en/of een van A tot Z ingevuld en afgestempeld onderhoudsboekje. Anders is de opmerking "dealeronderhouden" ook geen fluit waard.
Kan wel een flinke meerwaarde hebben!
eXpelliarMus zegt:
Ik ben altijd berijd om mee te gaan kijken om een vlees keuring te doen, je mot me alleen wel even langs/op halen.
Top! bedankt voor je aanbod. Overigens heeft die XM die je postte inderdaad een enorm prachtig interieur zeg! Heel apart.
Goed dat die nog zo mooi behouden is gebleven voor het nageslacht.
Ik ga nog ff verder zoeken. Ik twijfel nog steeds enorm of een automaat met 260K wel slim is... Verder lijkt het een goede auto, voorzover dat op afstand te beoordelen is.
Ik heb wel gelezen dat de kleur van de automaat-olie veel vertelt. En als de olie te ver heen is, kan je het beter niet meer vervangen, óf je moet rekening ermee houden dat je het brein zult moeten reviseren/vervangen.
Maar da's altijd nog beter dan een hele automaatbak natuurlijk.
In het kader van hoe meer zielen hoe meer vreugd mag je mij ook inladen voor een rondje vleeskeuring. Met Wim, Wes en ondergetekende heb je een aardig leger aan kritische blikken aan boord :D . Ik zit op net een kilometer afstand van Wim.
Met z'n vieren wordt volgens mij net zo'n gezellige rit als naar het Conservatoire. Alleen bij de 'koopwaar' moeten we dan serieus zijn. ;-)
Lijkt mij wel een goed idee, CDPF met 3 criticasters.
oei dat wordt zwaar voor de verkopende partij..... en de XM in kwestie als er gelijk 4 van die zwaargewichten (in kennis bedoel ik hier natuurlijk! :lol: ) in kruipen :roll:
Van dat hoog toerig rijden om de motor schoon te krijgen klopt :wink: .
Als vuistregel kun je aanhouden om iedere maand voor ongeveer 10 min op de snelweg met minimaal 4000tr/min te rijden, dus in een lagere versnelling rijden. Dan ben je er zeker van dat de inlaatkleppen en verbrandingsruimte goed schoon worden.
Anders bouw je veel vervuiling op zonder dat je het weet :wink: .
En met een TCT is dat qua geluid goed te doen 8)
Er staat bij mijn buurman in de loods nog een XM tct automaat exclusive brune quad '95 type2 met wat aandacht/werk, erg mooi en bijzonder exemplaar. Er moet nog een andere bumper en twee nieuwe voorbanden op maar dan is het ook wel gaaaaaaannnn... 8)
Hee die mede-freaks.
Allemaal bedankt voor de tips en opmerkingen!
Ik heb een fraaie dame gezien (TCT VSX) met automaat en zo'n 260K op het tellertje. Goede prijs en mooie uitvoering.
Welk motortype deze heeft zal ik zo even uitzoeken (ff docBackup openen) EDIT: hier blijkt dus een RGX in te liggen.
Maarreh, waren dit nou problematische bakken op hogere kilometrages, die automaten, of heb ik dat verkeerd onthouden?
@ eXpelliarMus: woah, Brun Quad is wel stoer kleurtje. En zeldzaam.
Zit er nog APK op? Heeft ie een tikkie gehad, dat er een andere bumper op moet? Prijsidee? (evt per PB)
@Wimb: Het kan me eigenlijk geen reet schelen wat iemand anders van mijn auto vindt; zolang ik haar maar heerlijk vind rijden. Als de forumleden hier tesamen iedere maand 50 euri aan mij willen doneren voor de wegenbelasting koop ik een V6 (Die van Hielke bijv! Geil ding!) en anders houden ze hun mond maar :wink: Ik heb hier ook nog een DSuper en veel belangrijker nog: een vrouw en kind. Allemaal zeer kostbare hobbies :lol:
Een VSX is een mooi aangekleed type met de krijtstreep bekleding 8) zeker of zit er leer in?
De ZF 4HP18 stonden erom bekend ronde 2ton te overlijden bij slecht onderhoud.
Van welk modeljaar is deze XM? Misschien hebben de later versies de ZF 4HP20 welke betrouwbaarder zijn. Dit moet ik ff checken in L'Evolution.
Volgens Mike is de ex V6.24 van Hielke door Roy gesloopt :evil: ....
De XM op zich is niet echt bijzonder maar het interieur des te meer:
Prijs idee, ik denk dat ie er zo'n 2500€ wel voor wil hebben, maar is denk wel bespreek baar, ze staat momenteel geschorst en heeft geen apk.
@ Citrophile: Modeljaar '95.
En er lijkt leer in te zitten :P
Hmm, ik zie in het welbekende programma alleen de 4HP18 staan.
Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om risico te nemen op dat gebied, een bakwissel is geen kattepis.
Overigens heb ik gisteren nog een mail van Hielke gehad betreffende de V6. Maar misschien hebben we het niet over dezelfde?
@eXpelliarMus:
Mooie auto idd! En bedankt dat je de moeite hebt genomen om foto's te posten. Maar ik was eigenlijk van plan om veel minder geld aan de aanschaf te spenderen. En ik zoek ook een XM waarmee ik vrij snel de weg op kan. (als in: graag nog een tijdje APK)
Maar blijft een fraai vehikel in een aparte kleur!
Misschien ben ik in de war met de naam Hielke :oops: .
Ik zie ook alleen maar ZF 4HP18 automaten, wellicht pas vanaf de introductie van de ES9J4 dat er voor allemaal ZF 4HP20 worden toegepast?
@Wes, ik heb nog niet eerder dat velours/alcantara interieur gezien in een serie2 8) .
Zo te zien is het een echte Exclusive die ooit naar Nederland is geïmporteerd 8) . Want wij hebben nooit een Exclusive TCT in de nederlandse verkoopfolders gehad.
Nee, ze is nog niet gesloopt denk ik, maar ze staat bij Citroy op de site onder kopje onderdelen. Wat er nu aan de hand is weet ik niet maar ik heb er in november wel meegereden. Het is een vliegtuig! Wat vertrekt die voituur zeg!!!
Anders moet je Citroy maar mailen, of op zijn site kijken.
De rest per pb :wink:
:wink: , spijt gekregen dat je niet voor een V6.24 bent gegaan?
Voor mij geen andere XM dan de ZPJ4 24v serie1 8) .
Overigens vertelde vanderLaan mij dat de ZF 4HP20 bij 250.000km de geest geeft. Die bak was bedacht met olie die nooit ververst hoefde te worden.
Neuuhhh, mijn zwarte was duidelijk de mooiere XM. :wink:
De term "longlife" wordt weer letterlijk genomen :evil: .
Ook bij de ZF 4HP20 moet de bakolie van tijd tot tijd ververst worden. Die gasten bij PSA van afdeling service snap ik ook niet :roll: . Ze hebben totaal geen technische achtergrond waardoor deze auto`s niet het onderhoud kkrijgen die ze wel nodig hebben :cry: .
OK :wink:
Die indruk krijg ik ook als ik zo wat fora afzoek naar problemen met automaatbakken van de XM.
Is er trouwens iemand die zichzelf als expert ziet en eventueel met mij mee zou willen om naar een vwatuur te kijken?
jammer dat het in Apeldoorn is :( , anders wilde ik wel meegaan.
Ben bang dat je met deze vraag de kat op het spek gaat binden :mrgreen:
Tja, Apiedorp (volgens mijn vriendin ;-) ) is voor mij net effe te ver om het naast de deur te noemen. Maar doe een voorstel.... Ik woon in Hilversum en klus m'n salaris bij elkaar in Amsterdam.
Als je expert zoekt zou ik zou zeggen Wes, maar die komt uit A'dam. En om mijzelf nu als expert te zien...... nee, maar ik kan je wel met reeds opgedane kennis voorzien, daarbij hebben we van de XM club een prachtig mooie aankoop guide.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Die uit Apeldoorn is een handbakkie, jongens... Ik verbreed mijn zoektocht zo ver mogelijk :)
@Mark, ja, klopt. Aankoopguide is ook veel waard. Ik durf goed op mijn kennis en gevoel te vertrouwen, maar automaat is onontgonnen gebied voor mij. De hele XM trouwens ;)
Dus voor dames in het westen van het land zou ik in principe wel op bandenschoppend gezelschap kunnen rekenen? (Zie het al voor me: Wim die de boel loopt af te zeiken, en Wes die fanatiek jubelend om de auto heenloopt - of andersom :mrgreen: )
Denk dat dat wel goed komt met Wes en Wim, en vergis je vooral niet in Wes, die man kan zo ernstig kijken daar slaat je de schrik slagmaals om het hart, omdat je de indruk krijgt dat het ernstig mis is :D . Wat die automaatbakken betreft ik vraag me af of je aan o.a. de olie kunt zien of ze goed zijn. Gedocumenteerde historie is denk ik in deze veel belangrijker, nog mooier zou een garage met brug zijn en een flinke proefrit natuurlijk. Mijn proefrit duurde ruim een uur, eerst dwars door Lyon en terug deels via de snelweg.
Wes kroop toen wel onder mijn dame (in de hoogste stand) maar achteraf was dat denk ik niet zo heel handig, ik zie hem alleen nog maar met paarse bril en puntmuts lopen sindsdien :lol: :lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Bij die Apeldoornse staat bij dat ze dealer onderhouden is... misschien dan ook een complete historie??
Ik ga er eerdaags weer aan beginnen, bumper om ruilen voor een goede we laten hem eerst nog even spuiten alvorens ik hem ga monteren, er komt ook nog een andere veercomp in en twee nieuwe voorbanden en een kleine beurt + apk en daarna gaan we er weer mee zweven, het is echt een heerlijke Xm.
Ik ben altijd berijd om mee te gaan kijken om een vlees keuring te doen, je mot me alleen wel even langs/op halen. :wink:
Daar ga ik wel vanuit... Complete historie en/of een van A tot Z ingevuld en afgestempeld onderhoudsboekje. Anders is de opmerking "dealeronderhouden" ook geen fluit waard.
Kan wel een flinke meerwaarde hebben!
Top! bedankt voor je aanbod. Overigens heeft die XM die je postte inderdaad een enorm prachtig interieur zeg! Heel apart.
Goed dat die nog zo mooi behouden is gebleven voor het nageslacht.
Ik ga nog ff verder zoeken. Ik twijfel nog steeds enorm of een automaat met 260K wel slim is... Verder lijkt het een goede auto, voorzover dat op afstand te beoordelen is.
Ik heb wel gelezen dat de kleur van de automaat-olie veel vertelt. En als de olie te ver heen is, kan je het beter niet meer vervangen, óf je moet rekening ermee houden dat je het brein zult moeten reviseren/vervangen.
Maar da's altijd nog beter dan een hele automaatbak natuurlijk.
In het kader van hoe meer zielen hoe meer vreugd mag je mij ook inladen voor een rondje vleeskeuring. Met Wim, Wes en ondergetekende heb je een aardig leger aan kritische blikken aan boord :D . Ik zit op net een kilometer afstand van Wim.
Met z'n vieren wordt volgens mij net zo'n gezellige rit als naar het Conservatoire. Alleen bij de 'koopwaar' moeten we dan serieus zijn. ;-)
Lijkt mij wel een goed idee, CDPF met 3 criticasters.
Waar waren jullie 4 maanden geleden :cry:
Maar goed CDPF, met dit team zit je gebeiteld. Vrees alleen dat er geen kandidaat meer door de keuring komt :lol: :lol: :lol:
oei dat wordt zwaar voor de verkopende partij..... en de XM in kwestie als er gelijk 4 van die zwaargewichten (in kennis bedoel ik hier natuurlijk! :lol: ) in kruipen :roll:
In m'n vel, net als nu :lol:
Ach, we zijn geen tribunaal maar kijken met een gezond kritische blik ;-) Er blijven heus wel kandidaten over.
Waar jij ook was, op het cifo :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's