Dat zou je hem zelf even moeten vragen, wellicht wel maar dan zonder garantie op de ruit (uiteraard)
Ik heb net even gekeken trouwens, de ruit die nu gemonteerd is, is een Saint-Gobain
Zijn de voorruitlijsten bij een XM type 1 en 2 hetzelfde eigenlijk? Laatst was er een andere XM rijder uit Leusden die de voorruit van z'n type 1 XM V6 wilde laten vervangen. Bekend was dat de zijlijsten hergebruikt konden worden, maar bij de bovenste raamlijst zou dat niet kunnen? Hij heeft na heel veel pijn en moeite uiteindelijk toch nog de bovenste raamlijst kunnen vinden. Helaas wel een beschadigde.
Daar ben ik nu wel benieuwd naar. Maar voor dit geld wil ik ook wel een nieuw voorruitje! :shock:
Mijn voorruit is ook recent vervangen, ook Saint Gobain (=Sekurit), en als hij ze daar haalt is een groene baan vast mogelijk want die heb ik ook. En bij mij zijn alle lijsten hergebruikt. Zie mijn topic.
bij mij zijn de lijsten ook hergebruikt, dat moet ook eigenlijk geen probleem zijn, ze zitten met een profieltje geklikt in een smal richteltje rondom de ruit.
Bij mijn XM was alleen het probleem dat de vorige glaszetter mijn lijsten had vastgekit omdat het profieltje van de lijsten zelf beschadigd geraakt was. Dat heeft Franco nu helemaal in orde gemaakt en ze zitten nu weer zoals het origineel bedoeld was.
Wat ik wel weet is dat ik bij gelegenheid als ik weer een sloper tegenkom die lijstjes mooi meepak, als ze niet verprutst zijn kun je ze zo losklikken.
Wat ik trouwens in de blijdschap over mijn nieuwe ruit helemaal vergeet te vermelden is dat ik sinds afgelopen vrijdag ook voor het eerst huiseigenaar ben :)
En wat heeft dat met XM's te maken? Niet zo bijzonder veel behalve dat ik er een beste garage bij heb, inclusief pitspoezen :lol:
De dame heeft van vrijdag op zaterdag ook voor het eerst binnengeslapen en jongens wat ben ik blij met dat werkplaatsje, daar ga ik heel wat gelukkige sleuteluurtjes maken. Binnenkort de BX, HY en Kever maar eens binnen rollen, dan moet er stevig aan de woning geklust worden en daarna mag ik mijn handen stukmaken op mijn eigen loods waar vrouwlief volledig afstand van heeft gedaan :) zij heeft haar plekjes in huis, ik de mijne achter in de tuin.
Hi allemaal,
het is alweer heel erg lang geleden dus ik zal maar weer eens wat stof van dit topic afblazen.
Toen ik vorig jaar rond deze tijd begon met de verbouwing van mijn nieuwe huis (waar we nu bijna een jaar met heel erg veel plezier wonen) heb ik ongelooflijk veel schik gehad van mijn XM. Wat een heerlijk beest is het en wat kun je toch ongelooflijk veel spul meezeulen. Het mooiste moment was wel toen ik de complete c.v. installatie ging ophalen (10 radiatoren, een ketel, leidingen, aansluitmateriaal, expansievat en ander klein spul) en de leverancier zich achter zijn oor krabde en mij vroeg wat ik in godsnaam kwam doen zonder aanhanger. Mijn antwoord was "Een aanhanger is voor mensen die een te kleine ootoo gekocht hebben!" Vervolgens alles wat er in paste er in gelegd en de rest op het imperiaal gebonden en naar huis gereden, heerlijk :)
Maar helaas verliep de APK tijdens de verbouwing en had ik op dat moment niet de tijd om de XM daarvoor klaar te krijgen aangezien er wel een paar puntjes van aandacht waren. Dus besloten om de BX maar voor een jaartje uit het stof te trekken, kon die toch nog even de 4 ton passeren en op een later tijdstip de XM weer aan te pakken.
Welnu, dat moment is aangebroken en inmiddels ben ik al lekker op weg. Er moest sowieso een nieuwe koppeling en distributieset op en aangezien de bak nogal harkerig begon te worden (mag ook wel met 420.000 kilometer) dacht ik dat het wel mooi zou zijn om er maar meteen een nieuwe motor in te hangen. Van een okasjon die al jaren met een deuk en gebroken achterruit bij de lokale dealer achterom stond (hij was heel goed maar een storm donderde een boom op de auto) heb ik het blok verwijderd, deze had een krappe twee ton ervaring. Afgelopen weekend heb ik de motor uit de XM getrokken (sjeeeses wat een hoop kabels en stekkers, da's bij de BX toch een ander verhaal) de halve airco installatie die echt niet meer te redden is ook maar meteen er uit getrokken en nu wil ik op mijn gemak de nieuwe motor klaar maken. Mijn XM is uitgerust met een drukgroep koppeling, en de nieuwe motor heeft een trekgroep koppeling, ik heb een nieuwe set op de plank liggen maar wist niet dat ik ook een andere koppelingskabel nodig heb (dus als iemand die nog heeft liggen houdt ik me van harte aanbevolen) En verder gaat het denk ik wel goed komen. Voor de zekerheid ga ik wel alle sensoren overzetten van het oude blok, je zult maar net zien dat er een een andere waarde geeft waardoor de ECU het niet meer snapt.. Maar verder voorzie ik weinig problemen.
Mijn garage is me echt goud waard, en ik kan er lekker op mijn gemak aan de XM werken. En aan de HY, en aan de BX en aan auto's van vrienden, godsallemachtig wat ben ik daar blij mee :)
Hier even een sfeerimpressie van de huidige toestand:
Voor het eerst in mijn leven dat ik hoor dat een turbo motor een trek koppeling heeft :o
Dat gaat nooit lang goed , Of het is een normale 2.0 16 klepper motortje.
En turbo motor heb je zeker een drukkoppelling met goede druklager nodig.
Deze kan je zelfts op de XM hydrolische maken met wat meer werk.
Ik zou je 4ton zijnde blok gewoon een beurtje geven, hij gaat nog wel 2x zolang mee.
Haperen zijn eerder problemen als van tijd af of slijtage onderdelen.
Ik heb momenteel een Saab 2.0i 16klepper turbo ( 8 klepjes meer dan de XM ) en aan de xm had ik al geleerd dat er veel spullen slijten als je de auto geregeld als lamborghini gaat behandellen.
Of wachten tot je een blok met druklager koppeling hebt gevonden .
zoals ik hier zie had je al een normale 16klepper zonder turbo, maar dan vraag ik me af zet je oude versnellingsbak op het nieuwe blok en je hoeft niets verder aantepassen aan je koppeling.
Ja als het een ander type blok is dan heb je zelfts kans dat de boord computer die bij de auto hoorde waar het blok uit kwam nodig hebt.
en dus ook weer de LPG in die computer moet inmappen om backfires etc tevoorkomen
Leuk je terug te zien!! Heel goed, 16v'tje mooi opbouwen, heb je weer een lekker betrouwbare motor.
Airco natuurlijk ook weer opbouwen? Benzzie, wat bedoel je nou allemaal? Dit is niet echt te volgen..
Een turbo heeft ook een druk koppeling en dit is 'gewoon' een 16v dus die relatie zie ik ook niet helemaal ;)
Bij mijn weten hebben de 16v's allemaal een druk koppeling erop zitten, maar met die fransen weet je het nooit. Heb je er een foto van? Wellicht heeft iemand anders er al een keer aan lopen beunen?
Ja ik was ook in de veronderstelling dat ze gewoon een druk koppeling zouden hebben, stom genoeg heb ik op bestelnummer (service.citroen) de koppelingsset opgehaald en dat was een trekkoppeling (gelukkig maar). De motor komt trouwens uit een van de laatste serie, ik meen dat hij eind 97 op kenteken gezet is, wellicht zijn ze later overgestapt. Die auto was nieuw door die dealer geleverd en daar ook in onderhoud geweest, de koppeling die er nu op zit is nog de originele zelf.
Overigens zal ik uiteraard wat meer foto's gaan plaatsen wanneer het werk wat vordert, voorlopig heb ik eigenlijk alleen wat foto's van diverse stekkers en slangen om later gemakkelijk terug te vinden hoe wat zat (buiten het feit dat ook alles wat losgehaald is gelabeld is)
Die airco zie ik in deze XM niet meer zitten overigens, de slangen zijn rot, de radiateur is heel erg slecht (alhoewel ik daar een nieuwe voor heb liggen) en qua electronica weet ik het ook niet meer. Daarnaast is er geklooid met de installatie, ooit een andere aftermarket pomp op gezet waardoor aansluitingen ook niet passen etc. Eigenlijk mis ik het ook niet heel erg.
Wel ga ik toch de ecc inbouwen met alle toeters en bellen, hij kan dan wel niet actief koelen maar wel de boel redelijk op temperatuur houden.
@Benzzie, het is een atmosferische 16V, overigens zijn beide blokken inmiddels kaal dus hoef enkel nog de sensoren over te zetten van het oude blok op het nieuwe blok en dan moet ie er weer in kunnen. Motorisch was hij trouwens nog erg goed hoor, op wat opstartproblemen toen ik hem net had na was de compressie nog altijd uitstekend en hij liep heel netjes maar goed, als je dan toch een blok hebt liggen met de helft minder ervaring, dan kan die er net zo goed in natuurlijk. Oude blok gaat natuurlijk niet naar het oud ijzer, die hang ik wel boven de schouw als decoratie of wellicht reviseer ik hem een keer. Ik kan hem gelukkig kwijt in mijn garage :)
Mocht je nog van mening veranderen; ik heb nog 2 complete sets liggen. Heb het zelf ook in de mijne ingebouwd vanaf scratch, dus weet ook wel zo'n beetje hoe dat moet. :lol: enige waar ik tegen aan liep was wat bedrading, maar hij is klaar om gevuld te worden. En met zo'n 16v blok is het natuurlijk ook een stuk makkelijker!
Hahaha dat is eigenlijk wel een goeie, zet ik gewoon een fietsstuur op de cilinderkop als gewei, straalt het ook meteen wat klasse uit!
@Djidde, ik zal er nog eens over nadenken, in het dash zit alles goed dus alleen de slangen en expansievat zou ik dan nieuw moeten hebben. Een goeie radiateur en pomp heb ik wel liggen. Maar goed voorlopig eerst maar weer rijdend maken, dan kan ik daarna altijd verder kijken. Heb je die etoiles trouwens al klaar?
Zo, tijd voor wat fotootjes en een prangende vraag.
De versnellingsbakken van het oude blok en de nieuwe zijn toch wel behoorlijk anders qua vorm en zeker schakelmechanisme.
Ik voel er niets voor om de oude bak terug te gaan plaatsen want die heeft toch zijn beste tijd wel gehad na 430.000 kilometer maar het lijkt er ook niet op dat het eenvoudig, of maar te doen is, om het schakelmechanisme van de oude bak over te zetten op de nieuwe bak. Dan zal ik dus waarschijnlijk het schakelmechanisme aan de auto moeten gaan vervangen maar waar ik dat nou weer op een beetje een redelijke termijn vandaan zal moeten halen.. Nou hoeft ie pas in februari weer te rijden maar ik zou hem toch liefst ruim voor die tijd klaar hebben.
Wie heeft er een gouden tip voor mij?
Hier wat foto's van het project so far:
De oude motor in de takel (en godsallejezes wat zitten er een hoop stekkers en kabels rond dat blok zeg)
Nieuwe koppeling op het nieuwe blok
Nieuwe distributieriem op het nieuwe blok.
De huidige kilometerstand van de koets, het blok heeft ruim twee ton minder gedraaid.
De motorruimte flink gekuist want dat er een hoop bagger zat moge duidelijk zijn. Heerlijk een fles Dasty in de zo'n spuitfles voor op de compressor gekieperd en flink tekeer gegaan, schoner dan dit hoeft het van mij niet te worden.
Ik heb nog zo'n bak liggen als je oude, ding weegt een ton.
Kan je in alle eerlijkheid niet vertellen hoeveel kilometers dat ding gedraaid heeft maar hij ziet er wel super uit.
Ik woon alleen niet echt bij je in de buurt...
Dat zou je hem zelf even moeten vragen, wellicht wel maar dan zonder garantie op de ruit (uiteraard)
Ik heb net even gekeken trouwens, de ruit die nu gemonteerd is, is een Saint-Gobain
Prima merk!
Zijn de voorruitlijsten bij een XM type 1 en 2 hetzelfde eigenlijk? Laatst was er een andere XM rijder uit Leusden die de voorruit van z'n type 1 XM V6 wilde laten vervangen. Bekend was dat de zijlijsten hergebruikt konden worden, maar bij de bovenste raamlijst zou dat niet kunnen? Hij heeft na heel veel pijn en moeite uiteindelijk toch nog de bovenste raamlijst kunnen vinden. Helaas wel een beschadigde.
Daar ben ik nu wel benieuwd naar. Maar voor dit geld wil ik ook wel een nieuw voorruitje! :shock:
Mijn voorruit is ook recent vervangen, ook Saint Gobain (=Sekurit), en als hij ze daar haalt is een groene baan vast mogelijk want die heb ik ook. En bij mij zijn alle lijsten hergebruikt. Zie mijn topic.
En een handtekening!!!!
bij mij zijn de lijsten ook hergebruikt, dat moet ook eigenlijk geen probleem zijn, ze zitten met een profieltje geklikt in een smal richteltje rondom de ruit.
Bij mijn XM was alleen het probleem dat de vorige glaszetter mijn lijsten had vastgekit omdat het profieltje van de lijsten zelf beschadigd geraakt was. Dat heeft Franco nu helemaal in orde gemaakt en ze zitten nu weer zoals het origineel bedoeld was.
Wat ik wel weet is dat ik bij gelegenheid als ik weer een sloper tegenkom die lijstjes mooi meepak, als ze niet verprutst zijn kun je ze zo losklikken.
Wat ik trouwens in de blijdschap over mijn nieuwe ruit helemaal vergeet te vermelden is dat ik sinds afgelopen vrijdag ook voor het eerst huiseigenaar ben :)
En wat heeft dat met XM's te maken? Niet zo bijzonder veel behalve dat ik er een beste garage bij heb, inclusief pitspoezen :lol:
De dame heeft van vrijdag op zaterdag ook voor het eerst binnengeslapen en jongens wat ben ik blij met dat werkplaatsje, daar ga ik heel wat gelukkige sleuteluurtjes maken. Binnenkort de BX, HY en Kever maar eens binnen rollen, dan moet er stevig aan de woning geklust worden en daarna mag ik mijn handen stukmaken op mijn eigen loods waar vrouwlief volledig afstand van heeft gedaan :) zij heeft haar plekjes in huis, ik de mijne achter in de tuin.
En nog met smeerput ook!
3 vrouwen? :shock:
"Garage le trio" :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat ziet er inderdaad uit als een heerlijke ruimte! Gefeliciteerd!
Trouwens nog eens de foto bekijkende, je huissleutels ben je zeker al kwijt :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
hahaha :lol: ikke niet, maar iemand is wel op zoek ja!
Wauw, wat een fantastische sleutelruimte! En gefeliciteerd met je huis uiteraard. :wink:
Goed zeg Mechuccio! Is het uiteindelijk zover... Garage le Quattro tel ik trouwens.. :mrgreen:
Woah wat een balzaal, lekker hoor! Succes met klussen :)
HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography
Gefeliciteerd met je huis en de geweldige sleutelruimte 8)
Super gefeliciteerd, daar kun je in vooruit !
Luceo non uro....
Briljante garage, wat wil je nog meer!
Goh, is hier ook een kroeg? :wtf:
Mod edit: Idd even de :opruimen: er door, nogmaals heren en ook Mark hou topic's SCHOON!! Hier hebben wij een Café voor!!
Nah, dat is idd een mooie sleutelplek man! Je xm staat er overigens wat verlegen bij met de dames op de kap :lol:
Zo'n werkplaats aan huis wil ik ook. 8)
Het is meer een huis aan een werkplaats! Goh, ik denk dat je binnenkort steeds meer XM "vrienden"krijgt... :lol:
Hi allemaal,
het is alweer heel erg lang geleden dus ik zal maar weer eens wat stof van dit topic afblazen.
Toen ik vorig jaar rond deze tijd begon met de verbouwing van mijn nieuwe huis (waar we nu bijna een jaar met heel erg veel plezier wonen) heb ik ongelooflijk veel schik gehad van mijn XM. Wat een heerlijk beest is het en wat kun je toch ongelooflijk veel spul meezeulen. Het mooiste moment was wel toen ik de complete c.v. installatie ging ophalen (10 radiatoren, een ketel, leidingen, aansluitmateriaal, expansievat en ander klein spul) en de leverancier zich achter zijn oor krabde en mij vroeg wat ik in godsnaam kwam doen zonder aanhanger. Mijn antwoord was "Een aanhanger is voor mensen die een te kleine ootoo gekocht hebben!" Vervolgens alles wat er in paste er in gelegd en de rest op het imperiaal gebonden en naar huis gereden, heerlijk :)
Maar helaas verliep de APK tijdens de verbouwing en had ik op dat moment niet de tijd om de XM daarvoor klaar te krijgen aangezien er wel een paar puntjes van aandacht waren. Dus besloten om de BX maar voor een jaartje uit het stof te trekken, kon die toch nog even de 4 ton passeren en op een later tijdstip de XM weer aan te pakken.
Welnu, dat moment is aangebroken en inmiddels ben ik al lekker op weg. Er moest sowieso een nieuwe koppeling en distributieset op en aangezien de bak nogal harkerig begon te worden (mag ook wel met 420.000 kilometer) dacht ik dat het wel mooi zou zijn om er maar meteen een nieuwe motor in te hangen. Van een okasjon die al jaren met een deuk en gebroken achterruit bij de lokale dealer achterom stond (hij was heel goed maar een storm donderde een boom op de auto) heb ik het blok verwijderd, deze had een krappe twee ton ervaring. Afgelopen weekend heb ik de motor uit de XM getrokken (sjeeeses wat een hoop kabels en stekkers, da's bij de BX toch een ander verhaal) de halve airco installatie die echt niet meer te redden is ook maar meteen er uit getrokken en nu wil ik op mijn gemak de nieuwe motor klaar maken. Mijn XM is uitgerust met een drukgroep koppeling, en de nieuwe motor heeft een trekgroep koppeling, ik heb een nieuwe set op de plank liggen maar wist niet dat ik ook een andere koppelingskabel nodig heb (dus als iemand die nog heeft liggen houdt ik me van harte aanbevolen) En verder gaat het denk ik wel goed komen. Voor de zekerheid ga ik wel alle sensoren overzetten van het oude blok, je zult maar net zien dat er een een andere waarde geeft waardoor de ECU het niet meer snapt.. Maar verder voorzie ik weinig problemen.
Mijn garage is me echt goud waard, en ik kan er lekker op mijn gemak aan de XM werken. En aan de HY, en aan de BX en aan auto's van vrienden, godsallemachtig wat ben ik daar blij mee :)
Hier even een sfeerimpressie van de huidige toestand:
Voor het eerst in mijn leven dat ik hoor dat een turbo motor een trek koppeling heeft :o
Dat gaat nooit lang goed , Of het is een normale 2.0 16 klepper motortje.
En turbo motor heb je zeker een drukkoppelling met goede druklager nodig.
Deze kan je zelfts op de XM hydrolische maken met wat meer werk.
Ik zou je 4ton zijnde blok gewoon een beurtje geven, hij gaat nog wel 2x zolang mee.
Haperen zijn eerder problemen als van tijd af of slijtage onderdelen.
Ik heb momenteel een Saab 2.0i 16klepper turbo ( 8 klepjes meer dan de XM ) en aan de xm had ik al geleerd dat er veel spullen slijten als je de auto geregeld als lamborghini gaat behandellen.
Of wachten tot je een blok met druklager koppeling hebt gevonden .
zoals ik hier zie had je al een normale 16klepper zonder turbo, maar dan vraag ik me af zet je oude versnellingsbak op het nieuwe blok en je hoeft niets verder aantepassen aan je koppeling.
Ja als het een ander type blok is dan heb je zelfts kans dat de boord computer die bij de auto hoorde waar het blok uit kwam nodig hebt.
en dus ook weer de LPG in die computer moet inmappen om backfires etc tevoorkomen
Leuk je terug te zien!! Heel goed, 16v'tje mooi opbouwen, heb je weer een lekker betrouwbare motor.
Airco natuurlijk ook weer opbouwen? Benzzie, wat bedoel je nou allemaal? Dit is niet echt te volgen..
Een turbo heeft ook een druk koppeling en dit is 'gewoon' een 16v dus die relatie zie ik ook niet helemaal ;)
Bij mijn weten hebben de 16v's allemaal een druk koppeling erop zitten, maar met die fransen weet je het nooit. Heb je er een foto van? Wellicht heeft iemand anders er al een keer aan lopen beunen?
Ja ik was ook in de veronderstelling dat ze gewoon een druk koppeling zouden hebben, stom genoeg heb ik op bestelnummer (service.citroen) de koppelingsset opgehaald en dat was een trekkoppeling (gelukkig maar). De motor komt trouwens uit een van de laatste serie, ik meen dat hij eind 97 op kenteken gezet is, wellicht zijn ze later overgestapt. Die auto was nieuw door die dealer geleverd en daar ook in onderhoud geweest, de koppeling die er nu op zit is nog de originele zelf.
Overigens zal ik uiteraard wat meer foto's gaan plaatsen wanneer het werk wat vordert, voorlopig heb ik eigenlijk alleen wat foto's van diverse stekkers en slangen om later gemakkelijk terug te vinden hoe wat zat (buiten het feit dat ook alles wat losgehaald is gelabeld is)
Die airco zie ik in deze XM niet meer zitten overigens, de slangen zijn rot, de radiateur is heel erg slecht (alhoewel ik daar een nieuwe voor heb liggen) en qua electronica weet ik het ook niet meer. Daarnaast is er geklooid met de installatie, ooit een andere aftermarket pomp op gezet waardoor aansluitingen ook niet passen etc. Eigenlijk mis ik het ook niet heel erg.
Wel ga ik toch de ecc inbouwen met alle toeters en bellen, hij kan dan wel niet actief koelen maar wel de boel redelijk op temperatuur houden.
@Benzzie, het is een atmosferische 16V, overigens zijn beide blokken inmiddels kaal dus hoef enkel nog de sensoren over te zetten van het oude blok op het nieuwe blok en dan moet ie er weer in kunnen. Motorisch was hij trouwens nog erg goed hoor, op wat opstartproblemen toen ik hem net had na was de compressie nog altijd uitstekend en hij liep heel netjes maar goed, als je dan toch een blok hebt liggen met de helft minder ervaring, dan kan die er net zo goed in natuurlijk. Oude blok gaat natuurlijk niet naar het oud ijzer, die hang ik wel boven de schouw als decoratie of wellicht reviseer ik hem een keer. Ik kan hem gelukkig kwijt in mijn garage :)
Mocht je nog van mening veranderen; ik heb nog 2 complete sets liggen. Heb het zelf ook in de mijne ingebouwd vanaf scratch, dus weet ook wel zo'n beetje hoe dat moet. :lol: enige waar ik tegen aan liep was wat bedrading, maar hij is klaar om gevuld te worden. En met zo'n 16v blok is het natuurlijk ook een stuk makkelijker!
bij gebrek aan een hertengewei. :lol:
Hahaha dat is eigenlijk wel een goeie, zet ik gewoon een fietsstuur op de cilinderkop als gewei, straalt het ook meteen wat klasse uit!
@Djidde, ik zal er nog eens over nadenken, in het dash zit alles goed dus alleen de slangen en expansievat zou ik dan nieuw moeten hebben. Een goeie radiateur en pomp heb ik wel liggen. Maar goed voorlopig eerst maar weer rijdend maken, dan kan ik daarna altijd verder kijken. Heb je die etoiles trouwens al klaar?
Zo, tijd voor wat fotootjes en een prangende vraag.
De versnellingsbakken van het oude blok en de nieuwe zijn toch wel behoorlijk anders qua vorm en zeker schakelmechanisme.
Ik voel er niets voor om de oude bak terug te gaan plaatsen want die heeft toch zijn beste tijd wel gehad na 430.000 kilometer maar het lijkt er ook niet op dat het eenvoudig, of maar te doen is, om het schakelmechanisme van de oude bak over te zetten op de nieuwe bak. Dan zal ik dus waarschijnlijk het schakelmechanisme aan de auto moeten gaan vervangen maar waar ik dat nou weer op een beetje een redelijke termijn vandaan zal moeten halen.. Nou hoeft ie pas in februari weer te rijden maar ik zou hem toch liefst ruim voor die tijd klaar hebben.
Wie heeft er een gouden tip voor mij?
Hier wat foto's van het project so far:
De oude motor in de takel (en godsallejezes wat zitten er een hoop stekkers en kabels rond dat blok zeg)
Nieuwe koppeling op het nieuwe blok
Nieuwe distributieriem op het nieuwe blok.
De huidige kilometerstand van de koets, het blok heeft ruim twee ton minder gedraaid.
De motorruimte flink gekuist want dat er een hoop bagger zat moge duidelijk zijn. Heerlijk een fles Dasty in de zo'n spuitfles voor op de compressor gekieperd en flink tekeer gegaan, schoner dan dit hoeft het van mij niet te worden.
De nieuwe versnellingsbak
De oude versnellingsbak
Ik heb nog zo'n bak liggen als je oude, ding weegt een ton.
Kan je in alle eerlijkheid niet vertellen hoeveel kilometers dat ding gedraaid heeft maar hij ziet er wel super uit.
Ik woon alleen niet echt bij je in de buurt...
Pagina's