Maar je hebt dus de cilinderkop eraf getrokken, waarom dat dan?
Was je uitgeklust ofzo? :wink:
Had je geen nieuwe koppaking bij de hand of zo??
Nee, zo'n rottige koppakking is duur. :meneus:
Maar heb nog even geduld. We zitten aan het begin van phase 2 van de MLO. Als phase 3 is afgerond zal ik het hele verhaal inclusief de ongecensureerde foto's posten.
En foto's zijn er: de teller staat al op 35. :dans:
Hehehe, we hebben wel een paar mensen op de kast zeg met het vriesdoppen verhaal en hergebruik van de koppakking :lol:
Het enige vreemde wat waar is, dat we stuurhuishoezen in Frankrijk zijn gaan halen.
Dit klusje word heel precies en nauwkeurig gedaan, anders zou ik niet meehelpen, alles word vervangen en/of steriel gemaakt voor montage.
Maarten is al aardig bezig geweest met de stoomreiniger om alles steriel te krijgen :wink:
Stuurhuishoezen in Frankrijk gaan halen? Als dat serieus is, vraag mij de volgende keer dan ff. Ik kan qua hoezen (As- en stuurhuishoezen) nog wel wat regelen.
Ben heel benieuwd wat jij en Sohail allemaal uitvreten met die dame.
Ja, dat was echt serieus. Sohail wilde graag even naar Lille en zocht een reden. Welnu, de Norauto was tot half acht open en we hadden stuurhuishoezen nodig. Duszz...... 8) En tja, dat we daar lekker hebben gegeten is natuurlijk een prettige bijkomstigheid. :lol:
Ik hoop dat we er woensdag een streep onder kunnen zetten en dan komt het verhaal.
Paar uurtjes knallen en je bent er inderdaad. Ik ben destijds samen met een DS-vriendje in mijn Xantia in 1 ruk naar Zuid-Frankrijk gereden (met de auto-ambulance erachter) om mijn laatste DS op te halen. Je stapt nog hartstikke fris uit ook, daar. Moet je nagaan hoe lekker zo'n ritje zou zijn met een XM zonder aanhanger.
Hmm, heb ik niet toevallig iets uit Frankrijk nodig? :wink:
Laten we eerlijk zijn. Rotterdam - Lille is net zoiets als Rotterdam - Groningen.
Het verschil is alleen dat je niet graag effe naar Groningen gaat :wink:
We zijn verder wel aardig opgeschoten Wes en JP hebben ijverig meegeholpen, effe een kort verslag:
- Stuurhuis is voorzien van nieuwe hoezen + harly dinges en zit weer gemonteerd.
- De bak schoongemaakt, voorzien van nieuwe nylon busjes, geleidebus "gepolijst", druklager en keerringen gemonteerd.
- Waterpomp gemonteerd.
- Kleppen zijn gesteld, 2 (oude) stelplaatjes uit mijn Xantia waren bruikbaar en 2 zijn omgewissel met andere kleppen.
- Kop en onderblok schoongemaakt en de kop gemonteerd.
- Nokkenas gemonteerd, in één keer goed zonder te breken :wink:
- Motorruimte en subframe voorzien van antiroest en bitumen rommel.
- Nieuwe D-riemkappen zitten passen en meten.
De onderste kap moet aangepast worden, het gat waar de krukas doorheen steekt is te klein.
Kappen voor een XM TCT zijn NFP, maar voor een Xantia nog wel te krijgen, na aanpassing moet het passen.
Het is een beetje omslachtig, maar Wim had ook meteen een Xantia kunnen kopen, ipv een Xantia om de motor heen te bouwen, er zitten nu al Xantia klepstelplaatjes en kappen op :mrgreen:
En dan te bedenken dat ik mijn hydraulisch avontuur begonnen ben met een 1b mini-XM SX. Gelukkig ook vert vega, anders was de overstap te groot geweest. :lol:
Een heel kort updeetje voor vandaag: de motor zit nu zo ver in elkaar dat 'ie terug in La Soixante gehesen kan worden.
Dus:
- Xant distrikappen aangepast en geplaatst.
- Distributieriem geplaatst en het geheel natuurlijk op tijd gezet.
- Bak gemonteerd.
- Uitlaatgedeelte inclusief turbo gemonteerd. Ook als de motor naast de auto staat is die turbo een rukconstructie! :twisted:
Omdat de beunclub een uurtje later open ging dan normaal, hebben we ook een uurtje minder kunnen beunen.
Ter info: de fototeller staat nu op 106. We zijn dus lekker bezig. 8)
ik ben inderdaad ook benieuwd! Ik ben van plan om m'n Xm nog wel even te rijden. Kan dat ding ook bij de distririem van een es9j4 gebruikt worden? Teller staat nu op 216K, dus heb nog ff :wink:
bakolie als in wokolie???? :mrgreen:
Bij Wim gaat er niets verloren, iedere molecuul wordt tot het uiterste benut :mrgreen:.
Had je geen nieuwe koppaking bij de hand of zo??
Het wordt een droom van een Xm. 8)
Nee, zo'n rottige koppakking is duur. :meneus:
Maar heb nog even geduld. We zitten aan het begin van phase 2 van de MLO. Als phase 3 is afgerond zal ik het hele verhaal inclusief de ongecensureerde foto's posten.
En foto's zijn er: de teller staat al op 35. :dans:
MLO? Ambtenaar jargon??
Neuh. Gewoon een eigen verzinsel. MLO: Mid-Life Overhaul.
Ik dacht Mega Lekker Ouwehoeren want daar ben je wel mee bezig :meneus:
:schater:
:lol:
Da's wel een Majeur Lullige Opmerking... :clap:
En een handtekening!!!!
Je geloof het toch niet ECHT he Mike? Ik had je wel iets hoger ingeschat ;)
Nou ja, je kan mij op dit vlak wel een hoop wijs maken :roll: Maar ik wacht maar eens af tot de lolbroekerij voorbij is en phase 3 is afgerond. :wink:
Tjsa, de mods maken zo wel een zooitje van een heel serieus forum...
:meneus:
Hehehe, we hebben wel een paar mensen op de kast zeg met het vriesdoppen verhaal en hergebruik van de koppakking :lol:
Het enige vreemde wat waar is, dat we stuurhuishoezen in Frankrijk zijn gaan halen.
Dit klusje word heel precies en nauwkeurig gedaan, anders zou ik niet meehelpen, alles word vervangen en/of steriel gemaakt voor montage.
Maarten is al aardig bezig geweest met de stoomreiniger om alles steriel te krijgen :wink:
Zal ik een foto maken van alle pakkingen die (preventief) gekocht zijn? :problem:
Stuurhuishoezen in Frankrijk gaan halen? Als dat serieus is, vraag mij de volgende keer dan ff. Ik kan qua hoezen (As- en stuurhuishoezen) nog wel wat regelen.
Ben heel benieuwd wat jij en Sohail allemaal uitvreten met die dame.
Ja, dat was echt serieus. Sohail wilde graag even naar Lille en zocht een reden. Welnu, de Norauto was tot half acht open en we hadden stuurhuishoezen nodig. Duszz...... 8) En tja, dat we daar lekker hebben gegeten is natuurlijk een prettige bijkomstigheid. :lol:
Ik hoop dat we er woensdag een streep onder kunnen zetten en dan komt het verhaal.
Ja, ze zijn echt gegaan.
Ik heb nu weer 3 kannen 20w50, goedkoop huismerk van de norauto. 8)
Laten we eerlijk zijn. Rotterdam - Lille is net zoiets als Rotterdam - Groningen.
die laatste klinkt veeeeel verder als ik eerlijk ben....
Paar uurtjes knallen en je bent er inderdaad. Ik ben destijds samen met een DS-vriendje in mijn Xantia in 1 ruk naar Zuid-Frankrijk gereden (met de auto-ambulance erachter) om mijn laatste DS op te halen. Je stapt nog hartstikke fris uit ook, daar. Moet je nagaan hoe lekker zo'n ritje zou zijn met een XM zonder aanhanger.
Hmm, heb ik niet toevallig iets uit Frankrijk nodig? :wink:
Het verschil is alleen dat je niet graag effe naar Groningen gaat :wink:
We zijn verder wel aardig opgeschoten Wes en JP hebben ijverig meegeholpen, effe een kort verslag:
- Stuurhuis is voorzien van nieuwe hoezen + harly dinges en zit weer gemonteerd.
- De bak schoongemaakt, voorzien van nieuwe nylon busjes, geleidebus "gepolijst", druklager en keerringen gemonteerd.
- Waterpomp gemonteerd.
- Kleppen zijn gesteld, 2 (oude) stelplaatjes uit mijn Xantia waren bruikbaar en 2 zijn omgewissel met andere kleppen.
- Kop en onderblok schoongemaakt en de kop gemonteerd.
- Nokkenas gemonteerd, in één keer goed zonder te breken :wink:
- Motorruimte en subframe voorzien van antiroest en bitumen rommel.
- Nieuwe D-riemkappen zitten passen en meten.
De onderste kap moet aangepast worden, het gat waar de krukas doorheen steekt is te klein.
Kappen voor een XM TCT zijn NFP, maar voor een Xantia nog wel te krijgen, na aanpassing moet het passen.
Het is een beetje omslachtig, maar Wim had ook meteen een Xantia kunnen kopen, ipv een Xantia om de motor heen te bouwen, er zitten nu al Xantia klepstelplaatjes en kappen op :mrgreen:
En dan te bedenken dat ik mijn hydraulisch avontuur begonnen ben met een 1b mini-XM SX. Gelukkig ook vert vega, anders was de overstap te groot geweest. :lol:
Een heel kort updeetje voor vandaag: de motor zit nu zo ver in elkaar dat 'ie terug in La Soixante gehesen kan worden.
Dus:
- Xant distrikappen aangepast en geplaatst.
- Distributieriem geplaatst en het geheel natuurlijk op tijd gezet.
- Bak gemonteerd.
- Uitlaatgedeelte inclusief turbo gemonteerd. Ook als de motor naast de auto staat is die turbo een rukconstructie! :twisted:
Omdat de beunclub een uurtje later open ging dan normaal, hebben we ook een uurtje minder kunnen beunen.
Ter info: de fototeller staat nu op 106. We zijn dus lekker bezig. 8)
Vol verwachting klopt ons hart!
Vooral de D-riem monteren was mooi met de DT.Hertz, zo snel en nauwkeurig.
Dat ding kost echt een rib uit je lijf, maar is echt elke cent waard :P
ik ben inderdaad ook benieuwd! Ik ben van plan om m'n Xm nog wel even te rijden. Kan dat ding ook bij de distririem van een es9j4 gebruikt worden? Teller staat nu op 216K, dus heb nog ff :wink:
es9 heeft een automatische spanner volgens mij.
ES9 heeft een automatische spanner, dus die DT.Hertz is niet nodig. Sterker nog, die motor staat helemaal niet in de boekjes van die DT.Hertz :wink:
Pagina's