Ik weet het niet, heb allerlei bekabeling er al uit gehaald die vorige eigenaren hadden achtergelaten. K**zooi! :evil:
Nu heb ik natuurlijk het relais eraf, en drie identieke rode kabeltjes.... Hmmm Mark, kun jij mij, bij gelegenheid, even assisteren? Weet even niet meer hoe je haar aangesloten hebt.....
In elk geval is mijn neiging om madame met een hoge boog het hek uit te trappen iets verminderd...... :mrgreen:
Zoiets, maar wel een beetje anders. Bij mij gebeurde er niets tot dat je harder dan 40 reed en die knop aanzette. Dus alleen als aan de voorwaarde voor het mogen inschakelenvan de cc was voldaan kwam de startmotor in....
Het relais zal een aarde, en en plus rechtstreeks (via zekeringetje wellicht) aan de accu. Deze 2 moet je niet hebben. De andere 2 aan elkaar en je circuit zou weer moetgen zijn als zonder relais volgens mij
Nou dan ben ik heel benieuwd, we hebben geprobeert zonder 'hulprelais' te starten en dat was niet mogelijk. En daarna ben je ook gewoon naar huis gereden, dus ik denk niet dat het relais hieraan debet is. Helpen wil ik uiteraard maar waar moet ik beginnen?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Klinkt IMHO alsof het hulprelaisje blijft plakken. Dit gebeurt als het teveel stroom moet schakelen, maar meestal niet direct. Pas na een paar keer mishandelen plakt ie. En een Bendix pakt wel een paar ampére. Ik weet niet wat voor relais er gebruikt is, maar een standaard autorelais zou het makkelijk moeten kunnen hebben.
Dat zou maar zo kunnen, maar ik heb natuurlijk in eerst instantie het relais losgehaald, en weet nu met drie rode kabeltjes niet meer wat waaraan moet om de boel niet te laten imploderen of zo :mrgreen:
Heb er nadien nog niet weer mee gereden, bumper er nog niet op, hitteschild er nog niet op, ergo iets te riskant, vanwege de koelvinnen..... Dus cc nog niet getest..
Edit: CDPF, zit een 25 er in, op 35 start ze niet, of ik had het fout aangesloten wat ook alleszins mogelijk is.. Niets menselijks is ons vreemd. :mrgreen:
25 ampére moet meer dan voldoende zijn. Je moet echter minimaal 4 kabeltjes hebben? (1 x massa spoel (A1), 1 x +12V spoel(A2), en dan nog permanent +12V en geschakelde +12V, geschakeld door het relais dus)
Ik heb het niet helemaal gevolgt, maar worden er nu weer startrelais bij auto's met CC's in gebeund waarbij de startmotor aan gaat bij het inschakelen van de cruisecontrol?
Ik heb het niet helemaal gevolgt, maar worden er nu weer startrelais bij auto's met CC's in gebeund waarbij de startmotor aan gaat bij het inschakelen van de cruisecontrol?
Met als variatie op het thema dat bij Micheline het boeltje reeds in stilstand al muitte, waar het bij jou tot 40 km/u in ieder geval normaal werkte.
Dit is toch eens iets om eens flink in de schema's te duiken, wat hebben ze nou gedaan dat niet klopt? Duidelijk is dat de CC +12V op de +12V draad naar de Bendix van de startmotor zet.
Hmm ja, de geluiden waren werkelijk afschrikwekkend. En de versnellingsbak wilde niks meer. Zij het dat ik natuurlijk niet al rijdend de CC aan gezet heb, maar dat deze al aan stond....
Ik heb het niet helemaal gevolgt, maar worden er nu weer startrelais bij auto's met CC's in gebeund waarbij de startmotor aan gaat bij het inschakelen van de cruisecontrol?
Met als variatie op het thema dat bij Micheline het boeltje reeds in stilstand al muitte, waar het bij jou tot 40 km/u in ieder geval normaal werkte.
Dit is toch eens iets om eens flink in de schema's te duiken, wat hebben ze nou gedaan dat niet klopt? Duidelijk is dat de CC +12V op de +12V draad naar de Bendix van de startmotor zet.
Het zet in ieder geval genoeg prik op het draadje om het relatief licht extra relais (in vergelijking tot het relais op de startmotor) te activeren.....
Denk dat Micheline de cc knop zelfs kan gebruiken als startknop :lolno:
De auto staat dus in de P?
Kan het zijn dat de ontgrendeling van de parkeerstand blijft hangen? Staat de Xm vlak? Lijkt die ontgrendeling gewoon goed te werken?
Als je hem start in de N, kan je dan wel naar een versnelling?
Hm ja, als ze niet loopt , loopt de pook probleemloos..
( er komen nu een aantal krachttermen in mij op...#@&&##@@!! en zo )
ga eerst een pony bekappen, dan weer verder met die muts
Luceo non uro....
Zooooo. Pony bekapt, driftbui laten zakken. Relais afgekoppeld en gestart met het beroemde "shit-mijn-contactslot-doettut-niet-kabeltje", straten schakelen, geluid weg...
*diepzucht* Ander relais erop..... en dan zien.
Matthijs, sloopafspraak gaat niet door voorlopig.... :mrgreen:
Luceo non uro....
:mrgreen:
Laat me raden, het knopje van de cc stond op aan?
En een handtekening!!!!
nee? Djidde gaat nu kijken.... Ja stond aan... want??? Had Gerrie dat niet ook?
Luceo non uro....
Jup. Heeft er al dan niet een after-market alarm in gezeten?
Ik weet het niet, heb allerlei bekabeling er al uit gehaald die vorige eigenaren hadden achtergelaten. K**zooi! :evil:
Nu heb ik natuurlijk het relais eraf, en drie identieke rode kabeltjes.... Hmmm Mark, kun jij mij, bij gelegenheid, even assisteren? Weet even niet meer hoe je haar aangesloten hebt.....
In elk geval is mijn neiging om madame met een hoge boog het hek uit te trappen iets verminderd...... :mrgreen:
Luceo non uro....
Zoiets, maar wel een beetje anders. Bij mij gebeurde er niets tot dat je harder dan 40 reed en die knop aanzette. Dus alleen als aan de voorwaarde voor het mogen inschakelenvan de cc was voldaan kwam de startmotor in....
Het relais zal een aarde, en en plus rechtstreeks (via zekeringetje wellicht) aan de accu. Deze 2 moet je niet hebben. De andere 2 aan elkaar en je circuit zou weer moetgen zijn als zonder relais volgens mij
Nou dan ben ik heel benieuwd, we hebben geprobeert zonder 'hulprelais' te starten en dat was niet mogelijk. En daarna ben je ook gewoon naar huis gereden, dus ik denk niet dat het relais hieraan debet is. Helpen wil ik uiteraard maar waar moet ik beginnen?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
misschien stond de knop voor de cc toen niet aan?
Klinkt IMHO alsof het hulprelaisje blijft plakken. Dit gebeurt als het teveel stroom moet schakelen, maar meestal niet direct. Pas na een paar keer mishandelen plakt ie. En een Bendix pakt wel een paar ampére. Ik weet niet wat voor relais er gebruikt is, maar een standaard autorelais zou het makkelijk moeten kunnen hebben.
Het is een 30A cartier relais, welliswaar niet nieuw.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat zou maar zo kunnen, maar ik heb natuurlijk in eerst instantie het relais losgehaald, en weet nu met drie rode kabeltjes niet meer wat waaraan moet om de boel niet te laten imploderen of zo :mrgreen:
Heb er nadien nog niet weer mee gereden, bumper er nog niet op, hitteschild er nog niet op, ergo iets te riskant, vanwege de koelvinnen..... Dus cc nog niet getest..
Edit: CDPF, zit een 25 er in, op 35 start ze niet, of ik had het fout aangesloten wat ook alleszins mogelijk is.. Niets menselijks is ons vreemd. :mrgreen:
Luceo non uro....
is dus een 25A Mark..
Luceo non uro....
25 ampére moet meer dan voldoende zijn. Je moet echter minimaal 4 kabeltjes hebben? (1 x massa spoel (A1), 1 x +12V spoel(A2), en dan nog permanent +12V en geschakelde +12V, geschakeld door het relais dus)
ah, oke ik meende, maar die zou het IMHO ook moeten kunnen doen.
1 kabel gaat naar massa, ander komt van accu, de derde gaat naar de startmotor en de vierde gaat de kabelboom in (die komt van het contactslot)
Even kijken waar de kabels heengaan ze komen allemaal van een andere kant dus het zou zich moeten wijzen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ach ja, morgen dus maar, wat is het toch jammer dat een mens ook moet werken...
Luceo non uro....
Kost zoveel vrije tijd he :mrgreen:
Exact :mrgreen:
Luceo non uro....
Zo madame loopt weer zonder herrie dit keer. Dank aan allen voor de assistentie.. :mrgreen:
Waarom maakt het CC knopje aan dan zo'n herrie? kabels, draadjes andere ellende?
Enfin voorlopig doet ze het, kan ik verder.......
Luceo non uro....
Ik heb het niet helemaal gevolgt, maar worden er nu weer startrelais bij auto's met CC's in gebeund waarbij de startmotor aan gaat bij het inschakelen van de cruisecontrol?
Ja :mrgreen:
Blijkbaar was de mijne toch niet een one-off en is het een feature
Dat had ik ook al ergens geroepen. Willem Roest bij Gert de Jong heeft het ons verteld. Daarom wist hij ook gelijk wat je probleem was :wink:
Dus m.a.w. we moeten de originele kabel van contactslot tot aan startmotor gaan vernieuwen?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Met als variatie op het thema dat bij Micheline het boeltje reeds in stilstand al muitte, waar het bij jou tot 40 km/u in ieder geval normaal werkte.
Dit is toch eens iets om eens flink in de schema's te duiken, wat hebben ze nou gedaan dat niet klopt? Duidelijk is dat de CC +12V op de +12V draad naar de Bendix van de startmotor zet.
Hmm ja, de geluiden waren werkelijk afschrikwekkend. En de versnellingsbak wilde niks meer. Zij het dat ik natuurlijk niet al rijdend de CC aan gezet heb, maar dat deze al aan stond....
Luceo non uro....
Het zet in ieder geval genoeg prik op het draadje om het relatief licht extra relais (in vergelijking tot het relais op de startmotor) te activeren.....
Denk dat Micheline de cc knop zelfs kan gebruiken als startknop :lolno:
Je kan hem gebruiken als boost knop bij stoplichtsprintjes :mrgreen:
Pagina's