Niet verrassend :lol:, ook van mijn kant: DOEN :thumbup: zolang het kostenplaatje niet te ver oploopt. Jouw gevoel om weer van voren af aan te beginnen met ieder willekeurige andere XM klopt ook.
Deze wending had ik niet verwacht, het spreekt mij erg aan 8). Een LNV 24v, daar zijn er weinig van verkocht en bijna niks van over :wink:.
Trouwens de couple 2963cc ZPJ4 heeft een iets minder rauw karakter en lopen mooi, daar zijn ook weinig blokken van :wink:.
Doen Mike, maar mijn advies is wel om eea bij de rdw nog even helder te krijgen. Wel zo fijn als je verzekering in geval geen problemen gaat maken namelijk.
Mike, mijn eerste idee is dat alle specifieke zaken technisch van aard zijn en dus bij VDL liggen. Volgens mij merk jij alleen dat er een andere motor in zit zoals JP aangeeft. En natuurlijk een goed functionerende diravi. :wink:
Het enige aandachtspunt zou kunnen zijn wat Gomp zegt dat je even moet nagaan of een ander type motor nog consequenties heeft.
On a side note: ik realiseer me net dat het een interessant project is dat helemaal bij jou past: LNV wordt zo nog exlcusiever. 8)
spannend XMike!
dit is wisseling naar handbak dan ook??
Ben niet zo thuis in de typeaanduidingen van de motoren, maar in 94 hebben we het toch nog over het kettingblok? zoals ook in Benny zijn Xm ligt??
tussen de gangen door staat er volgens mij wel iets beschreven over vermogenstoename hoeveel die mag bedragen.
Ja ja...ga ik van automaat naar schakel, RDW is een optie. Als je nu van 4cyl naar V6 ging, maar het blijft een V6 nu, denk niet dat ik daar te zwaar aan moet tillen.
Heeft iemand dit al eerder laten doen? Zo'n midlife crisis van je XM aanpakken? :mrgreen:
Tis maar 25% vermogensstijging dus RDW heeft er niets mee te maken, pas bij 40% moet het het melden. Er is al een type goedkeuring van een 24v dus dan hoef je ook geen weggedrag test e.d. te doen, maar zelfs dát is het laatste jaar al niet meer van toepassing.
Alleen zit je met 1 dingetje; de 24v is nooit met automaat gemaakt.. Ik ken 1 geval die van zn 605 12 naar 24v is gegaan EN zn automaat heeft gehouden en die is schijnbaar(want: ik weet niet zeker) nog steeds heel.
heb je wel een gouden combo natuurlijk. Of je moet er een proberen een HP20 tegenaan prakken maar dan maak je het nog complexer/kostbaarder dan het nu is. Of een handbak er tegenaan maar daar zie ik jou niet mee rijden =]
Mike, let in ieder geval op de uitlaat van de 24v of die nog in orde is of meteen vervangen moet worden. Ik ken iemand met een reserve originele ZPJ4 middendemper mocht je interesse hebben :wink:.
Je DS en CX zijn handgeschakeld, dus schakelen moet geen probleem zijn. Als de versnellingsbak echt nog nieuw is met 50.000km, dan zou ik die overwegen t.o.v. je bestaande automaat met 240.000km.
Ik zou ook die handbak doen, maar dan zit je ook meteen met montage van een extra pedaal, schakelstangen etc
En die uitlaat moet je ook goed naar kijken idd, als di er niet bij zit gaat het ook in de papieren lopen.
Het wordt de handbak. HEt is inclusief alle onderdelen die ik nodig heb. Dus ook koppelingspedaal. Het oude blok en mijn goeie automaat zijn natuurlijk voor van der Laan.
Ik neem dan ook aan dat vd Laan bij het overzetten van het subframe, de voorste hydractive regelaar (met bijbehorende veerpootleidingen) bij de radiateur plaatst zoals bij iedere 24v ZPJ4. Anders wordt het later misschien moeilijk om bij de voorste hydractivebol te komen, voor het vullen/vervangen.
Nog een klein detail, heb je straks ook een zwarte serie1 toerenteller met olietemperatuurmeter :wink: ?
Geen idee Chiel, heb liever dat het goed en weloverwogen en uitgedacht gebeurd dan dat het volgende week klaar moet zijn.
Evert Jan berichte me dit nog: Hoi Mike,
- Tellerbak was ik niet vergeten, had ik op de lijst staan.
- We kijken even heel goed en kritisch naar de spruistukken, motorsteunen e.d. We nemen het hele voorsubframe mee, dus bijna alles komt vanzelf op z'n goeie plek, alle hydrauliek bijvoorbeeld, zit gewoon aan het voorsubframe vast.
- Ik heb er even over nagedacht volgens mij vergeten we niets belangrijks, in ieder geval hebben we een complete auto als donor, dus in principe kan alles mee wat mee moet, daar verwacht ik geen problemen mee verder
- nog het meest ingrijpende is denk ik van automaatbediening naar handbak, kwa pedalenstel en pook, maar ook dat is geen enorm probleem
- gisteren is trouwens het hoge woord er uit gekomen in de kamer. in 2020 wordt je XM wegenbelastingvrij.
Goh, dat laatste is ook super zeg!
Ik heb Evert Jan "Feu Vert" gegeven voor de transplantatie, dus bij deze is het officieel! :clap:
Wat ook gelijk meegenomen kan worden is de elektrische bedrading in de motorruimte, vooral die op de accupoolklemmen zitten. Grote kans dat je minder (of nog liever geen) elektrische storingen meer hebt in het vervolg :wink: .
JA! en een schuifdak erin bouwen! :lol:
Geintje, ik snap wel dat als alles los ligt je spijkers met koppen moet slaan. Ik ga ook nog wel langs bij EJ, om door te nemen hoe en wat.
- gisteren is trouwens het hoge woord er uit gekomen in de kamer. in 2020 wordt je XM wegenbelastingvrij.
Kijk, dit is nu het allerbelangrijkste om te vermelden. :meneus:
Een iets serieuzere opmerking: Heb je al nagedacht over iets van een fotoboek of zo? Want deze operatie is natuurlijk prachtig om vast te leggen voor het nageslacht. 8)
Een iets serieuzere opmerking: Heb je al nagedacht over iets van een fotoboek of zo? Want deze operatie is natuurlijk prachtig om vast te leggen voor het nageslacht. 8)
+1 Mooi voor een verhaal in de AE.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Doen, al krijg je een andere kado, voor je het weet steek je er hetzelfde in en heb je nog niet wat je nu hebt :wink:
Niet verrassend :lol:, ook van mijn kant: DOEN :thumbup: zolang het kostenplaatje niet te ver oploopt. Jouw gevoel om weer van voren af aan te beginnen met ieder willekeurige andere XM klopt ook.
Deze wending had ik niet verwacht, het spreekt mij erg aan 8). Een LNV 24v, daar zijn er weinig van verkocht en bijna niks van over :wink:.
Trouwens de couple 2963cc ZPJ4 heeft een iets minder rauw karakter en lopen mooi, daar zijn ook weinig blokken van :wink:.
Ik sluit mij volledig bij de andere aan, ik zeg doen!! :wink:
Nou, dan alleen nog "the wife" inlichten :mrgreen:
Ehhh... :?:
Moet ik nog iets specifieks vragen waar ik misschien helemaal niet aan denk, of wat ik niet weet bij zo'n wissel?
Doen Mike, maar mijn advies is wel om eea bij de rdw nog even helder te krijgen. Wel zo fijn als je verzekering in geval geen problemen gaat maken namelijk.
Mike, mijn eerste idee is dat alle specifieke zaken technisch van aard zijn en dus bij VDL liggen. Volgens mij merk jij alleen dat er een andere motor in zit zoals JP aangeeft. En natuurlijk een goed functionerende diravi. :wink:
Het enige aandachtspunt zou kunnen zijn wat Gomp zegt dat je even moet nagaan of een ander type motor nog consequenties heeft.
On a side note: ik realiseer me net dat het een interessant project is dat helemaal bij jou past: LNV wordt zo nog exlcusiever. 8)
spannend XMike!
dit is wisseling naar handbak dan ook??
Ben niet zo thuis in de typeaanduidingen van de motoren, maar in 94 hebben we het toch nog over het kettingblok? zoals ook in Benny zijn Xm ligt??
tussen de gangen door staat er volgens mij wel iets beschreven over vermogenstoename hoeveel die mag bedragen.
Ja ja...ga ik van automaat naar schakel, RDW is een optie. Als je nu van 4cyl naar V6 ging, maar het blijft een V6 nu, denk niet dat ik daar te zwaar aan moet tillen.
Heeft iemand dit al eerder laten doen? Zo'n midlife crisis van je XM aanpakken? :mrgreen:
Tis maar 25% vermogensstijging dus RDW heeft er niets mee te maken, pas bij 40% moet het het melden. Er is al een type goedkeuring van een 24v dus dan hoef je ook geen weggedrag test e.d. te doen, maar zelfs dát is het laatste jaar al niet meer van toepassing.
Alleen zit je met 1 dingetje; de 24v is nooit met automaat gemaakt.. Ik ken 1 geval die van zn 605 12 naar 24v is gegaan EN zn automaat heeft gehouden en die is schijnbaar(want: ik weet niet zeker) nog steeds heel.
heb je wel een gouden combo natuurlijk. Of je moet er een proberen een HP20 tegenaan prakken maar dan maak je het nog complexer/kostbaarder dan het nu is. Of een handbak er tegenaan maar daar zie ik jou niet mee rijden =]
Mike, let in ieder geval op de uitlaat van de 24v of die nog in orde is of meteen vervangen moet worden. Ik ken iemand met een reserve originele ZPJ4 middendemper mocht je interesse hebben :wink:.
Je DS en CX zijn handgeschakeld, dus schakelen moet geen probleem zijn. Als de versnellingsbak echt nog nieuw is met 50.000km, dan zou ik die overwegen t.o.v. je bestaande automaat met 240.000km.
Ik zou ook die handbak doen, maar dan zit je ook meteen met montage van een extra pedaal, schakelstangen etc
En die uitlaat moet je ook goed naar kijken idd, als di er niet bij zit gaat het ook in de papieren lopen.
Het wordt de handbak. HEt is inclusief alle onderdelen die ik nodig heb. Dus ook koppelingspedaal. Het oude blok en mijn goeie automaat zijn natuurlijk voor van der Laan.
wisselgeld :lolno:
Ik neem dan ook aan dat vd Laan bij het overzetten van het subframe, de voorste hydractive regelaar (met bijbehorende veerpootleidingen) bij de radiateur plaatst zoals bij iedere 24v ZPJ4. Anders wordt het later misschien moeilijk om bij de voorste hydractivebol te komen, voor het vullen/vervangen.
Nog een klein detail, heb je straks ook een zwarte serie1 toerenteller met olietemperatuurmeter :wink: ?
Hoeveel tijd gaat dat wisseltje kosten ?
Geen idee Chiel, heb liever dat het goed en weloverwogen en uitgedacht gebeurd dan dat het volgende week klaar moet zijn.
Evert Jan berichte me dit nog:
Hoi Mike,
- Tellerbak was ik niet vergeten, had ik op de lijst staan.
- We kijken even heel goed en kritisch naar de spruistukken, motorsteunen e.d. We nemen het hele voorsubframe mee, dus bijna alles komt vanzelf op z'n goeie plek, alle hydrauliek bijvoorbeeld, zit gewoon aan het voorsubframe vast.
- Ik heb er even over nagedacht volgens mij vergeten we niets belangrijks, in ieder geval hebben we een complete auto als donor, dus in principe kan alles mee wat mee moet, daar verwacht ik geen problemen mee verder
- nog het meest ingrijpende is denk ik van automaatbediening naar handbak, kwa pedalenstel en pook, maar ook dat is geen enorm probleem
- gisteren is trouwens het hoge woord er uit gekomen in de kamer. in 2020 wordt je XM wegenbelastingvrij.
Goh, dat laatste is ook super zeg!
Ik heb Evert Jan "Feu Vert" gegeven voor de transplantatie, dus bij deze is het officieel! :clap:
ben erg nieuwsgierig, spannend hoor. :clap:
Luceo non uro....
Me too, Micheline! Ik ga alvast een vals rijbewijs voor "erbij" scoren 8)
Dat klinkt goed :clap:.
Wat ook gelijk meegenomen kan worden is de elektrische bedrading in de motorruimte, vooral die op de accupoolklemmen zitten. Grote kans dat je minder (of nog liever geen) elektrische storingen meer hebt in het vervolg :wink: .
JA! en een schuifdak erin bouwen! :lol:
Geintje, ik snap wel dat als alles los ligt je spijkers met koppen moet slaan. Ik ga ook nog wel langs bij EJ, om door te nemen hoe en wat.
Kijk, dit is nu het allerbelangrijkste om te vermelden. :meneus:
Een iets serieuzere opmerking: Heb je al nagedacht over iets van een fotoboek of zo? Want deze operatie is natuurlijk prachtig om vast te leggen voor het nageslacht. 8)
Ben trots op je Mike, dat je zo'n klus laat uitvoeren. 8)
Er komt wel een heule bijzondere XM voor terug, is dit misschien een mooi verhaal voor de "AE"!?
schuifdak ? :D Doen man!! dan heb je alles wat er te wensen is...
Ga je nu ook ff een mooi zij logo ontwerpen ? Zo'n een van V6-12 met een schuine streep door de 12 en 24 erachter
gelijk ook even LED verlichting in het motorruim aanlaten brengen. Heb je nooit meer dat je geen donder ziet daar onderin :wink:
Je kunt bij de grootschalige renovatie ook meteen je veerschotels laten verLitouweniseren. Volgens mij heeft EJ daar al contacten.
Als het mijn auto was deed ik het ook. Kappisch?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
+1 Mooi voor een verhaal in de AE.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dus dat wordt ongeveer een fotoboek zoals deze: http://rammstein.dfmk.hu/~phoenix/XM-PRV-V624vRebuild/ 8)
Rouge Griott Nacré .
Dacht dat daar alleen necrofielen in reden. :twisted:
Wow, dat is een hele andere wending. :wtf:
Maar wel een hele gave! :)
Geweldig!! 8)
Pagina's