Het is gewoon een kwestie van kijken/voelen/uitproberen welke combinatie pad/middel/toerental het beste werkt.
Ik ben zeer gecharmeerd van de 'black hole' van PB in combinatie met een zachte geribbelde pad op het hoogste toerental.
Uiteraard na de auto eerst gefoamed, daarna gewassen met het 2 emmer systeem en de lak gereinig te hebben met een goeie cleaner.
En je moet vooral de machine het werk laten doen, dus niet als een gek gaan lopen drukken maar gewoon losjes vasthouden en over de lak laten 'zweven/hoveren'
Keuze van het juiste product is met name ook afhankelijk van je kleur van de auto en een kwestie van testen.
De eerder genoemde wax van Dodo Juice in mijn geval de orange crush werk heerlijk in met de hand poetst makkelijk uit en geeft een geweldig diepe glans.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb alleen zwarte of witte auto's en de Volvo heb ik laatst zeer mooi opgehaald met Poor boys polijst tralala. Maar dan heb je finishers 2/5 en 3/5 etc etc en nog allerlei soorten wax. Gak word je daarvan. Maar goed, ik neem mijn hele plank wel mee in een doos!
Ik heb alleen zwarte of witte auto's en de Volvo heb ik laatst zeer mooi opgehaald met Poor boys polijst tralala. Maar dan heb je finishers 2/5 en 3/5 etc etc en nog allerlei soorten wax. Gak word je daarvan. Maar goed, ik neem mijn hele plank wel mee in een doos!
dat is idd een beetje het gedonder. Als ze nu gewoon een 1 2 3 systeempje hadden... maar nee, die poets boeren hebben versie 1.1 2.4 3.7 etc etc etc. En dan uiteraard dat ook met alle padjes nog een keer... Ben ik dan klaar ? Neeeee, dat was ronde 1, nu geen we verder met 2, maaaarrrr, je zou nog ene tussen stop kunnen doen... :roll:
de DS is nog geen week weg... En NU al ben je haar vergeten!
Tuurlijk niet joh! Maar die heb ik nooit zo intensief gepoetst. 2x per jaar een licht was laagje et voila. Ze blonk altjd en stond altijd droog natuurlijk :cry:
Ik sluit graag aan voor een gezamenlijke bijeenkomst. Heb geen verstand van lak poetsen en dat soort zaken. Weet wel dat de lak op hetdak niet mooi is, plakkerig enzo.
Het liefst natuurlijk het -meest effectief met de minste energie- pakket (ook nog leuk als het niet al te duur is).
Is het nu de bedoeling dat we iets gezamenlijk aanschaffen en dan delen, of ieder voor zich? Nou ja hoor het wel.
grt Johan
Als je autolak werkelijk op te halen is, dan is het niet te duur. Zitten er overal deuken en echt diepe krasdeuken in, dan is het weggegooid geld. :wink:
Da's waar, vermoed wel dat de lak op te halen is. Geen deuken of krassen. Alleen maar een jarenlange vette aangekoekte laag. Denk dat ze altijd onder bomen is geparkeerd
Met toewijding en advies moet ik dat wel weer mooi kunnen krijgen 8)
Deel je dak op in 6 gelijke vlakken en doe deel voor deel.
Deel een blok klei op in 3 a 4 stukken, tussendoor regelmatig je klei kneden, het houd de klei lekker soepel en zacht en het werkt het vuil naar binnen.
Is je klei verzadigd van al het vuil, poep, hars, etc etc gooi het dan weg en neem een nieuw stukje.
Je abbo op de sportschool voor 2012 kun je wel opzeggen. :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Da's waar, vermoed wel dat de lak op te halen is. Geen deuken of krassen. Alleen maar een jarenlange vette aangekoekte laag. Denk dat ze altijd onder bomen is geparkeerd
Met toewijding en advies moet ik dat wel weer mooi kunnen krijgen 8)
Dikke kans dat het lukt, die troep heeft je lak namelijk al die jaren ook een soort van geconserveerd. Het is een hell-of-job om het schoon te krijgen maar ik denk dat je verstelt zult staan van het resultaat!
Ik weet niet hoe het met jullie gesteld is, maar hier begint het nu echt wel te kriebelen om die damens eens aan te pakken.
Kortom: prik een datum, ik doe de uitleg en begeleiding, jullie gaan lekker poetsen en iedereen heeft straks een mooie glimmende bolide voor de zomer!
Je weet toch dat ik op sleutelmeetings met m'n handen in m'n zakken sta. Dan kan ik best 'ns aan de poetscursus gaan. Hier ergens op het forum is een al chanterend fotootje van madame geplaatst. :wink:
Nou, het weekend van 31 maart/1 april zou ook kunnen. Dus tijdens het Groninger weekend. Dan wordt het zoiets van: zaterdag naar Groningen en poetscursus. En zondag de toerrit via Arkel omdat we vanaf dat moment officieel de ruimte huren.
En dan heb je de rest van de week nodig om bij te komen. :mrgreen:
Het we1ekend van de 31e zou wat mij betreft kunnen, maar dan wel op zondag. Vraag is wel wat we met een locatie doen.. In heusden wordt momenteel met de drukte wat lastiger om een stapel Xm's binnen te schuiven...
Of we doen het gewoon een keer gezamelijk op zo'n meeting :wink:
Pcies, ik wil het gewoon voeluhhh :dans:
Ik wil wel meedoen, ( en Djidde ook zei hij), kan mijn spul meebrengen..
Luceo non uro....
Het is gewoon een kwestie van kijken/voelen/uitproberen welke combinatie pad/middel/toerental het beste werkt.
Ik ben zeer gecharmeerd van de 'black hole' van PB in combinatie met een zachte geribbelde pad op het hoogste toerental.
Uiteraard na de auto eerst gefoamed, daarna gewassen met het 2 emmer systeem en de lak gereinig te hebben met een goeie cleaner.
En je moet vooral de machine het werk laten doen, dus niet als een gek gaan lopen drukken maar gewoon losjes vasthouden en over de lak laten 'zweven/hoveren'
Keuze van het juiste product is met name ook afhankelijk van je kleur van de auto en een kwestie van testen.
De eerder genoemde wax van Dodo Juice in mijn geval de orange crush werk heerlijk in met de hand poetst makkelijk uit en geeft een geweldig diepe glans.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb alleen zwarte of witte auto's en de Volvo heb ik laatst zeer mooi opgehaald met Poor boys polijst tralala. Maar dan heb je finishers 2/5 en 3/5 etc etc en nog allerlei soorten wax. Gak word je daarvan. Maar goed, ik neem mijn hele plank wel mee in een doos!
Lijkt me prima! Voelen en zien is veel beter als via internet.. Iedere auto en lak is anders..
dat is idd een beetje het gedonder. Als ze nu gewoon een 1 2 3 systeempje hadden... maar nee, die poets boeren hebben versie 1.1 2.4 3.7 etc etc etc. En dan uiteraard dat ook met alle padjes nog een keer... Ben ik dan klaar ? Neeeee, dat was ronde 1, nu geen we verder met 2, maaaarrrr, je zou nog ene tussen stop kunnen doen... :roll:
Gewoon hapklare brokken graag :mrgreen:
de DS is nog geen week weg... En NU al ben je haar vergeten!
En een handtekening!!!!
:lolno:
Tuurlijk niet joh! Maar die heb ik nooit zo intensief gepoetst. 2x per jaar een licht was laagje et voila. Ze blonk altjd en stond altijd droog natuurlijk :cry:
Ik sluit graag aan voor een gezamenlijke bijeenkomst. Heb geen verstand van lak poetsen en dat soort zaken. Weet wel dat de lak op hetdak niet mooi is, plakkerig enzo.
Het liefst natuurlijk het -meest effectief met de minste energie- pakket (ook nog leuk als het niet al te duur is).
Is het nu de bedoeling dat we iets gezamenlijk aanschaffen en dan delen, of ieder voor zich? Nou ja hoor het wel.
grt Johan
Als je autolak werkelijk op te halen is, dan is het niet te duur. Zitten er overal deuken en echt diepe krasdeuken in, dan is het weggegooid geld. :wink:
Da's waar, vermoed wel dat de lak op te halen is. Geen deuken of krassen. Alleen maar een jarenlange vette aangekoekte laag. Denk dat ze altijd onder bomen is geparkeerd
Met toewijding en advies moet ik dat wel weer mooi kunnen krijgen 8)
Dan koop maar vast een paar doosjes klei, spray and wipe van poor boy's en een paar zachte doeken.
Ik vind deze persoonlijk erg fijn http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Deluxe_Mega_Towel_Koraal_39x39cm_PB-DMT-COR_100904.aspx
Deel je dak op in 6 gelijke vlakken en doe deel voor deel.
Deel een blok klei op in 3 a 4 stukken, tussendoor regelmatig je klei kneden, het houd de klei lekker soepel en zacht en het werkt het vuil naar binnen.
Is je klei verzadigd van al het vuil, poep, hars, etc etc gooi het dan weg en neem een nieuw stukje.
Je abbo op de sportschool voor 2012 kun je wel opzeggen. :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Kleien is niet zo zwaar... In principe moet je hier geen kracht op zetten!
Dikke kans dat het lukt, die troep heeft je lak namelijk al die jaren ook een soort van geconserveerd. Het is een hell-of-job om het schoon te krijgen maar ik denk dat je verstelt zult staan van het resultaat!
Krijg er (bijna) zin in:)
Ik weet niet hoe het met jullie gesteld is, maar hier begint het nu echt wel te kriebelen om die damens eens aan te pakken.
Kortom: prik een datum, ik doe de uitleg en begeleiding, jullie gaan lekker poetsen en iedereen heeft straks een mooie glimmende bolide voor de zomer!
+1, lijkt me wel wat!
21 april? Die datum zou bij de echte XM-ert toch al geblokt moeten zijn. :angel:
dan moeten we toch al sleutelen?
Het is een flink karwei, ik heb de motorkap ooit gedaan maar toen geen zin meer... :?
Je weet toch dat ik op sleutelmeetings met m'n handen in m'n zakken sta. Dan kan ik best 'ns aan de poetscursus gaan. Hier ergens op het forum is een al chanterend fotootje van madame geplaatst. :wink:
:schater: Guilty!
Maar eh: + 1 Marco, met name dat kleien!
maar het sleutelen is in combi met bbqen! En door het poetsen te combineren missen we de mogelijkheid voor nog een bbq of iets van dien aard!
Gerrie, 21 april is een geintje van Wim...tuurlijk een andere datum nemen.
Nou, het weekend van 31 maart/1 april zou ook kunnen. Dus tijdens het Groninger weekend. Dan wordt het zoiets van: zaterdag naar Groningen en poetscursus. En zondag de toerrit via Arkel omdat we vanaf dat moment officieel de ruimte huren.
En dan heb je de rest van de week nodig om bij te komen. :mrgreen:
En om de auto opnieuw te poetsen na de toerrit over zandweggetjes...
En een handtekening!!!!
Het we1ekend van de 31e zou wat mij betreft kunnen, maar dan wel op zondag. Vraag is wel wat we met een locatie doen.. In heusden wordt momenteel met de drukte wat lastiger om een stapel Xm's binnen te schuiven...
:( no-go for me, terwijl ik graag meedoe, het is errug nodig! Maar je kunt niet met iedereen rekening houden..snap ik! :wink:
Pagina's