Die nieuwe xenon set zit er in. Met wat vervelende bijverschijnselen jammer genoeg. De linker module stoort enorm op de radioontvangst. En zodra ik m'n lampen aanzet valt m'n rds op het linker schermpje uit :wtf:
Ik hen al wat geprobeerd met extra aardig van de ballast behuizing en verplaatsen van het ding, maar tot nu toe geen resultaat helaas.Met de oude xenon set geen van deze issues gehad. Wellicht binnenkort de gele kapjes in de lampen plaatsen. Dan zal ik proberen de ballasten in de bumperbalk te monteren. Hopelijk ben ik dan van de storingen af.
Verder was het vandaag heerlijk zonnig maar koud. Prima weer om de winterbanden te monteren. Die zitten er dus sinds vandaag onder.
gewoon een ander setje Monte Carlo's, maar dan schoon :mrgreen:
de xenon set die er eerst in zat was kapot. Lamp of ballast weet ik (nog) niet.
Helaas zijn de stekkertje anders, dus is de boel niet even makkelijk te mixen.
Misschien dat ik dat nog wel ga proberen....
Vanmorgen de Xm weggebracht voor de jaarlijkse vleeskeuring.
Net even gebeld en madame is gereed, alleen nog afmelden. Klein rommeltje met de remlichtschakelaar, de lichten gingen wat vertraagd aan oid. Beetje vreemd verhaal, volgens mij deden ze het prima. Maar het is gefixt, er is weer APK voor een jaartje!
Vandaag een kilometerstand mijlpaal gepasseerd. Altijd leuk als er allemaal dezelfde cijfertjes staan.
Helaas zat ik net op de ring rondom Eindhoven in de drukte, dus slechte foto en geen 130 op de teller zodat er helemaal geen cijfertjes afgedekt worden door de naald.
Vandaag samen met MarcelKa de LHM vervangen door hydraurincage die ik afgelopen CitroMobile had aangeschaft. De LHM zat er ruim een jaar in, maar was toch al weer redelijk verkleurd. Ook de filters waren flink zwart. Km stand is nu 222777, dus voor de 230K moet de boel er weer uit en vervangen worden door LHM. Ik denk dat ik dan ook de andere hoogteregelaars ga plaatsen (nadat ik die heb schoongemaakt uiteraard).
Ook de TReesKe (de Cx TRS van MarcelKa die we een possje geleden samen uit Frankrijk hebben gehaald) eens wat beter bekeken. Dat ziet er toch wel erg goed uit. En icing on the cake een lekker stukje mogen sturen met Marcel's Cx 2400 GTI!!! M'n eerste rijervaring in een Cx, lekker hoor! Marcel, bedankt weer voor een leuke en nuttige dag!
Oja, tussen door ook nog even de Kiekert module uit de sloper in m'n Xm geprobeerd. Helaas geeft deze geen sjoege. Iemand enig idee?
Het is toch normaal gesproken gewoon een kwestie van aftermarket RF module er uit en de kiekert weer op die stekker klikken? Bij aansluiten van de aftermarket RF module hoor je de sloten klikken, bij aansluiten van de Kiekert hoor je niets en bij indrukken van de knop op de klapsleutel gebeurt er niets. In desloper werkte het wel......
Kan maar op 1 manier, de aftermarket heeft genummerde polen, die zou andersom kunnen. Die kiekert past maar op 1 manier op de stekker.
Enige dat ik kan bedenken is dat met het ouwe alarm er iets anders is aangesloten. Al is het dan niet geheel logisch dat die aftermarket het wel gewoon doet...
Dan weet ik het niet. Mijn Kiekert werkt met het 'boze oog' en ik ben destijds vreselijk aan het stoeien geweest met de Kierkert module van Breaky en een after-market setje. Het bleek dat de originele Kiekert van Breaky niet geschikt was voor a.b. :roll: Maar dat speelt dus in jouw geval niet.
Ik heb in mijn grote boek met nutteloze info gebladerd en het volgende voor de pin-out van Kiekert gevonden:
1- +12V.
2 - massa.
Onderste pin (dubbele draad) - sluiten.
Een na onderste pin - openen.
Openen en sluiten gaan door deze tegen massa te houden.
Misschien kun je er wat mee.
4 draadjes maar? Er zitten er 9 aan de stekker dacht ik. Er is daar in ieder geval wel gerommeld. Er zit tape om sommige draden. Ik moet dus maar eens kijken wat dat allemaal precies doet.
ehhh, nee. Batterijtje nog niet gewisseld. Ik was er vanuuit gegaan dat de boel werkend was. Maar het lampje doet het nog en ik had al eens een andere kiekert geprobeerd met hetzelfde teleurstellende resultaat. Daar toen wel aan het wisselen geweest met batterijtjes. Ben bang dat men toch wat alternatieve connecties heeft gemaakt naar het oude alarm en dat die nu niet meer juist zijn aangesloten
Als je op het nummer gaat googelen dat op die module staat kom je op Poolse sites terecht waar de pin-out helemaal is uitgeschreven. Ik dacht dat je dat ook op wat Franse sites kunt vinden.
Het gekke is dat die Kiekert in zo ongeveer elk PSA-product is toegepast maar dat er heel weinig documentatie (zeg maar geen :roll: ) over te vinden is.
Ja, het functioneerde prima, maar de auto staat er ook al weer een jaartje he :wink:
Maar als ik je verhaal zo lees lijkt het er op dat er met het alarm inderdaad meer is doorverbonden...
Gelukkig bleek bij het saneren van mijn Xm dat het alarm volledig los was van de kiekert en dat die kiekert dus ook nog gewoon werkt 8)
Ach, alles is door te meten en na te zoeken! Geen rare doorverbindingen tegen gekomen toen je dash er uit lag?
ik ben altijd een beetje huiverig om in de dradenboel te gaan frutten. Bang dat ik per ongeluk ergens iets stuk maak. Maar ik heb wel gezien dat er tape om een aantal draden zit die naar de Kiekert gaan. Ik denk dat het wellelicht zo is geweest dat het alarm de deuren ook deed en dat het alarm er (om e.e.a. reden) uitgehaald is waarna het voor de aftemarket module werkend is gemaakt. Wellicht heeft die een draad minder nodig oid...
Kwestie van eens op onderzoek gaan als het weer eens droog is :wink:
Super dat je airco dicht is.
Meteen een nieuwe gele xenon set erin! :D
Die nieuwe xenon set zit er in. Met wat vervelende bijverschijnselen jammer genoeg. De linker module stoort enorm op de radioontvangst. En zodra ik m'n lampen aanzet valt m'n rds op het linker schermpje uit :wtf:
Ik hen al wat geprobeerd met extra aardig van de ballast behuizing en verplaatsen van het ding, maar tot nu toe geen resultaat helaas.Met de oude xenon set geen van deze issues gehad. Wellicht binnenkort de gele kapjes in de lampen plaatsen. Dan zal ik proberen de ballasten in de bumperbalk te monteren. Hopelijk ben ik dan van de storingen af.
Verder was het vandaag heerlijk zonnig maar koud. Prima weer om de winterbanden te monteren. Die zitten er dus sinds vandaag onder.
Op wat voor velgen Gerrie?
Waarom heb je de xenon vervangen door andere Xenon?
gewoon een ander setje Monte Carlo's, maar dan schoon :mrgreen:
de xenon set die er eerst in zat was kapot. Lamp of ballast weet ik (nog) niet.
Helaas zijn de stekkertje anders, dus is de boel niet even makkelijk te mixen.
Misschien dat ik dat nog wel ga proberen....
Vanmorgen de Xm weggebracht voor de jaarlijkse vleeskeuring.
Net even gebeld en madame is gereed, alleen nog afmelden. Klein rommeltje met de remlichtschakelaar, de lichten gingen wat vertraagd aan oid. Beetje vreemd verhaal, volgens mij deden ze het prima. Maar het is gefixt, er is weer APK voor een jaartje!
Mooi :mrgreen:
Weer een jaartje sturen 8)
+1
+2
Remlicht vertraging? Tsss. ben benieuwd of je dat ziet nu het gefixt is. Wel fijn weer een verse apk!
waarschijnlijk gewoon een brakke schakelaar in t pedaal?
en natuurlijk de welgemeende felicitaties met een hernieuwd jaar sturen!
Gefeliciteerd met de nieuwe APK!
Luceo non uro....
Altijd weer fijn idd als je weer een jaartje ongehinderd door kan sturen. Grats!
Vandaag een kilometerstand mijlpaal gepasseerd. Altijd leuk als er allemaal dezelfde cijfertjes staan.
Helaas zat ik net op de ring rondom Eindhoven in de drukte, dus slechte foto en geen 130 op de teller zodat er helemaal geen cijfertjes afgedekt worden door de naald.
mooie km stand 8) maar je dagteller was dat nou ook 222 :mrgreen:
Ja, de neuroot in mij vond dat dat nodig was :lolno:
En nu maar op naar de 333.333 :wink:
Vandaag samen met MarcelKa de LHM vervangen door hydraurincage die ik afgelopen CitroMobile had aangeschaft. De LHM zat er ruim een jaar in, maar was toch al weer redelijk verkleurd. Ook de filters waren flink zwart. Km stand is nu 222777, dus voor de 230K moet de boel er weer uit en vervangen worden door LHM. Ik denk dat ik dan ook de andere hoogteregelaars ga plaatsen (nadat ik die heb schoongemaakt uiteraard).
Ook de TReesKe (de Cx TRS van MarcelKa die we een possje geleden samen uit Frankrijk hebben gehaald) eens wat beter bekeken. Dat ziet er toch wel erg goed uit. En icing on the cake een lekker stukje mogen sturen met Marcel's Cx 2400 GTI!!! M'n eerste rijervaring in een Cx, lekker hoor! Marcel, bedankt weer voor een leuke en nuttige dag!
Oja, tussen door ook nog even de Kiekert module uit de sloper in m'n Xm geprobeerd. Helaas geeft deze geen sjoege. Iemand enig idee?
Het is toch normaal gesproken gewoon een kwestie van aftermarket RF module er uit en de kiekert weer op die stekker klikken? Bij aansluiten van de aftermarket RF module hoor je de sloten klikken, bij aansluiten van de Kiekert hoor je niets en bij indrukken van de knop op de klapsleutel gebeurt er niets. In desloper werkte het wel......
Zit de Kiekert wel goed of kan 'ie er maar op 1 manier op?
Kan maar op 1 manier, de aftermarket heeft genummerde polen, die zou andersom kunnen. Die kiekert past maar op 1 manier op de stekker.
Enige dat ik kan bedenken is dat met het ouwe alarm er iets anders is aangesloten. Al is het dan niet geheel logisch dat die aftermarket het wel gewoon doet...
Dan weet ik het niet. Mijn Kiekert werkt met het 'boze oog' en ik ben destijds vreselijk aan het stoeien geweest met de Kierkert module van Breaky en een after-market setje. Het bleek dat de originele Kiekert van Breaky niet geschikt was voor a.b. :roll: Maar dat speelt dus in jouw geval niet.
Ik heb in mijn grote boek met nutteloze info gebladerd en het volgende voor de pin-out van Kiekert gevonden:
1- +12V.
2 - massa.
Onderste pin (dubbele draad) - sluiten.
Een na onderste pin - openen.
Openen en sluiten gaan door deze tegen massa te houden.
Misschien kun je er wat mee.
4 draadjes maar? Er zitten er 9 aan de stekker dacht ik. Er is daar in ieder geval wel gerommeld. Er zit tape om sommige draden. Ik moet dus maar eens kijken wat dat allemaal precies doet.
Wel even voor de zekerheid de batterij van de sloper gewisseld Gerrie? :wink: :lol:
Het is een 9-polige steker en er zijn, dacht ik, 5 pennen in gebruik. Massa, of 12V en de onderste zijn met 2 draden uitgerust.
ehhh, nee. Batterijtje nog niet gewisseld. Ik was er vanuuit gegaan dat de boel werkend was. Maar het lampje doet het nog en ik had al eens een andere kiekert geprobeerd met hetzelfde teleurstellende resultaat. Daar toen wel aan het wisselen geweest met batterijtjes. Ben bang dat men toch wat alternatieve connecties heeft gemaakt naar het oude alarm en dat die nu niet meer juist zijn aangesloten
Als je op het nummer gaat googelen dat op die module staat kom je op Poolse sites terecht waar de pin-out helemaal is uitgeschreven. Ik dacht dat je dat ook op wat Franse sites kunt vinden.
Het gekke is dat die Kiekert in zo ongeveer elk PSA-product is toegepast maar dat er heel weinig documentatie (zeg maar geen :roll: ) over te vinden is.
Ja, het functioneerde prima, maar de auto staat er ook al weer een jaartje he :wink:
Maar als ik je verhaal zo lees lijkt het er op dat er met het alarm inderdaad meer is doorverbonden...
Gelukkig bleek bij het saneren van mijn Xm dat het alarm volledig los was van de kiekert en dat die kiekert dus ook nog gewoon werkt 8)
Ach, alles is door te meten en na te zoeken! Geen rare doorverbindingen tegen gekomen toen je dash er uit lag?
ik ben altijd een beetje huiverig om in de dradenboel te gaan frutten. Bang dat ik per ongeluk ergens iets stuk maak. Maar ik heb wel gezien dat er tape om een aantal draden zit die naar de Kiekert gaan. Ik denk dat het wellelicht zo is geweest dat het alarm de deuren ook deed en dat het alarm er (om e.e.a. reden) uitgehaald is waarna het voor de aftemarket module werkend is gemaakt. Wellicht heeft die een draad minder nodig oid...
Kwestie van eens op onderzoek gaan als het weer eens droog is :wink:
Precies! Niets waar niet uit te komen is!
batterij wisselen is geen gek idee hoor. Dat het lampje brand wil niet zeggen dat het signaal sterk genoeg is. ben ik onlangs ook achter gekomen :)
Pagina's