Het is off topic, de twee pennetjes moeten op de overeenkomstige aansluitingen gezet worden van de computer die je wilt uitlezen. Zoals Marco het laat zien met de beschrijving.
Dit topic gaat over LNV2 en ik verwacht straks natuurlijk heeeel veeeel foto's :mrgreen:
ALS Mike nog tijd heeft tussen t crossen door om zich in te checken op het forum :lol:
Zoals jullie zien is de topic titel aangepast vandaag! Bij van der Laa in Abbenes heb ik LNV II opgehaald! Er komen heel veel indrukken op je af kan ik wel zeggen. Heel vreemd, je eigen XM die niet meer je "eigen" XM is. Van buiten en binnen vertrouwd tot dat je start en er een diepe grom uitkomt...
De hele operatie is Evert-Jan wel tegen gevallen; mechanisch is het allemaal niet zo probleem geweest en was het vlug gewisseld. Maar electronisch kwam er veel meer bijkijken. Uiteindelijk is nl ook het hele interieur uit de XM gedemonteerd omdat de bekabeling tot onder het tapijt en IN de deuren aangepast/overgenomen moest worden. Dit was duidelijk niet voorzien en 2 monteurs melden dan ook "enthausiast" dat ze dit noooooit meer wilden doen. :lol:
Ik vind het vervelend voor EJ, dat het qua uren zoveel meer tijd heeft gekost maar hij heeft zich keurig aan de afspraak gehouden. Ik heb de airco CC unit gratis meegekregen alsmede 2 naaf kapjes voor de Speedlines, die vandaag ook klaar zijn overigens!
En dan op weg naar Eindhoven. Erg rot weer met slagregens en fikse wind dus niet ideaal. Ik heb het maar even rustig aangedaan om te wennen en alles op me in te laten werken. Het blok klinkt veel rauwer dan de 12v automaat. Heb ook het idee dat ze meer geluid maakt dan eerst. Schakelen gaat precies maar de bak is dan ook maar 50.000km oud. Het rijden is een tikje nerveus, ze hangt heel sterk an allert aan het gas. Ik heb het idee dat het gaspedaal niet zo ver ingetrapt kan worden als eerst. Maar ik merk ook dat ik een halfjaar lang CX gereden heb: Ik dacht even dat de remmen het niet goed deden maar dat is echt gewoon wennen.
Na Utrecht de gaskraan maar eens wat verder opgedraaid. Wat een souplesse heeft dit blok! Hij jaagt maar door! Ik realiseer me als ik een rijdende file uitkom dat ik nauwelijks geschakeld heb. Bij 60 km/u staat ze nog in 5 en je geeft gewoon gas en het "vertrekt" weer :wtf: Rij ik dan alsnog automaat? :lol: Bij Eindhoven de stoute linkerschoen aan getrokken en eens laten vallen en van 3 naar 4 naar 5 en weer terug. Dat gaat met zoveel geweld dat ik er voorlopig nog even bang van wordt. Dit moet echt ver over de 200 kunnen want bij 190 die ik heel even aan tip is de rek er nog lang niet uit. Gelukkig is het inmiddels wel droog op de weg.
Nou, ik niet hoor. Ik niet Ik ben niet jaloers. Ik ben niet jaloers. Ik ben niet jaloers.
Ik ben toch wel jaloers. :mrgreen:
Flying Mike. Zou dat niet een bijnaam voor je zijn? Net zoiets als The Flying Dutchman. 8)
Nu ja, hard rijden is niet de kick, de versnelling en de souplesse wel!
Om nog even terug te komen op de electronica, de organummers ná mijn 12v motor (4970) hebben veel wijzigingen ondergaan in het circuit. Vandaar dat er zoveel conectiepunten verschilden, meer dan ze gedacht hadden.
En helemaal jaloers hoeven jullie niet te zijn want:
Probleempjes zijn er ook, natuurlijk. Zoals gezegd, de melding dat het ABS out of order is gecombineerd met het oranje remblokenlampje. Heel wisselend is de melding. Als je gestart hebt krijg je 'm meteen en na een paar honderd meter kan het uitgaan, dus niet na het verhogen van de snelheid sec. Zo ging het lampje uit en moest ik stoppen aan het begin van de A44. Bij wegrijden van stilstand kwam de melding en die hield maar liefst tot Utrecht aan. Daarna was het weg totdat ik in Eindhoven weer stilstond voor het eerste stoplicht. EJ weet het ook nog niet maar verdenkt ook nog dat een sensor niet geheel waterdicht is waardoor spookmeldingen komen.
Ook staat het stuur niet meer recht. Da's wel jammer. Ik zal het nog eens los halen en kijken of het een tandje verschoven kan worden maar ik denk dat dit hetzelfde is als bij Viola van Mark.
Verder bij thuis komst rook onder de kap rechts voor, ik had toen net even stevig doorgetrokken. Damnn. :evil: Kap open en ruiken want de rook is meteen weg. Maar net ook weer, alleen bij een demo "doortrekken in de versnelling" . Kap open maar ik kan alleen localiseren dat het van de rechterkant van het blok komt. Het is geen koelvoeistof, die lucht herken ik inmiddels wel uit de CX. Kan natuurlijk vet zijn wat nog verbrandt. Kan een natuurlijk ook lhm restant of lek zijn. Onder de auto lekt niets. (wat een uitlaat trouwens :shock: ) Dit blok kan een explosieve hitte genereren wanneer er vermogen wordt gevraagd. Dus ik moet dit even goed in de gaten houden!
Gelukkig werkt mijn xenon weer alsook de ruitensproeier pomp die kapot was. Mijn draai-lichtschakelaar op de stuurkolom is verwijderd en ik heb nu dus ook een schuifschakelaar op de cligonteurhendel. Dit kon niet anders met de andere kabelbomen van de 24v donor. Mijn veercontrole systeem van Wim werkt niet meer, maar ze veerde constant super. (Beetje te zacht vond EJ, maar als ik hem op sport zet is het precies goed naar mijn smaak)
En ik kan me weer lekker uitleven in de motorruimte want de motor is niet echt schoon volgens mijn maatstaven dan. :)
Oh ja, en wat lekker toch weer; een diravi die werkt. Het is toch een systeem waardoor het toch meer Citroën is dan andere XM's :mrgreen:
Ik heb nog geen foto's, die krijg ik nog. Heb ze wel gezien op de telefoon van de monteur. En aan de buitenkant zie je er niets van natuurlijk.
Nee JP, sinds me dat is overkomen gebruik ik de handrem nooit meer! :lolno:
Aan de andere kant, ik heb nu een kleine 150km gereden vandaag, dat moet dan toch allang weggebrand zijn? Zit me ergens toch niet lekker. De komende dagen toch maar extra attentie houden.
Overigens twijfel ik ook heel erg aan de combinatie van 15" velgen met 205 banden en dit soort vermogen. Ik denk dat ik in het voorjaar toch naar 17" ga en dus een lagere band.
Probeer voorzichtig een beetje schoon te spuiten en niet op de hete uitlaat richten.
Ik weet zeker dat 15inch 205 banden eigenlijk niet onder een ZPJ4 24v horen :wink:. Je zou nog eerst kunnen kijken naar b.v. Volvo 16inch velgen, dan zijn de banden iets goedkoper dan 17inch.
Ja. alleen zijn onze standaards in 20 jaar wel veranderd, dus zo'n kul is het niet. Net even gegeken de hoogte is zelfs 65, het zijn energy savers. De 16" Volvo velgen die hier liggen hebben 205/55, ziet al stijver uit. Die balonbanden die nu onder de XM liggen rollen mij teveel over de velg.
Zeker geen kul, Peugeot heeft standaard 16inch wielen gemonteerd onder de 605 24v 's. Die banden hebben een hogere belastingsindex en zoals Mike het al zegt zijn die banden stijver. Dat merk je duidelijk in bochtgedrag, maar ook slijtage van de voorbanden.
Jazeker.. Tot augustus 1997.. Met de komst van de type 3 Xm werkt dat niet meer...
Waar moeten die 2 pennetjes van het kastje dan in? :shock:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B2Sbn4PYd02cMmFmOGE4YjctYzNlZi00ZmM3LWFmMmUtOTQyZThiYTM4NWM0&hl=en_US
Lees en gij zult het weten :lol:
Het is off topic, de twee pennetjes moeten op de overeenkomstige aansluitingen gezet worden van de computer die je wilt uitlezen. Zoals Marco het laat zien met de beschrijving.
Deze discussie moet elders verder gaan :wink:.
http://www.xmclub.nl/forum/topic?f=7&t=387
Hier verder over knipperkastjes...
Dit topic gaat over LNV2 en ik verwacht straks natuurlijk heeeel veeeel foto's :mrgreen:
ALS Mike nog tijd heeft tussen t crossen door om zich in te checken op het forum :lol:
Foto's zijn inderdaad heel erg welkom :mrgreen:
mwah, pics geloof ik wel, ik ben veel meer geïnteresseerd in geluidsopnames :mrgreen:
Nee!! FOTO'S!! 8)
En een ander topic titel, die 12V is me een doorn in ut oog :mrgreen:
Nog even wachten tot ie thuis, dan leggen we het wel even voor, of zal ik het alvast voor hem regelen!? Nee we wachten nog wel even..... :mrgreen:
8)
Zoals jullie zien is de topic titel aangepast vandaag! Bij van der Laa in Abbenes heb ik LNV II opgehaald! Er komen heel veel indrukken op je af kan ik wel zeggen. Heel vreemd, je eigen XM die niet meer je "eigen" XM is. Van buiten en binnen vertrouwd tot dat je start en er een diepe grom uitkomt...
De hele operatie is Evert-Jan wel tegen gevallen; mechanisch is het allemaal niet zo probleem geweest en was het vlug gewisseld. Maar electronisch kwam er veel meer bijkijken. Uiteindelijk is nl ook het hele interieur uit de XM gedemonteerd omdat de bekabeling tot onder het tapijt en IN de deuren aangepast/overgenomen moest worden. Dit was duidelijk niet voorzien en 2 monteurs melden dan ook "enthausiast" dat ze dit noooooit meer wilden doen. :lol:
Ik vind het vervelend voor EJ, dat het qua uren zoveel meer tijd heeft gekost maar hij heeft zich keurig aan de afspraak gehouden. Ik heb de airco CC unit gratis meegekregen alsmede 2 naaf kapjes voor de Speedlines, die vandaag ook klaar zijn overigens!
En dan op weg naar Eindhoven. Erg rot weer met slagregens en fikse wind dus niet ideaal. Ik heb het maar even rustig aangedaan om te wennen en alles op me in te laten werken. Het blok klinkt veel rauwer dan de 12v automaat. Heb ook het idee dat ze meer geluid maakt dan eerst. Schakelen gaat precies maar de bak is dan ook maar 50.000km oud. Het rijden is een tikje nerveus, ze hangt heel sterk an allert aan het gas. Ik heb het idee dat het gaspedaal niet zo ver ingetrapt kan worden als eerst. Maar ik merk ook dat ik een halfjaar lang CX gereden heb: Ik dacht even dat de remmen het niet goed deden maar dat is echt gewoon wennen.
Na Utrecht de gaskraan maar eens wat verder opgedraaid. Wat een souplesse heeft dit blok! Hij jaagt maar door! Ik realiseer me als ik een rijdende file uitkom dat ik nauwelijks geschakeld heb. Bij 60 km/u staat ze nog in 5 en je geeft gewoon gas en het "vertrekt" weer :wtf: Rij ik dan alsnog automaat? :lol: Bij Eindhoven de stoute linkerschoen aan getrokken en eens laten vallen en van 3 naar 4 naar 5 en weer terug. Dat gaat met zoveel geweld dat ik er voorlopig nog even bang van wordt. Dit moet echt ver over de 200 kunnen want bij 190 die ik heel even aan tip is de rek er nog lang niet uit. Gelukkig is het inmiddels wel droog op de weg.
Deel 2 even later, moet even dochterlief ophalen!
:clap:
pas je wel een beetje op, anders ben je je roze papiertje + auto zo weer kwijt :lolno:
Leuk om te horen dat die goed bevalt. :wink:
Wel apart dat er dus nog zoveel onderdelen anders zijn, de kabelboom enzo. :roll:
Maar gewoon even de oostgrens over om te testen? Kan je tenminste vol gaan!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
250 kmh op de tellert ga je wel halen bent ik bang. 8)
Gefeliciteerd Mike :dans:.
Eindelijk weer een XM 24v ZPJ4 erbij in de club :grijns:.
De ZPJ4 aandrijflijn werkt verslavend :kwijl: en blijft je verbazen qua acceleratie en topsnelheid kan ik je vertellen als ZPJ4 liefhebber :thumbup:
Een volgend project zou 288mm voorremmen kunnen zijn :wink:, eigenlijk zijn ze nog te klein maar wel het beste waaruit je kunt kiezen voor een XM.
Ben op een gezonde manier onwaarschijnlijk jaloers!! :mrgreen:
Nou, ik niet hoor. Ik niet
Ik ben niet jaloers. Ik ben niet jaloers. Ik ben niet jaloers.
Ik ben toch wel jaloers. :mrgreen:
Flying Mike. Zou dat niet een bijnaam voor je zijn? Net zoiets als The Flying Dutchman. 8)
"I love the sound of deadlines as they whoosh by. But Mike's XM is the very next best thing."
:mrgreen:
*Mikeeenglasbubbelsaanreiktenderestook* gefeliciteerd!!!!
Luceo non uro....
Nu ja, hard rijden is niet de kick, de versnelling en de souplesse wel!
Om nog even terug te komen op de electronica, de organummers ná mijn 12v motor (4970) hebben veel wijzigingen ondergaan in het circuit. Vandaar dat er zoveel conectiepunten verschilden, meer dan ze gedacht hadden.
En helemaal jaloers hoeven jullie niet te zijn want:
Probleempjes zijn er ook, natuurlijk. Zoals gezegd, de melding dat het ABS out of order is gecombineerd met het oranje remblokenlampje. Heel wisselend is de melding. Als je gestart hebt krijg je 'm meteen en na een paar honderd meter kan het uitgaan, dus niet na het verhogen van de snelheid sec. Zo ging het lampje uit en moest ik stoppen aan het begin van de A44. Bij wegrijden van stilstand kwam de melding en die hield maar liefst tot Utrecht aan. Daarna was het weg totdat ik in Eindhoven weer stilstond voor het eerste stoplicht. EJ weet het ook nog niet maar verdenkt ook nog dat een sensor niet geheel waterdicht is waardoor spookmeldingen komen.
Ook staat het stuur niet meer recht. Da's wel jammer. Ik zal het nog eens los halen en kijken of het een tandje verschoven kan worden maar ik denk dat dit hetzelfde is als bij Viola van Mark.
Verder bij thuis komst rook onder de kap rechts voor, ik had toen net even stevig doorgetrokken. Damnn. :evil: Kap open en ruiken want de rook is meteen weg. Maar net ook weer, alleen bij een demo "doortrekken in de versnelling" . Kap open maar ik kan alleen localiseren dat het van de rechterkant van het blok komt. Het is geen koelvoeistof, die lucht herken ik inmiddels wel uit de CX. Kan natuurlijk vet zijn wat nog verbrandt. Kan een natuurlijk ook lhm restant of lek zijn. Onder de auto lekt niets. (wat een uitlaat trouwens :shock: ) Dit blok kan een explosieve hitte genereren wanneer er vermogen wordt gevraagd. Dus ik moet dit even goed in de gaten houden!
Gelukkig werkt mijn xenon weer alsook de ruitensproeier pomp die kapot was. Mijn draai-lichtschakelaar op de stuurkolom is verwijderd en ik heb nu dus ook een schuifschakelaar op de cligonteurhendel. Dit kon niet anders met de andere kabelbomen van de 24v donor. Mijn veercontrole systeem van Wim werkt niet meer, maar ze veerde constant super. (Beetje te zacht vond EJ, maar als ik hem op sport zet is het precies goed naar mijn smaak)
En ik kan me weer lekker uitleven in de motorruimte want de motor is niet echt schoon volgens mijn maatstaven dan. :)
Oh ja, en wat lekker toch weer; een diravi die werkt. Het is toch een systeem waardoor het toch meer Citroën is dan andere XM's :mrgreen:
Ik heb nog geen foto's, die krijg ik nog. Heb ze wel gezien op de telefoon van de monteur. En aan de buitenkant zie je er niets van natuurlijk.
:happy: :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Heb je gereden met de handrem erop :mrgreen:? Zoiets heb ik met jou al een keer meegemaakt :lol:.
Het zou best nog wat restanten LHM kunnen zijn op het subframe van de diravi wissel en dat de hete uitlaat nog wat LHM verbrand.
Nee JP, sinds me dat is overkomen gebruik ik de handrem nooit meer! :lolno:
Aan de andere kant, ik heb nu een kleine 150km gereden vandaag, dat moet dan toch allang weggebrand zijn? Zit me ergens toch niet lekker. De komende dagen toch maar extra attentie houden.
Overigens twijfel ik ook heel erg aan de combinatie van 15" velgen met 205 banden en dit soort vermogen. Ik denk dat ik in het voorjaar toch naar 17" ga en dus een lagere band.
Probeer voorzichtig een beetje schoon te spuiten en niet op de hete uitlaat richten.
Ik weet zeker dat 15inch 205 banden eigenlijk niet onder een ZPJ4 24v horen :wink:. Je zou nog eerst kunnen kijken naar b.v. Volvo 16inch velgen, dan zijn de banden iets goedkoper dan 17inch.
Kul, ze rijden er al meer dan 20 jaar mee.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja. alleen zijn onze standaards in 20 jaar wel veranderd, dus zo'n kul is het niet. Net even gegeken de hoogte is zelfs 65, het zijn energy savers. De 16" Volvo velgen die hier liggen hebben 205/55, ziet al stijver uit. Die balonbanden die nu onder de XM liggen rollen mij teveel over de velg.
Zeker geen kul, Peugeot heeft standaard 16inch wielen gemonteerd onder de 605 24v 's. Die banden hebben een hogere belastingsindex en zoals Mike het al zegt zijn die banden stijver. Dat merk je duidelijk in bochtgedrag, maar ook slijtage van de voorbanden.
in de 605 is het idd een 16" velg die standaard eronder werd geschroeft, de " turbine" velg.
mooi werk Mike!
Waarom zou je overigens niet je stuurwiel 1 tandje kunnen verdraaien tov de stuurnaaf ?
Pagina's