Ik heb in mijn grote boek met nutteloze info gebladerd en het volgende voor de pin-out van Kiekert gevonden:
1- +12V.
2 - massa.
Onderste pin (dubbele draad) - sluiten.
Een na onderste pin - openen.
Als je dat weet moet je de Kiekert toch ook gewoon aan een voedinkje kunnen hangen en eens multimeteren wat er gebeurt als je op de knop drukt?
m'n auto veert al weer een stukje beter! Toch wel een verschil, andere bougies en minder scheuren!
Of zou dat komen omdat de hydraumeuk z'n werrk aan ht doen is? :mrgreen:
Ik vind de Xm nu wat beter reageren, is wat soepeler. Het "stotteren" lijkt verholpen. Maar het is geen compleet andere motor. Ik had eigenlijk nog wat meer verschil verwacht
Zo slecht waren je oude bougies ook weer niet, maar wel aan vervanging toe.
Ze waren netjes ingesleten, mooi koffiebruin, wat aangeeft dat de verbranding opzichzelf wel goed is.
Grrrrr, vanmorgen weer de melding Inmiddelijk Motor Stoppen/KVS niveau laag....en ik had het kreng pas net gestart :lolno:
Maar weer wat bijgekapt in het donker, maar het lijkt me nu wel duidelijk dat ik kvs verlies ergens en dat het geen lucht is die nog ergens in het systeem rondspuist...
k met p, maar eens kijken wat we daar aan kunnen gaan doen. Als eerste maar eens een rondje bellen voor een druktestje denk ik.
daar hoop ik toch ook een beetje op Stoof, of iets anders "simpels". Ik heb in ieder geval geen mayo onder de oliedop en ik rijd momenteel veel kleine stukjes. Echte witte rook komt er ook niet uit, wel veel condens maar dat is al zo lang ik de auto heb. Ik heb de dop op het expansievat al eens visueel and manueel gecheckt en die ziet er heel goed uit. Beter dan de dop die MarcelKa eventueel ter vervanging had liggen. Het expansievaatje van een TCT blijkt anders te zijn, die had Marcel ook nog liggen, daar zit een pijpje extra op. Die kon ik dus ook niet eenvoudig even omwisselen.
Ik zie geen kvs liggen onder de auto....
Probleem is dat het overal nat was de afgelopen weken :wink:
Ik heb dus nog niet echt kunnen kijken. Ik had jouw verhaal over dat vaatje gelezen, vandaar dat ik bij Marcel vat en dop wilde lenen.
Maar die dop zag er dus minder uit dan de mijne, en het vaatje is niet gelijk....
Kijk eens met draaiende motor onder de auto ter hoogte van de poelie en distributieriem. Misschien ook (Net als vermoedelijk bij mij) een lekkende waterpomp aansluiting???
als het zou druppelen dan verwacht ik het ook onder de auto te zien liggen, dat doe ik (helaas) niet.
Er zit inderdaad een distributieriempje aan te komen (zit nu op 223K en moet bij 240K). Ik moet dus voor die tijd wel weten waar de kvs blijft. Als er namelijk ook koppakingen gedaan moeten worden dan kan dat eventueel de afwegingen of werkwijze nog wel wat beïnvloeden....misschien dat de boel dan verandert van een reparatiemeeting naar een sloopmeeting :mrgreen:
Ik begrijp het, maar een sloopmeting? Nu moet ik jouw hetzelfde streng toespreken als je bij mij deed! :wink:
Het is een dure reparatie en deels gewoon onderhoud. Die zilveren "sloop" XM van Marco was ook zo'n mooi auto maar ze blijven staan omdat er te veel aan moet gebeuren. Maar als je het gewoon doet heb je er weer jaren plezier van, toch?
Is ook zo, vandaar dat die groene rakker er achter staat. Ik moet alleen wel kunnen blijven rijden, het is onze gezinsauto. Om nou allemaal in de twingo te gaan zitten stuiteren.....
Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat als er problemen met de koppakking(en) is/zijn dat dan het blok er maar uit moet. Dat maakt e.e.a. qua montage veel makkelijker.
Maar daar moet je wel de tijd en plek voor hebben natuurlijk. De DS staat nu binnen, wellicht dat ik die dan tijdelijk elders onder dak kan plaatsen. Maar dan moet ie natuurlijk wel rijdend zijn :roll:
Dat zien we dan wel. Maar als je moet klootviolen ivm weinig ruimte voor distributieriem, waterpomp, multiriem en koppakkingen dan is het misschien een afweging om het blok eruit te pakken.
Ik zeg dat nu wel zo dapper, maar hoe ik zou moeten beginnen weet ik eigenlijk niet :lolno:
Ik ben toch voor dit soort dingen huiveriger. Daar rijdt je auto mee (of niet natuurlijk). Die plastic rommel van het dash is wat dat betreft allemaal niet zo kritisch :wink:
Ik denk dat het niet anders gaat qua koppakkingen....maar eerst maar eens zien uit te vogelen wat er lekt natuurlijk.
Verrekt vervelend dat je niet ziet dat er iets lekt. Maar die lekkage kan toch ook alleen onder druk gebeuren? En als de motor warm is? Dan zie je dus ook geen Kvs want dat verdampt meteen... Heb je al eens goed gekeken met draaiende motor?
Heb je nu ook enig idee hoeveel kilometers je hebt gereden voor dit kvs "verbruik"...
Ja inderdaad, aansluitingen van de kachelradiateur in de motorruimte en de aansluitingen bij de radiator. Die zijn los geweest.
Ik moet daar dus nog naar kijken....
Als je dat weet moet je de Kiekert toch ook gewoon aan een voedinkje kunnen hangen en eens multimeteren wat er gebeurt als je op de knop drukt?
Een hele pagina onzin over een kiekert ?
Hoe rijd je auto nu eigenlijk met nieuwe bougies en een bobine zonder scheuren ?
m'n auto veert al weer een stukje beter! Toch wel een verschil, andere bougies en minder scheuren!
Of zou dat komen omdat de hydraumeuk z'n werrk aan ht doen is? :mrgreen:
Ik vind de Xm nu wat beter reageren, is wat soepeler. Het "stotteren" lijkt verholpen. Maar het is geen compleet andere motor. Ik had eigenlijk nog wat meer verschil verwacht
Zo slecht waren je oude bougies ook weer niet, maar wel aan vervanging toe.
Ze waren netjes ingesleten, mooi koffiebruin, wat aangeeft dat de verbranding opzichzelf wel goed is.
Grrrrr, vanmorgen weer de melding Inmiddelijk Motor Stoppen/KVS niveau laag....en ik had het kreng pas net gestart :lolno:
Maar weer wat bijgekapt in het donker, maar het lijkt me nu wel duidelijk dat ik kvs verlies ergens en dat het geen lucht is die nog ergens in het systeem rondspuist...
k met p, maar eens kijken wat we daar aan kunnen gaan doen. Als eerste maar eens een rondje bellen voor een druktestje denk ik.
mmmh balen Gerrie.
wellicht gewoon een niet goed vastzittende slangenklem ergens?
daar hoop ik toch ook een beetje op Stoof, of iets anders "simpels". Ik heb in ieder geval geen mayo onder de oliedop en ik rijd momenteel veel kleine stukjes. Echte witte rook komt er ook niet uit, wel veel condens maar dat is al zo lang ik de auto heb. Ik heb de dop op het expansievat al eens visueel and manueel gecheckt en die ziet er heel goed uit. Beter dan de dop die MarcelKa eventueel ter vervanging had liggen. Het expansievaatje van een TCT blijkt anders te zijn, die had Marcel ook nog liggen, daar zit een pijpje extra op. Die kon ik dus ook niet eenvoudig even omwisselen.
Ik zie geen kvs liggen onder de auto....
En je expansievaatje is onder de lasnaad/onderop droog?
Probleem is dat het overal nat was de afgelopen weken :wink:
Ik heb dus nog niet echt kunnen kijken. Ik had jouw verhaal over dat vaatje gelezen, vandaar dat ik bij Marcel vat en dop wilde lenen.
Maar die dop zag er dus minder uit dan de mijne, en het vaatje is niet gelijk....
Kijk eens met draaiende motor onder de auto ter hoogte van de poelie en distributieriem. Misschien ook (Net als vermoedelijk bij mij) een lekkende waterpomp aansluiting???
dat zou wel een mooie zijn eigenlijk. Ik moet er toch aan geloven vwb de distributieriem. Dan pak je de waterpomp toch mee....
Misschien van het weekend eens kijken. Door de week is het eigenlijk altijd donker als ik tijd heb...
Als het zoveel is, dan moet je het met een ledzaklampje wel kunnen zien, denk ik Gerrie. Maar er staat groot onderhoud voor de deur begrijp ik.
als het zou druppelen dan verwacht ik het ook onder de auto te zien liggen, dat doe ik (helaas) niet.
Er zit inderdaad een distributieriempje aan te komen (zit nu op 223K en moet bij 240K). Ik moet dus voor die tijd wel weten waar de kvs blijft. Als er namelijk ook koppakingen gedaan moeten worden dan kan dat eventueel de afwegingen of werkwijze nog wel wat beïnvloeden....misschien dat de boel dan verandert van een reparatiemeeting naar een sloopmeeting :mrgreen:
Ik begrijp het, maar een sloopmeting? Nu moet ik jouw hetzelfde streng toespreken als je bij mij deed! :wink:
Het is een dure reparatie en deels gewoon onderhoud. Die zilveren "sloop" XM van Marco was ook zo'n mooi auto maar ze blijven staan omdat er te veel aan moet gebeuren. Maar als je het gewoon doet heb je er weer jaren plezier van, toch?
Is ook zo, vandaar dat die groene rakker er achter staat. Ik moet alleen wel kunnen blijven rijden, het is onze gezinsauto. Om nou allemaal in de twingo te gaan zitten stuiteren.....
Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat als er problemen met de koppakking(en) is/zijn dat dan het blok er maar uit moet. Dat maakt e.e.a. qua montage veel makkelijker.
Maar daar moet je wel de tijd en plek voor hebben natuurlijk. De DS staat nu binnen, wellicht dat ik die dan tijdelijk elders onder dak kan plaatsen. Maar dan moet ie natuurlijk wel rijdend zijn :roll:
Ja, vind ik ook. Als er koelvloeistof lekt dan moet er minstens een motor gewisseld worden!
En een handtekening!!!!
Ik denk dat het niet anders gaat qua koppakkingen....maar eerst maar eens zien uit te vogelen wat er lekt natuurlijk.
Misschien valt het allemaal wel mee met de motor eruit i.g.v. lekke koppakkingen, bij een ES9J4 kom je er beter bij dan bij een ZPJ4 :wink: .
Dat zien we dan wel. Maar als je moet klootviolen ivm weinig ruimte voor distributieriem, waterpomp, multiriem en koppakkingen dan is het misschien een afweging om het blok eruit te pakken.
Ik zeg dat nu wel zo dapper, maar hoe ik zou moeten beginnen weet ik eigenlijk niet :lolno:
Gewoon beginnen met info te verzamelen, net als met je verdamper.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik ben toch voor dit soort dingen huiveriger. Daar rijdt je auto mee (of niet natuurlijk). Die plastic rommel van het dash is wat dat betreft allemaal niet zo kritisch :wink:
Nou me dunkt, je hebt die klus opgepakt en aangepakt en geklaart, het blok liften kan je best, en je weet waar je de info en de handjes kunt lenen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Verrekt vervelend dat je niet ziet dat er iets lekt. Maar die lekkage kan toch ook alleen onder druk gebeuren? En als de motor warm is? Dan zie je dus ook geen Kvs want dat verdampt meteen... Heb je al eens goed gekeken met draaiende motor?
Heb je nu ook enig idee hoeveel kilometers je hebt gereden voor dit kvs "verbruik"...
Nee, ik heb nog niet (goed) gekeken :oops:
Het weer werkte niet echt mee op de tijden dat ik er tijd en zin in had :)
Het precieze aantal km's weet ik niet enkele honderden tot duizend denk ik voordat het vaatje leeg is.
Heb je de aansluitingen van de kachelradiateur al bekeken? Die heb je toch ook los gehad?
Ja inderdaad, aansluitingen van de kachelradiateur in de motorruimte en de aansluitingen bij de radiator. Die zijn los geweest.
Ik moet daar dus nog naar kijken....
Ik zou inderdaad beginnen met de voor de hand liggende (en bereikbare zaken). Dus zoals slangaansluitingen, kachelradiateur, etc.
Heeft de ESJ94 ook zo'n "debiel" koelslangen stelsel "tussen de V" liggen?
Geen idee, mijn (inmiddels) oldtimer Honda motorfiets wel!
Mike, hoe kun je dat nou vragen het is toch een citroen?!? :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's