Nope! Peilstok ook mooi helder, maar er zit ook ganz nieuwe olie in dus ik weet niet hoe snel zo'n intern blok waterlek zich laat zien in de vorm van witte smurrie! Zal toch niet waar zijn hé, kan ik 'r dadelijk weer laten ombouwen naar een ZPJ handbak... :oops:
Bij een lekkende waterpomp hoeft het niet zo te zijn dat er water op straat komt hoor. Bij mijn witte had ik ook een lekkende pomp. Daar kwam ik stomtoevalig achter toen ik de spanrollen aan het controleren was. Bijrijderswiel voor eruit gehad en de modderkuip. Toen zag je bij de pomp van die klonten zitten van lekkende kvs. Het was echter nog in die hoeveelheid dat lekkage direct opdroogde en dus die klonten opleverde. na vervangen van de pomp zag je pas dat er wel degelijk lekkage was op die plek.
Zou dat niet je stoomboot effect verklaren ?
Waterpomp kost je ongeveer ene eurootje of 400 op de balie. Montage is in weze niet echt spectaculair en kan best bij je onder de carport gebeuren.
nummertje 1201 94 staat voor 463,73 in de boeken...
Het goede nieuws is dat de pomp iig niet NFP is. Het is echt een fors groter exemplaar dan bijvoorbeeld van een 16v. Dat zijn van die kleine dingen die je voor onder de 100 al hebt.
Wat je wel zou kunnen doen en wat ik ook gedaan heb.. is even laten zoeken in het apex systeem. Bij mij bleek dat een Peugeot dealer er nog 2 van op de plank had liggen. Die wilde er ERG graag vanaf en leverde me dat ding voor iets van 350... Pak wel gelijk de thermostaat mee als je het doet.
Vanmiddag Drs. JP, de ongekroonde koning van de ZPJ4, eens laten rijden met LNV II. Conclussie, schakelt zeer goed en strak, pakt goed op, de ACAV's werken zoals het hoort en er is niets vreemds aan. Wel fijn om een oordeel van JP te hebben omdat ik geen enkel vergelijk heb. :thumbup:
:buig: Ben ook blij met mijn hoedenplankwaarhetklepjevanomhoogblijftstaan en een reserve kvs reservoir (ligt al in de vaatwasser) :lol: plus zeer goede achterste remschijven en klauwen. Hoewel ik me later realiseerde dat ik Bendix abs sensoren heb, dus ik weet niet of ze bruikbaar zijn dan.
Zoohooo. Jij durft! Hoppa dat vat in de vaatwasser. Heb je moeders niks verteld? :lol:
Enne, schijf en remklauw hebben achter niks van doen met de ABS. Die kun je er zonder enig probleem opschroeven.
Verder is LNV2 inderdaad een beest van een machine. Wat ik alleen vreemd vind is dat jouw XM achter zo klein is: Marco, Lucas en ik zaten best krap. :meneus:
:lol: Jij zat iig het krapst! LNV II vond het ook vreemd overigens, pas na een paar km had ze in de gaten dat er niet meer zoveel gewicht in zat. Ik denk dat mijn hoogte regelaars aan een goede revisie/schoonmaakbeurt toe zijn. Dat klusje wil ik samen nog wel eens doen. Is dat een leuke sleutelmeet klus??
Ik ben er met Wim en Wes toen toch een redelijk aantal uren mee zoet geweest. Nou moet bij mij ook wel een stuk uitlaat gedemonteerd worden. En wellicht zijn ze bij jouw XM beter bereikbaar. Als je al een schone hoogteregelaar hebt liggen gaat het natuurlijk veel vlotter dan dat je de HR nog moet demonteren en reinigen. Dan is het een kwestie van losschroeven, verse rubbertjes en de schone er weer in...
Kun je eigenlijk volstaan met het alleen schoonmaken of moet je een revisie set kopen? Anders zou ik wel een aantal gebruikte HR's willen hebben om die alvast klaar te maken. Mooi keukentafel winterklusje!
meestal is schoonmaken voldoende. raad eens wat ik vandaag heb aangeschaft voor op de keukentafel deze winter?
en het mooie is dat onder de cx dezelfde zitten!
Vanmiddag [strike]Drs.[/strike] MSc. in spé JP, de ongekroonde koning van de ZPJ4, eens laten rijden met LNV II. Conclussie, schakelt zeer goed en strak, pakt goed op, de ACAV's werken zoals het hoort en er is niets vreemds aan. Wel fijn om een oordeel van JP te hebben omdat ik geen enkel vergelijk heb. :thumbup:
Graag gedaan Mike, motorisch klinkt die goed en voelt die erg goed aan met onderin veel koppel en een sterke koppelopbouw tot 6500 tr/min. Ik heb nog wel het idee dat je te graag wil met een koude motor, het wordt tijd dat het tellerblok met olietemperatuurmeter en een werkende benzinemeter functioneert. Als de olietemperatuur rond de 70 tot 80 gr. C is, kun je veilig de dubbele gas- en ACAV kleppen opentrappen :mrgreen:.
Als we nog eens bij elkaar zijn, kunnen we jouw computers uitlezen met de Lexia en wellicht ook de ABS storing verhelpen.
Ik wil je ook graag helpen met de hoogteregelaars schoonmaken/(de)monteren, ook een mooi moment om hydraurinçage erin te doen en de rijhoogte vóór ietsje te verlagen. Dit alles werkt het best op een brug bij een DHZ garage.
Goh :D , ik vergeet helemaal te zeggen dat de Diravi van LNVII 24v als nieuw aanvoelt :dans:. Wat stuurt die licht, precies en komt snel terug :thumbup:
Normaal rij ik echt koud niet zo JP. Ik weet dat de olie lang nodig heeft om op temp te komen maar ja, dit was even nodig als demo.
Leuk dat Paul nog zei: Goh, dat ding van jouw is ook snel zeg! :lol:
HR's gaan we zeker eens doen! Het beste is dus eigenlijk 4 andere te scoren, die schoon te maken en dan te wisselen, ook ivm tijd.
dees is het ook niet Mike :mrgreen:
Nee gai! Kom es met iets nieuws man! :lol:
touche! :mrgreen:
Een dikke bips pontificaal in beeld is altijd goed :grijns:
Mike, zit er mayo op de binnenkant van je olievuldop?
Nope! Peilstok ook mooi helder, maar er zit ook ganz nieuwe olie in dus ik weet niet hoe snel zo'n intern blok waterlek zich laat zien in de vorm van witte smurrie! Zal toch niet waar zijn hé, kan ik 'r dadelijk weer laten ombouwen naar een ZPJ handbak... :oops:
olie met water laat vrij snel mayo zien, dat is 1 v.d. eigenschappen van een goede motorolie
Bij een lekkende waterpomp hoeft het niet zo te zijn dat er water op straat komt hoor. Bij mijn witte had ik ook een lekkende pomp. Daar kwam ik stomtoevalig achter toen ik de spanrollen aan het controleren was. Bijrijderswiel voor eruit gehad en de modderkuip. Toen zag je bij de pomp van die klonten zitten van lekkende kvs. Het was echter nog in die hoeveelheid dat lekkage direct opdroogde en dus die klonten opleverde. na vervangen van de pomp zag je pas dat er wel degelijk lekkage was op die plek.
Zou dat niet je stoomboot effect verklaren ?
Waterpomp kost je ongeveer ene eurootje of 400 op de balie. Montage is in weze niet echt spectaculair en kan best bij je onder de carport gebeuren.
Is een waterpomp voor een V6 dan zo duur?
Met dank aan dees bemoedigende woorden! :? Nou, d'r gebeurt hier onder de carport helemaal niks! :wink:
nummertje 1201 94 staat voor 463,73 in de boeken...
Het goede nieuws is dat de pomp iig niet NFP is. Het is echt een fors groter exemplaar dan bijvoorbeeld van een 16v. Dat zijn van die kleine dingen die je voor onder de 100 al hebt.
Wat je wel zou kunnen doen en wat ik ook gedaan heb.. is even laten zoeken in het apex systeem. Bij mij bleek dat een Peugeot dealer er nog 2 van op de plank had liggen. Die wilde er ERG graag vanaf en leverde me dat ding voor iets van 350... Pak wel gelijk de thermostaat mee als je het doet.
Is de waterpomp niet vervangen tijdens de motorwissel?
ik neem aan als deze vernieuwd is dat je daar toch gewoon garantie op zou hebben.
verder kan het ook veel andere dingen zijn van klein tot groot.
bij mijn blok zou het van kv vatje zijn en bleek na lang zoeken ook het onderblok te zijn. :cry:
gewoon zoals gezegd eerst eens afpersen en kijken wat dat opleverd :wink:
wat had jij dan met je onderblok, haarscheurtje oid ?
hoekje afgebroken thv de cilinderwand.
Vanmiddag Drs. JP, de ongekroonde koning van de ZPJ4, eens laten rijden met LNV II. Conclussie, schakelt zeer goed en strak, pakt goed op, de ACAV's werken zoals het hoort en er is niets vreemds aan. Wel fijn om een oordeel van JP te hebben omdat ik geen enkel vergelijk heb. :thumbup:
En hij brult mooi!
Inderdaad! Echt een gave machine geworden :mrgreen: 8)
:buig: Ben ook blij met mijn hoedenplankwaarhetklepjevanomhoogblijftstaan en een reserve kvs reservoir (ligt al in de vaatwasser) :lol: plus zeer goede achterste remschijven en klauwen. Hoewel ik me later realiseerde dat ik Bendix abs sensoren heb, dus ik weet niet of ze bruikbaar zijn dan.
Zoohooo. Jij durft! Hoppa dat vat in de vaatwasser. Heb je moeders niks verteld? :lol:
Enne, schijf en remklauw hebben achter niks van doen met de ABS. Die kun je er zonder enig probleem opschroeven.
Verder is LNV2 inderdaad een beest van een machine. Wat ik alleen vreemd vind is dat jouw XM achter zo klein is: Marco, Lucas en ik zaten best krap. :meneus:
:lol: Jij zat iig het krapst! LNV II vond het ook vreemd overigens, pas na een paar km had ze in de gaten dat er niet meer zoveel gewicht in zat. Ik denk dat mijn hoogte regelaars aan een goede revisie/schoonmaakbeurt toe zijn. Dat klusje wil ik samen nog wel eens doen. Is dat een leuke sleutelmeet klus??
is wel redelijk wat werk. Moet bij mij ook gebeuren. Ik heb het zelfde soort gedrag.
Ok, niet zo geschikt voor een sleutelmeet dus. Had Wim daar niet ooit een How To van gemaakt?
Ik ben er met Wim en Wes toen toch een redelijk aantal uren mee zoet geweest. Nou moet bij mij ook wel een stuk uitlaat gedemonteerd worden. En wellicht zijn ze bij jouw XM beter bereikbaar. Als je al een schone hoogteregelaar hebt liggen gaat het natuurlijk veel vlotter dan dat je de HR nog moet demonteren en reinigen. Dan is het een kwestie van losschroeven, verse rubbertjes en de schone er weer in...
Kun je eigenlijk volstaan met het alleen schoonmaken of moet je een revisie set kopen? Anders zou ik wel een aantal gebruikte HR's willen hebben om die alvast klaar te maken. Mooi keukentafel winterklusje!
meestal is schoonmaken voldoende. raad eens wat ik vandaag heb aangeschaft voor op de keukentafel deze winter?
en het mooie is dat onder de cx dezelfde zitten!
En onder de Xantia, DS en, en, en... 8)
maar die heeft Mike niet (meer) :mrgreen:
die Ds wilde ik uit pieteit met Mike's gevoelens nou net niet noemen :lolno:
Graag gedaan Mike, motorisch klinkt die goed en voelt die erg goed aan met onderin veel koppel en een sterke koppelopbouw tot 6500 tr/min. Ik heb nog wel het idee dat je te graag wil met een koude motor, het wordt tijd dat het tellerblok met olietemperatuurmeter en een werkende benzinemeter functioneert. Als de olietemperatuur rond de 70 tot 80 gr. C is, kun je veilig de dubbele gas- en ACAV kleppen opentrappen :mrgreen:.
Als we nog eens bij elkaar zijn, kunnen we jouw computers uitlezen met de Lexia en wellicht ook de ABS storing verhelpen.
Ik wil je ook graag helpen met de hoogteregelaars schoonmaken/(de)monteren, ook een mooi moment om hydraurinçage erin te doen en de rijhoogte vóór ietsje te verlagen. Dit alles werkt het best op een brug bij een DHZ garage.
Goh :D , ik vergeet helemaal te zeggen dat de Diravi van LNVII 24v als nieuw aanvoelt :dans:. Wat stuurt die licht, precies en komt snel terug :thumbup:
Ik heb geloof ik nog wel wat hr's rondslingeren in de garage.
Normaal rij ik echt koud niet zo JP. Ik weet dat de olie lang nodig heeft om op temp te komen maar ja, dit was even nodig als demo.
Leuk dat Paul nog zei: Goh, dat ding van jouw is ook snel zeg! :lol:
HR's gaan we zeker eens doen! Het beste is dus eigenlijk 4 andere te scoren, die schoon te maken en dan te wisselen, ook ivm tijd.
Pagina's