Mooie foto's zeg! Dankjewel. De multriem is dus anders, capice!
Even wat pix's van vandaag, geen wonder dat mijn topic zo lang wordt :? :lol:
Allereerst de multiriem in close up; duidelijk niet de jongste meer:
Verder de roest ellende, eerst de gaatjes die ik geboord heb. Ga dit ook nog hogerop doen en aan de andere kant. Daarna een rubberstopje erin plaatsen.
Er zit een ongelofelijk taaie coating onder de XM, grofweg langs de rode lijn zichtbaar. Een voordeel en een nadeel. Daar achter gebeurt het namelijk allemaal en die coating kan heel lang de zaken verborgen houden.
Op de laatste foto kun je goed zien hoe de kriksteun naar binnen én naar boven is gebogen.
Voor de APK mag er heel veel weggerot zijn hoor. Grofweg mag in de meeste gevallen van een dragend deel 1/3 weg zijn.
Maar wel verdeeld over segmenten, dus je mag niet van voor af aan 1/3 van je dorpel weg laten rotten. Toevallig mag dit deel aan de voorkant van de deur wel compleet wegrotten
Hi Coolman, to start with your last question; This is called JP'n :lol: (JP = Citrophile on this forum, it's his idea) World famous modification, in Holland. :lol:
Because this intake airpipe makes a reverse curve the airflow to the engine is much longer and therefor the temperature of the air is not that cold.
By removing this pipe the airflow will come directly from the front of the car into the airfilterbox. This air is relatively colder and the idea is that it should give the engine more power. The colder the air, the more air can be compressed into the cylinders. (Cold air shrinks)
There is, however, one thing you must be aware of; the curve in this pipe is made to prevent that, while driving in raining conditions, water from the road gets into the airfilterbox and finally in your engine. Hopefully my explanation is clear?
The reflection plate is an original accessoire. The're rare and not easy to find. As far as I know, Coen (BasisBX) wants to find out if this plates can be re-produced.
Goed, het werd onderhand bloody time om weer eens wat zelf te klussen... :evil: Helaas is dit niet mijn favoerite seizoen en ik zit eigenlijk ook te wachten tot wanneer LNV II weer naar Abbenes kan. Niets meer gehoord van EJ dus komende week wordt het 'm niet. Geen tijd.
Vandaag dan toch maar de gevoerde slofjes aangetrokken en maar eens begonnen met wat nog moest gebeuren.
Dat zijn bv de beige lederen serie1 bekledingspanelen van de portieren, die ik in Brussel heb kunnen scoren. Beige leder is in NL niet leverbaar geweest in de eerste 3 jaar, dus voor een serie 1 is het erg moeilijk te vinden. Ik was dan ook erg gelukkig dat ik deze panelen kon kopen, compleet met Gris Cristal deuren er aanvast!
Omdat de deuren compleet zijn, moest ik eigenlijk ook eens mijn LV raam vervangen ivm een lelijke schaaf kras die er op zit, maar daar zat ik een beetje tegen aan te hikken. Het is nl inmiddels alweer 2 jaar geleden dat ik met deurpanelen, raammechanismes etc bezig was.
Daarom lekker met de kachel aan de WP ingedoken en begonnen met het op mijn gemak demonteren van de reserve LV- deur. Al vlug kwam het "oh ja" effect weer bovendrijven en herkende ik weer de verschillende boutjes en schroefjes én waar ze zitten. :)
Allereerst het deurknopje. Dit geeft voor niet ingewijden onder ons al vaak een probleem. Je kunt het namelijk niet zomaar van de deur los trekken. Ga zo te werk:
Vervolgens moet er een korte parker los gedraaid worden die aan de onderkant van de deugreep zit:
Daarna de raambedieningsschakelaars voorzichtig met een kleine schroevendraaier met platte kop eruit wippen en de stekkers los koppelen van de bedrading. Achter deze schakelaars ontwaar je een koperkleurige lange schroef, meestal met een torx kop. Draai deze los. En verwijder daarna de omlijsting van de deurhandel door voorzichting met een schroevedraaier naar je toe te bewegen en de omlijsting met de andere hand naar achteren te schuiven.
Hierna de speakerkap verwijderen. Deze zit eenvoudige geklemd. Dan de speaker verwijderen. Onderaan de deur zit nog de uitstapverlichting met een wit/rood glaasje. Deze klemt ook eenvoudig. Haal deze eruit en ontkoppel de gele stekker.
Het deurpaneel zit nu alleen vast aan witte plastic nokjes. Je kunt proberen met je vuist het paneel omhoog, richting raam te tikken, maar als het écht vast zit lukt dat niet. Dan moet je met een grote schroevedraaier rondom het paneel wrikken. Doe dit met beleid; de kans dat je een nokje afbreekt is namelijk veel groter. (Verzamel nokjes als je ooit de kans krijgt; bij de Citroën CX zijn ze inmiddels zeldzaam!)
Tussen het raam en het paneel zitten géén nokjes. Het paneel is gehaakt aan een strip over de volle breedte van het raam.
En nu ligt je deurpaneel volledig los:
Om de ruit eruit te krijgen moest het hele raammechanisme en de motor eruit. Ik kon het raam nl niet laten zakken omdat er geen 12v meer op stond. Om goed bij de bevestiging van het raam áán het mechanisme te kunnen komen moet de ruit halverwege staan. Maar 5 moeren later was dat los en kon ik er goed bij. Nu kun je het raam met de hand naar beneden schuiven.
Overigens een fantastisch mooi en gaaf mechanisme kwam eruit, altijd goed om reserve te hebben liggen!
Vervolgens de ruit eruit nadat het raamrubber ophoog geschoven is. De ruit moet eerst volledig naar beneden om de kunstof geleider die aan de rand van de ruit vastzit uit de rail te krijgen. Dan kan hij weer naar boven en schuin eruit getrokken worden. Het viel me 100% mee!
Toen naar buiten, naar madame om daar het Exclusive paneel te demonteren. Dit paneel heeft de houten sierlijsten, typerend voor de Exclusive modellen. Alleen bestond er in 1990 nog geen Exclusive uitvoering. Dit was toen nog Ambiance.
Een Ambiance heeft geen houten strip. Zo ook de nieuwe panelen niet.
Een deurpaneel verwijderen is één, maar terugplaatsen is twee. Het lastigste vind ik de witte nokjes pinnetjes nog wel. Die breken vaak af. Je kunt die pinnetjes het beste verwijderen uit de deur en op het paneel zetten. Daarna het paneel boven in de rand bij het raamrubber hangen en voorzichtig weer terug drukken. Ook het bovengenoemde deurknopje terugplaatsen met het mini-schuifje erin vraagt speciale aandacht. In dit deurknopje zit zoals je gezien hebt een schuifje.
Zet dit schuifje in de laagste stand en druk het op de ijzeren staaf die binnen in de deur naar het slot gaat:
En uiteraard eerst testen of de raambediening werkt. De ruit kan er iig gewoon in geschoven worden zonder het mechanisme te verwijderen. Mijn sneltoets was kapot nadat een regenbui door openraam de schakelaar onder water had gezet. De nieuwe doet het perfect dus ook dat functioneert weer!
En zo is de eerste deur nu ook in beige leder van de Ambiance uitvoering! Dat smaakt naar meer dus ik wil deze week de andere portieren ook nog doen!
Aan het eind vond zoonlief het "nodig" om zijn voetbal een noodtrap te geven precies tegen het front. Een hoop kabaal dus en ik vreesde al dat er een mistlamp of iets dergelijks naar zijn grootje was. :evil: Het bleek de nummerplaat te zijn. Die ga ik morgen maar eens een nieuwe bestellen. De oude schroefgaatjes waren mij toch al een doorn in het oog.
Inderdaad weer een mooi duidelijk fotoverhaal. Waar ik me wel over verbaas, jou kennende, dat je niet onderzoekt hoe je de houten strip over kunt zetten.
In de deurpanelen zitten al gaatjes waar de koperen buigpootjes in geplaatst kunnen worden, alleen het leer moet aan de rand onder de houtenstrips gemodificeerd worden :wink:.
Gomp heeft zoiets bij zijn 2.0 16v ook houten strips in zijn velourse deurpanelen geplaatst.
Wim! Ja en Nee. :D Beetje dubbel. Ok, dat hout is zondermeer aardig, en belangrijker, ook écht hout. Maar officieel hoort het niet in een Ambiance uitvoering. Daarnaast vind ik het zo ook wel mooi en rustig staan. Het is ook even flink wat meer werk als je het wil doen. Daar zie ik momenteel geen heil in.
Nee hoor, hij is van 1990 en het is eigenlijk een pre produktie model :mrgreen:
Maar ik hoor het alweer, d'r moet hout in van jullie. Nou! Mooinie! :lol:
Ik zou me ook nog eens flink achter de oren krabben wat dat hout betreft Mike. Het is idd mooier ( smaak geval) maar het is best een klusje.
Bij de stoffen sx panelen liep ik weinig risico. als het verkeerd zou gaan liggen ze bij bosjes beschikbaar. Jij moet gaan snijden in leer en alleen als het echt goed lukt is het mooi. gaat het verkeerd dan ben je de sjaak.
Omdat JP van mijn deurpaneel een How To heeft gemaakt vond ik het verhaal niet compleet genoeg. Dus heb ik meer foto's geplaatst en uitleg gegeven op pag 215. Jp, pas, na jouw goedkeuring uiteraard, de How To maar aan! :wink:
Echt een XM weekend gehad. Eerst de nieuwjaarsmeet en vandaag het laatste beige lederen paneel RV gemonteerd.
Het ging alleen niet zo vlug als bij de andere panelen.
Helaas bleek het deurpaneel een beschadiging te hebben die dermate in het zicht zit, dat ik besloot om alleen het leder deel over te zetten op het in gebruik zijnde paneel.
Om te beginnen moet je de deurgreep loshalen. Boven zit deze geschroefd aan de deur zelf, maar beneden, bij de raambediening zit deze "geklonken". Beetje hetzelfde als een popnagel maar dan van kunstof. Deze zijn zwart en moet je uitboren.
Vervolgens kun je het lederpaneeltje zelf los gaan maken door de witte kunstof popnagels uit te boren:
In oranje de witte nageltjes van het lederen paneel en in geel de 2 zwarte nageltjes van de arm/deurgreep:
Deze bevestigingen kun je niet hergebruiken. Vandaar dat ik het lederpaneeltje op het deurpaneel verlijmd heb. Dat werkt prima.
De armgreep kun je met 2 parkers en een revetje er tussen wél weer vastschroeven. Het zit dan zelfs vaster dan origineel. Op de zwarte kunstof popnageltjes komt in de loop der jaren namelijk toch wat speling.
De zaak is nu netjes terug gemonteerd en zit er strak op! En omdat ik er nu toch mee bezig was: Zoals gezegd, de Ambiance uitvoering heeft geen houten strips bovenaan het lederen deel. Ik zou het wel kunnen maken maar dan moet het Ambiance paneel worden ingekort. Hieronder zie je de verschillen nu eens in beeld:
Ik zag daar echter geen heil in. Het ziet er zo strak uit. Wél overweeg ik nu om eens een beige tapijt te monteren als ik dat kan scoren. Maakt het denk ik helemaal af. Morgen even een fotoshoot doen als alles schoon is!
Mike, de truuk met het hout is niet het paneel in zijn geheel in te korten, maar het leer te verwijderen op de plek waar het hout komt. Die verticale sleufjes aan de achterzijde van het paneel corresponderen namelijk met de pinnen van de houtstrip. Zodra je dat doet past het hout er feilloos op. Op mijn sx panelen heb ik daar de stof weggesneden. Over de stof gingen die strips er idd niet op, lagen ze veel te hoog om aan de achterzijde vast te maken.
Ik kan me zo voorstellen dat jij wel de contacten hebt die je met dat leer kunnen helpen.
Als ik de foto's zo zie dan lijkt het met juist niet veel werk om die houten strips te plaatsen. Een kwestie van een stuk van de houten plaat waar het leer op zit afsnijden en het leer daaromheen vouwen.
Maar het zit nu bij jou verlijmd, dus da's makkelijk kletsen achteraf. :wink:
Mooie foto's zeg! Dankjewel. De multriem is dus anders, capice!
Even wat pix's van vandaag, geen wonder dat mijn topic zo lang wordt :? :lol:
Allereerst de multiriem in close up; duidelijk niet de jongste meer:
Verder de roest ellende, eerst de gaatjes die ik geboord heb. Ga dit ook nog hogerop doen en aan de andere kant. Daarna een rubberstopje erin plaatsen.
Er zit een ongelofelijk taaie coating onder de XM, grofweg langs de rode lijn zichtbaar. Een voordeel en een nadeel. Daar achter gebeurt het namelijk allemaal en die coating kan heel lang de zaken verborgen houden.
Op de laatste foto kun je goed zien hoe de kriksteun naar binnen én naar boven is gebogen.
Ik begrijp niet dat dat er bij de APK er niet is uitgekomen. Dat is een serieus gat.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Voor de APK mag er heel veel weggerot zijn hoor. Grofweg mag in de meeste gevallen van een dragend deel 1/3 weg zijn.
Idd, bij was ie nog iets groter en werd toen afgekeurd. :(
Bovendien is die dikke coating verneukeratief, die verbloemd veel ben ik nu wel achter.
Maar wel verdeeld over segmenten, dus je mag niet van voor af aan 1/3 van je dorpel weg laten rotten. Toevallig mag dit deel aan de voorkant van de deur wel compleet wegrotten
Hello La Noir Verni,
I want to ask you from where is this reflective plate?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YMR3YGDB-D.jpg
and my other question is, what are you doing here with air pipe?
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CX7TVPHC.jpg
Thank you.
(Sorry for English)
Hi Coolman, to start with your last question; This is called JP'n :lol: (JP = Citrophile on this forum, it's his idea) World famous modification, in Holland. :lol:
Because this intake airpipe makes a reverse curve the airflow to the engine is much longer and therefor the temperature of the air is not that cold.
By removing this pipe the airflow will come directly from the front of the car into the airfilterbox. This air is relatively colder and the idea is that it should give the engine more power. The colder the air, the more air can be compressed into the cylinders. (Cold air shrinks)
There is, however, one thing you must be aware of; the curve in this pipe is made to prevent that, while driving in raining conditions, water from the road gets into the airfilterbox and finally in your engine. Hopefully my explanation is clear?
The reflection plate is an original accessoire. The're rare and not easy to find. As far as I know, Coen (BasisBX) wants to find out if this plates can be re-produced.
:)
Thank you for explanation.
Have you seen a copy of the brochure for accessories?
Sorry, can't help you on that one...
Goed, het werd onderhand bloody time om weer eens wat zelf te klussen... :evil: Helaas is dit niet mijn favoerite seizoen en ik zit eigenlijk ook te wachten tot wanneer LNV II weer naar Abbenes kan. Niets meer gehoord van EJ dus komende week wordt het 'm niet. Geen tijd.
Vandaag dan toch maar de gevoerde slofjes aangetrokken en maar eens begonnen met wat nog moest gebeuren.
Dat zijn bv de beige lederen serie1 bekledingspanelen van de portieren, die ik in Brussel heb kunnen scoren. Beige leder is in NL niet leverbaar geweest in de eerste 3 jaar, dus voor een serie 1 is het erg moeilijk te vinden. Ik was dan ook erg gelukkig dat ik deze panelen kon kopen, compleet met Gris Cristal deuren er aanvast!
Omdat de deuren compleet zijn, moest ik eigenlijk ook eens mijn LV raam vervangen ivm een lelijke schaaf kras die er op zit, maar daar zat ik een beetje tegen aan te hikken. Het is nl inmiddels alweer 2 jaar geleden dat ik met deurpanelen, raammechanismes etc bezig was.
Daarom lekker met de kachel aan de WP ingedoken en begonnen met het op mijn gemak demonteren van de reserve LV- deur. Al vlug kwam het "oh ja" effect weer bovendrijven en herkende ik weer de verschillende boutjes en schroefjes én waar ze zitten. :)
Allereerst het deurknopje. Dit geeft voor niet ingewijden onder ons al vaak een probleem. Je kunt het namelijk niet zomaar van de deur los trekken. Ga zo te werk:
Vervolgens moet er een korte parker los gedraaid worden die aan de onderkant van de deugreep zit:
Daarna de raambedieningsschakelaars voorzichtig met een kleine schroevendraaier met platte kop eruit wippen en de stekkers los koppelen van de bedrading. Achter deze schakelaars ontwaar je een koperkleurige lange schroef, meestal met een torx kop. Draai deze los. En verwijder daarna de omlijsting van de deurhandel door voorzichting met een schroevedraaier naar je toe te bewegen en de omlijsting met de andere hand naar achteren te schuiven.
Hierna de speakerkap verwijderen. Deze zit eenvoudige geklemd. Dan de speaker verwijderen. Onderaan de deur zit nog de uitstapverlichting met een wit/rood glaasje. Deze klemt ook eenvoudig. Haal deze eruit en ontkoppel de gele stekker.
Het deurpaneel zit nu alleen vast aan witte plastic nokjes. Je kunt proberen met je vuist het paneel omhoog, richting raam te tikken, maar als het écht vast zit lukt dat niet. Dan moet je met een grote schroevedraaier rondom het paneel wrikken. Doe dit met beleid; de kans dat je een nokje afbreekt is namelijk veel groter. (Verzamel nokjes als je ooit de kans krijgt; bij de Citroën CX zijn ze inmiddels zeldzaam!)
Tussen het raam en het paneel zitten géén nokjes. Het paneel is gehaakt aan een strip over de volle breedte van het raam.
En nu ligt je deurpaneel volledig los:
Om de ruit eruit te krijgen moest het hele raammechanisme en de motor eruit. Ik kon het raam nl niet laten zakken omdat er geen 12v meer op stond. Om goed bij de bevestiging van het raam áán het mechanisme te kunnen komen moet de ruit halverwege staan. Maar 5 moeren later was dat los en kon ik er goed bij. Nu kun je het raam met de hand naar beneden schuiven.
Overigens een fantastisch mooi en gaaf mechanisme kwam eruit, altijd goed om reserve te hebben liggen!
Vervolgens de ruit eruit nadat het raamrubber ophoog geschoven is. De ruit moet eerst volledig naar beneden om de kunstof geleider die aan de rand van de ruit vastzit uit de rail te krijgen. Dan kan hij weer naar boven en schuin eruit getrokken worden. Het viel me 100% mee!
Toen naar buiten, naar madame om daar het Exclusive paneel te demonteren. Dit paneel heeft de houten sierlijsten, typerend voor de Exclusive modellen. Alleen bestond er in 1990 nog geen Exclusive uitvoering. Dit was toen nog Ambiance.
Een Ambiance heeft geen houten strip. Zo ook de nieuwe panelen niet.
Een deurpaneel verwijderen is één, maar terugplaatsen is twee. Het lastigste vind ik de witte nokjes pinnetjes nog wel. Die breken vaak af. Je kunt die pinnetjes het beste verwijderen uit de deur en op het paneel zetten. Daarna het paneel boven in de rand bij het raamrubber hangen en voorzichtig weer terug drukken. Ook het bovengenoemde deurknopje terugplaatsen met het mini-schuifje erin vraagt speciale aandacht. In dit deurknopje zit zoals je gezien hebt een schuifje.
Zet dit schuifje in de laagste stand en druk het op de ijzeren staaf die binnen in de deur naar het slot gaat:
En uiteraard eerst testen of de raambediening werkt. De ruit kan er iig gewoon in geschoven worden zonder het mechanisme te verwijderen. Mijn sneltoets was kapot nadat een regenbui door openraam de schakelaar onder water had gezet. De nieuwe doet het perfect dus ook dat functioneert weer!
En zo is de eerste deur nu ook in beige leder van de Ambiance uitvoering! Dat smaakt naar meer dus ik wil deze week de andere portieren ook nog doen!
Aan het eind vond zoonlief het "nodig" om zijn voetbal een noodtrap te geven precies tegen het front. Een hoop kabaal dus en ik vreesde al dat er een mistlamp of iets dergelijks naar zijn grootje was. :evil: Het bleek de nummerplaat te zijn. Die ga ik morgen maar eens een nieuwe bestellen. De oude schroefgaatjes waren mij toch al een doorn in het oog.
Altijd weer een duidelijk verhaal en uitleg :clap:, dit wordt een how-to :wink:.
Inderdaad weer een mooi duidelijk fotoverhaal. Waar ik me wel over verbaas, jou kennende, dat je niet onderzoekt hoe je de houten strip over kunt zetten.
In de deurpanelen zitten al gaatjes waar de koperen buigpootjes in geplaatst kunnen worden, alleen het leer moet aan de rand onder de houtenstrips gemodificeerd worden :wink:.
Gomp heeft zoiets bij zijn 2.0 16v ook houten strips in zijn velourse deurpanelen geplaatst.
Wim! Ja en Nee. :D Beetje dubbel. Ok, dat hout is zondermeer aardig, en belangrijker, ook écht hout. Maar officieel hoort het niet in een Ambiance uitvoering. Daarnaast vind ik het zo ook wel mooi en rustig staan. Het is ook even flink wat meer werk als je het wil doen. Daar zie ik momenteel geen heil in.
Ja maar het is nu een 24v en die is altijd in Exclusive uitvoering, dus met hout in het interieur :mrgreen:
Nee hoor, hij is van 1990 en het is eigenlijk een pre produktie model :mrgreen:
Maar ik hoor het alweer, d'r moet hout in van jullie. Nou! Mooinie! :lol:
8) Helemaal top weer Mike.
Ik zou me ook nog eens flink achter de oren krabben wat dat hout betreft Mike. Het is idd mooier ( smaak geval) maar het is best een klusje.
Bij de stoffen sx panelen liep ik weinig risico. als het verkeerd zou gaan liggen ze bij bosjes beschikbaar. Jij moet gaan snijden in leer en alleen als het echt goed lukt is het mooi. gaat het verkeerd dan ben je de sjaak.
JA!
:grijns:
Maar niet voor ambtenaren Wim,Hout werkt :mrgreen:
:rofl:
En een handtekening!!!!
Goed bezig! 8)
Hout hoort in een boot, niet in een auto. :wink:
tís maar net waar je van hou(d)(t)
Precies! en koken doe je op gas :grijns:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Omdat JP van mijn deurpaneel een How To heeft gemaakt vond ik het verhaal niet compleet genoeg. Dus heb ik meer foto's geplaatst en uitleg gegeven op pag 215. Jp, pas, na jouw goedkeuring uiteraard, de How To maar aan! :wink:
ok :wink:
Echt een XM weekend gehad. Eerst de nieuwjaarsmeet en vandaag het laatste beige lederen paneel RV gemonteerd.
Het ging alleen niet zo vlug als bij de andere panelen.
Helaas bleek het deurpaneel een beschadiging te hebben die dermate in het zicht zit, dat ik besloot om alleen het leder deel over te zetten op het in gebruik zijnde paneel.
Om te beginnen moet je de deurgreep loshalen. Boven zit deze geschroefd aan de deur zelf, maar beneden, bij de raambediening zit deze "geklonken". Beetje hetzelfde als een popnagel maar dan van kunstof. Deze zijn zwart en moet je uitboren.
Vervolgens kun je het lederpaneeltje zelf los gaan maken door de witte kunstof popnagels uit te boren:
In oranje de witte nageltjes van het lederen paneel en in geel de 2 zwarte nageltjes van de arm/deurgreep:
Deze bevestigingen kun je niet hergebruiken. Vandaar dat ik het lederpaneeltje op het deurpaneel verlijmd heb. Dat werkt prima.
De armgreep kun je met 2 parkers en een revetje er tussen wél weer vastschroeven. Het zit dan zelfs vaster dan origineel. Op de zwarte kunstof popnageltjes komt in de loop der jaren namelijk toch wat speling.
De zaak is nu netjes terug gemonteerd en zit er strak op! En omdat ik er nu toch mee bezig was: Zoals gezegd, de Ambiance uitvoering heeft geen houten strips bovenaan het lederen deel. Ik zou het wel kunnen maken maar dan moet het Ambiance paneel worden ingekort. Hieronder zie je de verschillen nu eens in beeld:
Ik zag daar echter geen heil in. Het ziet er zo strak uit. Wél overweeg ik nu om eens een beige tapijt te monteren als ik dat kan scoren. Maakt het denk ik helemaal af. Morgen even een fotoshoot doen als alles schoon is!
Mike, de truuk met het hout is niet het paneel in zijn geheel in te korten, maar het leer te verwijderen op de plek waar het hout komt. Die verticale sleufjes aan de achterzijde van het paneel corresponderen namelijk met de pinnen van de houtstrip. Zodra je dat doet past het hout er feilloos op. Op mijn sx panelen heb ik daar de stof weggesneden. Over de stof gingen die strips er idd niet op, lagen ze veel te hoog om aan de achterzijde vast te maken.
Ik kan me zo voorstellen dat jij wel de contacten hebt die je met dat leer kunnen helpen.
Je bent weer goed bezig geweest Mike.
Als ik de foto's zo zie dan lijkt het met juist niet veel werk om die houten strips te plaatsen. Een kwestie van een stuk van de houten plaat waar het leer op zit afsnijden en het leer daaromheen vouwen.
Maar het zit nu bij jou verlijmd, dus da's makkelijk kletsen achteraf. :wink:
Pagina's