Slaat natuurlijk helemaal nergens op om met 190 op de CC te rijden. :wtf: Je bent dan niet meer aan het Cruisen maar gewoon erg hard aan het rijden. Dan heb je alle aandacht nodig en moet je niet verslappen door "lui"op de CC te rijden. CC is lekker bij 120 - 140 op een langer stuk.
Ik heb met mijn CX Turbo eens gehad dat bij het invoegen van de A9 de A4 op vanuit de richting Amsterdam, de kenners weten wat een kutplek dat is om in te voegen, dat mijn gaspedaal op de bodem bleef plakken. Dat was toch zelfs voor mij tamelijk enerverend.....
Mozeskriebel. Ik heb zo lang niets aan de dame gedaan dat ik al naar pagina 2 ben verhuisd. :shock:
Omdat ik nu officieel assetbeheerder ben, ben ik vandaag met mijn asset in de weer geweest. Als eerste de 2 veercilinders van Marco z'n sloper er onder gezet want de plunjers van La Soixante waren behoorlijk ingevreten. Daarna op mijn gemakkie eens de rubberslangen van de drukklep van de turbo vervangen. Dat leek me wel een goed idee hoewel de slangetjes die er af kwamen toch wel goed leken.
Omdat alles zo vlot ging heb ik me daarna bezig gehouden met de retourslang van de hydractiefklep achter. Zo lang ik de auto heb heb ik al moeite om die lekvrij te krijgen. Nu maar voor de van-dik-hout-zaagt-men-planken-methode gekozen en de slang een stukje ingekort. Het lijkt nu wel goed te gaan.
Tot slot de uitlaat weer 'ns rechtgehangen. Ondanks dat het een samenstel is van PSA, Bosal, USN en Johnny Walker lijkt het toch niet goed te passen. :lolno:
En het ging echt retesnel dus toen heb ik de rechter stoelzitting losgehaald om te kijken hoe ik daar de cd-wisselaar kan monteren. Er blijkt van de zitting een kabeltje naar de rugleuning te lopen en aan de andere kant naar een rood stekertje en een groen/geel draadje op een ander stekertje. De stoelen hebben verwarming!
Ik heb dus een levensgroot probleem want ik weet niet hoe ik dat thuis moet vertellen; moeders heeft 2 jaar in de winter op koud leder gezeten. :lol:
De volgende uitdaging wordt nu om aan een bijpassend kabelboompje te komen compleet met 2 tweestandenschakelaars. :roll:
Weetje zeker dat ze van de stoelverwarming zijn en niet van de plof-zakken Wim?
wimb zegt:
En het ging echt retesnel dus toen heb ik de rechter stoelzitting losgehaald om te kijken hoe ik daar de cd-wisselaar kan monteren. Er blijkt van de zitting een kabeltje naar de rugleuning te lopen en aan de andere kant naar een rood stekertje en een groen/geel draadje op een ander stekertje. De stoelen hebben verwarming!
Ik heb dus een levensgroot probleem want ik weet niet hoe ik dat thuis moet vertellen; moeders heeft 2 jaar in de winter op koud leder gezeten. :lol:
De volgende uitdaging wordt nu om aan een bijpassend kabelboompje te komen compleet met 2 tweestandenschakelaars. :roll:
Vanmiddag verder met fase 1 van het inbouwen van de regensensor. Het makkelijke deel heb ik gehad: sensor op de ruit en draad getrokken. Ik heb het schema aandachtig bestudeerd en het schijnt inderdaad zo te zijn dat alle standen van de ruitenwisserschakelaar via de module moeten lopen. Dat wordt een middagje draadjes knippen en solderen. :roll: Dat kan ik dan mooi combineren met het inbouwen van de verbruikscomputer. Echt een klus om naar uit te zien: het halve dashboard er uit voor een paar draadjes. :?
Wat voor sensor heb jij liggen? Ik heb al een tijdje een Bosch 9621083880 van een 406 liggen, deze moet inderdaad ook compleet tussen de module gemonteerd. Omdat de werking onbekend is ga ik hem eerst maar eens achter mijn bureau proberen... Als je het schema wil hebben dan hoor ik het wel.
Wat Maarten zegt, meet die verwarming eerst maar eens door voor je druk met draden trekkerij aan de slag gaat... Je weet dat het origineel gewoon een lange draad is. 1 breuk en het is einde oefening met de warme billen.
Don't worry Michiel. Ik ga heus wel eerst meten (als het aangenamere buitentemperaturen zijn.)
@Midimaze: ik heb een setje van Spy Europe. http://tinyurl.com/8ygxfkx
Gloeiende, gloeiende. Madame heeft een nieuwe kuur: ze loopt af en toe beroerd. Stationair zo'n 500 toeren voor een halve seconde of zo. En bij gas geven zit er nauwelijks vermogen in. Het is af en toe en lijkt random op te treden. :evil:
In eerste instantie gaf ik het weer de schuld maar vorige week stond ze de hele dag bij de beunclub, lekker warm. Toen ik 's middags startte viel af en toe het stationair toerental enorm terug.
Vanochtend was er niets aan de hand maar vanavond begon de ellende weer in Hilverdorp. Ze kwam nauwelijks de brug op. :oops:
Nee, nog niet want er is geen plaats voor de deur. Ik heb, zoals alle Lexiagebruikers, een laptop met een stukkende batterij zodat ik een verlengsnoer nodig heb. :lol:
Het is ineens begonnen. Ineens in de zin van de ene op de andere dag terwijl ik niet onder de motorkap ben geweest. Daarom sluit ik voorzichtig de stekers als eerste verdachte uit en gaat mijn aandacht uit naar de gaskleppotmeter. Waarom? Onderbuikgevoel. :roll:
Ik kijk wel of ik vanavond bij de beunclub langs kom.
Aan de bobine heb ik ook al gedacht, als het goed is heb ik de oude nog ergens liggen.
Andere verdachten: benzinefilter of -pomp.
Dat zorgt mijn brandstofdealer wel voor met zo'n grote klep over de diesel handgreep met daarop de agressief afstotende tekst: LET OP! DIESEL. Dat ding optillen is een extra handeling en daar houden wij elektroboeren niet van. :lol:
Ik beredeneer het zo;
Onstekingsmodule stuk = helemaal geen vonk en geen vermogen = bij storing tanden in het stuur en motor is afgeslagen.
Benzinepomp stuk; dan krijg je minder vermogen geleidelijk aan, horten stoten, uitvallen
Helft van je bobine stuk, 2 cylinder blijven wel lopen. Bijna geen vermogen maar blijft wel lopen.
1 bougie(kabel) stuk dan heb je nog wel wat vermogen, gepruttel, gestoot. Opzich nog wel een optie maar minder waarschijnlijk gezien je omschrijving.
Als hij gaat etteren, zie je dan ook ander gedrag in je toerenteller?
De bougiekabels sluit ik voor het gemak even uit omdat die iets van een jaar geleden vernieuwd zijn en bij de dealer (Bougicord) vandaan komen.
De DIS is van Beru en is volgens mij Duits. Op zich is het verwisselen met de originele niet zo'n wereldklus.
Het benzinefilter is al 2x vervangen. De kans dat die verstopt zit acht ik klein omdat ik altijd bij drukbezochte pompen tank.
Maar meten is (denken te) weten, dus als ik voor de deur kan parkeren begin ik daar mee.
Ja, ik weet wat Mark bedoelt. Dat moet ik nog aanpassen zodat het kabeltje niet gaat hangen en de boel blokkeert.
Slaat natuurlijk helemaal nergens op om met 190 op de CC te rijden. :wtf: Je bent dan niet meer aan het Cruisen maar gewoon erg hard aan het rijden. Dan heb je alle aandacht nodig en moet je niet verslappen door "lui"op de CC te rijden. CC is lekker bij 120 - 140 op een langer stuk.
iets met droog & kloot enzo :lol:
Mozeskriebel. Ik heb zo lang niets aan de dame gedaan dat ik al naar pagina 2 ben verhuisd. :shock:
Omdat ik nu officieel assetbeheerder ben, ben ik vandaag met mijn asset in de weer geweest. Als eerste de 2 veercilinders van Marco z'n sloper er onder gezet want de plunjers van La Soixante waren behoorlijk ingevreten. Daarna op mijn gemakkie eens de rubberslangen van de drukklep van de turbo vervangen. Dat leek me wel een goed idee hoewel de slangetjes die er af kwamen toch wel goed leken.
Omdat alles zo vlot ging heb ik me daarna bezig gehouden met de retourslang van de hydractiefklep achter. Zo lang ik de auto heb heb ik al moeite om die lekvrij te krijgen. Nu maar voor de van-dik-hout-zaagt-men-planken-methode gekozen en de slang een stukje ingekort. Het lijkt nu wel goed te gaan.
Tot slot de uitlaat weer 'ns rechtgehangen. Ondanks dat het een samenstel is van PSA, Bosal, USN en Johnny Walker lijkt het toch niet goed te passen. :lolno:
En het ging echt retesnel dus toen heb ik de rechter stoelzitting losgehaald om te kijken hoe ik daar de cd-wisselaar kan monteren. Er blijkt van de zitting een kabeltje naar de rugleuning te lopen en aan de andere kant naar een rood stekertje en een groen/geel draadje op een ander stekertje.
De stoelen hebben verwarming!
Ik heb dus een levensgroot probleem want ik weet niet hoe ik dat thuis moet vertellen; moeders heeft 2 jaar in de winter op koud leder gezeten. :lol:
De volgende uitdaging wordt nu om aan een bijpassend kabelboompje te komen compleet met 2 tweestandenschakelaars. :roll:
Meet eerst maar eens of de verwarmingsdraadjes nog heel zijn.
En vergeet je de achterbank niet aan te sluiten? Ik wil ook warm zitten :lol:
Ik ook. :mrgreen:
Die achterbank heeft geen draadjes, anders was ik al veel eerder op het idee van bipsverwarming gekomen.
COOL! ehhhh... HOT, zeg! Waar had je die lederen set vandaan?
Het is these days nie ech fijn nie om op koud leder te zitten....
Uit België. Uit een type 3 TCT sloper. Wat ben ik een kloothommel dat ik destijds niet alle draadbomen die aan de stoelen zaten heb meegenomen.
Weetje zeker dat ze van de stoelverwarming zijn en niet van de plof-zakken Wim?
Ja dus, sorry. :oops:
:lol:
Wat voor sensor heb jij liggen? Ik heb al een tijdje een Bosch 9621083880 van een 406 liggen, deze moet inderdaad ook compleet tussen de module gemonteerd. Omdat de werking onbekend is ga ik hem eerst maar eens achter mijn bureau proberen... Als je het schema wil hebben dan hoor ik het wel.
Wat Maarten zegt, meet die verwarming eerst maar eens door voor je druk met draden trekkerij aan de slag gaat... Je weet dat het origineel gewoon een lange draad is. 1 breuk en het is einde oefening met de warme billen.
Don't worry Michiel. Ik ga heus wel eerst meten (als het aangenamere buitentemperaturen zijn.)
@Midimaze: ik heb een setje van Spy Europe. http://tinyurl.com/8ygxfkx
Gloeiende, gloeiende. Madame heeft een nieuwe kuur: ze loopt af en toe beroerd. Stationair zo'n 500 toeren voor een halve seconde of zo. En bij gas geven zit er nauwelijks vermogen in. Het is af en toe en lijkt random op te treden. :evil:
In eerste instantie gaf ik het weer de schuld maar vorige week stond ze de hele dag bij de beunclub, lekker warm. Toen ik 's middags startte viel af en toe het stationair toerental enorm terug.
Vanochtend was er niets aan de hand maar vanavond begon de ellende weer in Hilverdorp. Ze kwam nauwelijks de brug op. :oops:
Gelukkig, heb je weer wat te doen. :D
Al uitgelezen met je lexia?
Nee, nog niet want er is geen plaats voor de deur. Ik heb, zoals alle Lexiagebruikers, een laptop met een stukkende batterij zodat ik een verlengsnoer nodig heb. :lol:
Hmm...valse lucht?
Hmm, gezien het feit dat het slechts met korte intervallen optreedt denk ik aan stekkerproblematiek. Of een stukkende sensor. Maar welke?
Het is ineens begonnen. Ineens in de zin van de ene op de andere dag terwijl ik niet onder de motorkap ben geweest. Daarom sluit ik voorzichtig de stekers als eerste verdachte uit en gaat mijn aandacht uit naar de gaskleppotmeter. Waarom? Onderbuikgevoel. :roll:
Of de bobine!? Toch maar even uitlezen.
ik ben vanavond (donderdag) bij de beunclub, als je de andere software ook nog even wilt proberen.
Ik kijk wel of ik vanavond bij de beunclub langs kom.
Aan de bobine heb ik ook al gedacht, als het goed is heb ik de oude nog ergens liggen.
Andere verdachten: benzinefilter of -pomp.
Je hebt toch niet per ongeluk diesel getankt, hè
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Denk dat de helft van je DIS ermee gekapt is
DIS? Hebben we dat ook al?
Jullie niet maar wij wel. :angel:
Ik zit nog in de ontkenningsfase want hij is pas een jaar of zo oud. Vanmiddag de ouwe maar 'ns opsnorren.
Dat zorgt mijn brandstofdealer wel voor met zo'n grote klep over de diesel handgreep met daarop de agressief afstotende tekst: LET OP! DIESEL. Dat ding optillen is een extra handeling en daar houden wij elektroboeren niet van. :lol:
Nieuw orgineel of nieuw china?
Ik beredeneer het zo;
Onstekingsmodule stuk = helemaal geen vonk en geen vermogen = bij storing tanden in het stuur en motor is afgeslagen.
Benzinepomp stuk; dan krijg je minder vermogen geleidelijk aan, horten stoten, uitvallen
Helft van je bobine stuk, 2 cylinder blijven wel lopen. Bijna geen vermogen maar blijft wel lopen.
1 bougie(kabel) stuk dan heb je nog wel wat vermogen, gepruttel, gestoot. Opzich nog wel een optie maar minder waarschijnlijk gezien je omschrijving.
Als hij gaat etteren, zie je dan ook ander gedrag in je toerenteller?
De bougiekabels sluit ik voor het gemak even uit omdat die iets van een jaar geleden vernieuwd zijn en bij de dealer (Bougicord) vandaan komen.
De DIS is van Beru en is volgens mij Duits. Op zich is het verwisselen met de originele niet zo'n wereldklus.
Het benzinefilter is al 2x vervangen. De kans dat die verstopt zit acht ik klein omdat ik altijd bij drukbezochte pompen tank.
Maar meten is (denken te) weten, dus als ik voor de deur kan parkeren begin ik daar mee.
Pagina's