Heb toendertijd een proefrit gemaakt en ik vond het geweldig.
Wie weet over een aantal jaartjes....
Een C6 rijdt geweldig 8) , met de 2.7 V6 HDI komt de C6 veel beter tot zijn recht dan met de 2.9 V6 benzine alhoewel die veel stiller is.
Een C6 3.0 V6 HDI 8) lijkt me helemaal het einde, de C5 met die motor gaat als een speer :D .
Verkijk je niet op de kosten van een C6, het is vele malen duurder :roll: dan een XM V6.24 en biedt niet die sportieve ervaring, maar wel een veel beter comfort :wink: .
tuurlijk mag een hobby wat kosten :wink: , als je maar je goed in de gaten hebt dat een C6 qua onderhoudskosten echt flink kan oplopen als er iets is :( .
De bedragen die ik gezien heb bij de Citroen-dealer waar ik heb gewerkt liegen er niet om :shock: . De 18 inch banden (alle 4) slijten echt snel itt wat door C6 rijders op CiFo wordt beweert.
Ik vond de C6 2.7 HDI anders aardig rap, vooral met een chipje. Een bochtenridder is het niet en dat had ik ook nooit verwacht... al blijft ie best kleven als je 'm een beetje tergt :)
Wil de C6 3.0 HDI eigenlijk nog een keer een weekendje mee hebben... :P
De C6 2.7HDI is voor zijn gewicht zeker nog wel rap :wink: te noemen en snle bochten nemen met de C6 vond ik ook erg leuk :D . Daarmee kun je bochten makkeijker en veel sneller nemen dan met een XM.
Helaas houdt de automaat meer koppel tegen :( , de fabrikant Aisin wil geen compacte automaat leveren die met gemak 550Nm-600Nm aankan.
Om die reden heeft de 3.0HDI bij PSA 450Nm terwijl dezelfde motor bij Jaguar 500 en 600Nm 8) heeft door de grote ZF automaten in lengte richting.
Vraag me af of ze daar nou gewoon doorheen gechipt hebben bij die auto waar ik mee gereden heb.. meen namelijk dat daar 510 Nm uit kwam?
Vraag me overigens ook af waarom een auto als de C6 geen in de lengterichting geplaatste motor heeft. Is tegenwoordig prima te combineren met Traction Avant... en voorkomt weer wat trillingen.
Een 2.7HDI met 510Nm is goed mogelijk met chippen (meer is ook mogelijk :wink: ) maar dan zit je op het maximale wat de bak aankan en de levensduur zal verkort worden.
Een C6 met in lengte richting geplaatste motor en bak is mogelijk :wink: , maar PSA blijft vasthouden aan de dwarsopstelling :( . Juist door de dwarsopstelling wordt je beperkt in je automaatkeuze.
Alleen Aisin levert momenteel als enige een compacte automaat die 450Nm max aankan met reserve.
Waarschijnlijk dat ze er daarom dan niet méér uitgepeuterd hebben dan die 510 Nm. Als ik me niet vergis hield ie die 510 Nm namelijk ook verrassend lang aan, of in ieder geval een groot percentage daarvan.
Ik was vanmiddag bij Emerpark. Daar staat een C6 met 3.0l V6 HDI. Wat voor bak zit daar dan in?
Verbruik volgens de kaart viel me trouwens vies tegen: 1:13,7 :roll:
Dat heb ie met al die grote diesel motoren in personen auto's, die zijn gewoon niet zuinig, wel weer als je ze vergelijkt met de in kracht vergelijkbare benzine motoren.
Ik vond de C6 2.7d waar ik mee proef gereden heb werkelijk fantastisch, als de C6 er in mijn directiechauffeur tijd geweest was had ik wel geweten, maar helaas.
Ik was vanmiddag bij Emerpark. Daar staat een C6 met 3.0l V6 HDI. Wat voor bak zit daar dan in?
Verbruik volgens de kaart viel me trouwens vies tegen: 1:13,7 :roll:
Die 3-liter is voorzien van een (dezelfde?) Aisin-bak en is daarbij een pak zuiniger dan de 2.7, op papier dan. Wat daar in de praktijk van overblijft is slechts aan een paar gelukkigen om uit te vinden...
toch nog heel even erop reageren, de Aisin automaat is wel wat aangepast en de hydraulische koppelomvormer is met minder slip afgesteld om het wat zuiniger te krijgen.
De benzineversie valt heel erg tegen :( , tenzij je een behoorlijke benzineverbruik en een trage auto niet erg vind. De ES9J4 motor in de 1800kg wegende C6 heeft te weinig koppel onderin en de automaat schakeld vrij vaak terug om het toerental te verhogen.
Goh dat is ook toeval dan :lol: . Zal het nou een staatsauto zijn net als de C6 van Verhage of is het haar auto?
Ik denk niet dat ze op CiFo aanwezig zal zijn, alsof ze over Citroën kan meepraten :roll:
Een C6 rijdt geweldig 8) , met de 2.7 V6 HDI komt de C6 veel beter tot zijn recht dan met de 2.9 V6 benzine alhoewel die veel stiller is.
Een C6 3.0 V6 HDI 8) lijkt me helemaal het einde, de C5 met die motor gaat als een speer :D .
Verkijk je niet op de kosten van een C6, het is vele malen duurder :roll: dan een XM V6.24 en biedt niet die sportieve ervaring, maar wel een veel beter comfort :wink: .
hobby mag geld kosten :wink:
tuurlijk mag een hobby wat kosten :wink: , als je maar je goed in de gaten hebt dat een C6 qua onderhoudskosten echt flink kan oplopen als er iets is :( .
De bedragen die ik gezien heb bij de Citroen-dealer waar ik heb gewerkt liegen er niet om :shock: . De 18 inch banden (alle 4) slijten echt snel itt wat door C6 rijders op CiFo wordt beweert.
Ik vond de C6 2.7 HDI anders aardig rap, vooral met een chipje. Een bochtenridder is het niet en dat had ik ook nooit verwacht... al blijft ie best kleven als je 'm een beetje tergt :)
Wil de C6 3.0 HDI eigenlijk nog een keer een weekendje mee hebben... :P
De C6 2.7HDI is voor zijn gewicht zeker nog wel rap :wink: te noemen en snle bochten nemen met de C6 vond ik ook erg leuk :D . Daarmee kun je bochten makkeijker en veel sneller nemen dan met een XM.
Helaas houdt de automaat meer koppel tegen :( , de fabrikant Aisin wil geen compacte automaat leveren die met gemak 550Nm-600Nm aankan.
Om die reden heeft de 3.0HDI bij PSA 450Nm terwijl dezelfde motor bij Jaguar 500 en 600Nm 8) heeft door de grote ZF automaten in lengte richting.
Vraag me af of ze daar nou gewoon doorheen gechipt hebben bij die auto waar ik mee gereden heb.. meen namelijk dat daar 510 Nm uit kwam?
Vraag me overigens ook af waarom een auto als de C6 geen in de lengterichting geplaatste motor heeft. Is tegenwoordig prima te combineren met Traction Avant... en voorkomt weer wat trillingen.
Een 2.7HDI met 510Nm is goed mogelijk met chippen (meer is ook mogelijk :wink: ) maar dan zit je op het maximale wat de bak aankan en de levensduur zal verkort worden.
Een C6 met in lengte richting geplaatste motor en bak is mogelijk :wink: , maar PSA blijft vasthouden aan de dwarsopstelling :( . Juist door de dwarsopstelling wordt je beperkt in je automaatkeuze.
Alleen Aisin levert momenteel als enige een compacte automaat die 450Nm max aankan met reserve.
Waarschijnlijk dat ze er daarom dan niet méér uitgepeuterd hebben dan die 510 Nm. Als ik me niet vergis hield ie die 510 Nm namelijk ook verrassend lang aan, of in ieder geval een groot percentage daarvan.
Ik was vanmiddag bij Emerpark. Daar staat een C6 met 3.0l V6 HDI. Wat voor bak zit daar dan in?
Verbruik volgens de kaart viel me trouwens vies tegen: 1:13,7 :roll:
Dat heb ie met al die grote diesel motoren in personen auto's, die zijn gewoon niet zuinig, wel weer als je ze vergelijkt met de in kracht vergelijkbare benzine motoren.
Ik vond de C6 2.7d waar ik mee proef gereden heb werkelijk fantastisch, als de C6 er in mijn directiechauffeur tijd geweest was had ik wel geweten, maar helaas.
ston din de garage vandaag (vechtsebanen) naast een mooie grijsblauwe C6... Maar och, wat lopen we toch te zeuren, ons heeft een XM 8)
Die 3-liter is voorzien van een (dezelfde?) Aisin-bak en is daarbij een pak zuiniger dan de 2.7, op papier dan. Wat daar in de praktijk van overblijft is slechts aan een paar gelukkigen om uit te vinden...
C6? Over een jaartje of 3 - 4 :!:
How about de benzine versie :?:
Heee ik heb echt zin in 20 Maart :mrgreen:
Lekker een spoilert scoren 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb uberhauptitair zin in een meeting. We hebben lang genoeg virtueel zitten ouwenelen. :lol:
HOezo MArk? Heb je met iemand afgesproken die een spoiler aanbied?
Ben je net wakker Mike? :lol: :lol: mijn dakspoilert ligt nog in Heusden en die komt dus de 20e naar Hedel.
En ik vond het een beetje of topic gaan, vandaar de subtiele zwaai
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
eh,,,ik dacht dat daar een 3e remlicht lag...zit daar een spoiler omheen?
Heb wel lang geslapen vanaovnd ja :oops:
pecies 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
toch nog heel even erop reageren, de Aisin automaat is wel wat aangepast en de hydraulische koppelomvormer is met minder slip afgesteld om het wat zuiniger te krijgen.
De benzineversie valt heel erg tegen :( , tenzij je een behoorlijke benzineverbruik en een trage auto niet erg vind. De ES9J4 motor in de 1800kg wegende C6 heeft te weinig koppel onderin en de automaat schakeld vrij vaak terug om het toerental te verhogen.
Ook ik dacht dat afgezien vh verbruik de prestaties plm hetzelfde waren...
Dan dus een diesel! :wink:
Zo, maar even on topic posten:
Het adres van de voorjaarsmeeting is:
Koningskampen 22, 5321 JK in Hedel.
Het begint om 10:00u.
We wilden toch graag een XM-hoekje? Dan denk ik dat wullie er rond tienen moeten zijn.
Yep! 8)
Dat wordt dan op zaterdag vroeg opstaan, zoals altijd. :lol:
dat gaat wel goed komen :wink:
Ik ben er niet zo vroeg bij.
Moet eerst nog een setje velgen ophalen. (of misschien wel 2 setjes :roll:)
Vandaag setje gescored?? :lol:
Nee, dat doet 'ie de 20ste.
Ja, dhuuu :lol: :lol: ik bedoelde eigenlijk dat ie misschien vandaag iemand op het citrosport event had gesproken die etc etc....
Pagina's