En nu weer terug naar dat wat ik belangrijk vind: de auto. :wink:
Wes en ik zijn vandaag met La Soixante van Hilverdorp naar Arkel en weer terug gereden. Geen enkele keer ook zelfs maar iets gehad dat in de verste verte op een ontstekingsprobleem zou kunnen lijken. Ik durf nu voorzichtig een vreugdedansje te doen. :dans:
Als straks de nieuwe bobine er in zit durf ik zelfs weer rustig te slapen.
Vandaag was een uitstekende dag om garage de la rue te openen. En dat moest ook wel want madame leed aan een Xantiakwaal: de snelheidsmeter blijft zo nu en dan rond de 80 hangen. :evil:
Omdat ik ook eindelijk 'ns de regensensor af wilde ronden, alle panelen van het dash losgehaald. Heerlijk om dat te zien, net of er een bom is ontploft. En na een klein kwartiertje schroeven zit alles weer op z'n plaats. Heerlijk die Franse auto's. :lol:
Afijn, van de meter de puntjes gesoldeerd en de rest van de middag bezig geweest met het doorknippen en solderen van de draden voor de regensensor unit. Net toen ik zover was dat ik wilde testen (geen flauw idee hoe) kwam Moeder Natuur te hulp met wat regen. En verdikkeme, het werkt. :dans:
Alles teruggebouwd, nog even een test en....... niets. :shock: Het blijkt dat de draadjes van de sensor los in de steker zaten en nu dus los liggen. Omdat het intussen donker werd ben ik gestopt. En andere keer daarmee in de weer.
Zo, en dan nu verder met de never ending story genaamd La Soixante. Vandaag is de nieuwe bobine binnengekomen maar voordat ik daar over begin, eerst de foto's van de versterkermodule.
Dit is 'm:
Voor de beeldvorming; hij zit achter de stappenmotor aan de accubak:
En dan nu over de bobine. Het is een Valeo en dat is een merkbaar verschil.
Zo ging het op afstand openen van de deuren al veel vriendelijker, je merkt duidelijk dat madame het niet heeft op zo'n Duitse Beru. :meneus:
Na een half uurtje hannesen (de onderste schroef is alleen met wat acrobatiek bereikbaar) zat de Valeo er in. En het is gewoon beter spul, de steker klikte vast, iets dat met de Beru niet het geval was.
Sinds de nieuwe versterkermodule is de motor een waar feest om mee te rijden. :buig: Nu ik zo terugdenk was deze al veel eerder aan vervanging toe. En dan te bedenken dat het blok al meer dan 280.000 km gedraaid heeft.
Mooi werk Wim! Maar heb ik het nu goed dat alleen die BERU versterkermodule vervangen al veel resultaat geeft? Of merk je nu met de Valeobobine weer verbetering?
Nee joh, dat weet ik helemaal niet. Maar die Valeo heb ik meteen besteld vorige week onder het mom van beter mee dan om verlegen. Het euvel zat echt in de versterker.
@Gerrie: absoluut geen verschil, maar madame komt wel merkbaar sneller in rijstand. :shock:
Vanavond heb ik een nieuwe complete kachelunit met nieuwe verdamper op de kop getikt. En dan zul je zien dat ik daar geen aircoproblemen krijg; het is een soort van afkopen. Nu alleen nog een goeie turbi, ben ik daar ook vanaf. :mrgreen:
Haha! Zelfs al heb je een complete kachelunit liggen, dan nog pleeg je wel enige oudtestamentische uitspraken als daar een probleem in lijkt te zitten.
Hoewel je afgelopen zaterdag wel zag: als je 'gewoon' alle draden die je tegenkomt doorknipt, kan je in een paar uurtjes dat kreng naast de auto hebben :wink:
En nu een bericht speciaal voor Marc Alsemgeest. Ik heb vandaag de pomp uit jouw sloper in La Soixante gezet: :dans: :dans: :dans:
Tevens ben ik een aantal symptomen kwijt:
- De pomp waarmee ik rondreed deed heel erg succesvol z'n best de wereld te verblijden met geratel.
- Na het starten lukte het de oude pomp wel om het systeem op druk te krijgen, maar bij gymnastieken had ik elke keer een tijdje onvoldoende systeemdruk.
- Doordat de druk (te) laag was siste de stuurbekrachtiging bij stationair toerental. Pas boven de 1.500 toeren was het weg.
- De drukregelaar tikte rond de 12 seconden; met de 'nieuwe' pomp is dat meer dan 25.
En dan nog even een ziekende opmerking in reactie op een discussietje op CiFo: het is toch heerlijk makkelijk sleutelen aan zo'n TCT'tje. Een HD-pomp verwisselen is typisch zo'n klusje dat je in je zondagse kleren in een uurtje op straat kunt doen zonder vies te worden en groene vlekken achter te laten.
:grijns:
En nu weer terug naar dat wat ik belangrijk vind: de auto. :wink:
Wes en ik zijn vandaag met La Soixante van Hilverdorp naar Arkel en weer terug gereden. Geen enkele keer ook zelfs maar iets gehad dat in de verste verte op een ontstekingsprobleem zou kunnen lijken. Ik durf nu voorzichtig een vreugdedansje te doen. :dans:
Als straks de nieuwe bobine er in zit durf ik zelfs weer rustig te slapen.
Kleine stap voor de mensheid, maar een grote stap voor la Soixante ;-)
Hoe was t in Arkel?
Luceo non uro....
Zie 't café.
ondanks de gekruisde vingers toch al een vreugdedansje :wink:
En als je nu het gas in trapt................. 8) 8)
Wim heb je je nieuwe bobine nog gemonteerd?
Dus die versterkermodule was de boosdoener. En die gaskleppotentiotralalala?
Iig fijn dat ze weer trekt als een beerin! 8)
Nee, die heb ik nog niet binnen.
Niet binnen? Schandalig!! Internetshop's ut zou verboden moeten worden.......
Vandaag was een uitstekende dag om garage de la rue te openen. En dat moest ook wel want madame leed aan een Xantiakwaal: de snelheidsmeter blijft zo nu en dan rond de 80 hangen. :evil:
Omdat ik ook eindelijk 'ns de regensensor af wilde ronden, alle panelen van het dash losgehaald. Heerlijk om dat te zien, net of er een bom is ontploft. En na een klein kwartiertje schroeven zit alles weer op z'n plaats. Heerlijk die Franse auto's. :lol:
Afijn, van de meter de puntjes gesoldeerd en de rest van de middag bezig geweest met het doorknippen en solderen van de draden voor de regensensor unit. Net toen ik zover was dat ik wilde testen (geen flauw idee hoe) kwam Moeder Natuur te hulp met wat regen. En verdikkeme, het werkt. :dans:
Alles teruggebouwd, nog even een test en....... niets. :shock: Het blijkt dat de draadjes van de sensor los in de steker zaten en nu dus los liggen. Omdat het intussen donker werd ben ik gestopt. En andere keer daarmee in de weer.
Maar toch weer vooruitgang geboekt. 8)
Om te beginnen een herinnering aan mezelf:
Zo, en dan nu verder met de never ending story genaamd La Soixante. Vandaag is de nieuwe bobine binnengekomen maar voordat ik daar over begin, eerst de foto's van de versterkermodule.
Dit is 'm:
Voor de beeldvorming; hij zit achter de stappenmotor aan de accubak:
En dan nu over de bobine. Het is een Valeo en dat is een merkbaar verschil.
Zo ging het op afstand openen van de deuren al veel vriendelijker, je merkt duidelijk dat madame het niet heeft op zo'n Duitse Beru. :meneus:
Na een half uurtje hannesen (de onderste schroef is alleen met wat acrobatiek bereikbaar) zat de Valeo er in. En het is gewoon beter spul, de steker klikte vast, iets dat met de Beru niet het geval was.
Sinds de nieuwe versterkermodule is de motor een waar feest om mee te rijden. :buig: Nu ik zo terugdenk was deze al veel eerder aan vervanging toe. En dan te bedenken dat het blok al meer dan 280.000 km gedraaid heeft.
ik neem aan dat ze nu ook een stuk beter veert???
:meneus:
Is het al zaterdag. 8)
Mooi werk Wim! Maar heb ik het nu goed dat alleen die BERU versterkermodule vervangen al veel resultaat geeft? Of merk je nu met de Valeobobine weer verbetering?
Nee joh, dat weet ik helemaal niet. Maar die Valeo heb ik meteen besteld vorige week onder het mom van beter mee dan om verlegen. Het euvel zat echt in de versterker.
@Gerrie: absoluut geen verschil, maar madame komt wel merkbaar sneller in rijstand. :shock:
:meneus:
Wim, ik ben even zo vrij om een artisitieke plaat van La Soixante te posten:
Echt iets voor het mooieplaatjestopic. 8)
+1
Mooi Mike, echt een heel mooi plaatje. 8)
Mooi plaatje indeed. Alleen jammer dat je nu het Vert Véga niet meer ziet :mrgreen:
Er moet toch iets te fantaseren overblijven. :wink:
Waarom denk je dat jullie allemaal het ineens onbewust een mooi plaatje vinden? :lol:
:clap:
@Maarten: niet onbewust maar bewust.
:lol: wat kan onze Benjamin af en toe toch verschrikkelijk scherp uit de hoek komen!
Vanavond heb ik een nieuwe complete kachelunit met nieuwe verdamper op de kop getikt. En dan zul je zien dat ik daar geen aircoproblemen krijg; het is een soort van afkopen. Nu alleen nog een goeie turbi, ben ik daar ook vanaf. :mrgreen:
Haha! Zelfs al heb je een complete kachelunit liggen, dan nog pleeg je wel enige oudtestamentische uitspraken als daar een probleem in lijkt te zitten.
Hoewel je afgelopen zaterdag wel zag: als je 'gewoon' alle draden die je tegenkomt doorknipt, kan je in een paar uurtjes dat kreng naast de auto hebben :wink:
Ik ben niet zo eenkennig met het geloof hoor; de Tora en de Koran bieden ook nog genoeg inspiratie. :silent:
En nu een bericht speciaal voor Marc Alsemgeest.
Ik heb vandaag de pomp uit jouw sloper in La Soixante gezet: :dans: :dans: :dans:
Tevens ben ik een aantal symptomen kwijt:
- De pomp waarmee ik rondreed deed heel erg succesvol z'n best de wereld te verblijden met geratel.
- Na het starten lukte het de oude pomp wel om het systeem op druk te krijgen, maar bij gymnastieken had ik elke keer een tijdje onvoldoende systeemdruk.
- Doordat de druk (te) laag was siste de stuurbekrachtiging bij stationair toerental. Pas boven de 1.500 toeren was het weg.
- De drukregelaar tikte rond de 12 seconden; met de 'nieuwe' pomp is dat meer dan 25.
En dan nog even een ziekende opmerking in reactie op een discussietje op CiFo: het is toch heerlijk makkelijk sleutelen aan zo'n TCT'tje. Een HD-pomp verwisselen is typisch zo'n klusje dat je in je zondagse kleren in een uurtje op straat kunt doen zonder vies te worden en groene vlekken achter te laten.
:grijns:
Dat doet mijn hart weer gloeien, Wim.
Dat maar meer onderdelen zich een weg mogen vinden in één van de nog rijdende dames.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Pagina's