@JP, probleem met mijn bak is dat het filter niet gewisseld kan worden zonder de bak te splitsen...
Door het spoelen zal de nieuwe olie de vervuiling los weken, opnemen en (ook als de deeltjes groter zijn) meevoeren. Dit gaat dan gelijk de automaatbak uit en krijgt dus geen kans weer ergens nee te slaan. Je pakt nu in 1 keer alles, ipv geleidelijk in delen. Doordat de bak draait neem je ook de koppelomvormer mee en doordat de boel goed op temperatuur komt is het opnemend vermogen van de olie ook op z'n hoogst.
Ik heb meer fiducie in het spoelen zoals Oldenhage het doet omdat de opnamecapaciteit van de olie en het afvoerend vermogen van de methode vele malen groter is dan wanneer je elke keer 4 liter ververst (dat was ongeveer de hoeveelheid die er bij mijn vorige verversbeurt uitkwam en in ging). Dat is dan nog los van het gekloot :mrgreen:
De bruine Xm schijnt nog te rijden na haar spoelbeurt.. Was de eerste Xm die daar aan het apparaat ging. Zal vandaag of morgen de sleutels eens afpakken van pa en ma om te voelen wat het effect is geweest!
Ik las net met veel belangstelling je bericht over het spoelen/verversen van je automaatbakolie bij een specialist/garage Oldenhage. Dat zoiets kon wist ik niet.
Eigenlijk had ik al besloten om mijn automaatbak zelf te verversen en heb zelfs al de benodigde bakolie aangeschaft. Maar ik wel benieuwd wat zo'n spoel/verversactie bij benadering ongeveer kost. Mocht je daarvan een prijsindicatie hebben, dan hoor ik dat graag van je. Dan kan ik dat een beetje tegen elkaar afwegen.
Alvast bedankt voor de info!
gr,
René
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Alvast bijvoorbaat dank hiervoor! Stel ik zeer op prijs :thumbup:!
Heb net het hele flush verhaal van power flush en van Garage Oldenhage via de link van het C5 forum gelezen. Ben daar op zich wel enthousiast van geworden. Ben het met Gerrie en JP eens dat dit eigenlijk de beste methode is om je automaatbak te verversen en voor langere tijd heel te houden. Ik wil met mijn XM/Yvette ook nog graag wat kilometers maken dus dan is deze manier van verversen wel de enige manier om het (goed) te doen. Kost wel wat meer dan zelf doen maar scheelt een hoop werk en weet dan zeker dat het 1) goed gebeurd en 2) dat bijna alle vervuilde olie uit de bak is. Dat laatste lukt bij zelf verversen denk ik bijna nooit helemaal. Die meerwaarde en meerprijs heb ik wel voor mijn dame over.
Ik was dus wellicht iets te voorbarig met mijn initiatief om zelf (met hulp van o.a. JP) mijn automaatbakolie te gaan verversen. Heb inmiddels 8 liter goede ATF olie (Fluide AT 42 van Total) gekocht maar ik kan mij zo voorstellen dat Garage Oldenhage niet zit te wachten op mensen die hun eigen olie meebrengen. Ik weet ook niet welk merk olie ze bij Garage Oldenhage gebruiken. Het liefst wil ik dit merk en dit type olie er in hebben. Effin, ik kan mijn aangeschafte olie wellicht wel terug brengen naar de leverancier want alle verpakkingen zijn uiteraard nog ongeopend.
Ik wacht je berichtje wel even af.
gr,
René
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Net met de auto gereden en het schakelt weer een stuk soepeler! Heerlijk!
Kosten waren volgens mijn moeder, wat ze dacht te herinneren, inclusief even de sapjes nazien tweehonderdzoveel euro..
Mooi om te horen, maakt mij nog benieuwder voor de mijne. Prijs die ik opgepikt had was zo'n 275,- maar dat is afhankelijk van hoeveel werk het is. Dat verschilt per type automaat. Ik zal het wel zien op de 23ste.
Dat het zo'n bedrag kost had ik wel een beetje verwacht.
Ik ben er voor mijzelf ook al uit: ook mijn XM/Yvette gaat de de Oldenhage behandeling krijgen. Is in mijn ogen de allerbeste optie die er bestaat qua olieverversing en ik loop dan ook de minste kans op schade aan de bak. De meeste viezigheid haal je er door deze behandeling wel uit en dat blijft bij het zelf verversen altijd nog maar de vraag. Tja, de behandeling kost dan ook wel een stuk meer maar scheelt daarentegen een hoop geknoei etc. Maar ik heb het er wel voor over want biedt m.i. toch meer zekerheid en geruststelling voor de langere termijn. En gezien de link naar het item op het c5 forum (nog dank daarvoor Gerrie :thumbup: ) heb ik in Oldenhage wel vertrouwen. Deze is daarnaast ook nog eens een goed aangeschreven/bekend staande Citroën dealer en neemt zijn werk erg serieus. De uitgelezen specialist dus om aan mijn automaatbak te werken.
Ik zal binnenkort dus maar eens infomeren wanneer men ruimte/tijd heeft voor een spoel-en verversbeurt van de automaatbak van madame Yvette. Zal daarvoor wel een dagje vrij moeten maken maar goed...moet nu eenmaal gebeuren.
En JP...ik doe dus geen beroep meer op je hulp. Zit nu wel met 8 l fluide at 42 opgescheept ha, ha, ha maar kan dat misschien toch voor mijn spoelbeurt/olieverversing bij Oldenhage gebruiken. En anders breng ik het gewoon terug. Enne...de hint in je bericht heb ik overigens begrepen :wink:
mvgr,
René
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Vanavond de kapotte koplamp gemaakt. Er was door steenslag een gaatje ingekomen. Van Marco had ik een vervangingsglas gekregen op citromobile :clap: dus een kwestie van uitbouwen en prullen.
Ik heb direct maar de gele kapjes gemonteerd en de ballast van de xenon op een andere plek gemonteerd. Deze zit nu onder de koplamp en het stadslichtje. Hopelijk vermindert dit ook de interferentie op de radio.
Helaas niet voldoende tijd om links ook te doen. Dat moet morgen nog maar even. Jammer genoeg 1 van de koplampverdraaingsdingen gesloopt :evil: heeft iemand die liggen? Of is dat een gevalletje dat bij de dealer nog te halen is?
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998
Gerrie, je bedoelt die zwarte doppen bovenop om de lampen mee te stellen? Heb ik nog wel uit mijn serie Break. Is dat gelijk gebleven naar serie 2 toe?
zo ja, PB maar ff, dan kan ik je wel voorzien. Moet alleen ff zoeken in de voorraad.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Gisteren een lekker stukje gestuurd in de Xm, Rucphen-Zwaag-Zundert-Rucphen. Toch wel erg prettig als en airco werkt. Ondanks dat het niet heel warm was heeft de zon best een hoop kracht inmiddels.
Op de terugweg wel een raar fenomeen meegemaakt. Op de heenreis alles normaal, bij aanvang van de terugrit deed de snelheidsmeter helemaal niets. De wijzer bleef onderin liggen en ook de kilometerteller (die cijfertjes) bleven stilstaan. Uiteraard reden we wel, ik ben wel blond maar snap dat dat een voorwaarde is om verandering in de cijfertjes en de positie van dat wijzertje te krijgen :meneus:
Een paar voorzichtige tikken op het dashboard gaf geen enkele sjoege. Mmmm, vaag. Eenmaal op de snelweg deed de boel het nog steeds niet. Ook de cruise control kon ik niet inschakelen vanwege het ontbreken van de snekheidspult waarschijnlijk.
Na een paar kilometer kwam de boel spontaan weer tot leven. Hup de cruise control er op en weer "zorgeloos" sturen. Zal wel een eenmalig iets geweest zijn hoop je dan....
Helaas, na weer een paar kilometer valt de cc weg en de wijzer ook weer naar 0. En weer een paar km later deed alles het weer als vanouds. Daarna is het niet meer voorgekomen. Ik heb de overige 100+ km gewoon op de cc kunnen rijden en er is geen hikje meer geweest. Ook na stoppen en weer starten bij het restaurantje waar we even hetbben gegeten deed alles het gewoon. En ook vanmorgen geen issues.
Ik heb gisteren niet de moeite genomen om ten tijde van de falende meter even te stoppen en contact uit/aan te doen. Dus ik weet niet of een reset het al opgelost zou hebben.
Wat denken jullie? "Eenmalige" (2 eigenlijk dus) storing? Snelheidssensor aan het overlijden?
Ik denk niet dat het in de klokkenwinkel zelf zit omdat zowel de snelheidsmeter als de kilometerteller stopten en ook de cruise control dus niet wilde....
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998
Heeft de serie 2 nog een tellerkabel? Of is dit defect voorbehouden aan serie 1 (zelf 2x gehad!) Fenomeen klinkt wel als een haperende tellerkabel namelijk. Kan me voorstellen dat de CC-besturing afgetapt wordt vanuit het tellerblok. Als de snelheid daar niet aankomt, dan dus ook niet bij de CC.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik heb gehad dat de snelheidsmeter heel soms het gezellig vond bij 80 km/h, het kwaaltje dat beruchte is bij type-2 mini-XM rijders. De oplossing is om achter op de klokkenwinkel de 4 grote soldeerpunten aan te tippen zodat de tin vloeit. De soldeer breekt namelijk.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik nooit gekeken heb of de km-teller het dan ook niet deed, maar het euvel is nu wel over.
daar heb ik ook aangedacht Wim, maar het lijkt me logischer dat het signaal bestemd voor de cruise control vóór de teller afgetapt wordt en dat die slechte soldeerpunten dus geen impact hebben op het functioneren van de cc. Ook verwacht je dan dat een strategisch klapje reactie van de teller zal geven. Aangezien er geen tellerkabel is in een type 2 zal het dus de electrickery zijn die opspeelt....
Ook mijn Xm krijgt de Oldenhage treatment. Ik zal kijken of ik de 23 ste ook kan.
Het zal voor mij 's middags worden denk ik want dat is in verband met mijn werk a) het meest praktische en b) het meest voordelige. Ik woon weliswaar in Friesland maar werk in de kop van Noord Holland (onder de rook van Alkmaar) dus zit dan al een aardig eindje in de richting van Nieuw Vennep.
Eens zien of ik de 23 ste ook kan. Wie weet komen wij elkaar dan bij Oldenhage tegen. :wink:
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
waarschijnlijk dan niet, ik heb 's morgens om 10:15 een afspraak :mrgreen:
Wel jammer, was leuk geweest!
Het is voor mij niet in de buurt,zo kan ik net na de spits rijden hoop ik en dan daarna wellicht weer naar het werk. Dan kost het maar een halve vrije dag....
Jammer Gerrie, was inderdaad leuk geweest :mrgreen: .
'S ochtends is voor mij nu juist weer een probleem i.v.m. de file.
En werk bovendien liever 's ochtends en dan 's middags vrij dan anders om.
Effin, volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Succes met jouw spoel/verversactie en hoop dat het jouw automaatbak ten goede komt en dat die daarna maar weer boterzacht mag schakelen. Aan de hulp van de garage zal het niet liggen en aan de olie ook niet...dat is top spul van Total en dat kan JP bevestigen.:wink:
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Gisteravond de linkerkoplamp onderhanden genomen en schoongemaakt en gele kapjes geplaatst. Ook de xenon ballast van de accubak verplaatst naar onder de koplamp. Helaas heeft dit nog niet tot gevolg dat er helemaal geen interferentie met de radio is. Heb wel het idee dat het minder is. Misschien nog maar eens extra aarden en in lood verpakken?
Nu steken de stadslichjes wel erg af eigenlijk :roll: .
Zijn daar gele lampjes voor te vinden? En de stadslichten zelf, zijn die nog leverbaar en heeft iemand een idee van de prijs?
Gisteravond de linkerkoplamp onderhanden genomen en schoongemaakt en gele kapjes geplaatst. Ook de xenon ballast van de accubak verplaatst naar onder de koplamp. Helaas heeft dit nog niet tot gevolg dat er helemaal geen interferentie met de radio is. Heb wel het idee dat het minder is. Misschien nog maar eens extra aarden en in lood verpakken?
Nu steken de stadslichjes wel erg af eigenlijk :roll: .
Zijn daar gele lampjes voor te vinden? En de stadslichten zelf, zijn die nog leverbaar en heeft iemand een idee van de prijs?
Ik had gele ledstadslichtjes op het Internet gekocht (LED set-Geel-T10-12V) en ze waren ook echt geel, maar na plaatsing gaven ze geen geel licht. Dus ik ben er ook nog steeds mee bezig en helaas nog niets gevonden.
@JP, probleem met mijn bak is dat het filter niet gewisseld kan worden zonder de bak te splitsen...
Door het spoelen zal de nieuwe olie de vervuiling los weken, opnemen en (ook als de deeltjes groter zijn) meevoeren. Dit gaat dan gelijk de automaatbak uit en krijgt dus geen kans weer ergens nee te slaan. Je pakt nu in 1 keer alles, ipv geleidelijk in delen. Doordat de bak draait neem je ook de koppelomvormer mee en doordat de boel goed op temperatuur komt is het opnemend vermogen van de olie ook op z'n hoogst.
Ik heb meer fiducie in het spoelen zoals Oldenhage het doet omdat de opnamecapaciteit van de olie en het afvoerend vermogen van de methode vele malen groter is dan wanneer je elke keer 4 liter ververst (dat was ongeveer de hoeveelheid die er bij mijn vorige verversbeurt uitkwam en in ging). Dat is dan nog los van het gekloot :mrgreen:
@Gerrie, dat is waar ook bij een ZF 4HP20. Oplossing van Oldenhage lijkt me goed :thumbup:
Heul benieuwd Gerrie!!
+1
:mrgreen:
De bruine Xm schijnt nog te rijden na haar spoelbeurt.. Was de eerste Xm die daar aan het apparaat ging. Zal vandaag of morgen de sleutels eens afpakken van pa en ma om te voelen wat het effect is geweest!
Ik ben erg benieuwd Marco! Het is dan wel een ander type bak, maar toch....
Gerrie,
Ik las net met veel belangstelling je bericht over het spoelen/verversen van je automaatbakolie bij een specialist/garage Oldenhage. Dat zoiets kon wist ik niet.
Eigenlijk had ik al besloten om mijn automaatbak zelf te verversen en heb zelfs al de benodigde bakolie aangeschaft. Maar ik wel benieuwd wat zo'n spoel/verversactie bij benadering ongeveer kost. Mocht je daarvan een prijsindicatie hebben, dan hoor ik dat graag van je. Dan kan ik dat een beetje tegen elkaar afwegen.
Alvast bedankt voor de info!
gr,
René
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
@René, deze info past perfect bij jouw situatie :wink:.
Ik zal het even aan mijn moeder vragen wat ze kwijt was... Dat was ook een 4HP18, dus zal in kosten niet schelen Rene..
Marco/xsara Coupe,
Alvast bijvoorbaat dank hiervoor! Stel ik zeer op prijs :thumbup:!
Heb net het hele flush verhaal van power flush en van Garage Oldenhage via de link van het C5 forum gelezen. Ben daar op zich wel enthousiast van geworden. Ben het met Gerrie en JP eens dat dit eigenlijk de beste methode is om je automaatbak te verversen en voor langere tijd heel te houden. Ik wil met mijn XM/Yvette ook nog graag wat kilometers maken dus dan is deze manier van verversen wel de enige manier om het (goed) te doen. Kost wel wat meer dan zelf doen maar scheelt een hoop werk en weet dan zeker dat het 1) goed gebeurd en 2) dat bijna alle vervuilde olie uit de bak is. Dat laatste lukt bij zelf verversen denk ik bijna nooit helemaal. Die meerwaarde en meerprijs heb ik wel voor mijn dame over.
Ik was dus wellicht iets te voorbarig met mijn initiatief om zelf (met hulp van o.a. JP) mijn automaatbakolie te gaan verversen. Heb inmiddels 8 liter goede ATF olie (Fluide AT 42 van Total) gekocht maar ik kan mij zo voorstellen dat Garage Oldenhage niet zit te wachten op mensen die hun eigen olie meebrengen. Ik weet ook niet welk merk olie ze bij Garage Oldenhage gebruiken. Het liefst wil ik dit merk en dit type olie er in hebben. Effin, ik kan mijn aangeschafte olie wellicht wel terug brengen naar de leverancier want alle verpakkingen zijn uiteraard nog ongeopend.
Ik wacht je berichtje wel even af.
gr,
René
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Net met de auto gereden en het schakelt weer een stuk soepeler! Heerlijk!
Kosten waren volgens mijn moeder, wat ze dacht te herinneren, inclusief even de sapjes nazien tweehonderdzoveel euro..
Toppertje dus!
Gezien de impact van de behandeling vind ik dat een redelijke prijs.
Ik zou het ook wel weten als ik een automaat zou hebben met vervuilde ATF :wink:.
Mooi om te horen, maakt mij nog benieuwder voor de mijne. Prijs die ik opgepikt had was zo'n 275,- maar dat is afhankelijk van hoeveel werk het is. Dat verschilt per type automaat. Ik zal het wel zien op de 23ste.
Dank Marco en Gerrie voor de prijsinfo!
Dat het zo'n bedrag kost had ik wel een beetje verwacht.
Ik ben er voor mijzelf ook al uit: ook mijn XM/Yvette gaat de de Oldenhage behandeling krijgen. Is in mijn ogen de allerbeste optie die er bestaat qua olieverversing en ik loop dan ook de minste kans op schade aan de bak. De meeste viezigheid haal je er door deze behandeling wel uit en dat blijft bij het zelf verversen altijd nog maar de vraag. Tja, de behandeling kost dan ook wel een stuk meer maar scheelt daarentegen een hoop geknoei etc. Maar ik heb het er wel voor over want biedt m.i. toch meer zekerheid en geruststelling voor de langere termijn. En gezien de link naar het item op het c5 forum (nog dank daarvoor Gerrie :thumbup: ) heb ik in Oldenhage wel vertrouwen. Deze is daarnaast ook nog eens een goed aangeschreven/bekend staande Citroën dealer en neemt zijn werk erg serieus. De uitgelezen specialist dus om aan mijn automaatbak te werken.
Ik zal binnenkort dus maar eens infomeren wanneer men ruimte/tijd heeft voor een spoel-en verversbeurt van de automaatbak van madame Yvette. Zal daarvoor wel een dagje vrij moeten maken maar goed...moet nu eenmaal gebeuren.
En JP...ik doe dus geen beroep meer op je hulp. Zit nu wel met 8 l fluide at 42 opgescheept ha, ha, ha maar kan dat misschien toch voor mijn spoelbeurt/olieverversing bij Oldenhage gebruiken. En anders breng ik het gewoon terug. Enne...de hint in je bericht heb ik overigens begrepen :wink:
mvgr,
René
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Vanavond de kapotte koplamp gemaakt. Er was door steenslag een gaatje ingekomen. Van Marco had ik een vervangingsglas gekregen op citromobile :clap: dus een kwestie van uitbouwen en prullen.
Ik heb direct maar de gele kapjes gemonteerd en de ballast van de xenon op een andere plek gemonteerd. Deze zit nu onder de koplamp en het stadslichtje. Hopelijk vermindert dit ook de interferentie op de radio.
Helaas niet voldoende tijd om links ook te doen. Dat moet morgen nog maar even. Jammer genoeg 1 van de koplampverdraaingsdingen gesloopt :evil: heeft iemand die liggen? Of is dat een gevalletje dat bij de dealer nog te halen is?
Gerrie, je bedoelt die zwarte doppen bovenop om de lampen mee te stellen? Heb ik nog wel uit mijn serie Break. Is dat gelijk gebleven naar serie 2 toe?
zo ja, PB maar ff, dan kan ik je wel voorzien. Moet alleen ff zoeken in de voorraad.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ja inderdaad! Die dingen. Geen idee of die gelijk zijn gebleven, denk het wel. Ik stuur je een pb-tje
Zijn de kabeltjes gebroken of zijn de kogeltjes uit de gewrichtjes gedraaid?
Deze dingen zijn van een type/serie 1 en 2 gelijk :wink:.
puur die dop is stuk JP, Marc gaat op zoek :clap:
Gisteren een lekker stukje gestuurd in de Xm, Rucphen-Zwaag-Zundert-Rucphen. Toch wel erg prettig als en airco werkt. Ondanks dat het niet heel warm was heeft de zon best een hoop kracht inmiddels.
Op de terugweg wel een raar fenomeen meegemaakt. Op de heenreis alles normaal, bij aanvang van de terugrit deed de snelheidsmeter helemaal niets. De wijzer bleef onderin liggen en ook de kilometerteller (die cijfertjes) bleven stilstaan. Uiteraard reden we wel, ik ben wel blond maar snap dat dat een voorwaarde is om verandering in de cijfertjes en de positie van dat wijzertje te krijgen :meneus:
Een paar voorzichtige tikken op het dashboard gaf geen enkele sjoege. Mmmm, vaag. Eenmaal op de snelweg deed de boel het nog steeds niet. Ook de cruise control kon ik niet inschakelen vanwege het ontbreken van de snekheidspult waarschijnlijk.
Na een paar kilometer kwam de boel spontaan weer tot leven. Hup de cruise control er op en weer "zorgeloos" sturen. Zal wel een eenmalig iets geweest zijn hoop je dan....
Helaas, na weer een paar kilometer valt de cc weg en de wijzer ook weer naar 0. En weer een paar km later deed alles het weer als vanouds. Daarna is het niet meer voorgekomen. Ik heb de overige 100+ km gewoon op de cc kunnen rijden en er is geen hikje meer geweest. Ook na stoppen en weer starten bij het restaurantje waar we even hetbben gegeten deed alles het gewoon. En ook vanmorgen geen issues.
Ik heb gisteren niet de moeite genomen om ten tijde van de falende meter even te stoppen en contact uit/aan te doen. Dus ik weet niet of een reset het al opgelost zou hebben.
Wat denken jullie? "Eenmalige" (2 eigenlijk dus) storing? Snelheidssensor aan het overlijden?
Ik denk niet dat het in de klokkenwinkel zelf zit omdat zowel de snelheidsmeter als de kilometerteller stopten en ook de cruise control dus niet wilde....
Heeft de serie 2 nog een tellerkabel? Of is dit defect voorbehouden aan serie 1 (zelf 2x gehad!) Fenomeen klinkt wel als een haperende tellerkabel namelijk. Kan me voorstellen dat de CC-besturing afgetapt wordt vanuit het tellerblok. Als de snelheid daar niet aankomt, dan dus ook niet bij de CC.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Serie 2 is elektronisch.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb gehad dat de snelheidsmeter heel soms het gezellig vond bij 80 km/h, het kwaaltje dat beruchte is bij type-2 mini-XM rijders. De oplossing is om achter op de klokkenwinkel de 4 grote soldeerpunten aan te tippen zodat de tin vloeit. De soldeer breekt namelijk.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik nooit gekeken heb of de km-teller het dan ook niet deed, maar het euvel is nu wel over.
daar heb ik ook aangedacht Wim, maar het lijkt me logischer dat het signaal bestemd voor de cruise control vóór de teller afgetapt wordt en dat die slechte soldeerpunten dus geen impact hebben op het functioneren van de cc. Ook verwacht je dan dat een strategisch klapje reactie van de teller zal geven. Aangezien er geen tellerkabel is in een type 2 zal het dus de electrickery zijn die opspeelt....
Gerrie,
Ook mijn Xm krijgt de Oldenhage treatment. Ik zal kijken of ik de 23 ste ook kan.
Het zal voor mij 's middags worden denk ik want dat is in verband met mijn werk a) het meest praktische en b) het meest voordelige. Ik woon weliswaar in Friesland maar werk in de kop van Noord Holland (onder de rook van Alkmaar) dus zit dan al een aardig eindje in de richting van Nieuw Vennep.
Eens zien of ik de 23 ste ook kan. Wie weet komen wij elkaar dan bij Oldenhage tegen. :wink:
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
waarschijnlijk dan niet, ik heb 's morgens om 10:15 een afspraak :mrgreen:
Wel jammer, was leuk geweest!
Het is voor mij niet in de buurt,zo kan ik net na de spits rijden hoop ik en dan daarna wellicht weer naar het werk. Dan kost het maar een halve vrije dag....
Jammer Gerrie, was inderdaad leuk geweest :mrgreen: .
'S ochtends is voor mij nu juist weer een probleem i.v.m. de file.
En werk bovendien liever 's ochtends en dan 's middags vrij dan anders om.
Effin, volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Succes met jouw spoel/verversactie en hoop dat het jouw automaatbak ten goede komt en dat die daarna maar weer boterzacht mag schakelen. Aan de hulp van de garage zal het niet liggen en aan de olie ook niet...dat is top spul van Total en dat kan JP bevestigen.:wink:
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Gisteravond de linkerkoplamp onderhanden genomen en schoongemaakt en gele kapjes geplaatst. Ook de xenon ballast van de accubak verplaatst naar onder de koplamp. Helaas heeft dit nog niet tot gevolg dat er helemaal geen interferentie met de radio is. Heb wel het idee dat het minder is. Misschien nog maar eens extra aarden en in lood verpakken?
Nu steken de stadslichjes wel erg af eigenlijk :roll: .
Zijn daar gele lampjes voor te vinden? En de stadslichten zelf, zijn die nog leverbaar en heeft iemand een idee van de prijs?
Ik had gele ledstadslichtjes op het Internet gekocht (LED set-Geel-T10-12V) en ze waren ook echt geel, maar na plaatsing gaven ze geen geel licht. Dus ik ben er ook nog steeds mee bezig en helaas nog niets gevonden.
Bedoel je deze:
http://www.autoverkoopshop.nl/autoshop/verlichting/2-Stadslichten/4-CITROEN
Pagina's