Damn ik stond vorige week zaterdag rond 5 uur nog te twijfelen of ik niet alle overgebleven stekkers in de motorruimte van de sloopbreak zou afknippen. Dat heb ik helaas niet gedaan, en nu zou al de eerste keer zijn dat een clublid er van zou kunnen profiteren :(
2 polige stekkers zijn daar voldoende, zelfs bruine.
Ik formuleer hierbij de Wet op Slopers van CDPF: <keelschraap>
Hoeveel je ook van een sloper afhaalt, er zijn altijd wel 1 of 2 dingen die je de week erop nodig had.
Bedenk me net: als het goed is heb ik nog een stuk draadboom uit motorruimte liggen. Kan helaas pas volgend weekend voor je checken. Let me know.
Ik ga morgen of dinsdag de sensor wisselen en dan gelijk het handeltje aansluiten met 2 mini fastons. Als dat lukt laat ik het verder zo zitten want de sensoren en hunnie d'r stekers zitten in de luwte, goed beschermd tegen regen, wind, olie, koelvloeistof, LHM en allerlei andere drek en ellende.
To be continued....
Hoe bedoel je? Het kan ook een slechte verbinding zijn. Als de temperatuur toeneemt, neemt de weerstand toe. Als er een overgangsweerstand is, lijkt het voor de Bitron of de motor warmer is.
:wtf: Waar scoor jij dat ding? Bij de dealert istie 29 inclusief en zelfs op het internet krijg je 'm niet voor minder dan 10 pleuries, excl. verzendkosten.
Hoppa, vanmiddag een andere temperatuursensor gescoord alsmede een doosje luidsprekerstekertjes. Vervolgens in garage de la rue de DIS-bobine losgeschroefd en de intercoolerbuis. Hoe vaker ik het doe des te handiger ik er in word. :? Oude sensor er uit geschroefd (en ja, ik had natuurlijk vantevoren de koelvloeistof afgetapt :wink: ) en de nieuwe er in.
De restjes steker afgeknipt en er een net stukje beunwerk op gebeund en dat op de sensor aangesloten.
Terugbouwen in omgekeerde volgorde, vullen met koelvloeistof en starten die hap. Motortemperatuur loopt netjes op zonder dat de fans inslaan rond de 80 graden. Ergo: mission accomplished. :dans:
De pix ben ik dit keer niet vergeten. Echt niet. :angel: Maar de buurman kwam langs en tijdens het klussen gezellig met 'm staan ouwenelen. En zoals bekend kan een man geen 2 dingen doen, dus vanwege de buurman zijn er nu geen foto's. :mrgreen:
Gewoon vakkundig. Of bedoelde je dat niet? :meneus:
Je bedoelt waar de retourleiding op de turbo vast zit, dus met die leipe zachtmetalen pakking? Ik heb beide vlakken goed schoongemaakt met Scotch Brite. Echt mooi strak glad. Nieuwe metalen pakking er tussen en goed aangedraaid. Dus verder geen smeerseltjes.
Ik stond vanavond nog onder madame en die retour is nog steeds kurkdroog. :clap:
Heel veel trouwens, ze lijkt bijna geen Citroën meer. :lolno: Wat nog wel lekt is de koelwaterpijp/leiding. Het rubberen stuk maakt een korte bocht dus dat wordt een compleet nieuwe pijp want een rubberen slang zal dichtknikken. :thumbdown:
Vanavond heb ik de onderste motorsteun vervangen, de bovenste had ik al eerder gedaan. Bij de Grote Beun heb ik beide verkeerd gemonteerd zodat er horizontale speling was waardoor de motor kantelde bij optrekken en gas loslaten. Nu zitten beide zo dat er horizontaal geen speling is, het blok ligt strak in de auto. Het rijdt veel fijner en schakelen gaat nu ook strak en precies. :thumbup:
Dat vind jij maar straks komt er misschien nog een moment dat madame klaar is en dat lijkt dichterbij dan ooit. Wat moet ik dan met mijn leven? De hele tijd jasmijnthee drinken? :lol:
Hmm, ja inderdaad. :? Ik heb nog ruim 9 maanden beunclublidmaatschap en minder dan een handvol klusjes. Vroeger begon ik een beunsessie met een hele lange lijst van wat er gedaan moest worden en zag ik wel hoe ver ik kwam. Tegenwoordig gaat een groot deel van mijn aanwezigheid op aan socialiserende gesprekken. :D
Gewoon vakkundig. Of bedoelde je dat niet? :meneus:
Je bedoelt waar de retourleiding op de turbo vast zit, dus met die leipe zachtmetalen pakking? Ik heb beide vlakken goed schoongemaakt met Scotch Brite. Echt mooi strak glad. Nieuwe metalen pakking er tussen en goed aangedraaid. Dus verder geen smeerseltjes.
Ik stond vanavond nog onder madame en die retour is nog steeds kurkdroog. :clap:
Heel veel trouwens, ze lijkt bijna geen Citroën meer. :lolno: Wat nog wel lekt is de koelwaterpijp/leiding. Het rubberen stuk maakt een korte bocht dus dat wordt een compleet nieuwe pijp want een rubberen slang zal dichtknikken. :thumbdown:
Vanavond heb ik de onderste motorsteun vervangen, de bovenste had ik al eerder gedaan. Bij de Grote Beun heb ik beide verkeerd gemonteerd zodat er horizontale speling was waardoor de motor kantelde bij optrekken en gas loslaten. Nu zitten beide zo dat er horizontaal geen speling is, het blok ligt strak in de auto. Het rijdt veel fijner en schakelen gaat nu ook strak en precies. :thumbup:
Nou mijn blok lekt volgens mij juist daar waar de pijp het onderblok in gaat, maar wellicht komt het van hoger, ik zal het nog eens bekijken :)
Dat vind jij maar straks komt er misschien nog een moment dat madame klaar is en dat lijkt dichterbij dan ooit. Wat moet ik dan met mijn leven? De hele tijd jasmijnthee drinken? :lol:
Met veel winst verkopen 8) of lange reizen maken 8) om dan weer van voor af aan te beginnen!? :lolno:
Ja en daaro zit ook nog wat onderlakse roest. Ik laat moeders 'ns informeren wat het herstellen in Hongarije kost, dan heb ik een excuus om daarnaartoe op vakantie te gaan.
@Matthijs: Dat pijpje is gewoon in het blok gedrukt met een rubberen ring. Echt een compleet van de pot gerukte constructie. :evil: Ik heb dat pijpje er uit gehaald, schoongemaakt en met een ring van vloeibare pakking weer terug geplaatst.
Maar het zou niet daar doorheen mogen lekken omdat het boven de rand van de carterpan zit. Anders zit er gewoon teveel olie in.
Ja maarja, wie weet hoe hoog het komt met al het geklots en bochtenwerk e.d. Zal het eens onderzoeken en de vloeibare tjap uit het rek pakken :twisted:
Dat zal ik tzt wel posten :)
Dit zweet is gewoon van langdurig zweten, niet een scheurtje oid. Maar ik ga het schoonmaken en danzie ik het wel, ik zal niet verder wim zn topic vervuilen ;)
En dan volgt er nu een bericht speciaal voor Mike B. Ik heb vandaag de blokjesvelgen naar de poedercoater gebracht.
.....
Herhaling
..... Ik heb vandaag de blokjesvelgen naar de poedercoater gebracht.
.....
Einde bericht.
Ik ga het hopen van wel. De bestelling was zilver en RAL7042. Dus net als de Turbovelg hiero: http://www.gerritsen-coatings.nl/Fotos.aspx En pssstt... Dat voor maar 260 pleuries all-in.
:buig: :buig: :buig:
Wij zijn zééééér tevreden!!! Je bedoelt die CX GTI velg 7042, dus netjes in 2 kleuren?
Valt me mee die prijs en het is een life time investment! Leuk, linksboven staat de Visa, Axel GSA Pallas blokjes velg in zilver goud!
Ja natuurlijk, daarom maakte ik me ook niet druk. Dat begon pas toen ik ontdekte dat de fans bij minder dan 90 graden al aan gingen.
Damn ik stond vorige week zaterdag rond 5 uur nog te twijfelen of ik niet alle overgebleven stekkers in de motorruimte van de sloopbreak zou afknippen. Dat heb ik helaas niet gedaan, en nu zou al de eerste keer zijn dat een clublid er van zou kunnen profiteren :(
2 polige stekkers zijn daar voldoende, zelfs bruine.
Ik formuleer hierbij de Wet op Slopers van CDPF: <keelschraap>
Hoeveel je ook van een sloper afhaalt, er zijn altijd wel 1 of 2 dingen die je de week erop nodig had.
Bedenk me net: als het goed is heb ik nog een stuk draadboom uit motorruimte liggen. Kan helaas pas volgend weekend voor je checken. Let me know.
Ik ga morgen of dinsdag de sensor wisselen en dan gelijk het handeltje aansluiten met 2 mini fastons. Als dat lukt laat ik het verder zo zitten want de sensoren en hunnie d'r stekers zitten in de luwte, goed beschermd tegen regen, wind, olie, koelvloeistof, LHM en allerlei andere drek en ellende.
To be continued....
maar dat komt toch omdat die sensor aan gort is/gaat? wrom stop je er dan geen nieuwe in ?
Hoe bedoel je? Het kan ook een slechte verbinding zijn. Als de temperatuur toeneemt, neemt de weerstand toe. Als er een overgangsweerstand is, lijkt het voor de Bitron of de motor warmer is.
mmm, zit wat in, maar voor die 10 euro van die sensor ging ik er niet eens over nadenken.
:wtf: Waar scoor jij dat ding? Bij de dealert istie 29 inclusief en zelfs op het internet krijg je 'm niet voor minder dan 10 pleuries, excl. verzendkosten.
Hoppa, vanmiddag een andere temperatuursensor gescoord alsmede een doosje luidsprekerstekertjes. Vervolgens in garage de la rue de DIS-bobine losgeschroefd en de intercoolerbuis. Hoe vaker ik het doe des te handiger ik er in word. :? Oude sensor er uit geschroefd (en ja, ik had natuurlijk vantevoren de koelvloeistof afgetapt :wink: ) en de nieuwe er in.
De restjes steker afgeknipt en er een net stukje beunwerk op gebeund en dat op de sensor aangesloten.
Terugbouwen in omgekeerde volgorde, vullen met koelvloeistof en starten die hap. Motortemperatuur loopt netjes op zonder dat de fans inslaan rond de 80 graden. Ergo: mission accomplished. :dans:
De pix ben ik dit keer niet vergeten. Echt niet. :angel: Maar de buurman kwam langs en tijdens het klussen gezellig met 'm staan ouwenelen. En zoals bekend kan een man geen 2 dingen doen, dus vanwege de buurman zijn er nu geen foto's. :mrgreen:
Køt buurman! :mrgreen:
Ik denk overigens dat er bij jou in de straat weinig tot zeer weinig potentiële XM rijders wonen :lol:
Dat klopt. Het beperkt zich tot Xantia- en DS3/4-rijders 8)
hey wim, jij had toch een lekkage op de olieretour van je turbo? hoe heb je dat opgelost?
Gewoon vakkundig. Of bedoelde je dat niet? :meneus:
Je bedoelt waar de retourleiding op de turbo vast zit, dus met die leipe zachtmetalen pakking? Ik heb beide vlakken goed schoongemaakt met Scotch Brite. Echt mooi strak glad. Nieuwe metalen pakking er tussen en goed aangedraaid. Dus verder geen smeerseltjes.
Ik stond vanavond nog onder madame en die retour is nog steeds kurkdroog. :clap:
Heel veel trouwens, ze lijkt bijna geen Citroën meer. :lolno: Wat nog wel lekt is de koelwaterpijp/leiding. Het rubberen stuk maakt een korte bocht dus dat wordt een compleet nieuwe pijp want een rubberen slang zal dichtknikken. :thumbdown:
Vanavond heb ik de onderste motorsteun vervangen, de bovenste had ik al eerder gedaan. Bij de Grote Beun heb ik beide verkeerd gemonteerd zodat er horizontale speling was waardoor de motor kantelde bij optrekken en gas loslaten. Nu zitten beide zo dat er horizontaal geen speling is, het blok ligt strak in de auto. Het rijdt veel fijner en schakelen gaat nu ook strak en precies. :thumbup:
Toppie. 8)
Dat vind jij maar straks komt er misschien nog een moment dat madame klaar is en dat lijkt dichterbij dan ooit. Wat moet ik dan met mijn leven? De hele tijd jasmijnthee drinken? :lol:
:schater: Ik zát al te denken; expres zekers de motorsteunen verkeerd gemonteerd zodat je wéér en klusje had.
Hmm, ja inderdaad. :? Ik heb nog ruim 9 maanden beunclublidmaatschap en minder dan een handvol klusjes. Vroeger begon ik een beunsessie met een hele lange lijst van wat er gedaan moest worden en zag ik wel hoe ver ik kwam. Tegenwoordig gaat een groot deel van mijn aanwezigheid op aan socialiserende gesprekken. :D
Wow Wim, je hebt er wel vertrouwen in.. :wink:
Nou mijn blok lekt volgens mij juist daar waar de pijp het onderblok in gaat, maar wellicht komt het van hoger, ik zal het nog eens bekijken :)
Met veel winst verkopen 8) of lange reizen maken 8) om dan weer van voor af aan te beginnen!? :lolno:
Geen zorgen. Het is een XM, hè. :evil: En zat er niet nog wat rechtsachter, waar geen lak meer zat, of zo. :wink:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ja en daaro zit ook nog wat onderlakse roest. Ik laat moeders 'ns informeren wat het herstellen in Hongarije kost, dan heb ik een excuus om daarnaartoe op vakantie te gaan.
@Matthijs: Dat pijpje is gewoon in het blok gedrukt met een rubberen ring. Echt een compleet van de pot gerukte constructie. :evil: Ik heb dat pijpje er uit gehaald, schoongemaakt en met een ring van vloeibare pakking weer terug geplaatst.
Maar het zou niet daar doorheen mogen lekken omdat het boven de rand van de carterpan zit. Anders zit er gewoon teveel olie in.
Ja maarja, wie weet hoe hoog het komt met al het geklots en bochtenwerk e.d. Zal het eens onderzoeken en de vloeibare tjap uit het rek pakken :twisted:
Oh ja, jij gebruikt dat blok in een niet-hydropneumaat. :wink:
Nog niet, hij komt uit een hydropneumaat, die van micheline, en heeft zweet daar :wink:
Klopt, hij had ook een flinke knal gekregen.. Ben heel benieuwd naar je 309 als die af is Matthijs!
Dat zal ik tzt wel posten :)
Dit zweet is gewoon van langdurig zweten, niet een scheurtje oid. Maar ik ga het schoonmaken en danzie ik het wel, ik zal niet verder wim zn topic vervuilen ;)
En dan volgt er nu een bericht speciaal voor Mike B.
Ik heb vandaag de blokjesvelgen naar de poedercoater gebracht.
.....
Herhaling
.....
Ik heb vandaag de blokjesvelgen naar de poedercoater gebracht.
.....
Einde bericht.
Zo zo jij durft. :mrgreen: Maar oei wat zal dat er mooi uit gaan zien. 8)
Ik ga het hopen van wel. De bestelling was zilver en RAL7042. Dus net als de Turbovelg hiero: http://www.gerritsen-coatings.nl/Fotos.aspx
En pssstt... Dat voor maar 260 pleuries all-in.
:buig: :buig: :buig:
Wij zijn zééééér tevreden!!! Je bedoelt die CX GTI velg 7042, dus netjes in 2 kleuren?
Valt me mee die prijs en het is een life time investment! Leuk, linksboven staat de Visa, Axel GSA Pallas blokjes velg in zilver goud!
Pagina's