...maar nog geen kop heb verwisseld of gevlakt, nog geen bak heb vervangen, nog geen 'nieuwe' kleppen heb geplaatst, etc.
En het allerbelangrijkste: ik heb de afgelopen 50.000 km nog niet met panne gestaan. 8)
Bij een goeie auto neem je mee: een flesje koelvloeistof, een flesje motorolie, een sleepkabel en startkabels. Alleen maar voor de show en om jezelf gerust te stellen. Bij een barrel sjouw je een halve auto aan reserve-onderdelen mee. :twisted:
Je wilt niet weten hoeveel Kevers ik als bagage in onderdelen mee heb zien gaan naar meetings. :lol:
We hebben in augustus 2010 de draagarmrubbers vervangen. De achterste bussen zijn bij de dealer gekocht en van een puike kwaliteit. De voorste van het merk MOOG en da's dus complete rukzooi. Amerikaanse zut dat in minder dan 2 jaar volledig gescheurd is! :twisted: Bovendien had ik de pokkepokstangen van Delphi, ook zo'n merk waar je maar 1 ding mee kunt doen en da's met een wijde boog mijden. :roll:
De combinatie van ruk en ruk leverde een dof rommelende voortrein op, dus heb ik vanavond de voorste draagarmrubbers vervangen door spul van Febi Bilstein en de stangen zijn nu van ....... Ik weet het niet meer. :oops: In ieder geval iets beters dan Delphi. Het resultaat is een strak sturend slagschip dat op de weg langs het vliegveld in Hilversum de 60 km drempels weer stil en comfortabel neemt. :clap:
...maar nog geen kop heb verwisseld of gevlakt, nog geen bak heb vervangen, nog geen 'nieuwe' kleppen heb geplaatst, etc.
En het allerbelangrijkste: ik heb de afgelopen 50.000 km nog niet met panne gestaan. 8)
Jawel, en voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb die Febi's gekocht omdat ik meer spul nodig had, dus luiheid.
We zullen zien hoe lang ze meegaan. Het vervangen van die zooi gaat steeds sneller. :roll:
Jawel, en voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb die Febi's gekocht omdat ik meer spul nodig had, dus luiheid.
We zullen zien hoe lang ze meegaan. Het vervangen van die zooi gaat steeds sneller. :roll:
Mooi die toegenomen wisselsnelheid! :mrgreen: Dan bedenk ik nog wat extra werkzaamheden voor de 10e :lol: Zo heb ik hier nog ESj9 achterschijven incl remklauwen en blokken van Marco liggen! Die kunnen er dan ook wel ondert!
No problemo swa. Ik weet nu heel goed hoe de remblokjes met de voering aan de buitenkant geplaatst moeten worden. Zo'n vergissing als op de sleutelmeet waarbij ik ze er goed in zette zal me niet nog een keer gebeuren. :meneus:
Vanmiddag heb ik bij de garage de wielen laten balanceren omdat de beunclub niet de juiste adapters heeft (eigenlijk hebben ze helemaal geen adapters :evil: ).
De alleraardigste man, waar ik overigens een bijzonder goed gesprek mee heb gehad, heeft mij wel een schrobbering gegeven omdat ik kopervet op de binnenkant van de remschijf had gebruikt. Dus op het contactvlak tegen de wielnaaf aan. Dat is volgens hem uit den boze omdat dat kromme remschijven in de hand werkt. Het moet koud staal op staal voor een volkomen vlak contactvlak. Mijn argument dat je dan t.z.t. die schijf er niet nauwelijks meer afkrijgt onderschreef hij niet. Wel adviseerde hij dat als je toch echt vet wil gebruiken bij het remgedeelte dat keramisch vet moet zijn. Dus bij deze.
Tja. Ik vind kopervet ook nog steeds bijzonder fijn vooral omdat het corrosie tegen gaat. Nu na 3 jaar is m'n nachtcrempotje al voor meer dan de helft leeg. Misschien dat 'ie mij een grootverbruiker vindt. :lol:
Naar mijn idee is er een andere reden om geen vet tussen schijf en naaf te smeren.
De remkracht wordt overgebracht van de schijf op de rest van de aandrijflijn door de wrijving tussen pasvlak van de remschijf en de naaf. Deze wrijving creeër je door de met de wielbouten gecreeërde voorspanning.
Als je hier dus vet tussen smeert is de wrijving tussen schijf te gering en ga je de wielbouten op afschuiven belasten. Je wielbouten zouden hierdoor bij een noodstop dus eerder kunnen breken.
In theorie is dit een geldig argument, in de praktijk maakt het naar mijn idee geen bal uit aangezien alles bij auto's enorm overgedimensioneerd is. Ik smeer dan ook rustig een dun filmpje kopervet tussen naaf en schijf om demontage makkelijker te maken.
een dun filmpje is ook wat ik aanhoud als norm. Wim lijkt het spul gratis te krijgen, althans dat was het idee toen ik de gemonteerde remblokjes bij Mike zag :mrgreen:
Vandaag heb ik me bezig gehouden met 'some long standing issues'. En nee, daar valt het gepoets niet onder. :wink: Als eerste heb ik de dimlichten voorzien van gele H4 overzetglazen:
Nu hebben zowel groot- als dimlicht van die gele bollekes.
Helaas is het op de foto niet te zien, maar 3.000 K xenon in een gele bol is heul errug geel licht. Echt heel erg geel. :shock:
Mijn groot licht met halogeen lijkt gewoon wit:
Het andere 'standing issue' is de rugbekleding van de achterbank die loslaat. Dit dus:
Op Citromobile heb ik een pot met bekledinglijm gescoord (dat is een soort solutie voor grootverbruikers :crazy: ) en daarmee het handeltje vastgezet.
Daarna de vultrechter vervangen door dit unieke exemplaar:
:dans:
En de rest van de avond het leder uitbundig ingesmeerd met leervet. De komende dagen kan er dus niet in madame gezeten worden. :lol:
Tja, een goede fotograaf kan de lelijkste zaken mooi doen lijken. :mrgreen: Op dat metaal zitten van die uitgeharde lijmkorsten waar je lang mee kunt zoet zijn om het er af te halen. En dan vervolgens het geheel weer zwart spuiten. Nee, dan vind ik lijmen makkelijker. :wink:
@Wes: It didn't happen want ik was te stoned door die lijmdampen. 8)
Dus de gele kapjes zitten óver de xenon heen? Maar je had toch al geel xenon??
Wel lachen hoe het uiterlijk van La Soixante nu aan de beurt komt! :lol:
Ik ook niet
<klopt af op ongeverfd hout>
En een handtekening!!!!
ach, ik ook niet maar tis af en toe wel handig om wat spul in reserve te hebben :mrgreen:
Bij een goeie auto neem je mee: een flesje koelvloeistof, een flesje motorolie, een sleepkabel en startkabels. Alleen maar voor de show en om jezelf gerust te stellen. Bij een barrel sjouw je een halve auto aan reserve-onderdelen mee. :twisted:
Je wilt niet weten hoeveel Kevers ik als bagage in onderdelen mee heb zien gaan naar meetings. :lol:
Hehe, ik zal binnenkort eens met mn 2.5TD beginnen, gaat nu ook wel rap zeg maar...
We hebben in augustus 2010 de draagarmrubbers vervangen. De achterste bussen zijn bij de dealer gekocht en van een puike kwaliteit. De voorste van het merk MOOG en da's dus complete rukzooi. Amerikaanse zut dat in minder dan 2 jaar volledig gescheurd is! :twisted: Bovendien had ik de pokkepokstangen van Delphi, ook zo'n merk waar je maar 1 ding mee kunt doen en da's met een wijde boog mijden. :roll:
De combinatie van ruk en ruk leverde een dof rommelende voortrein op, dus heb ik vanavond de voorste draagarmrubbers vervangen door spul van Febi Bilstein en de stangen zijn nu van ....... Ik weet het niet meer. :oops: In ieder geval iets beters dan Delphi. Het resultaat is een strak sturend slagschip dat op de weg langs het vliegveld in Hilversum de 60 km drempels weer stil en comfortabel neemt. :clap:
Maar wel vriesdoppen vervangen :mrgreen:
Die Febi draagarmrubbers zijn ook volkomen ruk, die waren bij mijn bloembak na 25K KM alweer compleet aan gort.
En origineel? Of zijn die niet meer leverbaar??
Goed werk weer confrère. :clap:
Jawel, en voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb die Febi's gekocht omdat ik meer spul nodig had, dus luiheid.
We zullen zien hoe lang ze meegaan. Het vervangen van die zooi gaat steeds sneller. :roll:
word je er vanzelf handig in :)
Mooi die toegenomen wisselsnelheid! :mrgreen: Dan bedenk ik nog wat extra werkzaamheden voor de 10e :lol: Zo heb ik hier nog ESj9 achterschijven incl remklauwen en blokken van Marco liggen! Die kunnen er dan ook wel ondert!
No problemo swa. Ik weet nu heel goed hoe de remblokjes met de voering aan de buitenkant geplaatst moeten worden. Zo'n vergissing als op de sleutelmeet waarbij ik ze er goed in zette zal me niet nog een keer gebeuren. :meneus:
Kan nie wachten gaat gezellie worden ik voel het aan m'n water. 8)
Vanmiddag heb ik bij de garage de wielen laten balanceren omdat de beunclub niet de juiste adapters heeft (eigenlijk hebben ze helemaal geen adapters :evil: ).
De alleraardigste man, waar ik overigens een bijzonder goed gesprek mee heb gehad, heeft mij wel een schrobbering gegeven omdat ik kopervet op de binnenkant van de remschijf had gebruikt. Dus op het contactvlak tegen de wielnaaf aan. Dat is volgens hem uit den boze omdat dat kromme remschijven in de hand werkt. Het moet koud staal op staal voor een volkomen vlak contactvlak. Mijn argument dat je dan t.z.t. die schijf er niet nauwelijks meer afkrijgt onderschreef hij niet. Wel adviseerde hij dat als je toch echt vet wil gebruiken bij het remgedeelte dat keramisch vet moet zijn. Dus bij deze.
Mooie tip, maar koper geleidt warmte als een dolle en kan mijnsinziens dus niet door gebrekkige warmtegeleiding zorgen voor kromme schuiven....
Gebruik kopervet al jaren op deze manier , nooit 1 kromme schijf gehad.
Lijkt me interessantdoenerij.
+1.
Misschien kent hij alleen mensen die het per pond erop smeren? Dan kan ik me het voorstellen.
Anders? Meh...
Tja. Ik vind kopervet ook nog steeds bijzonder fijn vooral omdat het corrosie tegen gaat. Nu na 3 jaar is m'n nachtcrempotje al voor meer dan de helft leeg. Misschien dat 'ie mij een grootverbruiker vindt. :lol:
Ik weet dat je dol op het spul bent Wim :lol: Heb je de buitenkant van mijn remblokken daarom ook zo dik ingesmeerd??
Naar mijn idee is er een andere reden om geen vet tussen schijf en naaf te smeren.
De remkracht wordt overgebracht van de schijf op de rest van de aandrijflijn door de wrijving tussen pasvlak van de remschijf en de naaf. Deze wrijving creeër je door de met de wielbouten gecreeërde voorspanning.
Als je hier dus vet tussen smeert is de wrijving tussen schijf te gering en ga je de wielbouten op afschuiven belasten. Je wielbouten zouden hierdoor bij een noodstop dus eerder kunnen breken.
In theorie is dit een geldig argument, in de praktijk maakt het naar mijn idee geen bal uit aangezien alles bij auto's enorm overgedimensioneerd is. Ik smeer dan ook rustig een dun filmpje kopervet tussen naaf en schijf om demontage makkelijker te maken.
een dun filmpje is ook wat ik aanhoud als norm. Wim lijkt het spul gratis te krijgen, althans dat was het idee toen ik de gemonteerde remblokjes bij Mike zag :mrgreen:
Ja hee, buitenkant remblokjes. Daar hoeft het niet flinterdun. :lol:
Vandaag heb ik me bezig gehouden met 'some long standing issues'. En nee, daar valt het gepoets niet onder. :wink: Als eerste heb ik de dimlichten voorzien van gele H4 overzetglazen:
Nu hebben zowel groot- als dimlicht van die gele bollekes.
Helaas is het op de foto niet te zien, maar 3.000 K xenon in een gele bol is heul errug geel licht. Echt heel erg geel. :shock:
Mijn groot licht met halogeen lijkt gewoon wit:
Het andere 'standing issue' is de rugbekleding van de achterbank die loslaat. Dit dus:
Op Citromobile heb ik een pot met bekledinglijm gescoord (dat is een soort solutie voor grootverbruikers :crazy: ) en daarmee het handeltje vastgezet.
Daarna de vultrechter vervangen door dit unieke exemplaar:
:dans:
En de rest van de avond het leder uitbundig ingesmeerd met leervet. De komende dagen kan er dus niet in madame gezeten worden. :lol:
En hoest resultaat van de belijming, met andere woorden: Pic's or it................
Ik vind het zonder die bekleding eigenlijk best mooi staan , lekker strak dat zwarte frame. :D
Tja, een goede fotograaf kan de lelijkste zaken mooi doen lijken. :mrgreen: Op dat metaal zitten van die uitgeharde lijmkorsten waar je lang mee kunt zoet zijn om het er af te halen. En dan vervolgens het geheel weer zwart spuiten. Nee, dan vind ik lijmen makkelijker. :wink:
@Wes: It didn't happen want ik was te stoned door die lijmdampen. 8)
Dus de gele kapjes zitten óver de xenon heen? Maar je had toch al geel xenon??
Wel lachen hoe het uiterlijk van La Soixante nu aan de beurt komt! :lol:
Dat gele xenon neigt een beetje naar groen :) Dus ik denk dat het wel toevoegt
Pagina's