Vandaag de xm op de brug kunnen zetten.
Om de lhm Lekkage bij Hd regelaar te bekijken en evt de regelaar te wisselen.
Nu zie ik dat er een andere regelaar inzit dan degene ik vorig jaar bij marcelka heb bemachtigd.
Ik mis een aansluiting.
Dit is de regelaar van marcel bij de rode pijl zit op mijn regelaar ook een aansluiting.
dit is bij mij de situatie.
hierboven bij de rode pijl gaat een slang naar de regelaar die onderaan met een klem vastzit op de regelaar.
Is dit de retourslang naar het vat? want de meeste lhm stroomt vanuit het witte deel van deze slang naar beneden over de regelaar heen.
Ik kan niet goed zien waar hij heen gaat, hij gaat zo'n mantelslang in.
Het is een dunne slang met een wit deel boven de aansluiting, waar dient dit witte deel voor?
Als ik dit weer goed aangesloten krijg ben ik van veel lekkage af waarschijnlijk.
Dan rest er nog de stuurhuis wissel om het eeuwige gesis te bedwingen.
kortom de dame houdt mij weer van m'n werk (en andere leuke dingen zoals rijden in de Xm 8) )
Merkwaardig dat uit hetzelfde jaar verschillende drukregelaars in de TCT zitten. Het enige verschil kan zijn dat er in die sloper van mij geen airco zat.
Die dikke mantelslang is inderdaad een retourslang volgens mij. Die heb ik hier ook nog wel liggen als je interesse hebt.
Tsja, daar heb ik ook last van: van je werk gehouden worden door die Citroenen :wink:
Hoi Marcel,
Kan jij aan die slang zien wat dat witte deel doet?
Ik heb op service citroen.com gezien dat het de retourslang betreft die bovenop het vat uitkomt.
Hij staat al nfp.
Het zal wel te maken hebben met wel, of geen airco.
De lekkage komt van net boven dat witte deel.
Peter, die retourslang is een hele rare constructie waar ik ook lekkage heb gehad. Vanaf de regelaar is het een rubberen slang die verjongt en waar een hard kunststof slangetje ingedrukt zit. Als je dat slangetje er wat verder in drukt is zeer waarschijnlijk je lekkage over.
Wim, dat kan je inderdaad voelen dat er een slangetje inzit.
Ik heb hem aan aangedrukt en van een nieuwe klem voorzien.
De lekkage blijft echter hetzelfde, kan ik de slang er af halen als ik het systeem drukloos heb gemaakt?(zonder lhm douche)
Dan kan ik een kijkoperatie doen om er achter te komen hoe het nu eigenlijk zit.
volgens mij hoef je dit niet drukloos te maken omdat het retour is. Daar staat geen druk op. Wat niet wil zeggen dat het geen enorme smeerboel kan worden doordat de boel leegdruppelt....
Vandaag dat slangetje bij de hogrdrukregelaar eraf getrokken.
Er komt steeds een beetje lhm uit, ik heb dat witte deel naar achteren kunnen doen.
Dan blijft over een stugge plastic slang met een verdikking net voor het einde.
Het dikke rubber eind slangetje er ook af en alles eens lekker droog gemaakt.
De slangklem heb ik weer gebruikt, dat is zo'n knijpding wat je aan de achterkant strakker kan knijpen.(als je erbij kan komen met een tang :evil: )
Toen alles weer gemonteerd en nog kwam er wat olie onderdoor dus toen nog een extra slangklem op het dikke deel gezet en nu is het volgens mij dicht.
Bij het lhm vat kom ik ook nog iets vreemds tegen, namelijk een slang die los eindigt.
Is dit een overloop slangetje wat overtollige olie terug de auto in gooit?
Zie hier dat slangetje.
Verder wil de hoogte schakelaar niet helemaal naar beneden en ook niet in de hoogste stand.
Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb al het kapje bij de schakelpook verwijderd maar het zit hem in de stangen onder de auto waarschijnlijk.
Of zit er ook een stel mogelijkheid onder dat kapje?
Wie weet raad?
Die hendel voor de hoogteregeling draait op een plaat die nog in de middenconsole zit. Van daaruit gaat de boel naar de stangen onder de auto. Daar kan het dus makkelijk ook een beetje vast zitten...
Haal eerst maar 'ns de afdekplaat in de auto er af. Ik hou het er namelijk op dat die geribbelde strip die aan weerskanten van de knop zit uit de geleiders is en dan rolt 'ie zichzelf op. Dat voelt aan beide uiteinden aan alsof je tegen een rubber blok duwt.
Dat heb ik al geprobeerd en gezien dat ook zonder de kap en dat ribbeldeel hij niet verder wil.
Wat Marcel zegt over die plaat dat kan je zien maar de hendel wil niet helemaal naar voren of naar achteren.
Ik ga nog eens onder de auto kijken of het ergens blijft hangen.
Peter.
Vanavond nog even gekeken naar de retourslang boven de HD regelaar en die is potdicht. :D
Toen nog even gezocht naar het probleem met de hoogte schakelaar.
Onder de auto loopt er niets zichtbaar aan, kan het ook te maken hebben met te weinig lhm in het systeem?
Mijn parapluutje staat altijd bovenin dus dat werktniet waarschijnlijk.
Als de auto in de laagst mogelijke stand staat zou het vat toch vol moeten zitten?
Veel verschil zie ik niet tussen de hoogste en de laagste stand, wat niveau betreft.
Ik kan het parapluutje er uithalen als ik het een kwartslag draai en dan lijkt het toch vrij op en neer te kunnen gaan.
Iemand een idee?
Als het parapluutje altijd op zijn hoogst staat zit er dus te veel LHM in het vat.
Het hoort in de hoogste stand tussen de streepjes te staan.
Je kunt proberen wat LHM uit het vat te hevelen.
Die stangen zitten dan toch echt ergens vast of lopen vast. En dat heeft niets met het LHM niveau te maken.
En als je bij een apotheek zo'n ding wil kopen doen ze daar erg moeilijk over omdat je er rare dingen mee kunt doen. :wtf: Ja, LHM uitzuigen bijvoorbeeld. :lol:
Als ik die schakelaar in de middenconsole eens goed wil bekijken moet ik dan de console verwijderen?
Of heeft dat niet veel zin.
Het blijft vreemd omdat onder de auto alls ruimte genoeg heeft.
Zo'n injectiespuit heb ik nog wel liggen die gebruik ik natuurlijk niet voor lhm 8)
Maar wel eens om behanglijm te injecteren :lol:
Recent met mijn zoon wezen kijken naar een leuke auto die hij gezien had.
Het ging in dit geval helaas niet om een citroen :cry:
Nee, een lancia delta integrale had meneer gezien!
Na een toch wel spectaculaire proefrit stonden we nog wat met de aanbieder te praten.
En had hij achter de balie een aantal oude reclame platen staan.
Ik zag eerst iets van een Bx en maakte daar een opmerking over en wat bleek er stond nog een mooie poster van een Xm bij.
Nu heeft die man mij blij gemaakt met een fraaie plaat van een xm v6.
Zo zie je maar weer waar een bezoek aan een garage toe kan lijden.
Deze komt mooi in onze sleutelruimte te hangen.
De lancia is niet, (nog) niet gekocht.
Het was wel een leuk bezoek zo.
Misschien een idee voor iedereen die z'n codeklepje weer sluitend wil maken.
Men neme een stukje aluminium hoeklijn en met behulp van een dremel en een setje sleutel vijltjes slijp je dit in model naar voorbeeld van een intact klepje.
Vervolgens met een goede kit in dit geval polymax vastzetten.
En het sluit weer als voorheen :D
Leuk gedaan Peter! Bij mij zijn de scharniertjes afgebroken. De boel ziet er wel netjes uit en valt in het slotje. Moet eens een andere scoren denk ik.
Hoi Gerrie, zijn de scharniertjes van het klepje kapot?
Of van het deel wat in de console zit?
Als het het klepje is dan kan je dit eigenlijk op de zelfde manier fixen.
Ik heb nog een klepje met uitgebroken ogen liggen daar ga ik eens wat op proberen.
Je ziet hier het resultaat wel(of niet :? )
Ik heb deze auto gekocht. De auto had al gekeurd moeten zijn en dus heb ik haar eerst maar geschorst.
Lekkage op de krukas of nokkenas keerring is het grootste probleem.
Ze lekt behoorlijk olie, ik heb de auto wel naar huis gereden en ze staat nu in mijn sleutelruimte.
Ik zal binnenkort wel eens wat plaatjes posten.
Het is een v6 exclusief met een werkende climatronic en een elektrisch schuifdak uit 98.
Het interieur is op de bestuurdersstoel na nog best netjes.
Ik hoop met het oplossen van de lekkage een leuke auto op de weg te houden.
Hij is inderdaad van de nieuwe eigenaar van de auto van Maarten.
Ik heb hem nog zien staan die zag er echt nog heel mooi uit.
De kleur is donker grijs ik moet nog even de juiste benaming erbij zoeken.
Gister even gekeken waar de olie lekkage nu vandaan komt.
Ik heb het rechter wiel en de binnenbekleding er af gehad en dan zie je dat de lekkage aan de distributiekant zit.
De aircopomp zit behoorlijk onder de smurrie maar ook de distributie kappen en de rechter aandrijfas.
Als ik de lekkage opgelost heb ga ik de verdere dingetjes aanpakken waaronder een barst in de voorruit en de bestuurdersstoel.
Het interieur is zwart leer.(iemand nog een electrisch bedienbare lederen stoel met airbag over)
Vandaag de xm op de brug kunnen zetten.
Om de lhm Lekkage bij Hd regelaar te bekijken en evt de regelaar te wisselen.
Nu zie ik dat er een andere regelaar inzit dan degene ik vorig jaar bij marcelka heb bemachtigd.
Ik mis een aansluiting.
Dit is de regelaar van marcel bij de rode pijl zit op mijn regelaar ook een aansluiting.
dit is bij mij de situatie.
hierboven bij de rode pijl gaat een slang naar de regelaar die onderaan met een klem vastzit op de regelaar.
Is dit de retourslang naar het vat? want de meeste lhm stroomt vanuit het witte deel van deze slang naar beneden over de regelaar heen.
Ik kan niet goed zien waar hij heen gaat, hij gaat zo'n mantelslang in.
Het is een dunne slang met een wit deel boven de aansluiting, waar dient dit witte deel voor?
Als ik dit weer goed aangesloten krijg ben ik van veel lekkage af waarschijnlijk.
Dan rest er nog de stuurhuis wissel om het eeuwige gesis te bedwingen.
kortom de dame houdt mij weer van m'n werk (en andere leuke dingen zoals rijden in de Xm 8) )
Peter.
Alle stalen leidingen zijn hogedruk leidingen, kunstof is retour (geen druk).
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Merkwaardig dat uit hetzelfde jaar verschillende drukregelaars in de TCT zitten. Het enige verschil kan zijn dat er in die sloper van mij geen airco zat.
Die dikke mantelslang is inderdaad een retourslang volgens mij. Die heb ik hier ook nog wel liggen als je interesse hebt.
Tsja, daar heb ik ook last van: van je werk gehouden worden door die Citroenen :wink:
Hoi Marcel,
Kan jij aan die slang zien wat dat witte deel doet?
Ik heb op service citroen.com gezien dat het de retourslang betreft die bovenop het vat uitkomt.
Hij staat al nfp.
Het zal wel te maken hebben met wel, of geen airco.
De lekkage komt van net boven dat witte deel.
Groeten Peter
Peter, die retourslang is een hele rare constructie waar ik ook lekkage heb gehad. Vanaf de regelaar is het een rubberen slang die verjongt en waar een hard kunststof slangetje ingedrukt zit. Als je dat slangetje er wat verder in drukt is zeer waarschijnlijk je lekkage over.
Wim, dat kan je inderdaad voelen dat er een slangetje inzit.
Ik heb hem aan aangedrukt en van een nieuwe klem voorzien.
De lekkage blijft echter hetzelfde, kan ik de slang er af halen als ik het systeem drukloos heb gemaakt?(zonder lhm douche)
Dan kan ik een kijkoperatie doen om er achter te komen hoe het nu eigenlijk zit.
Peter.
volgens mij hoef je dit niet drukloos te maken omdat het retour is. Daar staat geen druk op. Wat niet wil zeggen dat het geen enorme smeerboel kan worden doordat de boel leegdruppelt....
Bakje erbij houden, dus...
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
:lol: ik heb zo'n wasmachine bak,dat zal het wel doen denk ik.
Vandaag dat slangetje bij de hogrdrukregelaar eraf getrokken.
Er komt steeds een beetje lhm uit, ik heb dat witte deel naar achteren kunnen doen.
Dan blijft over een stugge plastic slang met een verdikking net voor het einde.
Het dikke rubber eind slangetje er ook af en alles eens lekker droog gemaakt.
De slangklem heb ik weer gebruikt, dat is zo'n knijpding wat je aan de achterkant strakker kan knijpen.(als je erbij kan komen met een tang :evil: )
Toen alles weer gemonteerd en nog kwam er wat olie onderdoor dus toen nog een extra slangklem op het dikke deel gezet en nu is het volgens mij dicht.
Bij het lhm vat kom ik ook nog iets vreemds tegen, namelijk een slang die los eindigt.
Is dit een overloop slangetje wat overtollige olie terug de auto in gooit?
Zie hier dat slangetje.
Verder wil de hoogte schakelaar niet helemaal naar beneden en ook niet in de hoogste stand.
Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb al het kapje bij de schakelpook verwijderd maar het zit hem in de stangen onder de auto waarschijnlijk.
Of zit er ook een stel mogelijkheid onder dat kapje?
Wie weet raad?
Peter.
Dat is de beluchting van je LHM vat en als daar LHM uitkomt dan staat je niveau veel te hoog.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Die hendel voor de hoogteregeling draait op een plaat die nog in de middenconsole zit. Van daaruit gaat de boel naar de stangen onder de auto. Daar kan het dus makkelijk ook een beetje vast zitten...
Qua hoogteregelaar geef je zelf al de oplossing Peter: stangenstelsel onder de auto nakijken en smeren.
Haal eerst maar 'ns de afdekplaat in de auto er af. Ik hou het er namelijk op dat die geribbelde strip die aan weerskanten van de knop zit uit de geleiders is en dan rolt 'ie zichzelf op. Dat voelt aan beide uiteinden aan alsof je tegen een rubber blok duwt.
Dat heb ik al geprobeerd en gezien dat ook zonder de kap en dat ribbeldeel hij niet verder wil.
Wat Marcel zegt over die plaat dat kan je zien maar de hendel wil niet helemaal naar voren of naar achteren.
Ik ga nog eens onder de auto kijken of het ergens blijft hangen.
Peter.
Vanavond nog even gekeken naar de retourslang boven de HD regelaar en die is potdicht. :D
Toen nog even gezocht naar het probleem met de hoogte schakelaar.
Onder de auto loopt er niets zichtbaar aan, kan het ook te maken hebben met te weinig lhm in het systeem?
Mijn parapluutje staat altijd bovenin dus dat werktniet waarschijnlijk.
Als de auto in de laagst mogelijke stand staat zou het vat toch vol moeten zitten?
Veel verschil zie ik niet tussen de hoogste en de laagste stand, wat niveau betreft.
Ik kan het parapluutje er uithalen als ik het een kwartslag draai en dan lijkt het toch vrij op en neer te kunnen gaan.
Iemand een idee?
Als het parapluutje altijd op zijn hoogst staat zit er dus te veel LHM in het vat.
Het hoort in de hoogste stand tussen de streepjes te staan.
Je kunt proberen wat LHM uit het vat te hevelen.
Die stangen zitten dan toch echt ergens vast of lopen vast. En dat heeft niets met het LHM niveau te maken.
Fijn dat je lekkage verholpen is! :thumbup:
een grote (50cc of liever 100c) injectiespuit is hierbij erg behulpzaam!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
En als je bij een apotheek zo'n ding wil kopen doen ze daar erg moeilijk over omdat je er rare dingen mee kunt doen. :wtf: Ja, LHM uitzuigen bijvoorbeeld. :lol:
Als ik die schakelaar in de middenconsole eens goed wil bekijken moet ik dan de console verwijderen?
Of heeft dat niet veel zin.
Het blijft vreemd omdat onder de auto alls ruimte genoeg heeft.
Zo'n injectiespuit heb ik nog wel liggen die gebruik ik natuurlijk niet voor lhm 8)
Maar wel eens om behanglijm te injecteren :lol:
Recent met mijn zoon wezen kijken naar een leuke auto die hij gezien had.
Het ging in dit geval helaas niet om een citroen :cry:
Nee, een lancia delta integrale had meneer gezien!
Na een toch wel spectaculaire proefrit stonden we nog wat met de aanbieder te praten.
En had hij achter de balie een aantal oude reclame platen staan.
Ik zag eerst iets van een Bx en maakte daar een opmerking over en wat bleek er stond nog een mooie poster van een Xm bij.
Nu heeft die man mij blij gemaakt met een fraaie plaat van een xm v6.
Zo zie je maar weer waar een bezoek aan een garage toe kan lijden.
Deze komt mooi in onze sleutelruimte te hangen.
De lancia is niet, (nog) niet gekocht.
Het was wel een leuk bezoek zo.
Misschien een idee voor iedereen die z'n codeklepje weer sluitend wil maken.
Men neme een stukje aluminium hoeklijn en met behulp van een dremel en een setje sleutel vijltjes slijp je dit in model naar voorbeeld van een intact klepje.
Vervolgens met een goede kit in dit geval polymax vastzetten.
En het sluit weer als voorheen :D
Jij ouwe knutselaar jij :wink: Mooi gedaan zeg! Gaat ook nooit meer stuk.
Leuk gedaan Peter! Bij mij zijn de scharniertjes afgebroken. De boel ziet er wel netjes uit en valt in het slotje. Moet eens een andere scoren denk ik.
Hoi Gerrie, zijn de scharniertjes van het klepje kapot?
Of van het deel wat in de console zit?
Als het het klepje is dan kan je dit eigenlijk op de zelfde manier fixen.
Ik heb nog een klepje met uitgebroken ogen liggen daar ga ik eens wat op proberen.
Je ziet hier het resultaat wel(of niet :? )
Het is het stuk van de console, klepje zelf is nog heel. ...
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/3805
Ik heb deze auto gekocht. De auto had al gekeurd moeten zijn en dus heb ik haar eerst maar geschorst.
Lekkage op de krukas of nokkenas keerring is het grootste probleem.
Ze lekt behoorlijk olie, ik heb de auto wel naar huis gereden en ze staat nu in mijn sleutelruimte.
Ik zal binnenkort wel eens wat plaatjes posten.
Het is een v6 exclusief met een werkende climatronic en een elektrisch schuifdak uit 98.
Het interieur is op de bestuurdersstoel na nog best netjes.
Ik hoop met het oplossen van de lekkage een leuke auto op de weg te houden.
Peter.
Ik wens je veel succes met het netjes maken van deze auto. Echt een mooie kleur!
Leuk! Dat is de nieuwe eigenaar van Maarten zijn Xm...
Hij is inderdaad van de nieuwe eigenaar van de auto van Maarten.
Ik heb hem nog zien staan die zag er echt nog heel mooi uit.
De kleur is donker grijs ik moet nog even de juiste benaming erbij zoeken.
Gister even gekeken waar de olie lekkage nu vandaan komt.
Ik heb het rechter wiel en de binnenbekleding er af gehad en dan zie je dat de lekkage aan de distributiekant zit.
De aircopomp zit behoorlijk onder de smurrie maar ook de distributie kappen en de rechter aandrijfas.
Als ik de lekkage opgelost heb ga ik de verdere dingetjes aanpakken waaronder een barst in de voorruit en de bestuurdersstoel.
Het interieur is zwart leer.(iemand nog een electrisch bedienbare lederen stoel met airbag over)
Peter.
Pagina's