CDPF's XM 2.0 TCT automaat.

1356 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Je hebt iets gemist joh. De Xant heb ik vorige week zaterdag al verkocht.

En ja, als je al een tijd rondneust op Internet, dan weet je al wel zo'n beetje wat er te koop is en welke daarvan je wel zou willen hebben. :D

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Mooie kleur. 8)

Er zit helemaal geen verlichting naast de automaat hendel, dus kan je die ook van je lijstje af vinken.

Blijft deze XM al op zijn pootjes staan, met andere woorden heeft ze een smac bol?

En dit leer is niet orgineel geleverd bij deze XM lijkt mij?

Welke hd pomp zit er op dit blok? Type 1 of een 6+2 pomp?

Ik denk een type 1.

Zij je nou dat de pomp vaak in komt? Vervang dan je voorraad bol of laat hem vullen.

De rest van de kleine problemen zijn idd goed zelf te fixen.

Heel veel zweef plezier. 8)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Citroën-das-pas-fën zegt:

Nou ja, rustig nog even rond blijven kijken. Als je íéts niet overhaast moet doen, is het een buitenkansje zoeken qua auto.

:lol: :lol: Net een week geleden.
En ja, ik heb dus blijkbaar een hele pagina in je topic overgeslagen, kan ook niet alles in de gaten houden blijkbaar....

TCT Automaat, daar zou ik wel eens mee willen rijden. Is dit nu een RGX of RGY blok?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Deze XM SMACt nog niet.
Ik meende gelezen te hebben dat de aanduiding naast de automaat hendel verlicht is, maar dat dit heel snel kapot gaat. But what do I know? Ik ben pas enkele uren gepromoveerd van wannabe naar bezitter van een echte auto :D
Leer was een optie bij een VSx, voorzover ik weet. Kostte een lieve duit, en was dan nog niet eens electrisch.
Volgens mij zit er gewoon een type 1 pomp op, de 6+2 kwam pas samen met de SC-MAC dacht ik.
De pomp komt niet zo vaak in, maar wel bij de bekende acties (remmen en flink insturen) Wat dat betreft reageert ze ongeveer zoals mijn DS op 'hydraulische actie' . :wink:

@ Mike: je hebt gelijk, haha. Maar wat als je dan al een buitenkans ziet terwijl je oude auto nog niet eens verkocht is? :mrgreen:

Ze heeft al een RGY blok. En je bent bij deze uitgenodigd om haar eens flink uit te laten. Ik kan je vertellen dat het heerlijk lui rijdt :D

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citrophile
afbeelding van Citrophile

Dit is een RGX blok met 150pk :wink: .

Het leer zou volgens mij wel origineel van fabriek kunnen zijn, deze zijn handmatig te bedienen ipv elektrisch. Ook egaal velourse deurpanelen duiden erop, maar het kan uit een andere XM overgezet zijn.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Citrophile zegt:

Dit is een RGX blok met 150pk :wink: .

Daar gaan we weer... :lol: :lol: :lol:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

RGY kwam als eerst met 143pk en werd gemodificeerd met o.a. holle zuigers en 150pk, zie L`evolution :wink:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Is RGX de latere, ja?
Het is het 'betere' blok iig, met 150PK inderdaad. Deze zou ook iets stiller lopen, heb ik gehoord.
Ik dacht met mijn beperkte logica dat RGX vóór de RGY kwam. Maar dat zou logisch zijn, en aangezien we het hier over Citroën hebben... domme ik. :roll:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citrophile
afbeelding van Citrophile

Bij PSA gaat niet alles logisch :roll: :lol: , ik zou het ook andersom gedaan hebben :wink:

wimb
afbeelding van wimb

In mijn rol van de voorzitter van de ballotagecommissie: Van harte met de aanschaf van je dame. En natuurlijk hoor je er nu echt bij :lol:
Nee, ik heb nog niet de tijd gehad om verder te gaan met m'n luxe toverdoos. Maar staat wel hoog op m'n verlanglijstje, dus komt er aan.
Het verhaal over het matrix display staat hier op het forum onder auto, uitbouwen dashboard. (Ik hanteer ook de Franse logica ;-) )

Ik zie dat jouw dame iets later op kenteken is gezet dan de mijne: JT-XF. De mijne is 26 oktober '94 van de band gerold. En volgens alle lijsten heeft ze een RGY blok. Daarom ben ik nieuwsgierig of jij inderdaad een RGX blok hebt.

Ik heb destijds de ruit van de Xantia laten vervangen door een bedrijf dat dat aan huis deed. Scheelde de eigen bijdrage. Moet de naam opzoeken, ze leverden goed werk. En het was sowieso een wereld van verschil dat nieuwe heldere glas :D

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Om zeker te zijn over de RGY/RGX motor, vanaf organummer 6263 (nog serie1) is de RGX geïntroduceerd :wink: .

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Ik meende dat het bekende DOCument BAk- up progje aangaf dat de dame in kwestie een RGXje zou moeten hebben.

Ik zal morgen even de ORGA checken, dan weten we meer. Misschien was het wel wishful hoping mijnerzijds :D

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Gunst, ik heb ORGA 6561, dus een RGX blok. 8)
Nou CDPF, je hebt een type II dus ook een RGX blok. Wat rijdt dat lekker hè? :D

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Een RGX blok rijdt veel fijner dan de RGY. Ik heb de "simpele" ontwikkeling van de RGY nooit begrepen en was ook snel vervangen door de RGX.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Ik ben bang dat jou xm gewoon met stof van de dealert is gekomen, want je deur panelen en midden armsteun zijn in stof uitgevoerd en een vsx met een leder intr heeft ook lederen deur panelen en lederen midden armsteun + een zwarte vloer met zwarte zij panelen van het middenconsole, vandaar mijn opmerking, sorry ik ben nou een maal een mierenneukert.

Ik denk dus dat er deze stoelen in gezeten hebben:

IMAGE(http://i49.tinypic.com/rhk4d1.jpg)

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Zo, dat is dan mooi geregeld zonder commissie :P Proficiat!!

13e ruit en achterlichten heb ik nog liggen, pb maar bij interesse :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Citroën-das-pas-fën zegt:

Is RGX de latere, ja?
Het is het 'betere' blok iig, met 150PK inderdaad. Deze zou ook iets stiller lopen, heb ik gehoord.
Ik dacht met mijn beperkte logica dat RGX vóór de RGY kwam. Maar dat zou logisch zijn, en aangezien we het hier over Citroën hebben... domme ik. :roll:

Je hebt 108kw (146,84pk) onder de kap liggen, dat wil zeggen dat je het eerste blok hebt, wat ook nog in type 1 lag. Dat klopt ook wel omdat het een vroege type2 is. Je hebt ook geen elektrisch bediende achter ramen wat een vsx uit die tijd wel zou moeten hebben en je zegt een derde ruit nodig te hebben, die zou er wel in moeten zitten, je hebt airco toch??

wimb
afbeelding van wimb

Gewoon uit interesse Wes: Een RGY blok heeft toch een aparte riem om de HD-pomp aan te drijven? En bij de RGX is het een riem voor dynamo, airco en pomp?

edit: effe de types aangepast; ik ging ook de mist in met dat Franse alfabet ;-)

stooftaker
afbeelding van stooftaker

proficiat iig met je voituur!
zo op t eerste oog lijken de breedstralers overigens wel verdacht veel op een t1? of komt dat door de donkere foto's?

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

CDPF,
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe voiture en over een paar weken staat ze er net zo bij om door een ringetje te halen. Veel plezier ermee en geniet er van!! :wink: :wink: :mrgreen:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

wimb zegt:

Gewoon uit interesse Wes: Een RGY blok heeft toch een aparte riem om de HD-pomp aan te drijven? En bij de RGX is het een riem voor dynamo, airco en pomp?

edit: effe de types aangepast; ik ging ook de mist in met dat Franse alfabet ;-)

Klopt Wim.

wimb
afbeelding van wimb

Mooi, dan is het zelfs voor een bijna-leek te zien of het een RGX of RGY blok betreft. :D
En ik ben gerustgesteld want DocBackup heeft gelijk, ik heb een RGY blok.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

CDPF is zeker heel de dag aan het rijden??? 8) 8) 8)

EN??? Toutes va bien?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

eXpelliarMus zegt:

Citroën-das-pas-fën zegt:

Is RGX de latere, ja?
Het is het 'betere' blok iig, met 150PK inderdaad. Deze zou ook iets stiller lopen, heb ik gehoord.
Ik dacht met mijn beperkte logica dat RGX vóór de RGY kwam. Maar dat zou logisch zijn, en aangezien we het hier over Citroën hebben... domme ik. :roll:

Je hebt 108kw (146,84pk) onder de kap liggen, dat wil zeggen dat je het eerste blok hebt, wat ook nog in type 1 lag. Dat klopt ook wel omdat het een vroege type2 is. Je hebt ook geen elektrisch bediende achter ramen wat een vsx uit die tijd wel zou moeten hebben en je zegt een derde ruit nodig te hebben, die zou er wel in moeten zitten, je hebt airco toch??

De dertiende ruit heeft er wel ingezeten maar is gesneuveld. Ik kan dat zien omdat alle bevestigingspunten er nog zitten.
Alle bronnen die ik tot nu toe geraadpleegd heb geven aan dat ik een RGX blok heb. (nu snap ik wat er eerder bedoeld werd met 'daar gaan we weer' :roll: :wink: )
Heeft iemand ook nog een voorruit liggen toevallig? Zo'n barst is toch best wel storend.

Volgens mij en een folder (maar ik ben een newbe) waren electrische ramen achter pas standaard bij een Exclusive uitvoering in 1995.

Ik heb trouwens géén airco, wel een fris Webasto zonnedakje :)

Het ORGA nr. is trouwens 6377.
Vandaag de rooklucht (sigaren! :x ) uit het interieur gepoetst, en lekker met m'n zoontje naar mijn ouders gecruised.
50 km/u gereden met 1600 tpm (of zoiets), ht lijkt alsof je stapvoets rijdt. Héérlijke voiture!

Wat hetleren interieur betreft: beter een niet-ori leren interieur zonder scheuren, dan een velours setje waar wat aan mankeert.
Goede kans dat ik ooit nog wel wat deurpaneeltjes en middensteun in zwart leer op kan pikken. Toch?
In ieder geval zit het heerlijk!

Waar bestellen de online bestellers meestal hun onderdelen BTW? Ik kan tot nu toe geen online leverancier vinden voor een thermostaat.

@ Benny: dank je! Ik geniet er nu al met volle teugen van :mrgreen:
Ik heb je gemist! Heb je een goed stabiel moederbord gekocht nu? :wink:

@Stoof: Zal door de donkere foto's komen i guess? Ik moet ook nog ff precies in kaart brengen wat ik nu eigenlijk gekocht heb 8)

@Mark: you got mail :twisted:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Was op een TCT electrische ramen achter en mistlampen voor niet een optie in de vorm van het "comfortpakket"?

Op de foto lijkt het inderdaad een serie 1 bumper en clignoteur/mistlamphuis,maar is wel donker. Kijke of ik de mp foto nog kn vinden. :wink:

wimb
afbeelding van wimb

Als wij online bestellen dan doen wij dat via het internet :mrgreen:
Tja, wat wil je? Thermostaten zijn bijna net zo gangbaar als zekeringen, lampen, etc. Voor de prijs maakt het heel weinig uit, zelfs de dealer is in deze een serieuze concurrent.
Ga 'ns rondsnuffelen bij winparts.nl of artaparts.nl

Dat rijden bij 50 herken ik :D Als ik zo nu en dan in de Xant stapte had ik het idee dat ik 80 reed. De XM voelt inderdaad niet aan of het snel gaat, daarom zit die snelheidsmeter zo prominent in het zicht :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

En die is akelig accuraat!

edit: was off topic komt in la noir verni te staan!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Bij welke snelheid?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Wat denk je zelf Mark? ;-)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Nee Wim, Mark reageert op een opmerking over de temp die ik hier maakte maar die in mijn topic thuis hoort. Ik heb die opm. verwijderd.

Pagina's