Mark, als het systeem niet drukloos was kreeg Wim de wartels al niet los :wink:
Met een tang een leiding vastgrijpen en rustig, voorzichtig uit de leidingrubbers trekken :wink: . Of bij een bochtje in een leiding rustig tegenaan tikken.
Met het monteren ook ervan zeker zijn dat de leidingen goed in de rubbers zitten :!: alvorens de wartels aan te draaien.
Ik snap zowiezo de melding over het water in het filter niet :roll: , kun je daar een foto van maken :?:
Op het koolstoffilter zit geen sensor die naar het dashboard loopt.
Het rare is dat ik deze nog nooit heb gezien, de XM van buuf is nagenoeg de zelf XM, ik heb een hoop mee gemaakt met deze xm maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.
Wim, deze melding hoort bij een diesel. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar een TCT of welke andere benzine XM heeft helemaal geen detectie voor water in het brandstofsysteem.
Wat je bij alles moet doen waarvan Citroën vindt dat je dat moet doen: "neem zo snel mogelijk contact op met uw dealer."
Ja Lucas, dat lijkt mij ook. Ik heb het internet al afgestruind en ik kom die melding alleen maar tegen in combinatie met Diesels.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat toen ik met de dynamo bezig was, ik in het dash een lampje heb geplaatst in het enige vrije gaatje. Zou dat de oorzaak kunnen zijn :?:
Maar de dame een keer aan de Lexia leggen lijkt mij sowieso wel nuttig.
Ik heb jaaaaaaaaren geleden bij mijn type 1 V6 handbak ook een lampje gestoken in de opening voor het waarschuwingslampje voor water in het dieselfilter. Toen ik na het geheel weer dicht geschroefd te hebben het contact aan deed brande het lampje continu. Of ook de boordcomputer een melding gaf, dat weet ik niet meer. De vraag is nu dus, doet dit probleem zich voor sinds je dashboardlampjes hebt vervangen?
Ja. Ergo, het is dat stomme lampje. :evil:
Nou ja, ik heb elders op het forum beweerd dat het dash los- en vastzetten totaal een half uurtje is. ;-)
Overigens vind ik het, als elektronicus, een raar ontwerp: waarschuwingslampje in een reservepositie steken en de komputtert geeft foutmeldingen. :roll:
Krijg je die melding op je BC? (Benny: BoordComputer) of via je Lexia?
Op z'n statusdisplay, vertelde hij eerder.
Via de BC, bij het uitzetten van het contact.
:oops:
Don't be ashamed. It is human's nature to make mistakes. ;-)
Mike,
Keep going the good work! :wink: :wink: :wink: :mrgreen:
Ja, en BBC is: Benny's Board Computer. :lol: :lol: :lol:
Ooooooooooooh, ik dacht British Broadcasting Corporation :wink: :wink: :roll: :roll:
Of Benny's Brullende Cersenrodemobiel.
:mrgreen:
Chips!!!!!!! zat ik er toch naast :cry: :P
Systeem was drukloos neem ik aan? Volgens het WPH zitten er leidingrubbers tbv de afdichting.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark, als het systeem niet drukloos was kreeg Wim de wartels al niet los :wink:
Met een tang een leiding vastgrijpen en rustig, voorzichtig uit de leidingrubbers trekken :wink: . Of bij een bochtje in een leiding rustig tegenaan tikken.
Met het monteren ook ervan zeker zijn dat de leidingen goed in de rubbers zitten :!: alvorens de wartels aan te draaien.
Ik snap zowiezo de melding over het water in het filter niet :roll: , kun je daar een foto van maken :?:
Op het koolstoffilter zit geen sensor die naar het dashboard loopt.
Kon je weer nie wachten schat?
Nee lieverd.
JP, u vraagt, wij draaien:
Moet wel 'n keer de motor gestart hebben om de melding te krijgen, dus ik denk dat 'ie niet fake is. :roll:
Het rare is dat ik deze nog nooit heb gezien, de XM van buuf is nagenoeg de zelf XM, ik heb een hoop mee gemaakt met deze xm maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.
Misschien moet je eens langs MaartenH (Baarn) rijden die zou de xm eventueel uit kunnen lezen via zijn lexia.
Nog helemaal niet aan de Lexia gedacht, goed idee.
Is er de 20ste ook een Lexia? Dan heb ik een reden dat men naar mijn dame kijkt. :lol:
kwenie...
Marco heeft een Lexia en Maarten ook, ik zou beiden eens benaderen Wim. Maarten laat zich hier ook op 't forum zien.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wim, deze melding hoort bij een diesel. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar een TCT of welke andere benzine XM heeft helemaal geen detectie voor water in het brandstofsysteem.
Het word in mijn gebruikershandleiding anders wel genoemd als 1 van de mogelijke boodschappen die het display kan tonen.
Wat op zich natuurlijk niet zoveel zegt, want de term: " * al naar gelang uitvoering" staat zo'n beetje op iedere bladzijde.
Wat je te doen staat bij deze melding wordt echter niet verteld, dat was schijnbaar te logisch en handig. :roll:
Wim, wat Lucas zegt klopt, de hele melding luid "water in de dieselbrandstof"* volgens de info rapide no. 13.
*
Melding slaat op een uitrusting die later leverbaar wordt.
Aansluiting:
De display is d.m.v. een 30 polige stekker (2 x 15) aangesloten.
contact nr. 11 onderste rij B is voor de melding "water in de dieselbrandstof"
Heb je soms onlangs lampjes vervangen? en er meer in gestoken dan dat er oorsponkelijk inzaten?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wat je bij alles moet doen waarvan Citroën vindt dat je dat moet doen: "neem zo snel mogelijk contact op met uw dealer."
Ja Lucas, dat lijkt mij ook. Ik heb het internet al afgestruind en ik kom die melding alleen maar tegen in combinatie met Diesels.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat toen ik met de dynamo bezig was, ik in het dash een lampje heb geplaatst in het enige vrije gaatje. Zou dat de oorzaak kunnen zijn :?:
Maar de dame een keer aan de Lexia leggen lijkt mij sowieso wel nuttig.
Lees jij wel? :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja, maar niet zo snel als jij kan typen. Langweile?
HP is op televee hoor. :mrgreen:
:shock: Huch is het al twaalf uur geweest? :mrgreen: :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb jaaaaaaaaren geleden bij mijn type 1 V6 handbak ook een lampje gestoken in de opening voor het waarschuwingslampje voor water in het dieselfilter. Toen ik na het geheel weer dicht geschroefd te hebben het contact aan deed brande het lampje continu. Of ook de boordcomputer een melding gaf, dat weet ik niet meer. De vraag is nu dus, doet dit probleem zich voor sinds je dashboardlampjes hebt vervangen?
Ja. Ergo, het is dat stomme lampje. :evil:
Nou ja, ik heb elders op het forum beweerd dat het dash los- en vastzetten totaal een half uurtje is. ;-)
Overigens vind ik het, als elektronicus, een raar ontwerp: waarschuwingslampje in een reservepositie steken en de komputtert geeft foutmeldingen. :roll:
:lol: :lol: :lol: Citroen he :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's