In dit topic wil ik graag dingen bespreken m.b.t. een eventuele sloopmeet rond een blauwe type 2 XM met 2.0 16V motor.
Geen APK, ABS probleem, lekke uitlaat, versleten voorremmen en de ruiten rechts gaan niet open of dicht.
Tot zover de mankementen zoals ze aan mij gemeld werden. In werkelijkheid mankeert er natuurlijk nog meer aan.
De kleur van het ding is Blue Mauritius tenzij ik me sterk vergis. In ieder geval blauw :mrgreen:
Meccuchio wil eventueel ruimte + gelegenheid bieden tot sloop in Roermond. Dit mag eventueel zelfs uitgesmeerd worden over 2 weekends, maar de ervaring leert dat een ploegje van 4-5 sloperts een XM in een uurtje of 5 thoroughly kaal weten te trekken :wink:
Het kostenaspect: ding moet 250 euri opbrengen. Als we 5 ploegjes vinden en iedereen lapt 50 euro zijn we dus uit de kosten. Tenzij iemand andere ideeën heeft over verdeelsleutel o.i.d. dan hoor ik ze graag.
Ik vind overigens wel dat Meccuchio kosteloos zou moeten mogen deelnemen aan de sloop, dus daar moeten we nog ff verder over brainstormen. Ideas anyone?
EDIT: animo voldoende, zie ik in mijn eigen topic! Doen jullie allemaal ook ff een voorstel qua wenselijke data ofzo? Dit om makkelijk een datum te kunnen prikken die zoveel mogelijk mensen uitkomt.
Onderdelen-verdeling: Zelf call ik dibs op de boordcomputer + bijbehorende ruitenwisserstengel, en het dashboard. Ook zou ik nog graag enkele airco onderdelen willen scoren die ik zelf nog niet heb (ik denk aan bedieningspaneel type 2, compressor en de slangen in de motorruimte)
Mocht iemand anders groot belang hebben bij 1 of meerdere van deze onderdelen, meld het dan gewoon. We zijn een club en in overleg moet altijd een agreement te bereiken zijn.
Sweet! :mrgreen:
Ik weet niet of er automatische airco in zit, maar mijne sensor heeft wéér de geest gegeven..fragiele dingen dat het zijn.. :roll:
Verder heb ik zo niet echt specifiek dingen in mijn hoofd die ik zou kunnen gebruiken, maar tijdens het slopen komen er vast nog wel dingen in me op. Ik kom voornamelijk voor de leut, en daar wil ik best een paar tientjes voor neertellen :D
Overigens; zondag zou het beste uitkomen aangezien zaterdag in principe gewoon een werkdag is voor mij.
Haha leuk Erik. IIRC zit er volledig automatische airco in. Waarvan ik de sensor al heb, dus die zou jij kunnen snatchen :lol:
Cool. 8)
Je bent wel van de afkortingen hè? Cdpf, imho, iirc...veel mee te maken ofzo? ;)
Hoogteregelaars, dynamo, en hd pomp! Evt bollen die nog goed zijn. :mrgreen:
Ruitewissermotoren; bedieningspaneel airco. Blowermotor.
Losse knopjes etc. Schroefjes, boutjes en zo verder.
iets bekend van het interieur?
Zitten er leuke velgen onder? Zo ja, lust ik die ook wel. (edit: evt. met banden erbij)
50 euri is voor mij OK.
Zat/zondag is goed. Alleen weekend van 10-11 november niet. En eind december niet, maar zo lang wachten we toch niet, denk ik.
EDIT: ook nog buitenspiegels en lampen voorzijde (kop, stads, knipper/mist) if possible.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
:lol: alweer ruitenwissermotoren Marc??
Carnaval komt er weer aan, zo'n wagen zit er vol mee :mrgreen:
Is de grille nog netjes? Ook raam bestuurderszijde als deze onbekrast is.
Als de draagarmen gelijk zijn aan de mijne wil ik die ook wel om deze eerst te voorzien van nieuwe rubbers en vervolgens om te wisselen.
km stand van de motor en bak?
Ha mooi :)
ik zit er al naar uit te kijken!
Qua data heb ik momenteel geen absoluut niet mogelijks, enige is wel dat mijn XM uit de garage moet zijn.
Ik heb besloten dat ik mijn oude bak weer terug hang zo lang dus eerst even de koppeling ruilen.
Ik verwacht dat de break over een week of drie wel weer op eigen kracht de garage uit kan dus dan zitten we op medio november, vanaf dat moment moeten we wat kunnen plannen.
Qua onderdelen heb ik voornamelijk belang bij de demper direct achter de katalysator en evt. wat mechanica zo hier en daar, verder zit ik al best aardig in de delen dus is het me voornamelijk om de gezelligheid te doen.
Ik probeer aankomend weekend de koppeling te ruilen zodat ik volgend weekend de motor af kan bouwen en terug kan hangen. nog een weekendje later om de rest van de zooi terug te hangen en dan moet het wel goedkomen.
Ik heb even gekeken in SSC en daaruit trek ik de conclusie dat de draagarmen voor gelijk zijn voor een 2.0 16V en een 3.0 V6.
Die wil ik dus wel. De genoemde 50,- is wat mij betreft prima. En als de raamlijsten en rubbers nog netjes zijn wil ik die ook graag....
Er zit geen schuifdak in zeker? Ik zoek daar nog een vlteugelmoertje voor :mrgreen:
In geval van schuifdak zoek ik ook nog wat schroefjes of misschien zelfs het complete schuifdak :P Maar zal wel niet dat die er in zit.
o, en nu ik er aan denk: de sleepoogkapjes!
in geval van aanwezig: originele radio en stekkers...en dan hopen dat er RDS op zit. Geen noodzaak, wel nice.
Misschien een idee: wat er overblijft aan het magazijn doneren?
Wat voor bak zit er in een 2.0 16V. Als het een ME5T bak is, ben ik ook nog wel geïnteresseerd in schakelstangetjes, incl. dat kogeltje dat aan de bak vast zit (indien nog niet versleten).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Woah, 2 pagina's al! Steady lads!
Waar zal ik beginnen, ehm:
Marc: geen flauw idee wat voor bak erin zit, ik hou me verre van 16V's (sprak het irritantje elitair)
Misschien kan SCC je meer vertellen.
Meccuchio zoekt ook nog schakelstangetjes BTW.
Interieur is grijs velours.
Bedieningspaneel airco zeg je? Die heb je mij laatst bij jou laten meejoepen! Is bediening type 1 en 2 hetzelfde? Zo ja dan ben ik reeds voorzien :D
Er zitten gewoon stalen velgen onder. Is een SX'je he. Check ff met Meccuchio of hij het ding niet liever rollend houdt i.v.m. afhalen wrak.
Erikv: ik dacht aftermarket radio.
Leuk idee om de rest aan het magazijn te doneren maar het magazijn schijnt niet van leftovers te houden.
Bij de laatste sloopmeet die ik organiseerde bleef er niets noemenswaardigs over, na enig leuren ("echt niemand een goede einddemper?" ander:"Vooruit dan maar, die neem ik dan wel mee." :lol: )
Qua afko's: ik zit al heel wat jaren veel op internet, veel fora, nieuwsgroepen en zelfs een aantal jaren MMORPG's gespeeld. En daar worden heel veel afkortingen gebruikt, ik let erop dat ik hier alleen de bekendste gebruik :wink:
Gerrie: sleepoogkapjes? Wasda? Serieus: het zou zomaar eens kunnen dat er nog eentje op zit. De kans op 2 aanwezige kappies acht ik zeer gering maar wie weet heb je geluk.
Raamlijsten en rubbers zitten er denk ik wel op :wink:
Eigenlijk zoek ik zelf nog wel een kofferkleprubber in goede staat.
Grille is nog netjes IIRC.
Takkie en Djidde: NL auto met airco, DUS geen schuifdak zou ik bijna zeggen. Helaas.
Djidde, de HDpomp zou kunnen afwijken wegens het recentere bouwjaar (6+2 pomp) of niet HA.
Matthijs: KM-stand, daar vraag je wat. Interesseert meestal geen hond bij een sloper, moet ik ff opvragen voor je OK?
Nou, als ik morgen nog ff tijd heb maak ik wel ff een dibslijstje van iedereen z'n wensen tot nu toe.
Damn, dat ik de HR's vergeten ben te noemen zeg :lol:
Sorry Rog, HR's zijn erg geliefd maar je denkt er niet zo snel aan natuurlijk..
Van welk jaar is de XM? Ik heb toen bij mij ook de HD pomp vervangen, 1 uit 1995 voor 1 uit 1999.
Ik heb volgens mij gewoon de 6+2 pomp.
Oh, en veerschotels!!
@CdpF: Naja, leftovers...ligt er natuurlijk een beetje aan wat het is, maar imho zou ik als magazijn met alles blij zijn, zeker als het gedoneert wordt. Je kunt het maar hebben! Maar goed, dat is iets voor de vergadering denk ik.. ;)
Over de afkortingen: ik kan ze prima volgen, maar ik denk ook dat het anders vrij lastig volgen wordt als je ze allemaal gaat gebruiken :P
Volgens mij is het magazijn na de ripdeal bij Trés Beau goed gevuld. :wink:
Wat is de staat van het interieur? Het klinkt hiero waarschijnlijk als vloeken in de kerk maar ik denk er serieus over om van leder terug te gaan naar velours. :wtf:
ik heb een geweldige set velours in mijn Break Wim. Ik zoek leder, maar wel met zijairbags!
Be3 bak :) Net zoals de 2.0i 8v. De ME5 zit alleen achter de grotere jongens als de TCT, V6 en 2.1TD
Nope, type 2 is anders; daarom juist. Type 1 kon ik niets meer mee. Type 2 is handig om in reserve te hebben voor mijn huidige.
Anders bellen we toch gewoon die oud-ijzerboer die mijn Break met de grijper heeft gepakt. :mrgreen:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dat is inderdaad wel handig zo'n grijper. Als we dingen als veerrpoten, draagarmen etc willen gaan verwijderen dan ontkom je daar haast niet aan. Rollend houden is dan lastig....
Dat is mooi :) Tja mijns inziens kan een magazijn nooit genoeg hebben aan onderdelen, maar soit :wink:
Zo'n grijper is inderdaad het beste. Laatste keer hebben wij de achterwielen er onder laten zitten, zodat die op de kar hing. Gaat ook wel goed. :)
En vergeet vooral de break 2.0 16v niet, althans, voor zover ik wet van een bepaalde periode, zit er zelf ook mee ;-)
Over het afvoeren, ik wilde hem in de garage gan slopen, daar gaat echt geen grote joekel in passen met een grijper maar goed, daar verzinnen we wel wat op tegen die tijd.
Qua leftovers, in principe heb ik wel belang bij alles, de mijne moet natuurlijk ook blijven draaien. Kat en eerste demper heb ik nodig, of ja perse allen de eerste demper maar mijn kat is zeg maar ook niet nieuw meer. Wat men er niet van af haalt wilde ik gewoon in mijn magazijn leggen en verder de auto zo kaal mogelijk op laten halen door de ijzerboer. Hoe zit het met het kenteken trouwens? De huidige eigenaar stuurt neem ik aan zelf de papieren op? Hij is toch wel ouder dan 15 jaar ook?
Assen kunnen eruit, dan op 4 wielen naar buiten rollen en wielen en veerschotels eraf halen als ie aan de takel hangt.
Zo dus:
1 wielboutje vasthouden/-maken voor het rollen, losmaken, zodra ie vasthangt en hoppa...
Als ie 15 jaar oud is of ouder, kan je kenteken met verzoek tot schrappen uit het register sturen naar RDW. Je moet dan kentekenplaten zelf vernietigen.
Als ie jonger dan 15 jaar is, moet je de wagen "exporteren naar Polen" :silent: en aldus uit laten schrijven.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dat is goed, dan heb jij ook zoveel mogelijk terug voor alle moeite die je er voor doet.
Het kenteken komt wel goed, dat ding is niet van na 1997 volgens mij, en anders verzinnen we iets. Marc gaf al een mooie voorzet :wink:
Ik heb de huidige eigenaar vanavond nog aan de telefoon gehad, hij kan niet wachten tot het ding weg is. (wel begrijpelijk zo zonder APK) Hij gaat mij vanavond laat nog de exacte km-stand doorgeven, maar hij schatte dat de teller nu rond een 250K staat. Heeft altijd deze bak gehad, volgens de papieren.
@Djidde: denk je eraan dat het een non-HA is, qua veerschotels? Ik heb ze ruim op voorraad so be my guest.
De HR's.. Ieders ééntje dan? Die schoonmaken, uitwisselen, en dat dan nog eens doen...
HD-pomp is yours w.m.b. Na 1994 werd het al heel snel antizink toch? Anyway ik heb nog een stuk of 3 HD-pompen voor mijn TCTtje liggen dus ik denk dat ik daar ff mee vooruit moet kunnen :mrgreen:
@Marc: Over dat paneeltje moeten we het dan nog eens hebben :) Ik heb bij jou toch een type 1 meegenomen? Dan zou dat niet in mijn dash passen. Komen we onderling zeker wel uit, I'm sure.
Nog een klein praktisch detail wat me inviel: hoe krijgen we dat kreng in Roermond?
Pagina's