Maar we kijken eerst of het uberhaupt wel nodig is, de dame heeft per slot van rekening pas 161K gelopen.
Ik ben oprecht nieuwsgierig. Wes en ik hebben het nu 2 keer gedaan en 2 keer problemen met de Diravi. Wij doen dus iets niet goed maar ik weet niet wat.
Misschien dat de koppeling van het stuurkolom met de stuurcommando met een enkele bout ontkoppeld moet worden. Dan weet je zeker dat het diravi stuurhuis met het subframe kan meebewegen.
Alle bollen vervangen voor nieuw (originele) en ze zijn nu dus allemaal grijs.
(bij demontage bleek dat de remaccu zo plat als een dubbeltje was, voor de rest waren de drukken zowat allemaal gehalveerd dus geen luxe na 16 jaar)
Spoelolie erin
Remmen voor en achter gecheckt
Benzinefilter vervangen (gruwel wat een kot plek zit dat ding verstopt dat is zonder brug dus echt niet leuk.....)
Setje nieuwe bougieskabels gemonteerd, en tjonge wat loopt ze daar motorisch mooier van zeg.
Morgen, om 08.00 uur apk en airco bij laten vullen en daarna gaan we ons met de 'knok' bezig houden.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Enkele weken heb ik de PRO 900 aangeschaft. Dit is een zogenaamde rotary machine.
Met de rotary kun je met de juiste toepassing van pads en middel hele goede resultaten behalen op het gebied van het elimineren van waskrassen (swirls) en andere ongeregeldheden maar ook een perfecte finish bereiken.
Omdat je met een rotary veeal met hogere rotatie snelheden werkt (tot 1350/min) is de kans op het verbranden van de lak ook vele malen groter daarom heb ik vanmiddag bij Djidde een deur van een sloper opgepikt die behoorlijk onder de krassen zat, zowel swirls als ook diepere krassen.
Als eerste begonnen met demonteren van het raammechanisme en de ruit. Vervolgens de deur met apc 1:4 ingespoten dat even laten inwerken vervolgens met de washmit gewassen en nagespoeld.
De PRO 900 voorzien van een monello light green pad (cutting factor 1) en Poor boys SSR 1 op standje 2 rustig begonnen om het product gelijkmatig te verdelen, vervolgens in etapes tot stand 6 uitgewerkt en zowaar waren met 1 gang de swirls al verdwenen :D Op stand 6 werd de deur meer dan hand warm maar zeker niet heet.
Vervolgens met de Monello yellow pad (cutting factor 0) en Poor Boys black hole the finishing touch.
Ik ben zeer tevreden met het resultaat en ga voor het Youngtimer evenement de motorkap het dak en de achterspoiler van Viola onderhanden nemen met de zelfde setting aangezien daarop nogal wat swirl zitten waaraan ik me al langer stoor maar die met de double action machine er niet uit gaan.
Djidde dank voor het ter beschikking stellen van de deur! Ik vond het prettig om eerst op een donor te kunnen oefenen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:lol: Joh, je hebt al een vol jaar geen melding meer in je topic gedaan! Zat het knok geluid en stab-rubber verhaal te lezen begint ie over poetsen! Maar dat was allemaal mei 2011 duszz..duuhhh
Zonder gekheid, jij kan binnenkort ons allemaal een cursus poetsen geven. Ik snap er de ballen van, al die middeltjes en cuttingfactor's. Die monello's heb ik ook nog liggen meen ik. Iig benieuwd naar het resultaat!!
Tja, een jaar lang probleemloos gereden :D en die knok is er alleen boven de 20 graden :D.
Na het Youngtimer evenement gaat ze naar dr D voor een onderhoudsbeurtje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Lekker positief weer Wim.......
Maar we kijken eerst of het uberhaupt wel nodig is, de dame heeft per slot van rekening pas 161K gelopen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wat zei Dibert dan over dat tok geluid?
er gaat nog heel wat gebeuren met Viola, heel goed dat je veel zorg aan besteed :wink:
Ik ben oprecht nieuwsgierig. Wes en ik hebben het nu 2 keer gedaan en 2 keer problemen met de Diravi. Wij doen dus iets niet goed maar ik weet niet wat.
Misschien dat de koppeling van het stuurkolom met de stuurcommando met een enkele bout ontkoppeld moet worden. Dan weet je zeker dat het diravi stuurhuis met het subframe kan meebewegen.
:zwaai: Joehoe..Herr Nijenhaus!!! Wat zeo Dibert nou over dat tok / knok geluid? Je vroeg het hier aan ons dus we zijn rete schieuwnierig!!!
Ja solly, lijkt op een stabilisatorstang die het subframe raakt, op de een of andere manier. Ik kon niet op de brug, ze zijn retedruk daar.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:thumbup: okay, we'll wait and see!
:wtf:
Vannmorgen begonnen met onderhoud,
Alle bollen vervangen voor nieuw (originele) en ze zijn nu dus allemaal grijs.
(bij demontage bleek dat de remaccu zo plat als een dubbeltje was, voor de rest waren de drukken zowat allemaal gehalveerd dus geen luxe na 16 jaar)
Spoelolie erin
Remmen voor en achter gecheckt
Benzinefilter vervangen (gruwel wat een kot plek zit dat ding verstopt dat is zonder brug dus echt niet leuk.....)
Setje nieuwe bougieskabels gemonteerd, en tjonge wat loopt ze daar motorisch mooier van zeg.
Morgen, om 08.00 uur apk en airco bij laten vullen en daarna gaan we ons met de 'knok' bezig houden.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
16 jaar met dezelfde bollen?
Mooi dat het weer vernieuwd is...maar die bollen zijn toch wel vaker op druk gebracht??
Ja op druk wel, althans zo ver ik kan nagaan 2 of 3 keer (waarvan een keer door moi) maar ik vond het mooi geweest na 16 jaar, alles lekker fris :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je hebt groot gelijk. En grijze bollen: 8)
lekker bezig dus!
Ik wacht nog even op het resultaat. :mrgreen:
Lijkt me dat je daar wel resultaat van gaat merken met het rijden straks. Als het goed is is Viola meer een stuk comfortabeler na deze opfrisbeurt
Lijkt me ook dat die XM van Mark op hydraulisch gebied het beter gaat doen na deze operatie.
Logisch dat ze beter wordt...het was nl nie... :mrgreen:
Nou na krap 50 m ga ik nog geen uitspraken doen. De klus is in iedergeval wel klaar.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mooi!, knap dat je je kon beheersen om niet een paar extra kilometers te maken :shock:
We zijn nu bijna 2 uur verder dus............. En? Al geproefreden?
nop, lekker bankzaken liggen doen :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Enkele weken heb ik de PRO 900 aangeschaft. Dit is een zogenaamde rotary machine.
Met de rotary kun je met de juiste toepassing van pads en middel hele goede resultaten behalen op het gebied van het elimineren van waskrassen (swirls) en andere ongeregeldheden maar ook een perfecte finish bereiken.
Omdat je met een rotary veeal met hogere rotatie snelheden werkt (tot 1350/min) is de kans op het verbranden van de lak ook vele malen groter daarom heb ik vanmiddag bij Djidde een deur van een sloper opgepikt die behoorlijk onder de krassen zat, zowel swirls als ook diepere krassen.
Als eerste begonnen met demonteren van het raammechanisme en de ruit. Vervolgens de deur met apc 1:4 ingespoten dat even laten inwerken vervolgens met de washmit gewassen en nagespoeld.
De PRO 900 voorzien van een monello light green pad (cutting factor 1) en Poor boys SSR 1 op standje 2 rustig begonnen om het product gelijkmatig te verdelen, vervolgens in etapes tot stand 6 uitgewerkt en zowaar waren met 1 gang de swirls al verdwenen :D Op stand 6 werd de deur meer dan hand warm maar zeker niet heet.
Vervolgens met de Monello yellow pad (cutting factor 0) en Poor Boys black hole the finishing touch.
Ik ben zeer tevreden met het resultaat en ga voor het Youngtimer evenement de motorkap het dak en de achterspoiler van Viola onderhanden nemen met de zelfde setting aangezien daarop nogal wat swirl zitten waaraan ik me al langer stoor maar die met de double action machine er niet uit gaan.
Djidde dank voor het ter beschikking stellen van de deur! Ik vond het prettig om eerst op een donor te kunnen oefenen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:lol: Joh, je hebt al een vol jaar geen melding meer in je topic gedaan! Zat het knok geluid en stab-rubber verhaal te lezen begint ie over poetsen! Maar dat was allemaal mei 2011 duszz..duuhhh
Zonder gekheid, jij kan binnenkort ons allemaal een cursus poetsen geven. Ik snap er de ballen van, al die middeltjes en cuttingfactor's. Die monello's heb ik ook nog liggen meen ik. Iig benieuwd naar het resultaat!!
Tja, een jaar lang probleemloos gereden :D en die knok is er alleen boven de 20 graden :D.
Na het Youngtimer evenement gaat ze naar dr D voor een onderhoudsbeurtje.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En krijgen we nog foto's te zien van het resultaat?
wilde het net roepen ja?!
Mooi dat je er een goed resultaat mee hebt gehaald! En ik wil idd foto's zien :lol:
Dat heet niet "foto's ", dat heet een show off!! :mrgreen: :mrgreen:
Luceo non uro....
Pagina's