Mijn aanstaande

Pagina's

76 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
Mijn aanstaande

Nee, ik ga niet trouwen. Dat heb ik al (veel te??) lang geleden gedaan.
Maar aanstaande vrijdag 08 maart 2013 ga ik toch wel iets leuks doen; ik heb bij Citroën Specialist Wil Wijnhoven te Boxmeer mijn huidige Peugeot 407 ingeruild, en heb er voor mijn vrouw een prachtig ongerept C2 tje gekocht alsmede een........u raadt het al, Xm.
Ik ben hier totaal nieuw, maar bepaald niet nieuw in de Citroën wereld. In het - al of niet recente - verleden DS, CX, Xsara, en C5's, gereden. Club en forumlidmaatschappen, beursbezoeken, Citro Moblie bezoeken, alles erbij. Heerlijk, deze Citroën belevingen.
De afgelopen 2 jaar echter "vreemd gegaan" met een Peugeot 407 dus. Tja, die heb ik destijds snel gekocht, omdat mijn C5 door een stel idioten midden in de nacht in de fik werd gestoken. Op dat moment kon ik geen C5 naar mijn zin vinden, en werd het deze Peugeot die ik, dat wil ik toch nog wel kwijt, een fijne auto vind en zeker zeer betrouwbaar, in weerwil van de pech en ellende statistieken die kennelijk niet in het voordeel spreken van een dergelijke voiture.
Maar ach, het LHM bloed kruipt waar het niet gaan kan, ik hoef u niets te vertellen.
En zo kon het gebeuren dat ik een zoektocht startte naar een voor mij geschikte XM. Er waren aanvankelijk 3 andere XM's waarmee ik eerst bezig was. De eerste was een Turbo CT van 1998 bij Citroën Verbeek in Zevenaar. Een keurige auto van 2e eigenaar, reed prima, heerlijk zelfs, maar kon daar geen geschikte auto voor mijn vrouw bij vinden. Bovendien kreeg ik geen f... voor mijn 407. En tja, je kunt van alles willen, maar het moet wel betaalbaar blijven. die CT staat overigens nog te koop, tip voor degenen die evt. een goeie XM overwegen! 2450 Euro is de prijs.
Toen dienden zich 2 andere kandidaten aan, 2 maal XM V6 Automaat. Eentje bij Broere in Krimpen, en eentje in Bavel bij garage Oomen. Eerstgenoemde glipte tussen m'n vingers door, de tweede, die bij Oomen in Bavel, is er nog steeds maar heb er, na wat telefonisch informatie inwinning, toch wat twijfels over. Bovendien gold ook hier weer dat er geen voor ons geschikte 2e auto te koop was. Maar mooie auto hoor, google maar eens op Oomen te Bavel.......likkebaarden.
Allemachtig, wat wordt dit een lang verhaal, bent u er nog?

Ik had op enig moment een beetje de moed opgegeven; ga er ook maar aan staan! Een goede mooie XM i.c.m. een geschikte auto voor vrouwlief, er zijn niet zoveel garage's die deze combi kunnen bieden.
Tot het moment dat Wijnhoven in Boxmeer me te binnen schoot. Daar had ik zo'n 9 jaar geleden zaken mee gedaan toen ik een CX had, en dat was me destijds goed bevallen. Integere, keurige vent en een vakman met de vereiste Citroën mentaliteit.
Om een (te?) lang verhaal kort te maken, daar stond dan een mooi grijs C2 tje waar mijn vrouw gelijk op viel, en voor mij een prachtige XM V6 automaat. Bouwjaar 1999, in 2009 vanuit Dld. naar Nederland gekomen en heeft hier 1 keurige oudere eigenaar gehad met stipt onderhoud, waarbij niets aan het toeval is overgelaten. Distributie recent, nieuwe radiateur, nieuwe automaat, nieuwe Airco verdamper en een bij een bekledingspecialist hersteld scheurtje in het leer, zie je niks meer van, het is dat Wijnhoven dit vertelde om aan te geven dat meneer een Pietje Precies was.
Alles gedocumenteerd, proefgereden, heerlijk! Wat een motor, en wat een comfort!
Ik geloof dat alles nog werkt en zo niet, ik krijg nota bene 3 maanden volledige garantie op de dame, overtuigd als Wijnhoven is van de kwaliteit van deze voiture. Tja, hij zal weten wat hij doet, de laatste 100.000 km heeft hij haar onderhouden! Bij mijn weten de enige XM met garantie, O nee, Enting in Zwartsuis doet dit ook maar is ook ff wat duurder, 3 keer zo duur om precies te zijn.......
A.s vrijdag is het dan zover, ik kan niet wachten. Normaal vliegt een werkweek om, nu dus niet.
Ik krijg er voor aflevering nog een onderhoudsbeurt bij met 2 nieuwe voorbanden en een nieuwe accu.
Ik wilde er eigenlijk een fotootje bij plaatsen hier maar Wijnhoven heeft de foto's al van de site gehaald. Ik ga dat, eenmaal hier, hopelijk van 't weekend oplossen. En daarna maar gauw de stalling in want het schijnt weer te gaan vriezen en sneeuwen (kreun)
Heren, later!

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Mijn aanstaande

Welkom hier, mooi verhaal, ennuh....

het zijn hier niet alleen heren hoor.. :mrgreen:

Luceo non uro....

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: Mijn aanstaande

Welkom hier, en ik kijk ook uit naar foto's! De auto is dan echt van een liefhebber geweest! Ik wens je heel veel zweefplezier met de voiture. :D

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: Mijn aanstaande

Mooi verhaal! En welkom! Erg fijne motor/bak combinatie ook, zolang die bak het doete dan :lolno:
Maar dat is mijn persoonlijke ervaring de laatste tijd. Toch wil ik geen andere motor/bal combi rijden.

Waar in Nederland zal deze voiture haar kilometers maken? Welke kleur?
Die V6 in Bavel is inderdaad een mooie trouwens!

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
Re: Mijn aanstaande

het zijn hier niet alleen heren hoor.. :mrgreen:

Oei, dat wist ik niet... :oops:

Dank jullie wel voor de leuke reactie's. En ik ga de wagen, die overigens blauw/grijs van kleur is, voornamelijk hobby-matig gebruiken. Dus geen stadsverkeer, boodschappen etc. daar is het C2 tje voor. Voor ons werk hebben we geen auto nodig, dat geschiedt per trolleybus en/of fiets. Ik kom uit Arnhem, vandaar die trolley.
Alhoewel hobby-matig....van 't zomer zal de dame er toch wat serieuzer aan moeten geloven, want dan reizen we af naar Zuid-Frankrijk. Maar ik verwacht hier geen onoverkomelijke problemen mee. Daar is ze doodgewoon nog te goed voor. En ik weet van de kwetsbare automaat, maar deze is vernieuwd. En er zal in de toekomst best wel eens e.e.a. aan gaan mankeren, maar ik heb een prima technische back up, niet zijnde de Citroën garages, met alle respect. Anders zou je er op leeg kunnen lopen dunkt me.

JaapW
afbeelding van JaapW
Re: Mijn aanstaande

Mooi verhaal, veel succes en geluk ermee! Ik weet niet hoe een V6 rijdt maar ik heb gehoord dat dit echt verslavend is. Ben benieuwd het verschil tussen een 407 een een V6 XM :) 2 nieuwe citroens op 1 dag, wow

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Mijn aanstaande

Roger? Kom d'r maar in.

Welkom ook namens mij en de dames.
Fijne kilometers gewenst, en we kunnen niet wachten op foto's.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

fredxm
afbeelding van fredxm
Re: Mijn aanstaande

Welkom en idd een leuk verhaal, lekker kort! :lol:
Ben ook erg benieuwd naar de foto's! Veel plezier morgen alvast! :thumbup:

Zwarte XM 2.0 TCT '94

pavang
afbeelding van pavang
  • V6 exclusive 24 met zpj handgeschakeld
Re: Mijn aanstaande

Welkom, en een mooi verhaal!
Wat waren je twijfels in Bavel behalve de geschikte andere auto?

Peter.

gwhendriks2
afbeelding van gwhendriks2
  • Xsara Coupé 1.6 16V VTR
  • BX 1,9 DIGIT
  • XM 3L V6 Exclusive auto
Re: Mijn aanstaande

Welkom hierzo!

Leuk verhaal! Ben benieuwd naar de foto's... (en V6 is indd verslavend lekker gebleken in het halfjaartje dat ik ermee reed)

Citroën das très bien!!!

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
Re: Mijn aanstaande

pavang zegt:

Welkom, en een mooi verhaal!
Wat waren je twijfels in Bavel behalve de geschikte andere auto?

Peter.

Dat was eigenlijk de manier waarop de verkoper sprak over de wagen; ik snap het enigszins wel, ze doen daar vnl. in BMW's en Audi's. Dat krast een beetje (?) en hij sprak over de XM die een moeilijke auto kan zijn. Op mijn vraag hoe het met eventuele lekkage's stond, kreeg ik geen duidelijk antwoord, en zo waren er nog wat andere onderwerpen waarbij men nou niet bepaald overliep van enthousiasme.....misschien ben ik te achterdochtig en is het een prima ding. De foto's spreken voor zich, maar het glimt me allemaal teveel.
En bij wat ik nu heb/ga hebben heb ik in ieder geval nog garantie, een wagen waar Wijnhoven voor instaat. En dan is de motorruimte maar niet schoongespoten, iets waar ik toch al niet zo weg van ben.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Mijn aanstaande

Tja BMW hoe objectief kun je dan nog zijn, maar....... je moet de verkoper ook maar een vraag stellen, de sleutels alsjeblieft en over een uurtje als ik terugkom een brug en een looplamp graag. En iemand meenemen die weet wat er met een XM mis kan zijn. Geeft je nog geen garantie maar je weet in iedergeval of er wat aan de hand is ten tijde van de inspectie/proefrit. Voor de rest moet je gewoon geluk hebben. Zelfs nieuwe auto's mankeert vaak genoeg iets.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
Re: Mijn aanstaande

Sorry leden,

Ik was vast voornemens foto's te schieten etc. maar u zult begrijpen dat dit er door het barre weer niet van komt. Wel heb ik van binnen alvast wat reinigingswerk verricht, onder vals licht in de parkeer garage van mijn pa. Maar ik stel het uit totdat ik buiten fatsoenlijk wat kan doen. Het leer poetsen bv, ondanks dat het er nog mooi uitziet. Kwestie van mooi houden!
Vrijdag heb ik hem dus opgehaald, mijn vrouw achter me aan in haar C2 tje. Geweldig! Al rap verdween ze in mijn spiegels want ach, zo'n dapper C2 tje is natuurlijk geen partij voor een XM V6. Ik heb wat rondgereden en ik kan tot dusver niet iets vinden wat niet functioneert. De wagen is rammel en kraakvrij, en de motor loopt als een zonnetje en zijdezacht. De rechtuitstabiliteit is voorbeeldig. Wel merkte ik, ondanks de 2 nieuwe voorbanden, dat de wagen een trilling door de wagen heen heeft, maar niet in het stuur. Volgende week moet ik nog terug naar de garage om een nieuwe mattenset op te halen, dan zal de wagen gelijk "aan de wagen" gebalanceerd worden bij de achterste wielen. Hoop dat dat soelaas biedt. En voor de rest; genieten, en vanavond gauw naar de stalling om haar de komende dagen te ontzien i.v.m. het aanstaande takkeweer.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Mijn aanstaande

Mark zegt:

Roger? Kom d'r maar in.

Welkom ook namens mij en de dames.
Fijne kilometers gewenst, en we kunnen niet wachten op foto's.

Ja en daar istie dan :mrgreen: Beste Ik Sem, ik wens je heel veel plezier met je XM. Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleeft als ik aan mijn TCT. Ik woonde tot voor enkele tijd in Arnhem, resideer nu echter in Westervoort. Mocht je onderdelen zoeken c.q. even met een gelijkgestemde willen praten, dan ben ik dus je man.
Een XM waar echt alles aan werkt is een unicum, dus consider yourself a lucky man. Als de auto zo mooi is als je beschrijft, dan heb je een verzamelaars-exemplaar in handen.
Please treat it accordingly. Als je nog tips behoeft m.b.t. mensen die het geval kunnen onderhouden dan geef ik je graag enkele adressen.

Heel veel succes én rijplezier natuurlijk!

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Mijn aanstaande

Resideert nog wel. :lol:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
Re: Mijn aanstaande

Nogmaals dank iedereen! Vandaag ben ik even terug gegaan naar de garage in Boxmeer want de veloursmatten van het C2 tje waren binnen, en dat wagentje is nu echt af. En ik vind dat dat ding een knap comfort biedt, de geringe afmetingen in aanmerking genomen. En vrouwlief is helemaal in de wolken ermee. Tevens had ik een afspraak gemaakt om de 2 achterwielen te laten balanceren (aan de wagen) , de wagen trilde nogal "door de wagen heen".
De eerste achterband vertoonde wel een stuk onbalans, dat gelijk verholpen werd. Zo'n stukje lood doet wonderen. Vervolgens was de andere kant aan de beurt. Potdomme, wat nu? Die kon niet aan die scooter gebalanceerd worden! Wat bleek? schudden als een gek, karkas finaal naar z'n grootje, wat een gribus band! De garagist, niet geheel ontdaan van enig schaamrood op de kaken, erkende dat hij toch iets over het hoofd had gezien......daar kwam dus een nieuwe BF Goodrich op. En dan, terug naar Arnhem. Nieuwsgierig als ik was en mijn hemel, mon dieu, wat rijdt dat nu fabelachtig. Het echte zweven is eerst nu begonnen. Tijdens deze rit voelde ik voor de eerste keer echt het verslavende gevoel. En al genietend toch maar weer eens wat knopjes geprobeerd en huh? De stoelverwarming van de bestuurder werkt! Daar had ik niet op gerekend, geweldig!

Ik zie voor de rest wel wat ik met 1 Michelin achterband doe, die is nog in goede staat maar de rest is BF Goodrich. Dat kan toch geen kwaad? Ik merk geen verschil maar voor het mooie zou die Michelin dan ook nog een Goodrich moeten worden.
Ik hoop dan van 't weekend (eindelijk!) wat foto's te schieten van mijn voiture, maar qua weer vrees ik (weer) het ergste.....

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Mijn aanstaande

Persoonlijk zou ik de andere achterband ook vervangen. Meer omdat ze dan van gelijk profiel zijn. Verschillende merken heb ik ook maar wel altijd op dezelfde as. Oh en om je stoelverwarming ook heel te houden nooit met je knie in de stoel de auto induiken, daar kan die weerstandsdraad verrekte slecht tegen. Een breuk en het is einde oefening.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
RE: Mijn aanstaande

Ik denk dat ik de andere band bij nader inzien ook maar ga vervangen, dan heb ik ze alle 4 nieuw. Wat me nu meer zorgen baart zijn 2 duidelijke naast elkaar liggende olievlekken onder de auto, ter grootte van zo'n 7 cm doorsnee...... ik heb even met mijn handen gevoeld onder de auto, daar voelde ik een dikke leiding, die erg vettig was. Daar zal ik dan gelijk naar laten kijken bij het band wisselen. Maar niet alleen kijken, ook verhelpen; ik heb geen zin om andermans oprit te vervuilen. Toch wel jammer, had gedacht een lekvrije Xm te hebben. Eens kijken wat 3 maanden volledige garantie op zal leveren... 

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: Mijn aanstaande

Mmmtjah. Als dat alles is waarmee je de komende tijd te maken krijgt, dan teken ik ervoor. Ik hoop voor jou dat het een kwestie is van wartels aandraaien, maar zo niet dan moet je in het ergste geval een cunifer leidinkje laten namaken, Kijk even op de brug wat het lijkt te zijn.

Ben het met je eens dat het een goed idee is om hetzelfde merk banden op 1 as te houden.

Ontzettend grappig onderschrift heb je trouwens laugh

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
RE: Mijn aanstaande

De olie (?) lekkage is alweer gestopt. Ik heb de wagen een paar dagen laten staan, toen zag ik die vlek. Vervolgens gaan rijden, de wagen ergens een paar minuten stationair laten lopen en er onder gekeken, niets. Vervolgens een eind verderop weer, ook niets. Daarna de wagen thuis neer gezet, en alles keurig, ook na een paar dagen. Vreemd he? Ik wijt het aan het feit - ik zeg maar wat -  dat de wagen behoorlijk schuin heeft gehangen tijdens het aan de wagen balanceren, en dat daardoor een pakking of zo onder druk heeft gehangen, geen idee, want voor en na die tijd deed/doet ze het niet. Ik hou het wel in de gaten. Wat zijn wartels trouwens? Ik ben niet zo technisch onderlegd. Maar starten en rijden als een tierlier! Mijn garage had me gewaarschuwd, zo'n V6 met automaat is verslavend, en BMW's 320 vreet ze met huid en haar op......ik las nl. ergens hier iets als zou deze V6 niet zo snel zijn, maar ik heb hier toch andere gedachten over. Ze doet het ook met een speels gemak. Overigens, het is geen scheurbak en daar gebruik ik haar ook niet voor. Maar 1 keertje een dikke polsketting het nakijken geven was toch wel leuk. "the difference between men and boys, is the size of their toys" zullen we maar zeggen.  Tja, dat onderschrift......in het Nedrlands rijmt het net wat beter. Ik was ooit een keer bij een jamsessie met Thijs van Leer (fameus muzikant) die met een borrel op een leip liedje zong om er even in te komen, met de welluidende titel....afijn, vult u maar in.:-))    

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
RE: Mijn aanstaande

Gedverdemme, hoe herstel ik mijn tikfouten?

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Mijn aanstaande

Misschien lekt ie niet meer omdat alles er al uit is? wink

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Mijn aanstaande

Tikfouten herstellen met bewerken., button ca midonder...

 

Luceo non uro....

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Mijn aanstaande

Moederator moet naar de bedstee :mrgeen:

Dat wil nog niet Miche, als we de optie aanzetten dat gebruikers hun bericht kunnen bewerken kunnen ze dat bij alle berichten.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: Mijn aanstaande

Oops ...sorry...

Luceo non uro....

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
RE: Mijn aanstaande

Enige dagen geleden heb ik voor het eerst getankt, maar dat ging niet zonder problemen; de vulslang sloeg telkens af, en op het laatst dreigde hij over te stromen, terwijl hij bij lange na niet vol was. Een soort luchtbel idee. Even later ging er weer meer in. Is dit 1 van de bekende euvels of heeft het te maken met de benauwde opening?

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Mijn aanstaande

Nooit geen problemen mee, ik draai het tankpistool wel altijd iets naar rechts, dan op vol vermogen.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Mijn aanstaande

Ik heb hier met beide Xms ook nog nooit last van gehad. Mocht het probleem zich blijven voordoen in de toekomst dan is het wellicht een idee om de tank be/onluchting eens te checken....

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Mijn aanstaande

Lijkt me eerder een probleem van het tankpistool zelf dan van de vulopening of tank. Volgende keer andere pomp of misschien heel ander pompstation proberen en kijken of het zich weer voordoet.

Ikzelf had laatst een vulpistool dat niet automatisch afsloeg en dus de vulopening deed overlopen (en mijn schoenen onder de diesel).

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

gwhendriks2
afbeelding van gwhendriks2
  • Xsara Coupé 1.6 16V VTR
  • BX 1,9 DIGIT
  • XM 3L V6 Exclusive auto
RE: Mijn aanstaande

Zo iets heb ik ook gehad..

 

-Bleek mijn klep in de vulhals los te zitten die er voor zorgd dat de benzine net zo snel terug kwam dat erin ging..

- En zorgde ook ervoor dat er vacuum voor kwam dat ik na ieder tankbeurt stil viel na de eerste kilometers ná het tanken..

Citroën das très bien!!!

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
RE: Mijn aanstaande

Dank jullie wel voor de response. Ik zat te denken, het was de eerste keer tanken na langere tijd stilstand (okt. 2012) misschien dat dat er (ook) mee te maken had. Volgende keer weer proberen, met dit zuinigheidswonder komt dat er vast nog wel een keer van :-))

Ik verzamel ff wat dingetjes in de loop der tijd om de wagen dan een keer weg te brengen, dat mijn graazie het dan kan oplossen.

Voorlopig lijstje;

Nog 1 band wisselen

Tankgedoe

Vermeende (olie) lekkage onder de wagen, was alweer gestopt maar jenever can tell

En even wat advies over hoe de automaat te gebruiken; als ie koud is wacht ie met doorschakelen tot ie zelf vindt dat ie zover is. Om dit te vermijden kun je, zoals ik begreep, de wagen in winterstand zetten maar ik weet niet of dit raadzaam is omdat je, voor mijn gevoel, de automaat zit te fucken; zo'n "beveiliging" of hoe je het noemen wilt, zit er niet voor niets op.

Lijkt me trouwens wel lastig als je pal aan een doorgaande weg woont zeg! Gelukkig woon ik dat niet en kan ik de wagen hier in de wijk gewoon warm laten pruttelen. Maar wellicht dat 1 van u over het autmaatgebruik ook iets zinnigs kan zeggen?    

  

 

 

 

Pagina's