Lexia is inderdaad handig maar ik geloofde de uitkomst niet. De storing kwam niet overeen met mijn klacht.
De temperatuur liet zich erg slecht regelen, 1 of 2 graden verlagen was alsof ik een raam open zette bij -10.
1 of 2 graden verhogen en ik zette meteen ook het raam erbij open..... zo heet werdt het:lol: :lol:
Gisteren de plafoniere losgemaakt en de voeler zat los en bekant ondersteboven.
Blijken de plastic nokjes die hem op zijn plek moeten houden alleen nog in afgebroken staat aanwezig te zijn.
Andere plafoniere gepakt met nokjes waarbij de temperatuurvoeler er dus wel goed in bleef zitten.
Vandaag op en neer naar Kerkrade geweest en de temperatuur bleef lekker constant en was weer goed te regelen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zo, sinds vanmiddag is Viola naast haar instap verlichting er RVS instaplijsten weer een accessoire rijker.
Coen heeft een tijdje geleden zijn dame voorzien van een automatisch dimmende binnenspiegel en dat spookte nog steeds rond in mijn hoofd als een aardigheidje waar ik ook nog eens weer gemak van heb. Dus gisteren op de terugweg even bij Snuverink in Borculo voor weinig een spiegel gekocht uit een C5 fase I.
Eigenlijk is het hele verhaal een eitje, huidige spiegel van zowel de XM als de C5 van de knobbel af trekken. Let op, bij de C5 zit er een metalen ring van verenstaal die de boel bij elkaar houd, probeer dus eerst of je spiegel gewoon los kunt trekken van de voet. Ik was zo gogem om de ring er af te wippen en die krijg je er later verrekte moeilijk weer op. Ik kon tot drie keer toe op de knieen de garage door om die verrekte wegspringende ring weer op te sporen :oops: .
Voorts moest ik weten welk draadje wat doet aangezien de spiegel ook kan ontdimmen als je de auto in de achteruit zet (er zitten dus 3 draden aan). Gelukkig kwam mijn pa even op de koffie dus had ik een C5 op de oprit en dus................., plaffoniere eruit en daar zag ik de stekker al zitten, multi meter eraan en snel was duidelijk hoe de boel schakelt :wink: . Zoals het een goede citroen betaamt wisselt men dus nogal eens van draadboom kleuren maar in mijn geval is de zwarte draad de massa en de donkerbruine de 12 volt. De lichtbruine schakelt bij de achteruit maar die optie heb ik eraf gelaten.
Terug de garage in en een 5 mm gaatje geboord door de kogel van de XM bevestigingskogel. Dat ding is nog van kunstof in tegenstelling tot die van de C5 die van aluminium is. Draadjes erdoor gehaald, kogel in de spiegel geklikt en de auto in.
Spiegel terug geplaatst, plaffoniere eruit en daar zat een loze aansluiting met 4 of 5 pinnen, mmmmmmh het zou toch niet?, ja hoor een van de pinnen is een geschakelde plus :D , nu nog even uit de hoofdbundel de massa eruit prikken en de draden aansluiten en dus een werkende automatische dimmende binnenspiegel. 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Gisteren op de terugweg vanuit de Groningen de laatste 60 km op een afsleepwagen afgelegd . De LHM loopt op moment even niet, van voorraadbol terug in het LHM vat maar verdwijnt net achter de automaatbak ergens onder de auto. En geen tankstation die nog LHM verkoopt. Ook de ADAC kan je niet een een paar liter LHM helpen........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou zoals iedereen inmiddels wel bekend, de slang is NFP dus....... dat houd in, of zelf maken, maar dat wordt lastig want het is er een met een aftakking die ergens richting stuurhuis schiet, of het rotte stuk er tussenuit zagen en met een 6.3 mm koperen stukje buis met 2 felskraagjes erop met slangklemmen weer in elkaar steken.
En dat laatste gaat dan ook gebeuren. Inmiddels ligt het stuk slang op tafel en bij het onderzoeken knapte hij een cm of 8 verderop gewoonweg nog eens doormidden. Wel enigzins vreemd dat rubber waar liters LHM doorheen stroomt toch nog zo uitdroogd.
LHM vat eruit gehaald, daar zat nog circa 1,5 in. Meteen maar even schoon gemaakt dan kan die er straks weer schoon in. In een van de filters zat een scheurtje dus die heb ik maar meteen vervangen uit de eigen voorraad.
Morgen even naar Citro Toon om een stukje leiding te halen en wat rubber slang en een paar goeie slangklemmen, want alles wat er te veel aan druk richting voorraadbol gaat krijgt die slang te verwerken dus dat moet wel weer goed vast.
Foto's, ja die komen er nog wel, al is dat in je eentje met die vette klauwen niet altijd heel handig.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hm balen dat die nog eens doormidden ging. Maarja, nu ligt op die tafel, dus dan kan je er gelijk wat aan doen! Is er nog iets wat je moet buigen met die leiding of is het gewoon recht?
dat uitdrogen van die slang komt volgens mij omdat deze wel heel erg dicht langs het motorblok gaat samen met wat koelslangen en over de automaat die ook wel een beetje warm wordt. Langzaam geroosterd dus.
succes met de klus en denk aan je handen bij de radiateur.
Hoezo bij de radiateur, het is een V6 he, daar moet je overal van oner af bij
Vooraan zit een ijzeren bescherm strip net achter de spoiler, 4 boutjes los en dan heb je eigenlijk ruimte genoeg om de klem en dan de slang eraf te wippen. Klemmetje ging trouwens ook wel erg makkelijk eraf, pakte hem met een tangetje, nog geen kwartslag Draaien en ik had hem al in de handen.
Liever dat de slang nu nog een keer breekt dan dat ik hem er, na veel aanroepingen uit het eerste en tweede testament, net weer in heb zitten.
Er zit namelijk een beugeltje op de bak waar de slang doorheen moet die een als achtbaan ook niet zou misstaan.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oh, Djidde, het is een rubberen leiding dus die kan ik overal doorheen wurmen, maar die beugel waar die doorheen moet, tjonge daar heeft er vast eentje zijn scriptie op behaald.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Sinds gisteren heeft de dame geen LHM verlies meer . Het was even vechten onder de auto om de slang op de nippel op de voorraadbol te krijgen. De originele slang is 6,3 mm in doorsnee en verloopt bij de voorraadbol naar circa 12 mm. De 6,3 wil er vlot op, dit heb ik geprobeerd bij dr.D in de garage op een losliggende voorraadbol alleen het stuikrandje is een obstakel, en met de voorraadbol gemonteerd op de auto zou nog iets lastiger worden.
Aangezien ik er niet nog een koppeling in wilde maken moest er even iets op verzonnen worden. Na een 'kokend heet' water badje was de slang soepel genoeg en kon ik hem er met enige dwang op schuiven.
Daarna op de wasplaats met de hogedrukalleLHMonder auto erafgespoten met het motorreinigingsprogramma (3x woordwaarde).
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Even nog een paar plaatjes van de retourslang welke ik heb moeten vervangen.
Eerste breuk van rechts was de boosdoener waardoor ik stil viel. De tweede breuk kwam door het buigen van de slang om te kijken of er nog meer uitgeharde stukken in zaten.
Hieronder zie je hem lopen rechts van de looplamp, komt van voren naar het t-stuk (in de beugel) vervolgens richting LHM vat en naar onderen in de auto.
En meteen maar het LHM vat en de filters schoongemaakt. Ben ik blij dat ik mijn onvetterbak nooit van de hand heb gedaan.
De nieuwe slang is met behulp van een stukje koperen leiding (circa 12 cm lang) van 6.3 mm met aan beide zijde een stuikje en 2 slangklemmen op de bestaande leiding naar het t-stuk gezet. De 'snake skin' had ik gelukkig nog meer dan genoeg liggen van mijn audio project.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zo, het is al weer eventjes geleden maar madam is weer verwend met 2 nieuwe stuurkogels (rechts zat ietsje speling) maar aangezien ook de rest nagekeken moest worden links ook maar meteen meegepakt. 6 nieuwe kaarsen er in, nieuwe bak-, en motorolie + een vers filtertje.
Ook hebben ze de nieuwe winterbanden op de monte carlo's gemonteerd, daarbij gooide het bandenapparaat nog even flink roet in het eten.
Om onverklaarbare reden sprong tijdens het omleggen van de band de velg uit de klauwen van het bandenapparaat met als gevolg een hele dikke vieze vette kras in mijn nieuwe velg. Maar......... wonder boven wonder had dr. D nog een hagel nieuwe velg, in plastic liggen die ze hebben geruild. Kijk!, dat noem ik nou nog eens een waardevolle garage, gewoon eerlijk zeggen wat er gebeurt is en ze hebben het ook nog eens fantastisch opgelost. Chapeau!!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Kijk, dat is nog eens een goede garage. Zo hoort het ook vind ik.
Mijn huidige garage daarentegen heeft het bij vandaag een beetje verbruid. Onderhoudsbeurt niet uitgevoerd want mijn auto stond zogenaamd niet in de planning terwijl dat volgens mij wel degelijk afgesproken was. Bovendien voor tweede keer mijn raammechanisme "om zeep"geholpen door een monteur en mij dit niet gelijk laten weten. Wordt ik bij aankomst geconfronteerd met een voldongen feit. Erg fijn. Tuurlijk, doet men niet met zin maar ik baal stevig. Jammer dat Dr D. zo'n eind rijden is maar anders wist ik het wel.
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
Madam kreeg afgelopen week last van een weigerende, en dan weer steigerende snelheidsmeter. De cruise control bleef het gewoon doen dus de opnemer kon ik gelijk uitsluiten, maar wat veroorzaakt dan wel dit euvel? Juist solderingen die breukjes vertonen. En die zitten achter op de km teller, dus dashboard los schroeven, klokkewinkel eruit, voorkant (de glaskap) eraf halen, dan 3 torxen aan de achterzijde en 2 torxen aan de voorzijde losmaken en dan kan de hele unit eruit gehaald worden. Let op er zit 1 stekketje aan met maar 3 pooltjes, als die los is heb je de hele unit in handen.
Op de achterzijde zie je dan 4 flinke solderingen en dat zijn de boosdoeners. Soldeerbout erop even opnieuw laten vloeien en eventueel een klein beetje tin toevoegen, het geheel in omgekeerde volgorde weer monteren en de eerst 25 test kilometers erna heb ik geen onregelmatigheid meer waar genomen. Klusje van niks tijdsindicatie ongeveer 1, 5 uur en omdat de bak er ju toch uitlag is dit inclusief lampjes vervangen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Interessant, dus dat kan ook nog. Bij mij was het de verbinding in de stekker, sinds ik dat heb verholpen nooit meer last gehad. Maar deze oorzaak kende ik nog niet. De 4 soldeerverbindingen zitten dus aan de achterkant van de tellerunit? Ik kan me wel herinneren daar allerlei electronica te hebben gezien toen ik zo'n teller unit uitruilde.
Lexia is inderdaad handig maar ik geloofde de uitkomst niet. De storing kwam niet overeen met mijn klacht.
De temperatuur liet zich erg slecht regelen, 1 of 2 graden verlagen was alsof ik een raam open zette bij -10.
1 of 2 graden verhogen en ik zette meteen ook het raam erbij open..... zo heet werdt het:lol: :lol:
Gisteren de plafoniere losgemaakt en de voeler zat los en bekant ondersteboven.
Blijken de plastic nokjes die hem op zijn plek moeten houden alleen nog in afgebroken staat aanwezig te zijn.
Andere plafoniere gepakt met nokjes waarbij de temperatuurvoeler er dus wel goed in bleef zitten.
Vandaag op en neer naar Kerkrade geweest en de temperatuur bleef lekker constant en was weer goed te regelen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:clap:
Luceo non uro....
t mag ook wel eens "simpel" zijn he>!
Zo, sinds vanmiddag is Viola naast haar instap verlichting er RVS instaplijsten weer een accessoire rijker.
Coen heeft een tijdje geleden zijn dame voorzien van een automatisch dimmende binnenspiegel en dat spookte nog steeds rond in mijn hoofd als een aardigheidje waar ik ook nog eens weer gemak van heb. Dus gisteren op de terugweg even bij Snuverink in Borculo voor weinig een spiegel gekocht uit een C5 fase I.
Eigenlijk is het hele verhaal een eitje, huidige spiegel van zowel de XM als de C5 van de knobbel af trekken. Let op, bij de C5 zit er een metalen ring van verenstaal die de boel bij elkaar houd, probeer dus eerst of je spiegel gewoon los kunt trekken van de voet. Ik was zo gogem om de ring er af te wippen en die krijg je er later verrekte moeilijk weer op. Ik kon tot drie keer toe op de knieen de garage door om die verrekte wegspringende ring weer op te sporen :oops: .
Voorts moest ik weten welk draadje wat doet aangezien de spiegel ook kan ontdimmen als je de auto in de achteruit zet (er zitten dus 3 draden aan). Gelukkig kwam mijn pa even op de koffie dus had ik een C5 op de oprit en dus................., plaffoniere eruit en daar zag ik de stekker al zitten, multi meter eraan en snel was duidelijk hoe de boel schakelt :wink: . Zoals het een goede citroen betaamt wisselt men dus nogal eens van draadboom kleuren maar in mijn geval is de zwarte draad de massa en de donkerbruine de 12 volt. De lichtbruine schakelt bij de achteruit maar die optie heb ik eraf gelaten.
Terug de garage in en een 5 mm gaatje geboord door de kogel van de XM bevestigingskogel. Dat ding is nog van kunstof in tegenstelling tot die van de C5 die van aluminium is. Draadjes erdoor gehaald, kogel in de spiegel geklikt en de auto in.
Spiegel terug geplaatst, plaffoniere eruit en daar zat een loze aansluiting met 4 of 5 pinnen, mmmmmmh het zou toch niet?, ja hoor een van de pinnen is een geschakelde plus :D , nu nog even uit de hoofdbundel de massa eruit prikken en de draden aansluiten en dus een werkende automatische dimmende binnenspiegel. 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En zonder sputteren door de APK.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Proficiat!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Gefeliciteerd!!
Gratz Mark! Voelt toch altijd als een bewijs van de staat van onderhoud, ook al is dat niet altijd terecht.
Maar, mooi dat je er zonder problemen doorheen fietst.
Naja, een klein dingetje was er wel, de bandenspanning was te laag. Ja zei ik, logisch, dat is om die waardeloze vering te compenseren.
Die kerel die keek me toch raar aan
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Lekker weer een jaartje geen APK zorgen Mark!
Gefeli!
Mooi!
Luceo non uro....
Gisteren op de terugweg vanuit de Groningen de laatste 60 km op een afsleepwagen afgelegd . De LHM loopt op moment even niet, van voorraadbol terug in het LHM vat maar verdwijnt net achter de automaatbak ergens onder de auto. En geen tankstation die nog LHM verkoopt. Ook de ADAC kan je niet een een paar liter LHM helpen........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou zoals iedereen inmiddels wel bekend, de slang is NFP dus....... dat houd in, of zelf maken, maar dat wordt lastig want het is er een met een aftakking die ergens richting stuurhuis schiet, of het rotte stuk er tussenuit zagen en met een 6.3 mm koperen stukje buis met 2 felskraagjes erop met slangklemmen weer in elkaar steken.
En dat laatste gaat dan ook gebeuren. Inmiddels ligt het stuk slang op tafel en bij het onderzoeken knapte hij een cm of 8 verderop gewoonweg nog eens doormidden. Wel enigzins vreemd dat rubber waar liters LHM doorheen stroomt toch nog zo uitdroogd.
LHM vat eruit gehaald, daar zat nog circa 1,5 in. Meteen maar even schoon gemaakt dan kan die er straks weer schoon in. In een van de filters zat een scheurtje dus die heb ik maar meteen vervangen uit de eigen voorraad.
Morgen even naar Citro Toon om een stukje leiding te halen en wat rubber slang en een paar goeie slangklemmen, want alles wat er te veel aan druk richting voorraadbol gaat krijgt die slang te verwerken dus dat moet wel weer goed vast.
Foto's, ja die komen er nog wel, al is dat in je eentje met die vette klauwen niet altijd heel handig.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hm balen dat die nog eens doormidden ging. Maarja, nu ligt op die tafel, dus dan kan je er gelijk wat aan doen! Is er nog iets wat je moet buigen met die leiding of is het gewoon recht?
Inderdaad precies hetzelfde euvel als mijn TCT laatst. Zelfde oplossing gekozen.
dat uitdrogen van die slang komt volgens mij omdat deze wel heel erg dicht langs het motorblok gaat samen met wat koelslangen en over de automaat die ook wel een beetje warm wordt. Langzaam geroosterd dus.
succes met de klus en denk aan je handen bij de radiateur.
Hoezo bij de radiateur, het is een V6 he, daar moet je overal van oner af bij
Vooraan zit een ijzeren bescherm strip net achter de spoiler, 4 boutjes los en dan heb je eigenlijk ruimte genoeg om de klem en dan de slang eraf te wippen. Klemmetje ging trouwens ook wel erg makkelijk eraf, pakte hem met een tangetje, nog geen kwartslag Draaien en ik had hem al in de handen.
Liever dat de slang nu nog een keer breekt dan dat ik hem er, na veel aanroepingen uit het eerste en tweede testament, net weer in heb zitten.
Er zit namelijk een beugeltje op de bak waar de slang doorheen moet die een als achtbaan ook niet zou misstaan.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oh, Djidde, het is een rubberen leiding dus die kan ik overal doorheen wurmen, maar die beugel waar die doorheen moet, tjonge daar heeft er vast eentje zijn scriptie op behaald.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Sinds gisteren heeft de dame geen LHM verlies meer . Het was even vechten onder de auto om de slang op de nippel op de voorraadbol te krijgen. De originele slang is 6,3 mm in doorsnee en verloopt bij de voorraadbol naar circa 12 mm. De 6,3 wil er vlot op, dit heb ik geprobeerd bij dr.D in de garage op een losliggende voorraadbol alleen het stuikrandje is een obstakel, en met de voorraadbol gemonteerd op de auto zou nog iets lastiger worden.
Aangezien ik er niet nog een koppeling in wilde maken moest er even iets op verzonnen worden. Na een 'kokend heet' water badje was de slang soepel genoeg en kon ik hem er met enige dwang op schuiven.
Daarna op de wasplaats met de hogedruk alle LHM onder auto eraf gespoten met het motorreinigingsprogramma (3x woordwaarde).
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Luceo non uro....
Ik zeg: jij bent goed bezig! In de leeftijd waarin onze auto's zich bevinden moet je je helaas soms behelpen.
Even nog een paar plaatjes van de retourslang welke ik heb moeten vervangen.
Eerste breuk van rechts was de boosdoener waardoor ik stil viel. De tweede breuk kwam door het buigen van de slang om te kijken of er nog meer uitgeharde stukken in zaten.
Hieronder zie je hem lopen rechts van de looplamp, komt van voren naar het t-stuk (in de beugel) vervolgens richting LHM vat en naar onderen in de auto.
En meteen maar het LHM vat en de filters schoongemaakt. Ben ik blij dat ik mijn onvetterbak nooit van de hand heb gedaan.
De nieuwe slang is met behulp van een stukje koperen leiding (circa 12 cm lang) van 6.3 mm met aan beide zijde een stuikje en 2 slangklemmen op de bestaande leiding naar het t-stuk gezet. De 'snake skin' had ik gelukkig nog meer dan genoeg liggen van mijn audio project.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Tu est reussit ;)
Zo, het is al weer eventjes geleden maar madam is weer verwend met 2 nieuwe stuurkogels (rechts zat ietsje speling) maar aangezien ook de rest nagekeken moest worden links ook maar meteen meegepakt. 6 nieuwe kaarsen er in, nieuwe bak-, en motorolie + een vers filtertje.
Ook hebben ze de nieuwe winterbanden op de monte carlo's gemonteerd, daarbij gooide het bandenapparaat nog even flink roet in het eten.
Om onverklaarbare reden sprong tijdens het omleggen van de band de velg uit de klauwen van het bandenapparaat met als gevolg een hele dikke vieze vette kras in mijn nieuwe velg. Maar......... wonder boven wonder had dr. D nog een hagel nieuwe velg, in plastic liggen die ze hebben geruild. Kijk!, dat noem ik nou nog eens een waardevolle garage, gewoon eerlijk zeggen wat er gebeurt is en ze hebben het ook nog eens fantastisch opgelost. Chapeau!!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Kijk, dat is nog eens een goede garage. Zo hoort het ook vind ik.
Mijn huidige garage daarentegen heeft het bij vandaag een beetje verbruid. Onderhoudsbeurt niet uitgevoerd want mijn auto stond zogenaamd niet in de planning terwijl dat volgens mij wel degelijk afgesproken was. Bovendien voor tweede keer mijn raammechanisme "om zeep"geholpen door een monteur en mij dit niet gelijk laten weten. Wordt ik bij aankomst geconfronteerd met een voldongen feit. Erg fijn. Tuurlijk, doet men niet met zin maar ik baal stevig. Jammer dat Dr D. zo'n eind rijden is maar anders wist ik het wel.
It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!
En je temperatuursensor dan Mark? Doet die het inmiddels al of wil je nog een andere proberen?
Ik kan de vinger er nog niet op leggen Djidde. Ik wil eerst nog nnaar de warme lucht klep kijken met deze sensor.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
235.000 km
Madam kreeg afgelopen week last van een weigerende, en dan weer steigerende snelheidsmeter. De cruise control bleef het gewoon doen dus de opnemer kon ik gelijk uitsluiten, maar wat veroorzaakt dan wel dit euvel? Juist solderingen die breukjes vertonen. En die zitten achter op de km teller, dus dashboard los schroeven, klokkewinkel eruit, voorkant (de glaskap) eraf halen, dan 3 torxen aan de achterzijde en 2 torxen aan de voorzijde losmaken en dan kan de hele unit eruit gehaald worden. Let op er zit 1 stekketje aan met maar 3 pooltjes, als die los is heb je de hele unit in handen.
Op de achterzijde zie je dan 4 flinke solderingen en dat zijn de boosdoeners. Soldeerbout erop even opnieuw laten vloeien en eventueel een klein beetje tin toevoegen, het geheel in omgekeerde volgorde weer monteren en de eerst 25 test kilometers erna heb ik geen onregelmatigheid meer waar genomen. Klusje van niks tijdsindicatie ongeveer 1, 5 uur en omdat de bak er ju toch uitlag is dit inclusief lampjes vervangen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Netjes Mark. Die Xantia tellerbakken hebben dit kwaaltje ook, daar komt het nog wat vaker voor volgens mij. Snelle fix iig.
Interessant, dus dat kan ook nog. Bij mij was het de verbinding in de stekker, sinds ik dat heb verholpen nooit meer last gehad. Maar deze oorzaak kende ik nog niet. De 4 soldeerverbindingen zitten dus aan de achterkant van de tellerunit? Ik kan me wel herinneren daar allerlei electronica te hebben gezien toen ik zo'n teller unit uitruilde.
Ierse zoefmachine
Pagina's