10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: De Xm van pavang
furriegurrie zegt:
En vaag hoe het onder/naast de tellerunit is gekomen....
Nou, valt er gewoon tussen. Heb het laatst zelf mee gemaakt. Tussen het plexiglas voor de tellers en de bodem van de ruimte waar de tellerbak achterin zit (dus direct achter het stuur) zit, althans bij mij, een ruimte.
Aangezien ik bij mijn pook door alle knopjes en codepaneeltje geen bakje meer heb, moet ik daar de muntjes voor het karretje van Albert Heijn bewaren. Als je die wat onhandig teruggooit na het boodschappen doen valt ie er inderdaad makkelijk tussen. Kennelijk had de vorige eigenaar daar altijd zijn muntjes voor de péage liggen.
In mijn eerste auto, de BX, zat overigens een mooi vakje naast de asbak, waarin je muntjes kon opbergen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Sensor is gewoon te koop. (Volgens mij is het dezelfde als in c5)
Maar draden zijn korter dan de orginele.
Dus, speigel er afhalen, deurpaneel er af, stekkers in de deur van de draadboom losmaken, touwtje aan de kabelboom vastmaken wat terug plaatsen makkelijker maakt, twee draadjes van de oude sensor afknippen, nieuwe er op solderen en krimpkousje er opberheen krimpen.
Dan geheel in omgekeerde volgorde terug plaatsen. Het touwtje is dan handig om de kabelboom terug te trekken door de deur. :-)
Ik ben niet heel handig in sleutelen, maar dit was een uurtje werk!
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: De Xm van pavang
Ik heb ook nog wel eens een oude sensor van een kapotgetrapte spiegel nieuw erin gezet: serie 1 en 2 gewoon uitwisselbaar. Inderdaad een beetje pielen, maar met een geleidedraad gaat het goed.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Bij de laatste modellen staat de kleurcode volgens mij (ook?) op de sticker (waarop ook de aanbevolen banden spanning staat).in de deurstijl bij de bestuurder.
Ik heb sinds kort een roffel geluid en het komt uit de richting van het ventilator rooster.
Het is ook snelheidsafhankelijk, nu verdenk ik het luchtinlaatsysteem.
Zit daar een motortje met klepje wat dit geluid kan veroorzaken?
Iemand hier ervaring met ditzelfde probleem?
Als je de interieur ventilator bedoelt lijkt me dat heel sterk, die heeft geen enkele samenhang met rijsnelheid.
Heb je diravi? Kijk dan maar eens naar de zwarte bol die aan je schutbord zit, klein gaatje boren in de bovenkant, flink wd40 erin spuiten en het gaatje weer netjes dichtmaken met een plakkertje of een rubber stopseltje. Het is moeilijk te lokaliseren dat het geluid daar vandaan komt maar dan kun je die bol in iedergeval nadat je de wd40 erin gespoten hebt uitsluiten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou, valt er gewoon tussen. Heb het laatst zelf mee gemaakt. Tussen het plexiglas voor de tellers en de bodem van de ruimte waar de tellerbak achterin zit (dus direct achter het stuur) zit, althans bij mij, een ruimte.
Aangezien ik bij mijn pook door alle knopjes en codepaneeltje geen bakje meer heb, moet ik daar de muntjes voor het karretje van Albert Heijn bewaren. Als je die wat onhandig teruggooit na het boodschappen doen valt ie er inderdaad makkelijk tussen. Kennelijk had de vorige eigenaar daar altijd zijn muntjes voor de péage liggen.
In mijn eerste auto, de BX, zat overigens een mooi vakje naast de asbak, waarin je muntjes kon opbergen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Alweer een tijdje niet veel te melden gehad. Maar ik heb er recent weer een Xm bij.
De auto heeft hier in de anonces gestaan
Het is een v6 exclusive handgeschakel 24kleppen bleu mauritius met nog maar 170.000 km op de teller.
Het is de voormalige auto van Frank Bekker, ik ben er erg blij mee en het rijdt als de brandweer.
Er hoeft niet veel aan te gebeuren alleen de radio werkt niet naar behoren en als dat het ergste is dan valt het reuze mee toch.
Groeten Peter.
Veel plezier met je nieuwe/prachtige XM!
Heel veel plezier met de nieuwe wagen! Het is een pracht van een auto..
Bedankt, het is geweldig om er mee te rijden wat een power.
Nu meteen tijd om een ashoes te vervangen aan onze tct dus onze zoon heeft de v6 alweer gekaapt.
wow......ooit ooit wil ik voor de lol ook wel ns een V6...
Ierse zoefmachine
Dat ziet er uit als een hele mooie auto Peter! Ik heb weleens in zo'n 24V gereden en dat gaat inderdaad als de brandweer.
En dan 170.000 km, dat is net goed ingereden.
Net weer thuis van een avondje Rucphen, dat was een nuttig avondje.
Terug heerlijk met de muziek aan met stuurbediening en tekst op m'n linker display.
Gerrie bedankt voor de hulp en voor het resetten van de veercomputer.
De auto is weer in z'n originele setting waarbij alles werkt.
Graag gedaan Peter, het was leuk! Nu even snel dat linker schermpje fiksen!
Dus het is hem toch geworden? Gefeliciteerd!!
De v6 is weer voor een jaar goedgekeurd,
Ik had de auto geschorst omdat hij een aantal maanden niet gebruikt werd maar nu kunnen we weer zweven .
Tijdens de schorsing een fuseekogel, handremkabel, aandrijfas-keerrring en de veerschotels vervangen.
Morgen een 120 km om de auto weer eens lekker warm te rijden, ik heb er al zin in.
Afgelopen week met de Xm op vakantie geweest, heerlijk gereden en nog wat dingetjes gefixed.
Nu is alleen mijn buitentemperatuurmeter nog niet in orde, die zit in de rechter buitenspiegel?
Heeft iemand die wel eens voor elkaar gekregen?
Sensor is gewoon te koop. (Volgens mij is het dezelfde als in c5)
Maar draden zijn korter dan de orginele.
Dus, speigel er afhalen, deurpaneel er af, stekkers in de deur van de draadboom losmaken, touwtje aan de kabelboom vastmaken wat terug plaatsen makkelijker maakt, twee draadjes van de oude sensor afknippen, nieuwe er op solderen en krimpkousje er opberheen krimpen.
Dan geheel in omgekeerde volgorde terug plaatsen. Het touwtje is dan handig om de kabelboom terug te trekken door de deur. :-)
Ik ben niet heel handig in sleutelen, maar dit was een uurtje werk!
Ik heb ook nog wel eens een oude sensor van een kapotgetrapte spiegel nieuw erin gezet: serie 1 en 2 gewoon uitwisselbaar. Inderdaad een beetje pielen, maar met een geleidedraad gaat het goed.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Er staat bij het magazijn nog een bekende sloper (groen) de sensor is al een keer vernieuwd gezien de afgetaepte draadjes onder de spiegel
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Bedankt voor de info, als die sensor nog te koop is zal ik eens informeren bij de dealer.
Of eventueel bij het clubmagazijn.
Wie weet waar de kleurcode van de auto allemaal staat, normaal dacht ik bij de veerbol aan de bestuurderskant.
Ik kan de code even niet vinden, ik twijfel of het blue mauritius is of blue stratos.
Niet bij de veerbol, maar meer naar voren, net achter de koplamp, bestuurderszijde.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dan ga ik daar nog eens kijken, weet iemand of er veel verschil is tussen die twee kleuren blauw?
Bij de laatste modellen staat de kleurcode volgens mij (ook?) op de sticker (waarop ook de aanbevolen banden spanning staat).in de deurstijl bij de bestuurder.
______________
L' éminence grise
die van Peter is van '95 dacht ik. Bij mij staat het bij de veerbol.
Ik dacht dat er toch best een verschil was tussen die 2 kleuren blauw....
als je je vin nummer invult in Service Citroën kun je dacht ik ook de kleur vinden...
Ja, natuurlijk dat ga ik doen, bedankt
Ik zie de lakkleur er niet bij staan in SCC. Wel andere leuke details, zoals binnenbekleding en welke kleur dit is (klopt allang niet meer ).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
misschien ben ik in de war met de Xantia....ik heb het wel eens gezien in SCC
Op SCC staat bijna alles over je auto behalve de carosserie kleur .
Hoera, mijn Xm is weer goedgekeurd, ik kan weer een jaar vooruit.
Recent nog de lampjes vervangen in mijn rechter display en de temperatuursensor in de rechter buitenspiegel gewisseld.
Hij geeft nu de juiste temperatuur aan,dus 6 gr kouder dan voor die tijd.
Het wordt ook weer tijd om in te schrijven voor de presse, dat is ons vorig jaar prima bevallen.
kortom de Xm is een redelijk probleemloze auto.
Als je de interieur ventilator bedoelt lijkt me dat heel sterk, die heeft geen enkele samenhang met rijsnelheid.
Heb je diravi? Kijk dan maar eens naar de zwarte bol die aan je schutbord zit, klein gaatje boren in de bovenkant, flink wd40 erin spuiten en het gaatje weer netjes dichtmaken met een plakkertje of een rubber stopseltje. Het is moeilijk te lokaliseren dat het geluid daar vandaan komt maar dan kun je die bol in iedergeval nadat je de wd40 erin gespoten hebt uitsluiten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's