Ik vind het mooie velgjes hoor.
En ik vind het ook altijd erg mooi om te zien hoe zo'n enorm grote auto toch heel sportief kan lijken. Zonder sjonnie aan te doen, nog wel.
Mooie plaatjes Mike, mooie dame. En........... ik krijg het bijna niet uit m'n mond :wink: .......................ik ben het met Mark eens: die oranje pinkers misstaan.
:lol: Ja, ik vind het ook goed staan. Vooral omdat ze niet te blinkend zijn komen ze op zwart mooi uit.
De maat ET= 40 en J = 71/2. Banden 225/45 ZR18 Het comfort valt me errug mee. De vering vangt blijkbaar veel op. Alleen voel je dwars richels wat beter, maar nog altijd 10x minder als in een BMW of SAAB. Ik heb er nog geen stadsritten mee gemaakt maar als het zo blijft laat ik de comfortbolen toch even zitten. Er ziiten wel 2 merken banden op, voor een Aldi type en achter Avon ZZ3. Die ZZ3 wordt ook bij de Saxo cup gebruikt meen ik. Eerst balanceren en rijden. Bevalt het dan komen er voor ook Avon's op.
Ze moeten wel nog gebalanceerd worden, boven de 110 komt er een lichte trilling die bij 230 weer weg is...nee geintje :lol: Maar er zit wel een trilling in. Deze weekk balanceren, als het lukt.
Het achterscherm is nèt vrij. Er loopt niets aan, ook niet vol naar rechts of links sturend.
Verder nog een doos vol hebbe-nodig-dingetjes gekregen:
Deurschakelaar. (Ben er nu trouwens achter waar dat gezoem vandaan komt, is de hydractive schakelaar die na het sluiten van de deur"klik" zegt. Dan is het zoemen ook weg!
nieuwe dashboard kastje incl lampjes en telescoop demper.
Stadslichtjes voor een volgend projectje in het kader van "How-to-pimp-ya-XM"
Krik, wielsleutel.
XM logo >>>> voor als ze weer in orignele staat terug gemaakt moet worden.
Spatlappen voor. (LELIJK, maar ik wil kijken of ik ze kan ombouwen tot miniscule flapjes.
Leeslamp unit/hendel achter. Aan de ene kant is die stuk en glaasjes zijn vies. Dees is fris..
Bitron kastje voor dashboard en hopelijk de BC.
Chevrons, maar niet die ik bedoelde. Maar ik kan ze wel op de motor kap zetten ala SM, met zo'n roostertje linksboven. (Dit is echt een geintje)
Mocht ook nog gratis een zwarte achter bumper meenemen maar deze was van een Exclusive serie2. Wel zonder TH gat maar de stootrand is af fabriek gespoten en daar zit dus geen reliëf op. Die is dus glad, dus niet gedaan.
Voor de komende tijd dus weer genoeg te klooien. :wink: Nou mooi weer graag en poetsen. La Noir ziet er niet uit na die rit naar die Negorij in 't Noorden.
Oh ja, ik heb ook de Fiasco lego'besteld bij de dealer: 17,31 ex.
Mike ik weet het niet hoor, ik vind het mooi en lelijk te gelijk.......
Ik ben niet zo van het gepimp, ik ben meer van zoals citroën het ooit bedoeld heeft vind ik het mooist, wat onderhuidse verbeteringen vind ik dan wel weer oké.
Je zwarte madam is jaren jonger met deze wielen.
Vind het erg mooi staan!
Banden zijn overigens 5 % hoger dan de mijne, wellicht dat ik daar een volgende keer ook voor ga als deze bandjes versleten zijn.
Ik vind het mooi! (wel ffkes in de HW zetten voor meer/ langer plezier van schone wielen) :wink:
en als je toch aan het "pimpen" gaat ook ffkes flatblade ruitenwisserts erop zetten, wist beter smoelt imho mooier.
En ik volg de heren betreffende de witte pinkers, maar die moet ik zelf ook nog op snorren.....
Ja de velgjes zijn best mooi om te zien. Ze zijn dus niet nieuw hè..ze zijn al een keer gespoten volgens mij en er zitten best wel hier en daar beschagingen op maar vind het zeker acceptabel. Misschien dat ik ze nog eens helemaal opnieuw laat doen. Zaterdag wordt ze gebalanceerd...
Vanmiddag met de achterbumper en de strips links bezig geweest. Het probleem, nou ja probleem, is dat de la deur niet orgineel in deze XM hoort. Het kunstof van deze strip is wat donkerder als de rest van de strips. Tevens waren er hier en daar wat beschadigingen en verkleuringen waardoot ik dus op het idee kwam het zaakje opnieuw in een kleur te zetten.
Ben een paar weken geleden begonnen met de voorbumper. Licht schuren, kunstofprimer, grijze kunstofbumper lak en blanke lak. Alleen vond ik de kleur wat te licht grijs. Vorige week een tint donkerder grijs gekocht en daar vandaag mee aan de gang geweest. Maar nou weet ik het nog niet; welke kleur is nu goed - of mooi.
Hier is goed te zien dat de LA deurstrip donkerder is. De chrome strips zijn al afgeplakt. Deze zijn overigens nieuw. Wel een werk om dit goed te doen, gaat heel veel tijd in zitten.
Lekker in het zonnetje uit de wind. Anders is het ook te koud om te spuiten.
Op onderstaande foto's zie je de voorbumper die dus lichter grijs is en de strips die een tint donkerder zijn. Welke kleur zouden jullie doen???
Ik heb de chrome strips nog onder tape zitten. Als ik het morgen anders ga doen scheelt dat weer veel werk :wink:
Ik kan er geen zinnig woord over zeggen, op het eerste gezicht zeg ik net zo donker als de strip van foto 1, vervolgens denk ik neem de kleur van de velgen....... ik weet het niet ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat je je ramen dicht moet doen ivm de spuitnevel, die zooi dwarrelt verder dan je denkt. Dek dus zoveel mogelijk af. Anders sta je binnen de kortste keren hier om je spuitnevel weg te laten kleien/poesten/pollijsten. Wat ik je dan een stukje voordoe en de rest mag je dan zelf doen :P
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oh? Dan weet ik eigenlijk niet wat ik me erbij voo moet stellen. Maar ik heb de XM nog niet echt in de was gezet. Hij is onvoorstelbaar vuil. Wil daarmee wachten tot het een beetje lekker weer wordt en dan gelijk met goei-poeier.
Vandaar dat ik dus wel geinteresserd was in die wax - polish demonstratie...
Me too, me too :mrgreen: Kan de club niet iets organiseren mijnheer de evenementencommissie?
Wat betreft je strips vind ik dat je zeker niet te licht moet nemen. Zwart is een leuke pimpkleur, maar dan moet het wel extreem zijn. Dus chroom, wit, enz. Als je met lichte tinten grijs aan de gang gaat, krijgt het wat mij betreft een goedkope uitstraling. Zeg maar alles, of niets.
mmmh ik geloof dat ik eerst eens gekookte lijnolie of pvc-coating zou hebben gebrukt. Denk dat zwart met nieuwe stripjes (de chrome of rvs variant) t mooiste is. Of zwart spuiten.
Je wielen ben ik steeds meer van gecharmeerd, maar deel de vraag van pbo over de snelheidsmeter nu.
Er vanuit gaande dat de standaard 205/60-15 is verwisseld voor 225/45-18 zou je uitkomen op een afwijking van dik 5%, oftewel 120 op de oude banden is dik 126 nu, zie omrekentabel
Volgens mijn Tom Tom viel het wel mee met die afwijking. De XM is overigens een van de weinige auto's die akkelig precies is. Tegenwoordig hebben alle auto's een marge naar boven om juridische redenen.
Dus iets meer aangeven als je rijdt vind ik nou ook weer geen ramp.
De strips hadden schaafwonden en verkleuringen. Dat egaliseer je met lijn olie ook niet meer. Dat werkt alleen als de basis goed is. Vandaar het opschuren en opnieuw kleuren.
afwijking met je huidige banden is wel zo dat je harder rijdt dan de snelheidsmeter aan zou geven.....
Maar als de gps geen noemenswaardige afwijking aangeeft of zelfd geen denk ik nog steeds dat mijn volgende band ook 45 hoog wordt :wink:
Wat me eigenlijk het meest verbaasd is de hoge mate van comfort die is gebleven. Ze is wel wat stugger, maar niet veel. Het deinen is minder geworden na drempels ed. Alsof het veersysteem de dunnere band compenseert. 8)
Vanmiddag doorgegaan met de voorbumper. Nu hoef ik nog alleen de strips aan de Rechterzijde te doen.
Oh ja, en het embleem is binnen, dus morgen ochtend even de finishing TUCH aan brenghu... :wink:
Door de comfortbollen denk ik, die hebben een lagere veerstijfheid dan originele bollen en compenseert de hoge veerstijfheid en weinig demping van de lage banden :wink: .
Met de originele bollen zul je wel merken dat het iets stugger zal worden, maar het zou nog acceptabel kunnen zijn :wink: .
Ik vind het mooie velgjes hoor.
En ik vind het ook altijd erg mooi om te zien hoe zo'n enorm grote auto toch heel sportief kan lijken. Zonder sjonnie aan te doen, nog wel.
ooooooooh een Rouge Griott met blokjes velgen
Nee gekheid, staat mooi Mike, nu mis ik alléén nog witte knipperlichten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mooie plaatjes Mike, mooie dame. En........... ik krijg het bijna niet uit m'n mond :wink: .......................ik ben het met Mark eens: die oranje pinkers misstaan.
Hahahahaha, hij had een type 2 moeten kopen :lol: :lol: :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Staat erg fraai Mike, vooral dat de velgen in remstofgrijs zijn combineert het erg mooi met zwart 8) .
Ik hoor je niet over het comfort klagen dus dat zit wel snor :wink: .
:lol: Ja, ik vind het ook goed staan. Vooral omdat ze niet te blinkend zijn komen ze op zwart mooi uit.
De maat ET= 40 en J = 71/2. Banden 225/45 ZR18 Het comfort valt me errug mee. De vering vangt blijkbaar veel op. Alleen voel je dwars richels wat beter, maar nog altijd 10x minder als in een BMW of SAAB. Ik heb er nog geen stadsritten mee gemaakt maar als het zo blijft laat ik de comfortbolen toch even zitten. Er ziiten wel 2 merken banden op, voor een Aldi type en achter Avon ZZ3. Die ZZ3 wordt ook bij de Saxo cup gebruikt meen ik. Eerst balanceren en rijden. Bevalt het dan komen er voor ook Avon's op.
Ze moeten wel nog gebalanceerd worden, boven de 110 komt er een lichte trilling die bij 230 weer weg is...nee geintje :lol: Maar er zit wel een trilling in. Deze weekk balanceren, als het lukt.
Het achterscherm is nèt vrij. Er loopt niets aan, ook niet vol naar rechts of links sturend.
Verder nog een doos vol hebbe-nodig-dingetjes gekregen:
Deurschakelaar. (Ben er nu trouwens achter waar dat gezoem vandaan komt, is de hydractive schakelaar die na het sluiten van de deur"klik" zegt. Dan is het zoemen ook weg!
nieuwe dashboard kastje incl lampjes en telescoop demper.
Stadslichtjes voor een volgend projectje in het kader van "How-to-pimp-ya-XM"
Krik, wielsleutel.
XM logo >>>> voor als ze weer in orignele staat terug gemaakt moet worden.
Spatlappen voor. (LELIJK, maar ik wil kijken of ik ze kan ombouwen tot miniscule flapjes.
Leeslamp unit/hendel achter. Aan de ene kant is die stuk en glaasjes zijn vies. Dees is fris..
Bitron kastje voor dashboard en hopelijk de BC.
Chevrons, maar niet die ik bedoelde. Maar ik kan ze wel op de motor kap zetten ala SM, met zo'n roostertje linksboven. (Dit is echt een geintje)
Mocht ook nog gratis een zwarte achter bumper meenemen maar deze was van een Exclusive serie2. Wel zonder TH gat maar de stootrand is af fabriek gespoten en daar zit dus geen reliëf op. Die is dus glad, dus niet gedaan.
Voor de komende tijd dus weer genoeg te klooien. :wink: Nou mooi weer graag en poetsen. La Noir ziet er niet uit na die rit naar die Negorij in 't Noorden.
Oh ja, ik heb ook de Fiasco lego'besteld bij de dealer: 17,31 ex.
Kost zo rond de http://www.beslist.nl/elektronica/d0000156369/Pioneer_TS-WX11A.html
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mike ik weet het niet hoor, ik vind het mooi en lelijk te gelijk.......
Ik ben niet zo van het gepimp, ik ben meer van zoals citroën het ooit bedoeld heeft vind ik het mooist, wat onderhuidse verbeteringen vind ik dan wel weer oké.
Snap ik wel hoor Wes! Ik denk maar zo, al ik het beu ben heb ik het in een half uurtje allemaal weer origineel.
Maar ze heeft zo wat meer "bite". :wink:
Wes, ben jij trouwens ook fan van de 850 R Volvo??
Zitten ook vaak van die donker grijze grote velgen op hè, misschien dat het je daar een beetje aan doet denken:
Uhe ja. :oops:
Toch niks om je voor te schamen? Deze Volvo in ieder geval nog niet. ;-)
Je zwarte madam is jaren jonger met deze wielen.
Vind het erg mooi staan!
Banden zijn overigens 5 % hoger dan de mijne, wellicht dat ik daar een volgende keer ook voor ga als deze bandjes versleten zijn.
Ik vind het mooi! (wel ffkes in de HW zetten voor meer/ langer plezier van schone wielen) :wink:
en als je toch aan het "pimpen" gaat ook ffkes flatblade ruitenwisserts erop zetten, wist beter smoelt imho mooier.
En ik volg de heren betreffende de witte pinkers, maar die moet ik zelf ook nog op snorren.....
Niet slecht die velgjes, al ben ik persoonlijk meer fan van het wat subtielere werk :wink:
Maarre, wat doet dit met de rolomtrek cq. tellerafwijking?
Ja de velgjes zijn best mooi om te zien. Ze zijn dus niet nieuw hè..ze zijn al een keer gespoten volgens mij en er zitten best wel hier en daar beschagingen op maar vind het zeker acceptabel. Misschien dat ik ze nog eens helemaal opnieuw laat doen. Zaterdag wordt ze gebalanceerd...
Vanmiddag met de achterbumper en de strips links bezig geweest. Het probleem, nou ja probleem, is dat de la deur niet orgineel in deze XM hoort. Het kunstof van deze strip is wat donkerder als de rest van de strips. Tevens waren er hier en daar wat beschadigingen en verkleuringen waardoot ik dus op het idee kwam het zaakje opnieuw in een kleur te zetten.
Ben een paar weken geleden begonnen met de voorbumper. Licht schuren, kunstofprimer, grijze kunstofbumper lak en blanke lak. Alleen vond ik de kleur wat te licht grijs. Vorige week een tint donkerder grijs gekocht en daar vandaag mee aan de gang geweest. Maar nou weet ik het nog niet; welke kleur is nu goed - of mooi.
Hier is goed te zien dat de LA deurstrip donkerder is. De chrome strips zijn al afgeplakt. Deze zijn overigens nieuw. Wel een werk om dit goed te doen, gaat heel veel tijd in zitten.
Lekker in het zonnetje uit de wind. Anders is het ook te koud om te spuiten.
Op onderstaande foto's zie je de voorbumper die dus lichter grijs is en de strips die een tint donkerder zijn. Welke kleur zouden jullie doen???
Ik heb de chrome strips nog onder tape zitten. Als ik het morgen anders ga doen scheelt dat weer veel werk :wink:
Ik zou voor de iets donkere variant gaan zoals op de strips :wink: .
Erg mooi hoor Mike met die velgen 8)
Ik kan er geen zinnig woord over zeggen, op het eerste gezicht zeg ik net zo donker als de strip van foto 1, vervolgens denk ik neem de kleur van de velgen....... ik weet het niet ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat je je ramen dicht moet doen ivm de spuitnevel, die zooi dwarrelt verder dan je denkt. Dek dus zoveel mogelijk af. Anders sta je binnen de kortste keren hier om je spuitnevel weg te laten kleien/poesten/pollijsten. Wat ik je dan een stukje voordoe en de rest mag je dan zelf doen :P
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Prima idee! Alleen kom je me maar eens gezellig naar hier met die Carandash set van je :wink:
Die strip op de LA deur is van een serie2. De late veries hebben donkerder kunstof.. Zo donker wil ik het eigenlijk ook weer niet.
Dat krijg ik nooit allemaal im m'n kofferbak :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oh? Dan weet ik eigenlijk niet wat ik me erbij voo moet stellen. Maar ik heb de XM nog niet echt in de was gezet. Hij is onvoorstelbaar vuil. Wil daarmee wachten tot het een beetje lekker weer wordt en dan gelijk met goei-poeier.
Vandaar dat ik dus wel geinteresserd was in die wax - polish demonstratie...
Me too, me too :mrgreen: Kan de club niet iets organiseren mijnheer de evenementencommissie?
Wat betreft je strips vind ik dat je zeker niet te licht moet nemen. Zwart is een leuke pimpkleur, maar dan moet het wel extreem zijn. Dus chroom, wit, enz. Als je met lichte tinten grijs aan de gang gaat, krijgt het wat mij betreft een goedkope uitstraling. Zeg maar alles, of niets.
mmmh ik geloof dat ik eerst eens gekookte lijnolie of pvc-coating zou hebben gebrukt. Denk dat zwart met nieuwe stripjes (de chrome of rvs variant) t mooiste is. Of zwart spuiten.
Je wielen ben ik steeds meer van gecharmeerd, maar deel de vraag van pbo over de snelheidsmeter nu.
Er vanuit gaande dat de standaard 205/60-15 is verwisseld voor 225/45-18 zou je uitkomen op een afwijking van dik 5%, oftewel 120 op de oude banden is dik 126 nu, zie omrekentabel
Volgens mijn Tom Tom viel het wel mee met die afwijking. De XM is overigens een van de weinige auto's die akkelig precies is. Tegenwoordig hebben alle auto's een marge naar boven om juridische redenen.
Dus iets meer aangeven als je rijdt vind ik nou ook weer geen ramp.
De strips hadden schaafwonden en verkleuringen. Dat egaliseer je met lijn olie ook niet meer. Dat werkt alleen als de basis goed is. Vandaar het opschuren en opnieuw kleuren.
Probeer eens een Ducati-motorfiets (996, maar ik meen ook de 748. 749/999 geen idee). Rijd je 120 op de teller... *flits* :evil:
afwijking met je huidige banden is wel zo dat je harder rijdt dan de snelheidsmeter aan zou geven.....
Maar als de gps geen noemenswaardige afwijking aangeeft of zelfd geen denk ik nog steeds dat mijn volgende band ook 45 hoog wordt :wink:
Wat me eigenlijk het meest verbaasd is de hoge mate van comfort die is gebleven. Ze is wel wat stugger, maar niet veel. Het deinen is minder geworden na drempels ed. Alsof het veersysteem de dunnere band compenseert. 8)
Vanmiddag doorgegaan met de voorbumper. Nu hoef ik nog alleen de strips aan de Rechterzijde te doen.
Oh ja, en het embleem is binnen, dus morgen ochtend even de finishing TUCH aan brenghu... :wink:
Mooi om te lezen dat het comfort nog erg goed is :wink: , de comfortbollen rondom kun je wel aanhouden als ik het zo lees.
Ja JP gek hè? Weet jij hoe dat nu komt??
Door de comfortbollen denk ik, die hebben een lagere veerstijfheid dan originele bollen en compenseert de hoge veerstijfheid en weinig demping van de lage banden :wink: .
Met de originele bollen zul je wel merken dat het iets stugger zal worden, maar het zou nog acceptabel kunnen zijn :wink: .
Pagina's