CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

92 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Geen oud-ijzer boer meer nodig?? Vraag Djidde maar eens wat ik verder nog aan ME5T bakken had liggen... En dan ben ik nog vergeten om hem ff mee te nemen naar de ruimte achter de schuur, daar ligt de rest voorzover het niet in mijn garage ligt. Zeker weten dat hij nog wat crap had meegenomen :mrgreen:

Toevalligerwijs was ik zelf ook van plan om heel aan te komen, en ook weer heel terug te komen ;) Mocht er toch iets gebeuren, dan hebben we in ieder geval een heleboel welwillend blik om ons heen...

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Goed... Ondanks alle goede voornemens, gaat het niet altijd zo als je wil. Zodra ik Frankrijk in kwam, werden we overvallen door hoosbuien die ik nog nooit gezien had, en ze bleven maar aanhouden... De XM had tot dan toe gereden als een nieuwe auto, echt heerlijk. En zelfs in deze hoosbuien weerde hij zich kranig; onvermoeibaar ploeterde hij voort, de ruitenwissers op de hoogste stand.

Maar dan, 6 kilometer van mijn  eindbestemming verwijderd moet ik een steile oprit op naar een viaduct. De XM, die tot op heden geen krimp gegeven heeft, verliest opeens aale power onder het gaspedaal. Na opnieuw starten krijg ik met een boel spelen met de gas/lucht verhouding de auto op het eind van de invoegstrook voor het viaduct. Ik durf het viaduct niet op met mijn gezin achterin; de auto slaat netjes aan na starten maar stort in zodra ik de "D" inschakel. Ik vermoed dus vocht in de ontsteking (gezien de extreme hoosbuien), of in ieder geval een ontstekingsprobleem.

Nou sta je daar, in de avondspits, op een invoegstrook van een belangrijk viaduct in Bretagne. Mensen toeteren geïrriteerd (lekker laten gaan: ik sta hier voor mijn lol joh!) en ik bel eerst de eigenaar van mijn vakantiewoning. Die toont zich gelukkig direct bereid om vrouw en kinderen op te komen halen zodat die alvast uit de stress-situatie verlost zijn. Ik dank hem daar nog steeds voor!
Als dat geregeld is duik ik onder de motorkap om de staat van de bougieschachten en de plastic kap om de verdeler te checken, maar binnen een minuut staat er zo'n f*kk!ng Franse sleepwagen voor me, volop paniek makend dat we hier weg moeten want als de Gendarmerie ons ziet, dan!  Rustig kerel, ik ga eerst eens met mijn verzekering bellen, en pas als die me aangeeft dat jouw service gedekt is mag je me afslepen. Nou, die kerel ging zowat dood in de tijd dat ik dat telefoontje pleegde. Maar afslepen was gedekt, tot aan de dichtstbijzijnde garage.
Heb eerst de auto naar het vakantie huisje laten brengen, daar alle bagage eruit gehaald, en vervolgens mocht de afsleepdienst ermee doen wat hij wilde. Ik was helemaal klaar met die XM.

Later bleek hij naar een garage in de buurt gebracht te zijn, die er totaal niet naar omkeek. Dit zorgde ervoor dat ik al snel recht had op een huurauto voor de rest van de vakantie. Ik vertel dit nu even kort, maar ik hoef jullie vast niet te vertellen dat er vele tientallen euro's aan belkosten de revue passeerden voordat dit geregeld was. Zaterdag kwamen we aan, woensdagochtend hadden we eindelijk een huurauto. Een halve week vakantie naar de kl...
Anyway... nu we eenmaal een auto hadden (een Renault Clio, godbetert... in ieder geval Frans, en gelukkig nog een Break...) hebben we verder lekker onze plannetjes gemaakt en gedaan wat we wilden doen, voor zover dat nog mogelijk was. Vanaf dat moment gelukkig toch nog een fijne vakantie gehad. De kinderen geven aan dat ze het een leuke vakantie vonden, dus dan is het goed.

Thuisgekomen, gevraagd aan Eurocross alarmcentrale wanneer ik mijn XM thuis mag verwachten (laatste bericht op woensdag: "ongeveer 3 werkdagen" dus ik hoopte dat de XM eerder in NL was dan wijzelf). Antwoord: "uw auto wordt 11 augustus bezorgd op het door u aangegeven adres". 11 augustus, is dat niet een zondag? Ja hé? Toch maar even terug geSMS't: "weten jullie dat zeker? 11 aug is een zondag" Antwoord: "u heeft gelijk, dat wordt dus zaterdag of anders de maandag erop". Nou en daar kun je het dan even mee doen. Ik hoop dat ie zaterdag komt, ik heb alvast een Valeo verdelerkap + rotor besteld zodat de hele zooi als nieuw is als ik die gemonteerd heb, maar ik weet nu al dat ik de komende tijd  veel overtuigingskracht aan de dag moet leggen om vrouwlief überhaupt te overtuigen om in te stappen in dit groene kreng. En dat kan ik haar niet eens kwalijk nemen...

Köt man. Ik heb nog nooit een XM zóveel aandacht gegeven voor een grote rit. En toch begeeft ie het. Was ook dom natuurlijk om niets aan de ontsteking te doen bij een motor die een best wel gedateerd ontstekingssysteem heeft... Ah well...

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Ai wat een pech Roger! Ik hoop dat je de euvelen van de green machine snel op weet te lossen! Sterkte...

Luceo non uro....

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Dat is rot zeg. Je hoopt toch eigenlijk ook dat je daar niet aan zou hoeven. Succes met het oplossen!

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE:

Dat is behoorlijk zuur zeg. That blows zou ik haast zeggen, maaja dat doen turbo's en die hebbie niet icon_twisted 

 

icon_wink

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Was het voor of na de tolpoortjes?

Nee, dit hoop je inderdaad nooit tegen te komen. Onze dames zijn dan ook gebouwd voor een warm en droog, Frans, klimaat. Dat het dan uitgerekend in Frankrijk (weliswaar Bretagne, maar toch) zo moet plenzen is zuur. Hopen op snelle repatriëring (veel bellen schijnt te helpen) en snel herstel.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Wat een pech... gelukkig dicht bij je bestemming.

Ik zie onderweg ook wel eens hele nieuwe auto's afgesleept worden, ook van Duitse makelij. Dus de XM toch maar niet de schuld geven.

Sterkte met het vervolg!

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Hetgeen je nou beschrijft is precies de reden waarom ik, toen mijn kinderen nog klein waren, niet met een oude(re) hobby wagen naar het buitenland reed. De kans dat je pech krijgt ligt dan nou eenmaal hoger. Je hebt een XM die je, zoals ik begreep, voor een matsprijs op de kop hebt weten te tikken. Dan zijn dit soort verrassingen eigenlijk geen verrassing, hoe lullig het euvel ook nog  zou kunnen blijken. Eind van de maand vertrek ik zelf naar Zuid Frankrijk, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Jouw verhaal is in ieder geval geen opsteker, ha ha! Ben wel benieuwd wat je er aan gaat vinden als ie terug is in Ned.    

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

wij vertrekken ook binnenkort. Heb nu ook meer gedaan aan de auto dan ik normaal doe. Hoop dat daar de gelijkheden wel ophouden icon_wink

 

Ik heb eigenlijk altijd de houding dat als je in Nederland gewoon de auto pakt en er normaal gezien geen issues zijn deze het op vakantie in het buitenland ook wel zal doen. Het ding heeft zelf natuurlijk geen besef van landen enzo. Wel is het gebruik gedurende de vakantie(reis) meestal intensiever wat tot dan toe verborgen gebleven gebreken aan het licht kan brengen....

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Stranden kun je overal en met elke auto. Zelfs mijn toch redelijk bombproofe bus heft me een keer laten staan met een stukkende dieselpomp. Tja.

Bij de verzorging die Roger zijn auto's doorgaans geeft is dit gewoon pech....  Anyway.. Sterkte Rog! Hoop dat de dame gauw weer op de basis terugkeert.

Luceo non uro....

Beeke
afbeelding van Beeke
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Mee eens dat het niet perse aan een oudere auto hoeft te liggen.

Heb zelf ook de ervearing dat een nieuwe lease bak het de eerste dag van een vakantie kan begeven.

Wel balen dat het dan ook nog zo lang duurde voor dat je vervangend vervoer kreeg!

ANWB? Want daar is mijn ervaring namelijk mee dat ik binnen 4 uur een auto afgeleverd kreeg op mijn vakantie adres.

 

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Pech Roger uithuilen en doorgaan jonge!

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Ooow, lees het nu pas, verschrikkelijk gedoe zeg! Dat wens je niemand toe. Heel sneu! Het kan nu echt alleen nog maar beter gaan. 

Je vriendin draait wel bij, het is verder een top auto. 

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE:

Dank allemaal voor jullie steun en bemoedigende woorden. Vrijwel iedereen heeft gelijk, ik ben het alleen niet helemaal eens met Ik Sem. Ik ben van mening dat je prima met een XM op vakantie kunt, ondanks dat het in mijn geval een auto van 21 jaar oud betreft. Ik had alleen niet zo dom moeten zijn om alles na te kijken, te verversen en te vervangen, en dan niets aan de ontsteking te doen... Als je een XM netjes onderhoudt zijn ze minstens zo betrouwbaar als iedere moderne auto, is mijn hardnekkige overtuiging. Ik zou mijn huidige V6 dan ook niet afdoen als een hobby-auto, het is in mijn ogen gewoon een volwaardige auto.
Inmiddels heb ik van de vorige eigenaar de volledige onderhoudshistorie mogen ontvangen, en daaruit blijkt dat de verdeler en rotor nog nooit vervangen zijn. Ik kan het tenminste nbergens terugvinden. Dus is het geen schande dat deze de geest geven IMHO.

@Takkie: ik hoop dat mijn vriendin bijdraait. Ik denk alleen echt dat ik haar NOOIT meer zo ver krijg om in een XM te stappen voor een reis die verder voert dan 300 km...

@ Mark: ja zo zie ik het ook, die dingen gebeuren nou eenmaal. Nieuwe verdeler monteren als ie weer afgeleverd is en dan gaan we weer. Daarna nog nieuwe Bougicord touwtjes weten te fiksen zou helemaal de bom zijn.

@Gerrie: ik ben het met je stelling eens. Ik was dan ook hogelijk en zeer onaangenaam verrast toen het vehikel me liet staan, dat had ik echt nooit verwacht. Ik wens jou betere ervaringen toe!

@Marc: het was na alle tolpoortjes, zoals gezegd slechts 6 km van de eindbestemming. Opp de terugweg heb ik overigens alle tolpoortjes gemeden, en dat kan ik iedereen aanraden! Is net zo snel, en je ziet tenminste nog iets van het Franse platteland!

Om kort te gaan: shit happens. Laten we het daar maar op houden. Ben benieuwd wanneer het groene geval eindelijk weer afgeleverd wordt. Dat het (veel....) langer duurt dan de toegezegde 3 werkdagen moge duidelijk zijn. Heb de verdelerkap + rotor ook nog niet binnen overigens, hoewel ik die woensdag al bij CTA bestelde...

On va voir!

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
gwhendriks2
afbeelding van gwhendriks2
  • Xsara Coupé 1.6 16V VTR
  • BX 1,9 DIGIT
  • XM 3L V6 Exclusive auto
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Als ik het zo lees, zou ook de relais bij de linkerkoplamp het probleem kunnen zijn.  Als je er voor staat is het de rechtserelais.. Als daar vocht tussen komt dan zal de auto niet meer willen starten..

 

Vorig jaar had ik ook power verlies in een hoos bui. reed door een plas een en merkte dat de power effe een seconden weg was..

 

Citroën das très bien!!!

Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Heb niet willen beweren dat je niet fatsoenlijk met een XM op vakantie kunt, ik beweer alleen dat je, en volgens mij is dat gewoon een waarheid als een koe, met een oudere auto met de nodige km's nu eenmaal theoretisch/statistisch gezien, een hogere kans hebt op break down.Maar dat hoeft je niet te beletten ermee op vakantie te gaan; ik ga ook gewoon met mijn XM naar Zuid Frankrijk en hij moet 't maar doen. Zo niet zien we wel weer met deze en gene hulpdienst. Ik heb ooit eens midden in Parijs gestaan met een CX die niet meer wou. Hulpdienst ingeschakeld, opgetakeld, en naar een garage die 'm weer repareerde. Ondertussen me prima vermaakt in een lokale kroeg, en nadien de auto gewoon opgehaald en verder gegaan. Was wel blij dat ik met de auto was want ik was na het kroegbezoek te zat om te lopen. Nee hoor, grapje.icon_razz   

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Ik ben van mening dat de geschiktheid van een vakantie-auto niet leeftijds- of kilometerstand gerelateerd is, maar puur afhankelijk van de staat van onderhoud.

Daarnaast heb ik de spijtige ervaring dat hoe nieuwer de auto, des te eerder zal bepaalde electronica (die immers steeds meer aanwezig is naarmate de auto van recentere bouwdatum is) de geest geven onder extreme omstandigheden. Ik kon deze rit ook doen met een 1 jaar oude C5 met een frisse 30K op de teller, en dat heb ik om bovenstaande reden afgeslagen.

Mijn zus heeft haar vakantie echter wel met die auto gereden, is geen extreme regenbuien tegengekomen maar is evengoed 2 x stil komen te staan... 1 keer heeft RouteMobiel ze weer op weg geholpen, de tweede keer konden ze na telefonisch consult met de Citroën-specialist van de familie (ahum!) hun weg weer vervolgen. Just goes to show...

Hiermee wil ik de discussie over wel/niet geschikt graag afsluiten, ik vind dat verder niet zo interessant. Ik heb gewoon botte pech gehad. Zoals Mark al zei: uithuilen en opnieuw beginnen! Hopelijk wordt de XM maandag eindelijk hier afgeleverd.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

En jawel: ik durfde er niet meer op te hopen maar vandaag werd het groene monster dan toch eindelijk afgeleverd. Ik had verwacht dat er wel wat beschadigingen zouden zijn maar ze zijn er zeer netjes mee omgegaan lijkt het.

Accu was volkomen plat, dus daar moeten we even naar kijken want een goede volle accu hoort niet in 1,5 week leeg te lopen. Toch ligt er een kwalitief zeer goede Yuasa accu in. Maar wie weet hebben ze bij de garage flink lopen doorstarten voor een diagnose? Dynamo overleden? Het blijft gissen zolang de auto niet aan wil springen. En dat wil ie niet, dus ik blijf voorlopig aan de ontsteking denken. Voorlopig heb ik even mijn ouwe trouwe Varta Blue silver accu erin gezet, dat ding houd met gemak een half jaar zijn lading vast en daarom gebruik ik hem altijd voor de DS, maar voor dit soort gevallen is hij ook heel handig. Morgen komen hopelijk de nieuwe verdelerkap en rotor binnen (er was wat misgegaan met de verzending blijkbaar... het zal ook eens meezitten. icon_rolleyes ) Alvast de huidige verdelerkap eraf gehaald, en die rotor zag er niet zo heel fris uit. Voorlopig ga ik er nog steeds vanuit dat daar het probleem zit.
Maar ik houd altijd de wijze raad van de grote Cooper in mijn achterhoofd: "If you think it's the carburettor, check the ignition."

On va voir!

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
gwhendriks2
afbeelding van gwhendriks2
  • Xsara Coupé 1.6 16V VTR
  • BX 1,9 DIGIT
  • XM 3L V6 Exclusive auto
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Ai das jammer..Roger...

 

 

Citroën das très bien!!!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Als je accu slecht is dan kom je ook 'op de koffie' met deurtje open, deurtje dicht en de electro kleppen die steeds inschakelen. Mijn accu was ook niet fris meer, en dan was een paar keer per dag deur open deur dicht voldoende om hem helemaal plat te krijgen.

BTW, hier is al morgen hoor  grijns

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

JJ
afbeelding van JJ
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Ik lees het nu pas, heel vervelend. Ik kom vaak in Frankrijk met een van mijn Xm's, moet me toch maar eens gaan verdiepen in die wegenhulp. Dat is hier helemaal niet geregeld, dus dat was toch een groot voordeel. 

Vertel je vriendin maar dat mijn vriendin uit eigen wil met een XM heen en weer dendert over barslechte wegen in vaak bar en boos weer, en geen eens met pech so far. 

 

Maar om solidair te zijn, ik heb net ook 2 pechgevalletjes overleefd....hopelijk. Gelukkig niet aan de kant van de weg maar het komt, ook als je gewoon thuis staat, echt NOOIT uit zoiets.

 

Komt wel weer goed met die limo, no doubt! Sterkte er mee

 

Ierse zoefmachine

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Dank voor jullie opbeurende woorden allemaal! En dat het weer goed gaat komen met de limo staat buiten kijf: ik heb nu de mooiste XM ooit gescoord, nu zal ie ook weer lopen ook!

Vandaag kwam gelukkig de verdelerkap en rotor binnen. Nadat de kinderen op bed lagen heb ik deze meegegrist en ben naar de auto gereden. Monteren viel heel erg mee, en de andere verdeler zag er ook wel slecht uit. Dat mocht ook wel trouwens: ik zag dat het nog de originele verdeler was! Dus dat ding heeft het 21 jaar en 172.000+ km uitgehouden... Chapeau zeg ik dan.

Vonk gecheckt: keiharde petsen, mooi blauw. 1 bougie lag niet goed op de massa en die trok soms vonkbruggen van meer dan 2 cm dus met de ontsteking zit het nu wel snor. MAAR TOCH NOG NIET AANSLAAN HÉ! icon_e_sad Zou die ouwe Cooper dan toch nog weer gelijk krijgen? Want met zo'n mooie vonk en gestaag afnemend resultaat bij starten ga ik toch steeds meer met een argwanend oog naar de brandstofvoorziening kijken...

Morgen maar eens mijn aandacht daarop richten. Ik heb nog een extra benzinepomp liggen, die zal ik eens meenemen. Ik heb nog een reserve multirelais liggen, die gaan we ook maar eens uitwisselen just to be sure. Gewoon alle usual suspects aflopen. Op een gegeven moment moet je resultaat krijgen.

Wat een nadeel is: ik vind de benzinepomp bijvoorbeeld raar klinken als ik de auto op contact zet. Alsof ie in het luchtledige draait. Dat is onder meer iets wat mij doet denken om het nu in de brandstofvoorziening te gaan zoeken. Maar dat vind ik nu, nou ik op elk detail let. Ik heb de auto nog te kort om te kunnen zeggen: 'ja dat klinkt normaal gesproken anders'. Het is voor mij een nieuwe auto, veel dingen klinken en zijn anders dan de good ol' TCT en dat vergemakkelijkt het foutzoeken niet. Een auto waar je 3,5 jaar in gereden hebt ken je van haver tot gort, deze nog niet... Maar goed, zoals gezegd we gaan dit probleempje tackelen. Hoe dan ook! De ontsteking is alvast weer als nieuw ;)

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Ik Sem
afbeelding van Ik Sem
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Tja, zul je net zien dat het niks met de regenval te maken heeft gehad. Ik word wel steeds nieuwsgieriger moet ik zeggen.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

En het vogeltje is weer op het nest! Nadat ik de benzinepomp uitgewisseld had (had er gelukkig nog eentje liggen) liep het groene geval weer als vanouds. En ik was weer blij! Allerlei afdekkappen die ik van verschillende plekken had verwijderd, weer teruggeplaatst. Bougiekabels weer netjes in de afdekkap gedrukt. Kinderstoeltjes weer in de auto gezet. En daar ging ie weer! Zodra ik hem een beetje warm had gereden heb ik hem een paar keer goed op z'n donder gegeven om de zooi te testen. Nieuwe verdeler is merkbaar, maar scheelt niet eens zo gek veel met de originele verdeler.

Al met al: dit hebben we ook weer achter de rug. Ik hoop dat dit de enige smet gaat worden op het blazoen van deze XM, die natuurlijk de pech heeft dat hij een vrijwel probleemloze TCT voorganger had.

Ik ben benieuwd hoe deze XM zich vanaf nu houdt. Ik ga me weer richten op het gevuld krijgen van de airco met een drop-in gas, en doe verder alsof er niets gebeurd is. Zelfs mijn vrouw leek blij te zijn dat ik onze eigen XM weer meebracht vandaag, dus all's well that ends well, zeg ik dan.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

happyday

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

ballonnen

Luceo non uro....

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

dansdansdans

 

PS

Kom je die slang nog halen?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Gefeliciteerd Roger, zal een heerlijk gevoel geven. flying

Kwas even bang dat je de TCT terug wilde....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE:

Ik mis hem nog regelmatig to be honest, Takkie... Mijn zoon merkte gisteren nog op dat hij die auto veel mooier vond dan deze V6. Maar hij heeft altijd een opvallende gehechtheid aan die auto gehad.

Maar een XM hebben waarvan alles werkt behalve 2 lampjes is eigenlijk helemaal niet vervelend hoor icon_mrgreen Dus ik denk dat ik er mettertijd wel overheen kom. ;)

@Mark: ik heb inmiddels een vriendje gevonden die de airco voor me wil vullen met een drop-in gas voor weinig. Ik ga eerst eens even kijken hoe lek het systeem nou daadwerkelijk is. Mocht die check rampzalig verlopen dan meld ik me weer bij jou. Is dat OK, of heb je haast om het sloopobject weg te krijgen?

 

De rest van de mensen hier: bedankt voor jullie medeleven!

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: CDPF's nieuwe aanwinst: the Green Machine!

Neuh ik niet, J wel icon_mrgreen

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Pagina's