Bij deze. Miscchien heb je er wat aan. Die 2 schroefjes krijg je moeilijk los. Gebruik zo'n korte kruiskopschroevendraaier en ga dan half naast de auto liggen op je knieën om erbij te kunnen.
Motor regelt alleen de klep (open en dicht voor warme lucht) en heeft volgens mij geen invloed op de snelheid van de ventilator.
De modellen met volautomatische klimaatregeling hebben 3 servomotortjes, en ja, alledrie hetzelfde. Ze geven het na een aantal jaren op door het hol uitslijten van de koolborsteltjes. Dat is te repareren door handige mensen. Een beschrijving in het bijgevoegde PDF.
Ik heb juist zelf 2 van die motortjes die ik reserve had onder handen genomen. Dit karweitje kun je in minder dan een half uur klaren zodra je het onderdeel op je werktafel hebt liggen. Het heet/koud motortje aan de linker kant heb ik 4 jaar geleden vervangen door een gebruikt exemplaar, maar die doet het nu niet meer goed en ga die binnenkort vervangen door een gereviseerde.
Voor het bewerken van de koolborstels in het motortje gebruikte ik een fijne, kleine, platte vijl van 5 mm breed. Dat gaat perfekt. Daarna met heel fijn polijstpapier de collector schuren en de gleuven met een scherp dun mes voorzichtig insnijden en het daar verzamelde kool verwijderen. Het spreekt vanzelf dat alle koolstof verwijderd moet worden.
Zei ik 10 x, ik bedoel natuurlijk 11.
Je kan ze ook wel repareren, is wel e.e.a. over te vinden. Eerst maar eens kijken of ze echt stuk zijn lijkt me....
Bij deze. Miscchien heb je er wat aan. Die 2 schroefjes krijg je moeilijk los. Gebruik zo'n korte kruiskopschroevendraaier en ga dan half naast de auto liggen op je knieën om erbij te kunnen.
Motor regelt alleen de klep (open en dicht voor warme lucht) en heeft volgens mij geen invloed op de snelheid van de ventilator.
En als je duits beter is dan je engels vind je ook een download onder 'XM CLUB' > documentatie.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
De modellen met volautomatische klimaatregeling hebben 3 servomotortjes, en ja, alledrie hetzelfde. Ze geven het na een aantal jaren op door het hol uitslijten van de koolborsteltjes. Dat is te repareren door handige mensen. Een beschrijving in het bijgevoegde PDF.
Ik heb juist zelf 2 van die motortjes die ik reserve had onder handen genomen. Dit karweitje kun je in minder dan een half uur klaren zodra je het onderdeel op je werktafel hebt liggen. Het heet/koud motortje aan de linker kant heb ik 4 jaar geleden vervangen door een gebruikt exemplaar, maar die doet het nu niet meer goed en ga die binnenkort vervangen door een gereviseerde.
Voor het bewerken van de koolborstels in het motortje gebruikte ik een fijne, kleine, platte vijl van 5 mm breed. Dat gaat perfekt. Daarna met heel fijn polijstpapier de collector schuren en de gleuven met een scherp dun mes voorzichtig insnijden en het daar verzamelde kool verwijderen. Het spreekt vanzelf dat alle koolstof verwijderd moet worden.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569
Hiroshima, Japan
Het hiervoor genoemde dokument is ook hier te vinden:http://www.citroen-ds-id.com/index.html?xm/XM_Heater_Flap_Servo.html
Is het misschien al eerder genoemd?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569
Hiroshima, Japan
????
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569
Hiroshima, Japan
Pagina's