10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Doen, of toch maar niet?
Het is geen zeldzame kleur, dus een vervangende deur kan oplossing bieden; spuiten ook overigens, maar is doorgaans wat kostbaar. Die bovenkant van de deur is vrij solide, dus doorroesten zal het zeker niet.
Achterramen niet werkend is waarschijnlijk zekering; wel even kijken of ie er niet direct weer uitklapt, want doen is er meer aan de hand en kan je je soms suf zoeken.
Doen of niet doen, is afhankelijk van je portemonnee. Maar dit lijkt me op zich een goede koop.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ziezo, wij zijn vandaag ook bij de rooie XM uit 1994 wezen kijken. En wezen rijden natuurlijk. Een ontzettend fijne auto. Rijdt heerlijk, is van een Citroen-dealer geweest en zodoende altijd dealer-onderhouden. Geen airco (kan dus ook niet kapot), handgeschakeld (automaat kan dus ook niet kapot) en natuurlijk ook zo'n afgebroken klepje bij de start-code... Een heel nette auto, met weinig plekjes en een mooi interieur. Hij heeft dus inderdaad 2.5 jaar stilgestaan en is geschorst geweest. Zo lang geleden is namelijk de eerste eigenaar overleden. Hij heeft in die tijd altijd binnengestaan in een droge garage en is nu door de garagehouder klaargemaakt om mee te rijden: nieuwe banden, uitlaat en veerbollen en natuurlijk gesmeerd enzo. Hij is net gekeurd en met glans door de APK gekomen. De vraagprijs is dus 3000 euro. Wat erop tegen is om de auto te kopen? Nou, het is dus niet de sjiekste uitvoering, maar het is wel een erg lekkere auto.
Er zijn een paar schoonheidsfoutjes met de spiegels, een deukje hier en daar, enzo, maar niks ernstigs. We zijn erg geneigd om het te doen, na wat overleg uiteraard over enkele gebreken. Wat jullie?
Ja, vinden jullie 'm te duur? Ik dacht dat het wel redelijk was voor wat eraan gedaan is en de kilometerstand (171.000) enzo. Hij heeft inderdaad een tijd stilgestaan, maar sindsdien is er een hoop aan gebeurd. Wat zouden jullie een redelijke prijs vinden?
Tom, als je een klik hebt met de automoet jevoor jezelf een prijs uitmaken, op dit moment is er niet echt een waarde aan te hangen, de een koop me voor 3000 en die ziet er piekfijn uit, een ander vraagt er rustig 4, 5 of zlefs 6 voor.
Ik zou in ieder geval altijd onderhandelen zo heb je meteen wat centen over als het eerste ongemak zich aandient, en om natuurlijk de club contributie te betalen :-)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Tom, alle goed onderhouden XM's zijn mooi en rijden heerlijk. Maar je ziet in de discussie hierboven dat je ook meer voor minder kunt krijgen. Dus ik zou voor de aardigheid ook nog even een Exclusive proberen.
Persoonlijk zou ik nooit meer een auto zonder airco kopen, maar ik heb dan ook 3 kinderen en ga graag naar warme landen op vakantie met de XM.
Jeroen, ik vind het een zeer mooie V6. Alcantara is ook erg fijn hoor. Een klein roestplekje is niet direct levensbedreigend (het is geen CX ;-) en aan de foto'stezienkrijg je ereenlakstiftjebij.
Dank voor jullie reacties. Ik ben toch wel een beetje aan het twijfelen gebracht, want ik kom namelijk ook meer voor minder tegen. Niet heel erg veel, maar het is er zeker weten wel. Bedoelen jullie bijvoorbeeld zoiets? http://link.marktplaats.nl/m810967366 Ziet er ook erg goed uit, en heeft inderdaat veel meer opties dan de 2.0. Bovendien is hij jonger en heeft hij dubbele airbags enzo. Maar dit is dan wel weer een 3.0. Die verbruiken veel meer toch? En meer opties maakt ook weer onderhoudsgevoeliger.
Een van de hoofdredenen waarom we de auto van 3000 overwegen, die ik nog niet genoemd had, is ook dat de dealer een goede kennis is van mij, daarmee koop je ook wat meer zekerheid, dacht ik. Bovendien vind ik 'm zeer betrouwbaar.
Tja, dat is moeilijk Tom. Een goed instapmodel zonder airco maar wel met nieuwe banden en uitlaat maar waar niets aan kapot kan gaan omdat het er niet op zit .
Ik redeneer even andersom. De garage heeft deze XM waarschijnlijk voor een habbekrats van de nabestaanden kunnen overnemen. (Ik ken dat, want ik zat op een gegegeven ogenblik ook met de auto van mijn overleden vader. Je bent al blij als daar vlot vanaf raakt)
Deze XM was toen 17 jaar oud en de banden en de uitlaat waren aan vervanging toe. Ik denk niet dat ze er meer voor hebben gegeven dan € 500,- Ze hebben er misschien voor zo'n 900 euro aan onderdelen en onderhoud aan gepleegd. (we gaan er maar ff van uit dat dat idd waar is.) De rest is winst waarbij ze nog rekening houden met het onderhandelen en eventueel wat gezeur van de koper achteraf.
Ik zou dan op 1800,- beginnen en niethoger gaan dan 2400,- Gun hem zijn winst maar laat hem niet overdrijven.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Doen, of toch maar niet?
Denk niet dat je zo moet redeneren. Ieder zijn meug en als die garagist een goede deal kan maken met de inkoop is dat zijn verdienste en zijn ondernemerschap. Overigens ben ik kwa materiaal misschien net aan met een compleet nieuwe uitlaat en 4 nieuwe banden voor 900 euro. Veerbollen, LHM, vloeistoffen en APK komen er dan ook nog bij. En het werk natuurlijk.
Daarnaast is het een goede vriend, dus die zal Tom ook niet het vel over de neus halen. Als je 3000 een randtwijfelwaarde vindt (en dat begrijp ik een beetje uit je verhaal), zeg dat dan eerlijk tegen hem. Misschien kan je iets met hem regelen als korting op onderhoudsbeurten of eerste onderhoudsbeurt of extra garantie gratis of zo iets. Anders even diep zuchten en daarna genieten van je nieuwe auto, die je met wat handigheid, hulp van hier en kleine investeringen ook al zelf een heel stuk kan opwaarderen. Een vollederen electrisch interieur gaat hier doorgaans al voor 150-200 euro van de hand!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik denk dus inderdaad ook niet dat ik getild word door deze verkoper, maar een wat lagere prijs kan misschien wel. Ik vind 3000 ook wat veel. Ik ga komende week eens even bellen.
Natuurlijk moet een garagehouder ook ergens van leven. Daarom zeg ik ook; gun hem zijn winst. Maar 3000 euro is wat aan de hoge kant voor en SX uit '94.
Verder is het vast een mooie XM waar je veel plezier aan kan beleven. Succes met het ondehandelen Tom!
Ik ga morgen de garage bellen voor mijn entreebewijs tot de club, Dan moet er voor aflevering nog het eea aan gebeuren, maar zodra die hier voor de deur staat ben je van harte welkom om langs te komen en een ommetje ermee te maken.
groet,
Jeroen
ps: furriegurrie, die bumperswap zie ik wel zitten, ik stuur je wel een pm zodra ik de auto hier heb
Ik heb even gebeld met de verkoper in Overveen. Het klinkt allemaal heel leuk. Een goed onderhouden auto uit 1998 met weinig op de teller. Geen airco en geen turbo, maar wel handgeschakeld en twee airbags en een goeie prijs (waar nog wat af kon, volgens de verkoper). Ik ga komende week maar eens kijken.
pfff, als dat alle roest is! Wel op de brug bekeken neem ik aan want aan dorpels en subframes en leidingen daar wil je nou juist geen roest . :) De roest die je noemt daar zou ik niet wakker van liggen :)
Ook leuk Tom. De 16-klepper heeft iets minder PK's dan een Turbo CT maar het scheelt niet veel. Met zo' n km-stand kun je er nog lang plezier van hebben.
Daar heb je bijna gegarandeerd een hele goeie aan. Ik denk zelf dat dit de betrouwbaarste model is met de makkelijkste onderdelen voorziening. Je kunt er altijd later nog een leren interieur inzetten en alloys :)
Is er misschien een forumlid in de buurt van Haarlem bij wie ik morgenavond even met de XM langs kan rijden voor een korte check-up? Ik hoor het graag!
Ja! Een heel fijne auto, met wat schoonheidsproblemen (paar deukjes, lelijke bumpers) maar verder weinig raars. Glijdt als een strijkijzer over de weg en ziet er mooi uit. Weinig kilometers en rijdt dus fijn. Bovendien was de handelaar erg aardig en zeer bereid met ons mee te denken. Ik mis alleen de zekerheid van een dealer. De handelaar heeft geen onderhoudshistorie en heeft er zelf ook geen onderhoud aan gepleegd. Hij is echter wel bereid om garantie op de auto te geven, dus dat ondervangt dat probleem dan weer. Ik ga vandaag of morgen even met 'm over de prijs overleggen en dan hak ik de knoop door.
Het is geen zeldzame kleur, dus een vervangende deur kan oplossing bieden; spuiten ook overigens, maar is doorgaans wat kostbaar. Die bovenkant van de deur is vrij solide, dus doorroesten zal het zeker niet.
Achterramen niet werkend is waarschijnlijk zekering; wel even kijken of ie er niet direct weer uitklapt, want doen is er meer aan de hand en kan je je soms suf zoeken.
Doen of niet doen, is afhankelijk van je portemonnee. Maar dit lijkt me op zich een goede koop.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ziezo, wij zijn vandaag ook bij de rooie XM uit 1994 wezen kijken. En wezen rijden natuurlijk. Een ontzettend fijne auto. Rijdt heerlijk, is van een Citroen-dealer geweest en zodoende altijd dealer-onderhouden. Geen airco (kan dus ook niet kapot), handgeschakeld (automaat kan dus ook niet kapot) en natuurlijk ook zo'n afgebroken klepje bij de start-code... Een heel nette auto, met weinig plekjes en een mooi interieur. Hij heeft dus inderdaad 2.5 jaar stilgestaan en is geschorst geweest. Zo lang geleden is namelijk de eerste eigenaar overleden. Hij heeft in die tijd altijd binnengestaan in een droge garage en is nu door de garagehouder klaargemaakt om mee te rijden: nieuwe banden, uitlaat en veerbollen en natuurlijk gesmeerd enzo. Hij is net gekeurd en met glans door de APK gekomen. De vraagprijs is dus 3000 euro. Wat erop tegen is om de auto te kopen? Nou, het is dus niet de sjiekste uitvoering, maar het is wel een erg lekkere auto.
Er zijn een paar schoonheidsfoutjes met de spiegels, een deukje hier en daar, enzo, maar niks ernstigs. We zijn erg geneigd om het te doen, na wat overleg uiteraard over enkele gebreken. Wat jullie?
Ik vindt de auto te duur voor wat erop zit (de uitvoering), geen airco en een tijd stilgestaan maar als je er nog wat vanaf kan krijgen.
Ja, vinden jullie 'm te duur? Ik dacht dat het wel redelijk was voor wat eraan gedaan is en de kilometerstand (171.000) enzo. Hij heeft inderdaad een tijd stilgestaan, maar sindsdien is er een hoop aan gebeurd. Wat zouden jullie een redelijke prijs vinden?
Tom, als je een klik hebt met de automoet jevoor jezelf een prijs uitmaken, op dit moment is er niet echt een waarde aan te hangen, de een koop me voor 3000 en die ziet er piekfijn uit, een ander vraagt er rustig 4, 5 of zlefs 6 voor.
Ik zou in ieder geval altijd onderhandelen zo heb je meteen wat centen over als het eerste ongemak zich aandient, en om natuurlijk de club contributie te betalen :-)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja, voor die contributie moet ik inderdaad wel wat geld vrijhouden natuurlijk ;)
Tom, alle goed onderhouden XM's zijn mooi en rijden heerlijk. Maar je ziet in de discussie hierboven dat je ook meer voor minder kunt krijgen. Dus ik zou voor de aardigheid ook nog even een Exclusive proberen.
Persoonlijk zou ik nooit meer een auto zonder airco kopen, maar ik heb dan ook 3 kinderen en ga graag naar warme landen op vakantie met de XM.
__________
Crepuscule
Jeroen, ik vind het een zeer mooie V6. Alcantara is ook erg fijn hoor. Een klein roestplekje is niet direct levensbedreigend (het is geen CX ;-) en aan de foto's te zien krijg je er een lakstiftje bij.
Ik vind het een mooie prijs voor een mooie XM. Helemaal goed. Doen!
__________
Crepuscule
Dank voor jullie reacties. Ik ben toch wel een beetje aan het twijfelen gebracht, want ik kom namelijk ook meer voor minder tegen. Niet heel erg veel, maar het is er zeker weten wel. Bedoelen jullie bijvoorbeeld zoiets? http://link.marktplaats.nl/m810967366 Ziet er ook erg goed uit, en heeft inderdaat veel meer opties dan de 2.0. Bovendien is hij jonger en heeft hij dubbele airbags enzo. Maar dit is dan wel weer een 3.0. Die verbruiken veel meer toch? En meer opties maakt ook weer onderhoudsgevoeliger.
Een van de hoofdredenen waarom we de auto van 3000 overwegen, die ik nog niet genoemd had, is ook dat de dealer een goede kennis is van mij, daarmee koop je ook wat meer zekerheid, dacht ik. Bovendien vind ik 'm zeer betrouwbaar.
Oh, haha, ik zie nu net dat dat de auto is waar Jeroen naar is gaan kijken :).
Nog iets anders: wat is volgens jullie dan wel een redelijke prijs voor de XM uit '94?
Tja, dat is moeilijk Tom. Een goed instapmodel zonder airco maar wel met nieuwe banden en uitlaat maar waar niets aan kapot kan gaan omdat het er niet op zit .
Ik redeneer even andersom. De garage heeft deze XM waarschijnlijk voor een habbekrats van de nabestaanden kunnen overnemen. (Ik ken dat, want ik zat op een gegegeven ogenblik ook met de auto van mijn overleden vader. Je bent al blij als daar vlot vanaf raakt)
Deze XM was toen 17 jaar oud en de banden en de uitlaat waren aan vervanging toe. Ik denk niet dat ze er meer voor hebben gegeven dan € 500,- Ze hebben er misschien voor zo'n 900 euro aan onderdelen en onderhoud aan gepleegd. (we gaan er maar ff van uit dat dat idd waar is.) De rest is winst waarbij ze nog rekening houden met het onderhandelen en eventueel wat gezeur van de koper achteraf.
Ik zou dan op 1800,- beginnen en niet hoger gaan dan 2400,- Gun hem zijn winst maar laat hem niet overdrijven.
__________
Crepuscule
Denk niet dat je zo moet redeneren. Ieder zijn meug en als die garagist een goede deal kan maken met de inkoop is dat zijn verdienste en zijn ondernemerschap. Overigens ben ik kwa materiaal misschien net aan met een compleet nieuwe uitlaat en 4 nieuwe banden voor 900 euro. Veerbollen, LHM, vloeistoffen en APK komen er dan ook nog bij. En het werk natuurlijk.
Daarnaast is het een goede vriend, dus die zal Tom ook niet het vel over de neus halen. Als je 3000 een randtwijfelwaarde vindt (en dat begrijp ik een beetje uit je verhaal), zeg dat dan eerlijk tegen hem. Misschien kan je iets met hem regelen als korting op onderhoudsbeurten of eerste onderhoudsbeurt of extra garantie gratis of zo iets. Anders even diep zuchten en daarna genieten van je nieuwe auto, die je met wat handigheid, hulp van hier en kleine investeringen ook al zelf een heel stuk kan opwaarderen. Een vollederen electrisch interieur gaat hier doorgaans al voor 150-200 euro van de hand!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik denk dus inderdaad ook niet dat ik getild word door deze verkoper, maar een wat lagere prijs kan misschien wel. Ik vind 3000 ook wat veel. Ik ga komende week eens even bellen.
Natuurlijk moet een garagehouder ook ergens van leven. Daarom zeg ik ook; gun hem zijn winst. Maar 3000 euro is wat aan de hoge kant voor en SX uit '94.
Verder is het vast een mooie XM waar je veel plezier aan kan beleven. Succes met het ondehandelen Tom!
__________
Crepuscule
Dank je wel! Ik hou jullie op de hoogte.
Ik zou er nog een paar gaan bekijken en rijden, dan weet je het verschil.
nieuwe banden een uitlaat en bollen zijn wel een pluspunt maar Veen zijn argumenten zijn ook helder.
Hoi Tom,
Ik ga morgen de garage bellen voor mijn entreebewijs tot de club, Dan moet er voor aflevering nog het eea aan gebeuren, maar zodra die hier voor de deur staat ben je van harte welkom om langs te komen en een ommetje ermee te maken.
groet,
Jeroen
ps: furriegurrie, die bumperswap zie ik wel zitten, ik stuur je wel een pm zodra ik de auto hier heb
Te gek, Jeroen! Gefeliciteerd.
Wat vinden jullie eigenlijk van deze? http://link.marktplaats.nl/m811556607
Ook leuk. Aardige prijs. Ziet er fraai uit. Laag kilometrage.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik heb even gebeld met de verkoper in Overveen. Het klinkt allemaal heel leuk. Een goed onderhouden auto uit 1998 met weinig op de teller. Geen airco en geen turbo, maar wel handgeschakeld en twee airbags en een goeie prijs (waar nog wat af kon, volgens de verkoper). Ik ga komende week maar eens kijken.
pfff, als dat alle roest is! Wel op de brug bekeken neem ik aan want aan dorpels en subframes en leidingen daar wil je nou juist geen roest . :) De roest die je noemt daar zou ik niet wakker van liggen :)
Ierse zoefmachine
Ook leuk Tom. De 16-klepper heeft iets minder PK's dan een Turbo CT maar het scheelt niet veel. Met zo' n km-stand kun je er nog lang plezier van hebben.
__________
Crepuscule
Daar heb je bijna gegarandeerd een hele goeie aan. Ik denk zelf dat dit de betrouwbaarste model is met de makkelijkste onderdelen voorziening. Je kunt er altijd later nog een leren interieur inzetten en alloys :)
Ierse zoefmachine
Is er misschien een forumlid in de buurt van Haarlem bij wie ik morgenavond even met de XM langs kan rijden voor een korte check-up? Ik hoor het graag!
en Tom, .... was het wat?
__________
Crepuscule
Ja! Een heel fijne auto, met wat schoonheidsproblemen (paar deukjes, lelijke bumpers) maar verder weinig raars. Glijdt als een strijkijzer over de weg en ziet er mooi uit. Weinig kilometers en rijdt dus fijn. Bovendien was de handelaar erg aardig en zeer bereid met ons mee te denken. Ik mis alleen de zekerheid van een dealer. De handelaar heeft geen onderhoudshistorie en heeft er zelf ook geen onderhoud aan gepleegd. Hij is echter wel bereid om garantie op de auto te geven, dus dat ondervangt dat probleem dan weer. Ik ga vandaag of morgen even met 'm over de prijs overleggen en dan hak ik de knoop door.
Laat je vooral niet tegenhouden door het idee dat dealer = beter.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's