La Noir Verni werd XM V6 24V

3785 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Na de logo's weer wat serieuzer werk.

Zit nog steeds met het feit dat mijn boordcomputer maar heel af en toe werkt. Nou had Mark laatst ergens gevonden dat een van de Bitron-kastjes onder het dashboard kastje hier de regelunit van is. Heb het linker kastje (1ste foto) vervangen, maar zonder resultaat. Maar het rechterkastje is ook zo'n italiaans Bitron "video"kastje. Weet iemand waar beide kastjes voor zijn?

Vervolgens kon het ook bij de computers voor zitten. Foto 2 is boven aanzicht (mooi plaatje hè Wim :wink: ) Er zitten 4 "dode" stekkers aan, zie de blauwe pijlen. Zijn dit alle 4 stekkers die aan meet apparatuur kunnen worden gehangen? Dan ligt er, in de rode cirkel een stekker verbinding. Waar is die van?

Tenslotte zitten er 3 printplaten/computers in. Waar is 1, 2 en 3 voor?

Ben erg benieuwd!!

Picture 1:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZSNM4EKG.jpg)

Picture 2:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PFVWVCFG.jpg)

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Als het niks uithaalt wissel de kastjes dan weer terug, dadelijk zit je met nieuwe problemen.

De rest laat ik aan JP :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

De Bitron modules weet ik zo niet, daar kan Mark je antwoord op geven :wink: .

Voor de rest kan Mark ook beantwoorden :wink: .

1. ABS computer
2. Injectiecomputer
3. Veercomputer

De "dode" stekkers zijn uitleesstekkers:
groen: Injectie
blauw: Hydractive
grijs: ABS
zwart: Airco

De grote stekker in de rode cirkel is mij ook onbekend.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Nou er gebeurt gewoon niks, er verandert ook niets. Voor de duidelijheid; ik heb alleen de linkse vervangen.

Vanmiddag met een noodgang een paar bochten genomen, motor belast, motor onbelast en dn geeft ie weer even aan... lijkt me toch een lose verbinding ergens...

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Mike, ik zie ook geen relais om je hydractive elektroklep goed aan te sturen. Ga je dit nog doen?

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Ah! We hebben 'm klem Mark! JP weet het niet!!! :lol: :lol: :lol:

Ok, dank je hoor JP! En weet je wel waarvoor de steker verbinding is in de cirkel??

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Citrophile zegt:

Mike, ik zie ook geen relais om je hydractive elektroklep goed aan te sturen. Ga je dit nog doen?

Nee...eh..dat ging jij toch voor me doen???

Citrophile
afbeelding van Citrophile

La Noir Verni zegt:

Citrophile zegt:

Mike, ik zie ook geen relais om je hydractive elektroklep goed aan te sturen. Ga je dit nog doen?

Nee...eh..dat ging jij toch voor me doen???

Dat wil ik best voor je doen :wink: . Als jij voor de relais met 4 stekkertjes zorgt zal ik het goed aansluiten 8) .

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

La Noir Verni zegt:

Nou er gebeurt gewoon niks, er verandert ook niets. Voor de duidelijheid; ik heb alleen de linkse vervangen.

Vanmiddag met een noodgang een paar bochten genomen, motor belast, motor onbelast en dn geeft ie weer even aan... lijkt me toch een lose verbinding ergens...

Ja een brakke soldeerverbinding in een van die 2 bitron module's.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

La Noir Verni zegt:

waarvoor de steker verbinding is in de cirkel??

Dat is de verbinding tussen je veercomputer en het boordnet. Ik gok dat daar o.a. je schakelaar aanhangt waarmee je comfort/sport kunt kiezen.
Weet het bijna wel zeker.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Mark zegt:

La Noir Verni zegt:

waarvoor de steker verbinding is in de cirkel??

Dat is de verbinding tussen je veercomputer en het boordnet. Ik gok dat daar o.a. je schakelaar aanhangt waarmee je comfort/sport kunt kiezen.
Weet het bijna wel zeker.

Als je op mijn foto`s bekijkt zie ik die stekker niet, daarom weet ik ook niet waarvoor die stekker is. Ik heb trouwens ook hydractive1.

Maar jouw verklaring kan wel goed zijn, dit is een vroege type XM zoals jij had :wink:
http://www.xmclub.nl/forum/viewtopic.php?t=266

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Als ik mijn foto beter bekijk zie ik die stekker bij mij ook zitten, ik hou me aan de verklaring van Mark :wink:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Volgens mij ligt die stekker er wel degelijk, beetje achter in de bak.

Edit: ik heb betere ogen :mrgreen:

IMAGE(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM%2024v/computerbak.jpg)

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Maar maar maar die is van JP IMAGE(http://bestsmileys.com/kick/2.gif)

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

als je die url link nou had gekopieert :mrgreen: :lol:

wimb
afbeelding van wimb

Hallo Boppers, ik duik er nu pas in. 'n discussie gemist gisteravond. ;-)
Als ik de foto's van Mike bekijk is er hier en daar wat gebeund (zei de man van een type II).
Naast een slechte soldeerverbinding kan het ook een draadbreuk zijn. Of een slecht contact. Ik zou het geheel wel 'ns live willen zien om een oordeel te vellen.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

eXpelliarMus zegt:

MARK, Niet van die grote foto's!!!!

Zo groot is deze nou toch ook weer niet Wes? Zit je je wezenloos op je I-phone te scrollen :mrgreen: :?:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Nou, er is niet zoveel gebeund aan de computers meen ik. Ik heb alle dode stekkers voor de foto even uit de bak getrokken om ze te laten zien.
Geeft misschien een rommelig beeld.

BTW: Wat een soooooouuuuuuuundje zit er in mijn dame nu...
IMAGE(http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage28/20.gif)
IMAGE(http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage28/14.gif)
IMAGE(http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage28/6.gif)

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

La Noir Verni zegt:

eXpelliarMus zegt:

MARK, Niet van die grote foto's!!!!

Zo groot is deze nou toch ook weer niet Wes? Zit je je wezenloos op je I-phone te scrollen :mrgreen: :?:

Nee morgen pas!!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Laat eerst eens zien dan Mike.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Je mag het dan geen beunen vinden maar op de foto's lijkt het toch losser te liggen als de hh ingenieurs van Citroën dat gedacht hadden. :roll:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Je moet eens weten hoe ranzig Fransen in die tijd werkten. Hun ideeën zijn altijd geweldig 8) , maar de uitvoering rampzalig :roll: .

Zoals op de foto`s te zien is, zo is het toen in de Citroën fabriek afgeleverd :wink: .

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

ha! zie je wel dat t origineel is :wink:

Mark, ik heb nog geen foto's van de ATX bass, maar het geluid is een wereld van verschil. Zo'n ding resoneert niet en het is net alsof de standaard speakers ook beter zijn geworden.

Heel apart en een nieuwe ervaring voor me...

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ik hoop voor je dat dit ook gaat gebeuren met je hydractive vering na zaterdag :wink: .

Misschien wordt jouw elektroklep nu nog sterk aangestuurd, dan is het een preventieve oplossing.
In mijn geval was er een wereld van verschil qua comfort 8) .

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

MIKE WAT ZIT JE TE SCHREEUWEN MAN. :wink:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

:lol: Ja verrek, zie het ook. Was niet de bedoeling.

JP ik vraag me af hoe jij mijn XM vindt rijden. JE moet eerst maar eens een stukkie sturen om het veercomfort te bepalen. Moet ik nog iets speciaals meenemen, behalve ty-rips volgens Mark, bij gebrek aan plastic clipjes ???
IMAGE(http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/lol4.gif)

"Geschreeuw weer aangepast naar normaal letter vetheid"

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Dat is goed Mike :wink: , met een klein proefritje weet ik al genoeg.

Neem maar wat tie-wraps mee :lol:

Ik neem wel wat gereedschap mee en ik kan het ter plekke wel aansluiten :wink: .

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Vous êtes un hero!

:P

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Merci bien, mais c`est normal :wink:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Morghu aan de slag met de VC en het maken van een Bypass. DAnk voor de spulletjes JP!

Toen ik vandaag thuis kwam was m'n "computerman" hier, een BMW fanaat en ik verteld hem van het lucht aanzuig verhaal JP. Hij vertelde van een vriend van hem die deze aanzuigslang ook verwijderd had en toen in een regenbui door een diepe plas is gereden en z'n motorblok had opgeblazen ondat er vol water werd aangezogen.... die knik fungeerd nl ook als sifon...had ik nog niet bij stil gestaan! Moet je dus niet door diepe plassen rijden als je het weg haalt!

Pagina's