Zit nog steeds met het feit dat mijn boordcomputer maar heel af en toe werkt. Nou had Mark laatst ergens gevonden dat een van de Bitron-kastjes onder het dashboard kastje hier de regelunit van is. Heb het linker kastje (1ste foto) vervangen, maar zonder resultaat. Maar het rechterkastje is ook zo'n italiaans Bitron "video"kastje. Weet iemand waar beide kastjes voor zijn?
Vervolgens kon het ook bij de computers voor zitten. Foto 2 is boven aanzicht (mooi plaatje hè Wim :wink: ) Er zitten 4 "dode" stekkers aan, zie de blauwe pijlen. Zijn dit alle 4 stekkers die aan meet apparatuur kunnen worden gehangen? Dan ligt er, in de rode cirkel een stekker verbinding. Waar is die van?
Tenslotte zitten er 3 printplaten/computers in. Waar is 1, 2 en 3 voor?
Nou er gebeurt gewoon niks, er verandert ook niets. Voor de duidelijheid; ik heb alleen de linkse vervangen.
Vanmiddag met een noodgang een paar bochten genomen, motor belast, motor onbelast en dn geeft ie weer even aan... lijkt me toch een lose verbinding ergens...
Nou er gebeurt gewoon niks, er verandert ook niets. Voor de duidelijheid; ik heb alleen de linkse vervangen.
Vanmiddag met een noodgang een paar bochten genomen, motor belast, motor onbelast en dn geeft ie weer even aan... lijkt me toch een lose verbinding ergens...
Ja een brakke soldeerverbinding in een van die 2 bitron module's.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat is de verbinding tussen je veercomputer en het boordnet. Ik gok dat daar o.a. je schakelaar aanhangt waarmee je comfort/sport kunt kiezen.
Weet het bijna wel zeker.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat is de verbinding tussen je veercomputer en het boordnet. Ik gok dat daar o.a. je schakelaar aanhangt waarmee je comfort/sport kunt kiezen.
Weet het bijna wel zeker.
Als je op mijn foto`s bekijkt zie ik die stekker niet, daarom weet ik ook niet waarvoor die stekker is. Ik heb trouwens ook hydractive1.
Hallo Boppers, ik duik er nu pas in. 'n discussie gemist gisteravond. ;-)
Als ik de foto's van Mike bekijk is er hier en daar wat gebeund (zei de man van een type II).
Naast een slechte soldeerverbinding kan het ook een draadbreuk zijn. Of een slecht contact. Ik zou het geheel wel 'ns live willen zien om een oordeel te vellen.
Nou, er is niet zoveel gebeund aan de computers meen ik. Ik heb alle dode stekkers voor de foto even uit de bak getrokken om ze te laten zien.
Geeft misschien een rommelig beeld.
BTW: Wat een soooooouuuuuuuundje zit er in mijn dame nu...
Mark, ik heb nog geen foto's van de ATX bass, maar het geluid is een wereld van verschil. Zo'n ding resoneert niet en het is net alsof de standaard speakers ook beter zijn geworden.
Ik hoop voor je dat dit ook gaat gebeuren met je hydractive vering na zaterdag :wink: .
Misschien wordt jouw elektroklep nu nog sterk aangestuurd, dan is het een preventieve oplossing.
In mijn geval was er een wereld van verschil qua comfort 8) .
:lol: Ja verrek, zie het ook. Was niet de bedoeling.
JP ik vraag me af hoe jij mijn XM vindt rijden. JE moet eerst maar eens een stukkie sturen om het veercomfort te bepalen. Moet ik nog iets speciaals meenemen, behalve ty-rips volgens Mark, bij gebrek aan plastic clipjes ???
"Geschreeuw weer aangepast naar normaal letter vetheid"
Morghu aan de slag met de VC en het maken van een Bypass. DAnk voor de spulletjes JP!
Toen ik vandaag thuis kwam was m'n "computerman" hier, een BMW fanaat en ik verteld hem van het lucht aanzuig verhaal JP. Hij vertelde van een vriend van hem die deze aanzuigslang ook verwijderd had en toen in een regenbui door een diepe plas is gereden en z'n motorblok had opgeblazen ondat er vol water werd aangezogen.... die knik fungeerd nl ook als sifon...had ik nog niet bij stil gestaan! Moet je dus niet door diepe plassen rijden als je het weg haalt!
Na de logo's weer wat serieuzer werk.
Zit nog steeds met het feit dat mijn boordcomputer maar heel af en toe werkt. Nou had Mark laatst ergens gevonden dat een van de Bitron-kastjes onder het dashboard kastje hier de regelunit van is. Heb het linker kastje (1ste foto) vervangen, maar zonder resultaat. Maar het rechterkastje is ook zo'n italiaans Bitron "video"kastje. Weet iemand waar beide kastjes voor zijn?
Vervolgens kon het ook bij de computers voor zitten. Foto 2 is boven aanzicht (mooi plaatje hè Wim :wink: ) Er zitten 4 "dode" stekkers aan, zie de blauwe pijlen. Zijn dit alle 4 stekkers die aan meet apparatuur kunnen worden gehangen? Dan ligt er, in de rode cirkel een stekker verbinding. Waar is die van?
Tenslotte zitten er 3 printplaten/computers in. Waar is 1, 2 en 3 voor?
Ben erg benieuwd!!
Picture 1:
Picture 2:
Als het niks uithaalt wissel de kastjes dan weer terug, dadelijk zit je met nieuwe problemen.
De rest laat ik aan JP :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
De Bitron modules weet ik zo niet, daar kan Mark je antwoord op geven :wink: .
Voor de rest kan Mark ook beantwoorden :wink: .
1. ABS computer
2. Injectiecomputer
3. Veercomputer
De "dode" stekkers zijn uitleesstekkers:
groen: Injectie
blauw: Hydractive
grijs: ABS
zwart: Airco
De grote stekker in de rode cirkel is mij ook onbekend.
Nou er gebeurt gewoon niks, er verandert ook niets. Voor de duidelijheid; ik heb alleen de linkse vervangen.
Vanmiddag met een noodgang een paar bochten genomen, motor belast, motor onbelast en dn geeft ie weer even aan... lijkt me toch een lose verbinding ergens...
Mike, ik zie ook geen relais om je hydractive elektroklep goed aan te sturen. Ga je dit nog doen?
Ah! We hebben 'm klem Mark! JP weet het niet!!! :lol: :lol: :lol:
Ok, dank je hoor JP! En weet je wel waarvoor de steker verbinding is in de cirkel??
Nee...eh..dat ging jij toch voor me doen???
Dat wil ik best voor je doen :wink: . Als jij voor de relais met 4 stekkertjes zorgt zal ik het goed aansluiten 8) .
Ja een brakke soldeerverbinding in een van die 2 bitron module's.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat is de verbinding tussen je veercomputer en het boordnet. Ik gok dat daar o.a. je schakelaar aanhangt waarmee je comfort/sport kunt kiezen.
Weet het bijna wel zeker.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Als je op mijn foto`s bekijkt zie ik die stekker niet, daarom weet ik ook niet waarvoor die stekker is. Ik heb trouwens ook hydractive1.
Maar jouw verklaring kan wel goed zijn, dit is een vroege type XM zoals jij had :wink:
http://www.xmclub.nl/forum/viewtopic.php?t=266
Als ik mijn foto beter bekijk zie ik die stekker bij mij ook zitten, ik hou me aan de verklaring van Mark :wink:
Volgens mij ligt die stekker er wel degelijk, beetje achter in de bak.
Edit: ik heb betere ogen :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Maar maar maar die is van JP
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
als je die url link nou had gekopieert :mrgreen: :lol:
Hallo Boppers, ik duik er nu pas in. 'n discussie gemist gisteravond. ;-)
Als ik de foto's van Mike bekijk is er hier en daar wat gebeund (zei de man van een type II).
Naast een slechte soldeerverbinding kan het ook een draadbreuk zijn. Of een slecht contact. Ik zou het geheel wel 'ns live willen zien om een oordeel te vellen.
Zo groot is deze nou toch ook weer niet Wes? Zit je je wezenloos op je I-phone te scrollen :mrgreen: :?:
Nou, er is niet zoveel gebeund aan de computers meen ik. Ik heb alle dode stekkers voor de foto even uit de bak getrokken om ze te laten zien.
Geeft misschien een rommelig beeld.
BTW: Wat een soooooouuuuuuuundje zit er in mijn dame nu...
Nee morgen pas!!
Laat eerst eens zien dan Mike.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je mag het dan geen beunen vinden maar op de foto's lijkt het toch losser te liggen als de hh ingenieurs van Citroën dat gedacht hadden. :roll:
Je moet eens weten hoe ranzig Fransen in die tijd werkten. Hun ideeën zijn altijd geweldig 8) , maar de uitvoering rampzalig :roll: .
Zoals op de foto`s te zien is, zo is het toen in de Citroën fabriek afgeleverd :wink: .
ha! zie je wel dat t origineel is :wink:
Mark, ik heb nog geen foto's van de ATX bass, maar het geluid is een wereld van verschil. Zo'n ding resoneert niet en het is net alsof de standaard speakers ook beter zijn geworden.
Heel apart en een nieuwe ervaring voor me...
Ik hoop voor je dat dit ook gaat gebeuren met je hydractive vering na zaterdag :wink: .
Misschien wordt jouw elektroklep nu nog sterk aangestuurd, dan is het een preventieve oplossing.
In mijn geval was er een wereld van verschil qua comfort 8) .
MIKE WAT ZIT JE TE SCHREEUWEN MAN. :wink:
:lol: Ja verrek, zie het ook. Was niet de bedoeling.
JP ik vraag me af hoe jij mijn XM vindt rijden. JE moet eerst maar eens een stukkie sturen om het veercomfort te bepalen. Moet ik nog iets speciaals meenemen, behalve ty-rips volgens Mark, bij gebrek aan plastic clipjes ???
"Geschreeuw weer aangepast naar normaal letter vetheid"
Dat is goed Mike :wink: , met een klein proefritje weet ik al genoeg.
Neem maar wat tie-wraps mee :lol:
Ik neem wel wat gereedschap mee en ik kan het ter plekke wel aansluiten :wink: .
Vous êtes un hero!
:P
Merci bien, mais c`est normal :wink:
Morghu aan de slag met de VC en het maken van een Bypass. DAnk voor de spulletjes JP!
Toen ik vandaag thuis kwam was m'n "computerman" hier, een BMW fanaat en ik verteld hem van het lucht aanzuig verhaal JP. Hij vertelde van een vriend van hem die deze aanzuigslang ook verwijderd had en toen in een regenbui door een diepe plas is gereden en z'n motorblok had opgeblazen ondat er vol water werd aangezogen.... die knik fungeerd nl ook als sifon...had ik nog niet bij stil gestaan! Moet je dus niet door diepe plassen rijden als je het weg haalt!
Pagina's