zal vanavond de lexia er even aanhangen, dan weet ik meer. Het kan overigens misschien wel te maken hebben met het feit dat mijn accu overleden was.....
Tssss.... vergeten om 'af te kloppen' zeker ;-) Ik ben benieuwd wat er uit je Lexia komt. Hebben we hier ook ergens een lijstje met foutmeldingen ? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn voortdurende melding 31 en 32 nou eigenlijk was.
Die 31 en 32 foutmeldingen in de veercomputer zijn de elektrokleppen voor en achter. Misschien dat je eens moet kijken naar de aarding van je veercomputer als beide steeds opspelen?
Foutmeldingen lijstje zit bij de handleiding van het knipperkastje dat we via de clubshop verkopen volgens mij. Ik zal een versie uploaden
Hahahaha, nou die komt er bij mij ook wel eens uit, maar dan is me hydractief lampje ook net uitgegaan, en na het resetten brand die weer en is de storing brandstof toevoer ook weer weg.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mwha, die van mij houd het langer uit zonder 'Wonderbox' maar goed er is er tenminste eentje beter aan geworden
Sorry, ik ben een beetje cinisch over dergelijke dingen, er zijn ook lui die beweren dat die er beter door gaat veren, ja ut zal wel........ tussen de oren dan.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Grappig want ik had ook het gevoel dat de XM beter veerde. Ik zou alleen niet weten hoe dat zou kunnen. Waar wordt dat beweerd Mark, want dat is mijn ontgaan maar ik wil het graag even lezen.
Nah, die stuurwielsensor heeft niet zoveel invloed op het veren volgens mij. Ik weet wel dat er een gigantisch placebo is als je lampje nooit brandde tijdens het starten en na een tijd opeens wel elke keer.
Grappig want ik had ook het gevoel dat de XM beter veerde. Ik zou alleen niet weten hoe dat zou kunnen. Waar wordt dat beweerd Mark, want dat is mijn ontgaan maar ik wil het graag even lezen.
Ik had al eens een discussie ,met JP over het schoonmaken van hoogteregelaars en hij vond dat daardoor zijn XM veel beter veerde, toen zei ik dat het 'tussen ze oren zat' omdat een hoogteregelaar doet zoals die genoemd is, de hoogte regelen, maar niks met het veren te maken heeft.
Wat Djidde ook al zegt placebo effect, serie II kent een aantal 1e categorie storingen waarbij de vering in sportstand gaat, en 2e categorie storingen waarbij de auto gewoon normaal blijft veren. Stuurhoeksensor is er een van de 2e categorie ;) Heb je een serie I dan is er geen 1e of 2e catergorie en merk je het verschil wel degelijk.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hoogteregelaar zou ik me nog voor kunnen stellen dat als deze vies is en de auto dus niet op de juiste hoogte staat, deze ook minder goed veert. Maar hoogteregelaar zorgt zelf natuurlijk niet voor de vering.. Maar we dwalen af.
Het onderwerp is eigenlijk niet helemaal passend meer. In ieder geval niet op mij van toepassing. Ik had geen stuurwielsensor-probleem maar andere storingen. Ik ben geen electronica-deskundige maar kan me er iets bij voorstellen dat het ding stroompieken neutraliseert. Pieken die storingen veroorzaken in de veercomputer. Hoe dan ook, sinds ik er mee rond rijd is wel iets veranderd in het inwendige van mijn XM. Ik hoef een stuk minder te resetten.
Bij mij had ik afgelopen donderdag weer een storing te pakken, 2,5 maand dus volgehouden. Niet slecht, en het scheelt iig het resetten van de storing elke week. Tevens, nu kan ik wel zien of er een andere storing is, omdat het lampje nu zijn werk wel kan doen...
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Stuurwielsensor fix
Als hoogteregelaars vies zijn, is de rest van LHM vaak ook vies, bijv. filters. Dit scheelt zeker wel in de druk die de pomp kan leveren en dus in het veercomfort. Hoe andere storingen (electronisch; in de VC) vering beïnvloeden weet ik niet. a) omdat ik - en volgens mij niemand hier - exact de regelmechanismen (softwarematig) in de VC exact kan doorgronden b) omdat veergedrag een moeizaam te objectiveren maat is.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Voor mij geldt, baat het niet dan schaadt het niet. Voor een verwaarloosbaar bedrag heb je behoorlijk wat minder storingen. En ja, voor mijn gevoel veert de hele XM beter. Mogelijk vangt deze spannings-pieken-neutralisator meer stugge-stand-situaties af dan verwacht en anders zit het inderdaad tussen mijn oren. Maar dat vind ik ook prima.
Is idd een te verwaarlozen bedrag. En als je die irritante foutmelding van die sensor er grotendeels mee weg houdt is het prima. En misschien verbetert het het veren ook. In theorie kan het. Totdat we een elektronikasoftwareexpert krijgen die een veercomputer van een XM wil gaan reverse engineeren zullen we nooit officeel bewijs hebben. Maar dat die foutmelding langer wegblijft hiermee kunnen we nu toch wel zeggen?
FF weer een update, mijn spannings-pieken-neutralisator-dingetje lijkt te zijn uitgewerkt. Mogelijk komt het door laswerk aan de bodem of het veelvuldig gerommel aan de electrickery i.v.m. nieuwe raammotoren (serie 1 in een serie 2 fabrieken) maar hij doet het duidelijk niet meer. Deze heeft dus ca. 5 maanden goed gefunctioneerd.
Hier nog geen melding gehad sinds de laatste keer (klop, klop). Ik ben er iig heel blij mee, en, als je zelf geen lexia hebt en elke keer naar de "garage" moet om te laten resetten, het scheelt een hoop kosten...
Ik ga het gewoon nog eens proberen. Zoals gezegd hebben we de XM nogal heftig belast de laatste tijd. (Voor de criticasters : Ik zal het oude doosje openmaken om te zien wat er in zit)
Dat laswerk zal hem inderdaad wel fataal zijn geworden! Ik ben wederom benieuwd, het is niet een werelduitgave en als het helpt..
Sommige XM's hebben ook meer last van die storing dan andere XM's natuurlijk. De oudere V6 hier heeft in de afgelopen anderhalf jaar dagelijks en zwaar gebruik nooit een foutmelding gehad, altijd keurig het lampje aan. De 2.0 elke week. :')
Hier ook nog steeds geen melding gehad!
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Dat is voor jou dus inmiddels vijf weken Grootj! Dat klinkt veelbelovend. Ik hou jullie op de hoogte.
__________
Crepuscule
Nog geen 2 dagen later brandt mijn HA lampje niet meer net na het starten, zal de stuurhoeksensor wel zijn
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
zal vanavond de lexia er even aanhangen, dan weet ik meer. Het kan overigens misschien wel te maken hebben met het feit dat mijn accu overleden was.....
Tssss.... vergeten om 'af te kloppen' zeker ;-) Ik ben benieuwd wat er uit je Lexia komt. Hebben we hier ook ergens een lijstje met foutmeldingen ? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn voortdurende melding 31 en 32 nou eigenlijk was.
__________
Crepuscule
nee, niet afgeklopt natuurlijk
Die 31 en 32 foutmeldingen in de veercomputer zijn de elektrokleppen voor en achter. Misschien dat je eens moet kijken naar de aarding van je veercomputer als beide steeds opspelen?
Foutmeldingen lijstje zit bij de handleiding van het knipperkastje dat we via de clubshop verkopen volgens mij. Ik zal een versie uploaden
Hahahaha, nou die komt er bij mij ook wel eens uit, maar dan is me hydractief lampje ook net uitgegaan, en na het resetten brand die weer en is de storing brandstof toevoer ook weer weg.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Na het vervangen van de stuurhoeksensor ( door een nieuwe ) , gaat het eigenlijk al heel lang goed, waar voorheen die storing er wekelijks in zat ...
Benieuwd hoe lang zoiets goed blijft gaan.
Iemand van de techneuten een idee of is dat kwestie van beetje mazzel hebben ?
Vandaag heb ik voor het eerst weer de veercomputer moet resetten. Het is dus 6 weken goed gegaan en dat is voor mijn XM een goede prestatie!
__________
Crepuscule
Mwha, die van mij houd het langer uit zonder 'Wonderbox' maar goed er is er tenminste eentje beter aan geworden
Sorry, ik ben een beetje cinisch over dergelijke dingen, er zijn ook lui die beweren dat die er beter door gaat veren, ja ut zal wel........ tussen de oren dan.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Grappig want ik had ook het gevoel dat de XM beter veerde. Ik zou alleen niet weten hoe dat zou kunnen. Waar wordt dat beweerd Mark, want dat is mijn ontgaan maar ik wil het graag even lezen.
__________
Crepuscule
In zekere zin klopt het natuurlijk ook wel, want er zijn minder storingen in de veercomputer.
__________
Crepuscule
Nah, die stuurwielsensor heeft niet zoveel invloed op het veren volgens mij. Ik weet wel dat er een gigantisch placebo is als je lampje nooit brandde tijdens het starten en na een tijd opeens wel elke keer.
Ik had al eens een discussie ,met JP over het schoonmaken van hoogteregelaars en hij vond dat daardoor zijn XM veel beter veerde, toen zei ik dat het 'tussen ze oren zat' omdat een hoogteregelaar doet zoals die genoemd is, de hoogte regelen, maar niks met het veren te maken heeft.
Wat Djidde ook al zegt placebo effect, serie II kent een aantal 1e categorie storingen waarbij de vering in sportstand gaat, en 2e categorie storingen waarbij de auto gewoon normaal blijft veren. Stuurhoeksensor is er een van de 2e categorie ;) Heb je een serie I dan is er geen 1e of 2e catergorie en merk je het verschil wel degelijk.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hoogteregelaar zou ik me nog voor kunnen stellen dat als deze vies is en de auto dus niet op de juiste hoogte staat, deze ook minder goed veert. Maar hoogteregelaar zorgt zelf natuurlijk niet voor de vering.. Maar we dwalen af.
Het onderwerp is eigenlijk niet helemaal passend meer. In ieder geval niet op mij van toepassing. Ik had geen stuurwielsensor-probleem maar andere storingen. Ik ben geen electronica-deskundige maar kan me er iets bij voorstellen dat het ding stroompieken neutraliseert. Pieken die storingen veroorzaken in de veercomputer. Hoe dan ook, sinds ik er mee rond rijd is wel iets veranderd in het inwendige van mijn XM. Ik hoef een stuk minder te resetten.
__________
Crepuscule
Bij mij had ik afgelopen donderdag weer een storing te pakken, 2,5 maand dus volgehouden. Niet slecht, en het scheelt iig het resetten van de storing elke week. Tevens, nu kan ik wel zien of er een andere storing is, omdat het lampje nu zijn werk wel kan doen...
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Als hoogteregelaars vies zijn, is de rest van LHM vaak ook vies, bijv. filters. Dit scheelt zeker wel in de druk die de pomp kan leveren en dus in het veercomfort. Hoe andere storingen (electronisch; in de VC) vering beïnvloeden weet ik niet. a) omdat ik - en volgens mij niemand hier - exact de regelmechanismen (softwarematig) in de VC exact kan doorgronden b) omdat veergedrag een moeizaam te objectiveren maat is.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Voor mij geldt, baat het niet dan schaadt het niet. Voor een verwaarloosbaar bedrag heb je behoorlijk wat minder storingen. En ja, voor mijn gevoel veert de hele XM beter. Mogelijk vangt deze spannings-pieken-neutralisator meer stugge-stand-situaties af dan verwacht en anders zit het inderdaad tussen mijn oren. Maar dat vind ik ook prima.
__________
Crepuscule
Is idd een te verwaarlozen bedrag. En als je die irritante foutmelding van die sensor er grotendeels mee weg houdt is het prima. En misschien verbetert het het veren ook. In theorie kan het. Totdat we een elektronikasoftwareexpert krijgen die een veercomputer van een XM wil gaan reverse engineeren zullen we nooit officeel bewijs hebben. Maar dat die foutmelding langer wegblijft hiermee kunnen we nu toch wel zeggen?
FF weer een update, mijn spannings-pieken-neutralisator-dingetje lijkt te zijn uitgewerkt. Mogelijk komt het door laswerk aan de bodem of het veelvuldig gerommel aan de electrickery i.v.m. nieuwe raammotoren (serie 1 in een serie 2 fabrieken) maar hij doet het duidelijk niet meer. Deze heeft dus ca. 5 maanden goed gefunctioneerd.
@GrootJ, hoe gaat die van jou?
__________
Crepuscule
Hier nog geen melding gehad sinds de laatste keer (klop, klop). Ik ben er iig heel blij mee, en, als je zelf geen lexia hebt en elke keer naar de "garage" moet om te laten resetten, het scheelt een hoop kosten...
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Ik ga het gewoon nog eens proberen. Zoals gezegd hebben we de XM nogal heftig belast de laatste tijd. (Voor de criticasters : Ik zal het oude doosje openmaken om te zien wat er in zit)
__________
Crepuscule
Dat laswerk zal hem inderdaad wel fataal zijn geworden! Ik ben wederom benieuwd, het is niet een werelduitgave en als het helpt..
Sommige XM's hebben ook meer last van die storing dan andere XM's natuurlijk. De oudere V6 hier heeft in de afgelopen anderhalf jaar dagelijks en zwaar gebruik nooit een foutmelding gehad, altijd keurig het lampje aan. De 2.0 elke week. :')
Nou en wat zat er in; is dit een Varistor? Het kastje er omheen bleek een massief rubber blokje.
__________
Crepuscule
Grrrr, klop klop heeft niet geholpen, vandaag lampje weer uit :(
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Dat is er zeker 1 :)
Pagina's